abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:11 | Komunita

    Guido van Rossum, tvůrce programovacího jazyka Python, oslavil 70. narozeniny. Narodil se 31. ledna 1956 v nizozemském Haarlemu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | Zajímavý software

    OpenClaw je open-source AI asistent pro vykonávaní různých úkolů, ovládaný uživatelem prostřednictvím běžných chatovacích aplikací jako jsou například WhatsApp, Telegram nebo Discord. Asistent podporuje jak různé cloudové modely, tak i lokální, nicméně doporučován je pouze proprietární model Claude Opus 4.5 od firmy Anthropic v placené variantě. GitHubová stránka projektu OpenClaw.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 03:00 | Komunita

    Projekt VideoLAN a multimediální přehrávač VLC (Wikipedie) dnes slaví 25 let. Vlastní, tenkrát ještě studentský projekt, začal již v roce 1996 na vysoké škole École Centrale Paris. V první únorový den roku 2001 ale škola oficiálně povolila přelicencování zdrojových kódů na GPL a tím pádem umožnila používání VLC mimo akademickou půdu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:11 | Humor

    Moltbook je sociální síť podobná Redditu, ovšem pouze pro agenty umělé inteligence - lidé se mohou účastnit pouze jako pozorovatelé. Agenti tam například rozebírají podivné chování lidí, hledají chyby své vlastní sociální sítě, případně spolu filozofují o existenciálních otázkách 🤖.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 18:00 | Humor

    scx_horoscope je „vědecky pochybný, kosmicky vtipný“ plně funkční plánovač CPU založený na sched_ext. Počítá s polohami Slunce a planet, fázemi měsíce a znameními zvěrokruhu. Upozornil na něj PC Gamer.

    |🇵🇸 | Komentářů: 4
    30.1. 18:22 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bruselu konference FOSDEM 2026 (Free and Open source Software Developers’ European Meeting). Program konference je velice nabitý: 37 místností, 71 tracků, 1184 přednášejících, 1069 přednášek, prezentací a workshopů. Sledovat je lze i online. K dispozici budou jejich videozáznamy. Aktuální dění lze sledovat na sociálních sítích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    30.1. 18:00 | IT novinky

    Společnost Nex Computer stojící za "notebooky bez procesorů a pamětí" NexDock představila telefon NexPhone, který může funguje jako desktop PC, stačí k němu připojit monitor, klávesnici a myš nebo NexDock. Telefon by měl být k dispozici ve třetím čtvrtletí letošního roku. Jeho cena by měla být 549 dolarů. Předobjednat jej lze s vratní zálohou 199 dolarů. V dual-bootu by měl být předinstalovaný Android s Linuxem (Debian) jako aplikací a Windows 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    30.1. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 softwaru pro správu elektronických knih Calibre (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnuta je podpora AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    30.1. 14:22 | Nová verze

    Wasmer byl vydán ve verzi 7.0. Jedná se o běhové prostředí pro programy ve WebAssembly. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.1. 12:22 | Zajímavý software

    V reakci na nepopulární plán Microsoftu ještě více ve Windows prohloubit integraci umělé inteligence Copilot, Opera na sociální síti 𝕏 oznámila, že připravuje nativní linuxovou verzi prohlížeče Opera GX. Jedná se o internetový prohlížeč zaměřený pro hráče, přičemž obsahuje všechny základní funkce běžného prohlížeče Opera. Kromě integrace sociálních sítí prohlížeč například disponuje 'omezovačem', který umožňuje uživatelům omezit využití sítě, procesoru a paměti prohlížečem, aby se tak šetřily systémové zdroje pro jinou aktivitu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (31%)
    Celkem 718 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 29.1. 23:06
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    14.8.2005 13:58 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše at si..
    At si berou kolik chtej ale at za to odvadi dobrou praci.Pokud soudci pochybuji at za to taky zaplati.Kdyz udelam ja chybu taky za ni zaplatim
    V podstatě nic nevím
    eXces avatar 14.8.2005 14:00 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Zajimave..

    Celkem zajimavy nazor, ale otazka je nakolik celou causu zkreslila media?;) Vlastne jsem chtel napsat jen mimo toto tema, ze podle meho nazoru jsou platy soudcu stejne prilis nizke, takze bych jim klidne navic ty 13. a 14. dal. Vzhledem k tomu, ze studuji stejny obor jako vsichni soudci, vim, ze studium zabere doopravdy spoustu let a potom je tech 40 tisic smesna castka. Pokud tedy vezmeme v potaz, ze by mela zabranit uplaceni soudcu..

    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    14.8.2005 14:20 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    Pokud 40 kKč začínajícího soudce je směšná částka, pak nějakých 15 kKč začínajícího lékaře bys nazval jak?
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Pravák Bob avatar 14.8.2005 14:30 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    ...nebo 12 kkč začínajícího učitele?
    knowledge brings fear
    14.8.2005 14:42 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    taky sem zacinal s dvanacti....a to sem nemel dva mesice dovolenou...
    V podstatě nic nevím
    eXces avatar 14.8.2005 20:52 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    U lekaru je to samozrejme problem a mozna jeste vetsi, ale u ucitelu? Myslis, ze na to, aby si mohl delat ucitele musis studovat stejne dlouho jako na soudce? Obecne jsou pajdaky to nejlehci, co muzes studovat.. A ucitelum bych vic nedal.. Pokud se nezmeni cely system. Vic nez pulka ucitelu je neschopnych a priznava to i vedeni skoly, na kterou jsem chodil. Byla prestizni, jedna z nejlepsich v republice (myslim stredni - gymnazium).
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    Luk avatar 14.8.2005 21:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    Školy jsou plné neschopných učitelů mj. proto, že ti schopní už dávno utekli (jazykově schopní dělají překladatele a tlumočníky, odborně zdatní jsou v soukromých firmách atd.) a zbyli jen nadšenci (těm čest) a póvl.

    Učitelé si kvalitní ohodnocená zaslouží úplně stejně jako soudci nebo lékaři. Jde totiž o to, že na kvalitě vzdělání závisí konkurenceschopnost našeho státu, pouze vzdělaní lidé mají šanci. Takže není dobré to podceňovat, jinak to nedopadne dobře.

    Jen pro informaci: kolikpak bere kvalitní středoškolský učitel s 30 lety praxe? Dělá to okolo 19 tisíc v základu, něco může mít ještě za přesčasy. Může mít osobní příplatek a odměny, ale protože se stále zvyšuje tarifní základ, aniž by se zvýšily dotace školám, možnost přidat dobrým učitelům peníze navíc je pro řadu škol prakticky vyloučena.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    eXces avatar 15.8.2005 09:31 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    Souhlasím, učitelé by měli být kvalitně ohodnoceni, ale právě to nikdy nebudou, když se budou dělat výplaty podle tabulek. Ale není úplně pravda, že schopní odešli. Oni ta místa nemůžou dostat protože školy dříve podepisovali smlouvy na dobu neurcitou a nyni nemůžou bez důvodu ty neschopný důchodce vyhodit. I když pravda je, že nemůžou sehnat schopné učitele jazyků. Chci tím jen říct, že paní Buzková tam už kolik let sedí na prdeli a dělá h*. Kromě nových slabikářů (vyžádala si minoritní skupina feministek) a nového konceptu, který by zrušil například dějepis;)
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    15.8.2005 11:55 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    za devet mesicu prace?Ani nahodou.....
    V podstatě nic nevím
    Luk avatar 15.8.2005 13:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    Co za 9 měsíců práce? Nechápu...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.8.2005 14:57 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    uci jen devet mesicu
    V podstatě nic nevím
    Luk avatar 15.8.2005 16:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    Ano, a 24 hodin týdně. To je flákárna co? ;-) Ale vsadím se, že na mnohých státních úřadech (a nejen tam) je to ještě lepší.

    Ale vážně, učitel, který ke své práci přistupuje zodpovědně, stráví učením + dalšími činnostmi mnohem více času, než průměrný dělník, úředník, prodavač atd. Znám osobně učitelů poměrně dost (a stejně tak lékařů), takže mám jisté povědomí o tom, jaká je realita.

    Ostatně, kdo závidí, může si to jít zkusit - školy jsou odborně zdatným, vysokoškolsky vzdělaným lidem stále otevřené :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 14.8.2005 16:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    Soudci by měli být velice dobře ohodnoceni (klidně několikanásobně víc než teď), ale ruku v ruce s tím musí jít i odpovědnost. Nesmí se stát, aby soudce, který spáchá v několika případecg hrubé chyby (ať už procesních, nebo třeba v odsouzení bez dostatečných důkazů), dál soudil.

    Uplacení samozřejmě žádná výše platu nezabrání. Třeba teď, v případě zatčeného mafiána, by se mohly na scéně objevit úplatky ve výši, o které by se nikomu ani nesnilo. Odolnost vůči korupci musí být soudcům přirozená - na druhou stranu ovšem musí být soudci dostatečně ohodnoceni, aby nemuseli brát úplatky jen proto, aby třeba udrželi dítě na škole.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.8.2005 14:38 Frank J. Tomes | skóre: 29 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše kdo za to může
    Poslanci schválí zákon - zmetek. Již v době schvalování byl proti duchu předchozích rozhodnutí Ústavního soudu.

    Když chybu někdo jiný napraví a ten zmetek zruší je tím špatným.

    Divné.
    [frank]$ uname -prs FreeBSD 4.11-RELEASE-p25 i386
    14.8.2005 15:30 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kdo za to může
    Plně souhlasím...
    Luk avatar 14.8.2005 16:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kdo za to může
    Tady nejde samotné o zrušení špatného zákona (těch už bylo zrušeno mnoho, což je dobře). Jde o to, že stanoviskem Soudcovské unie je právě to, že zrušení 13. a 14. platů je zásah do nezávislosti soudců. Tyto platy se neměly nikdy (nejen u soudců) v našich zákonech objevit, byla to hrubá chyba. Ale problém tkví v tom, že tím SU vlastně říká, že bez těchto peněz by soudci nebyli dostatečně nezávislí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.8.2005 08:15 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše uplatek
    Cha, chaaa. Uplatky s velikosti platu souvisi leda tak, ze lepe placeny chce vetsi uplatek. Ten co bere deset tisic se spokoji s flaskou, pomeranci, propiskou a nebo tisickou, Ten co ma sto, no, ten asi sotva. Ten bude chtit vic. Pokud jsou uplatni. Ty neuplatne neuplatime... leda uz hodne velikou castkou.:-)
    Ucitele a lekari casto za moc nestoji. Ale take jsou umlaceny nedostatkem penez a stale rostoucim uradem, papirovanim, buzeraci stale rostouciho byrokratickeho aparatu. Pro skolu vetsinou neni ani na papir, natoz na pomucky, vybaveni, uvazky vzrostly nasobne...
    To jen takovy pohled na doplneni, ja ucitel nejsem, :-) Ale mam je v okoli a tak vidim i druhou stranu. Treba jak si ze svych platu kupuji knizky a vybaveni na uceni, aby to za neco stalo.
    Tim vubec nechci rict, ze skoly jsou plne pedagogeniu! :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.