abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | Nová verze

    ESP-IDF (Espressif IoT Development Framework), tj. oficiální vývojový framework pro vývoj aplikací na mikrokontrolérech řady ESP32, byl vydán v nové verzi 6.0. Detaily na portálu pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Nová verze

    DeepMind (Alphabet) představila novou verzi svého multimodálního modelu, Gemma 4. Modely jsou volně k dispozici (Ollama, Hugging Face a další) ve velikostech 5-31 miliard parametrů, s kontextovým oknem 128k až 256k a v dense i MoE variantách. Modely zvládají text, obrázky a u menších verzí i audio. Modely jsou optimalizované pro běh na desktopových GPU i mobilních zařízeních, váhy všech těchto modelů jsou uvolněny pod licencí Apache 2.0. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 03:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 3. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | Zajímavý projekt

    Průkopnická firma FingerWorks kolem roku 2000 vyvinula vícedotykové trackpady s gesty a klávesnice jako TouchStream LP. V roce 2005 ji koupil Apple, výrobu těchto produktů ukončil a dotykové technologie využil při vývoji iPhone. Multiplatformní projekt Apple Magic TouchstreamLP nyní implementuje funkcionalitu TouchStream LP na současném Apple Magic Trackpad, resp. jejich dvojici. Diskuze k vydání probíhá na Redditu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Přináší řadu bezpečnostních oprav, vylepšení funkcí a oprav chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Zajímavý software

    Cloudflare představil open source redakční systém EmDash. Jedná se o moderní náhradu WordPressu, která řeší bezpečnost pluginů. Administrátorské rozhraní lze vyzkoušet na EmDash Playground.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 14:00 | Komunita

    Bratislava OpenCamp 2026 zverejnil program a spustil registráciu. Štvrtý ročník komunitnej konferencie o otvorených technológiách prinesie 19 prednášok na rôzne technologické témy. Konferencia sa uskutoční v sobotu 25. apríla 2026 v priestoroch FIIT STU v Bratislave.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Humor

    Na iVysílání lze zhlédnout všechny díly kultovního sci-fi seriálu Červený trpaslík.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 04:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl v březnu 5,33 % (Windows -4,28 %, OSX +1,19 %, Linux +3,10 %). Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 24,48 %. Procesor AMD používá 67,48 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.4. 23:22 | IT novinky

    Společnost Apple slaví padesáté narozeniny. Založena byla 1. dubna 1976.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1211 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 31.3. 11:17
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Soudci: na naše kapsy nám nesahejte

    14.8.2005 13:47 | Přečteno: 971× | Ze života

    Ústavní soud rozhodl, že odejmutí 13. a 14. platů soudcům bylo nezákonné. Vzhledem k tomu, jaké události tomuto rozsudku předcházely, to na mě působí dojmem, že některým soudcům jde skutečně jen o peníze.

    Je zcela nepochybné, že soudci mají být dobře zaplaceni. Dělají náročnou práci s vysokou odpovědností, navíc by neměli mít důvod přijímat úplatky (i když, mnohamilionové částky, které jim za jediný rozsudek může nabídnout organizovaný zločinný gang, samozřejmě dostávat nemohou). Vysoké platové ohodnocení je zcela v pořádku a ve všech vyspělých právních státech je samozřejmostí.

    To, co se stalo, je ale z poněkud jiného soudku. První věc je vůbec samotná existence 13. a 14. platů (samozřejmě se v tomto případě nejedná o dva plné platy, ale to není až tak podstatné). Rok má 12 měsíců, proto je zcela logické, že je měsíčních platů dvanáct. Není důvod, aby jich bylo víc, a už vůbec ne nárokovým způsobem. Soukromé subjekty si mohou svoji platovou politiku upravit jakkoli, ale pokud jdou platy ze státního rozpočtu, musí to mít striktní řád.

    V letech 2003 a 2004 parlament do platového systému státních zaměstnanců zasáhl. Že to nebylo provedeno nejvhodnějším způsobem, je jasné, nicméně nebyli to zdaleka jen soudci, komu byly příjmy zkráceny. Soudci jsou ovšem (kromě poslanců) jediní, kdo mají nějakou páku na to, aby si své peníze vymohli.

    Tím zaklínadlem je nezávislost soudů, resp. zásah do ní. Prezentovaný názor soudců je takový, že když se jim platy, které dostávali navíc oproti běžnému měsíčnímu platovému systému, odeberou, do jejich nezávislosti se tím zasáhne. Kdo ze soudců toto říká, vysílá tím lidem velice negativní signál. Lze to interpretovat tak, že "moje nezávislost je podmíněna tím, že dostanu dostatečně zaplaceno a můj plat nebude nikdy snížen". Docela nerad bych byl účasten soudního sporu, který by soudil takový soudce.

    Jako jediná cesta ven z této nepříjemné situace, se mi jeví okamžité a definitivní zrušení 13. a 14. platů v celé sféře rozpočtových a příspěvkových organizací, aby již nevznikaly podobné problémy (nejen u soudců). Soudcům (věřím, že ne všichni zastávají stejný názor) to už ale jejich cejch nikdy nesejme a jejich morální kredit zůstane ještě hodně dlouho degradován.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.8.2005 13:58 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše at si..
    At si berou kolik chtej ale at za to odvadi dobrou praci.Pokud soudci pochybuji at za to taky zaplati.Kdyz udelam ja chybu taky za ni zaplatim
    V podstatě nic nevím
    eXces avatar 14.8.2005 14:00 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Zajimave..

    Celkem zajimavy nazor, ale otazka je nakolik celou causu zkreslila media?;) Vlastne jsem chtel napsat jen mimo toto tema, ze podle meho nazoru jsou platy soudcu stejne prilis nizke, takze bych jim klidne navic ty 13. a 14. dal. Vzhledem k tomu, ze studuji stejny obor jako vsichni soudci, vim, ze studium zabere doopravdy spoustu let a potom je tech 40 tisic smesna castka. Pokud tedy vezmeme v potaz, ze by mela zabranit uplaceni soudcu..

    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    14.8.2005 14:20 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    Pokud 40 kKč začínajícího soudce je směšná částka, pak nějakých 15 kKč začínajícího lékaře bys nazval jak?
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Pravák Bob avatar 14.8.2005 14:30 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    ...nebo 12 kkč začínajícího učitele?
    knowledge brings fear
    14.8.2005 14:42 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    taky sem zacinal s dvanacti....a to sem nemel dva mesice dovolenou...
    V podstatě nic nevím
    eXces avatar 14.8.2005 20:52 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    U lekaru je to samozrejme problem a mozna jeste vetsi, ale u ucitelu? Myslis, ze na to, aby si mohl delat ucitele musis studovat stejne dlouho jako na soudce? Obecne jsou pajdaky to nejlehci, co muzes studovat.. A ucitelum bych vic nedal.. Pokud se nezmeni cely system. Vic nez pulka ucitelu je neschopnych a priznava to i vedeni skoly, na kterou jsem chodil. Byla prestizni, jedna z nejlepsich v republice (myslim stredni - gymnazium).
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    Luk avatar 14.8.2005 21:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    Školy jsou plné neschopných učitelů mj. proto, že ti schopní už dávno utekli (jazykově schopní dělají překladatele a tlumočníky, odborně zdatní jsou v soukromých firmách atd.) a zbyli jen nadšenci (těm čest) a póvl.

    Učitelé si kvalitní ohodnocená zaslouží úplně stejně jako soudci nebo lékaři. Jde totiž o to, že na kvalitě vzdělání závisí konkurenceschopnost našeho státu, pouze vzdělaní lidé mají šanci. Takže není dobré to podceňovat, jinak to nedopadne dobře.

    Jen pro informaci: kolikpak bere kvalitní středoškolský učitel s 30 lety praxe? Dělá to okolo 19 tisíc v základu, něco může mít ještě za přesčasy. Může mít osobní příplatek a odměny, ale protože se stále zvyšuje tarifní základ, aniž by se zvýšily dotace školám, možnost přidat dobrým učitelům peníze navíc je pro řadu škol prakticky vyloučena.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    eXces avatar 15.8.2005 09:31 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    Souhlasím, učitelé by měli být kvalitně ohodnoceni, ale právě to nikdy nebudou, když se budou dělat výplaty podle tabulek. Ale není úplně pravda, že schopní odešli. Oni ta místa nemůžou dostat protože školy dříve podepisovali smlouvy na dobu neurcitou a nyni nemůžou bez důvodu ty neschopný důchodce vyhodit. I když pravda je, že nemůžou sehnat schopné učitele jazyků. Chci tím jen říct, že paní Buzková tam už kolik let sedí na prdeli a dělá h*. Kromě nových slabikářů (vyžádala si minoritní skupina feministek) a nového konceptu, který by zrušil například dějepis;)
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    15.8.2005 11:55 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    za devet mesicu prace?Ani nahodou.....
    V podstatě nic nevím
    Luk avatar 15.8.2005 13:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    Co za 9 měsíců práce? Nechápu...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.8.2005 14:57 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    uci jen devet mesicu
    V podstatě nic nevím
    Luk avatar 15.8.2005 16:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    Ano, a 24 hodin týdně. To je flákárna co? ;-) Ale vsadím se, že na mnohých státních úřadech (a nejen tam) je to ještě lepší.

    Ale vážně, učitel, který ke své práci přistupuje zodpovědně, stráví učením + dalšími činnostmi mnohem více času, než průměrný dělník, úředník, prodavač atd. Znám osobně učitelů poměrně dost (a stejně tak lékařů), takže mám jisté povědomí o tom, jaká je realita.

    Ostatně, kdo závidí, může si to jít zkusit - školy jsou odborně zdatným, vysokoškolsky vzdělaným lidem stále otevřené :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 14.8.2005 16:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zajimave..
    Soudci by měli být velice dobře ohodnoceni (klidně několikanásobně víc než teď), ale ruku v ruce s tím musí jít i odpovědnost. Nesmí se stát, aby soudce, který spáchá v několika případecg hrubé chyby (ať už procesních, nebo třeba v odsouzení bez dostatečných důkazů), dál soudil.

    Uplacení samozřejmě žádná výše platu nezabrání. Třeba teď, v případě zatčeného mafiána, by se mohly na scéně objevit úplatky ve výši, o které by se nikomu ani nesnilo. Odolnost vůči korupci musí být soudcům přirozená - na druhou stranu ovšem musí být soudci dostatečně ohodnoceni, aby nemuseli brát úplatky jen proto, aby třeba udrželi dítě na škole.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.8.2005 14:38 Frank J. Tomes | skóre: 29 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše kdo za to může
    Poslanci schválí zákon - zmetek. Již v době schvalování byl proti duchu předchozích rozhodnutí Ústavního soudu.

    Když chybu někdo jiný napraví a ten zmetek zruší je tím špatným.

    Divné.
    [frank]$ uname -prs FreeBSD 4.11-RELEASE-p25 i386
    14.8.2005 15:30 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kdo za to může
    Plně souhlasím...
    Luk avatar 14.8.2005 16:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kdo za to může
    Tady nejde samotné o zrušení špatného zákona (těch už bylo zrušeno mnoho, což je dobře). Jde o to, že stanoviskem Soudcovské unie je právě to, že zrušení 13. a 14. platů je zásah do nezávislosti soudců. Tyto platy se neměly nikdy (nejen u soudců) v našich zákonech objevit, byla to hrubá chyba. Ale problém tkví v tom, že tím SU vlastně říká, že bez těchto peněz by soudci nebyli dostatečně nezávislí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.8.2005 08:15 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše uplatek
    Cha, chaaa. Uplatky s velikosti platu souvisi leda tak, ze lepe placeny chce vetsi uplatek. Ten co bere deset tisic se spokoji s flaskou, pomeranci, propiskou a nebo tisickou, Ten co ma sto, no, ten asi sotva. Ten bude chtit vic. Pokud jsou uplatni. Ty neuplatne neuplatime... leda uz hodne velikou castkou.:-)
    Ucitele a lekari casto za moc nestoji. Ale take jsou umlaceny nedostatkem penez a stale rostoucim uradem, papirovanim, buzeraci stale rostouciho byrokratickeho aparatu. Pro skolu vetsinou neni ani na papir, natoz na pomucky, vybaveni, uvazky vzrostly nasobne...
    To jen takovy pohled na doplneni, ja ucitel nejsem, :-) Ale mam je v okoli a tak vidim i druhou stranu. Treba jak si ze svych platu kupuji knizky a vybaveni na uceni, aby to za neco stalo.
    Tim vubec nechci rict, ze skoly jsou plne pedagogeniu! :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.