Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i
… více »QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána nová verze 259 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub).
Cloudflare Radar poskytuje aktuální informace o globálním internetovém provozu, útocích nebo trendech. Publikován byl celkový přehled za rok 2025. Globální internetový provoz vzrostl v roce 2025 o 19 %.
Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.
I když nejsem nadšený ze zadlužování našeho kraje (momentálně Vysočina) jsem rád, že se konečně dostalo peněz alespoň na opravy silnic I.třídy, které se tady začali podobat spíš tankodromům. Kdy se dostane peněz na opravy dezolátních silnic nižších tříd, to je otázka.
Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.Ta zatáčka tady pořád je tzv. spáleňák mezi Kralicemi a Rapoticemi, jen v ní už není ta roleta.nevím, jak to vypadalo dřív, nicméně teď mi to tak tragické jak popisuje kolega výše nepřipadá - vyklopená ven není, bez protisměru (vidět tam je) se dá na suchu projet s feldou 80
Faktem je, že tahle silnice vznikala v dobách, kdy se o nějakých automobilech nikomu ani nezdálo, takže původnímu projektantovi asi nemá cenu spílatno, to je věc, kterou nechápu ... za minulého režimu údajně nebyl problém cokoliv vyvlastnit a tak, přesto spousta (tehdy) nově zbudovaných silnic se naprosto nesmyslně klikatí po trase starých cest a mezí; kdyby se narovnaly, ušetřilo by se řidičům nejen kroucení volantem (a potenciál k nehodě), ale i asfalt, benzín ... no a v dnešní době k nějakému vylepšování a vyrovnávání není vůle už vůbec :-/
I když nejsem nadšený ze zadlužování našeho kraje (momentálně Vysočina) jsem rád, že se konečně dostalo peněz alespoň na opravy silnic I.třídy, které se tady začali podobat spíš tankodromům. Kdy se dostane peněz na opravy dezolátních silnic nižších tříd, to je otázka.vidíš, a zrovna tohle mě teda nijak netěší, protože ty peníze de facto padly do černé díry - zrovna ve zmiňovaném kopci byla silnice ve slušném stavu, nemusela by se předělávat, přesto tam byl položen nový povrch, a to dokonce asi o půl roku dřív než se spravil tankodrom nad Náměští; nemluvě o tom, že třeba za Popovicemi byl sice taky položen nový povrch, nicméně rozdíl je bohužel takový, že zatímco dříve měl člověk pocit, že jede po tankodromu, nyní se ho zmocňuje mořská nemoc ... a bavit se v této souvislosti o vyhození peněz na "obchvat" Třebíč - Meziříčí, to už je pomalu na kudlu :-/ (pro nezasvěcené: asi největší perlou na tom "obchvatu" je v Meziříčí cesta Třebíč - Praha ... nad Meziříčím je křižovatka staré silnice, která vede víceméně přímo dolů, přes řeku a na západním konci Meziříčí ven k dálničnímu sjezdu, nicméně Praha je tam značena po obchvatu, který vede na východní konec Meziříčí, pak je třeba vrátit se přes celé město na západ, kde se připojí stará silnice, a dále ven ke sjezdu ... takže člověk najede o nějakých šest-sedm kilometrů víc a doba, kterou jede mezi domy, je větší, když jede po "obchvatu" ... v opačném směru z dálnice je to značeno po stejné cestě, tedy ještě s tím detailem, že Třebíč je poprvé značena už o exit dříve na Měřín, kudy je to sice možná o kousek kratší, leč podstatně horší silnice a samozřejmě zcela mimo celý slavný nový obchvat)
no, to je věc, kterou nechápu ... za minulého režimu údajně nebyl problém cokoliv vyvlastnit a tak, přesto spousta (tehdy) nově zbudovaných silnic se naprosto nesmyslně klikatí po trase starých cest a mezí; kdyby se narovnaly, ušetřilo by se řidičům nejen kroucení volantem (a potenciál k nehodě), ale i asfalt, benzín ... no a v dnešní době k nějakému vylepšování a vyrovnávání není vůle už vůbec :-/No, já jsem nemyslel minulý režim, ale dobu kdy vůbec tyhle cesty vznikaly - tedy režimy ještě o nějaké to století dřív.
vidíš, a zrovna tohle mě teda nijak netěší, protože ty peníze de facto padly do černé díry - zrovna ve zmiňovaném kopci byla silnice ve slušném stavu, nemusela by se předělávat, přesto tam byl položen nový povrch, a to dokonce asi o půl roku dřív než se spravil tankodrom nad Náměští; nemluvě o tom, že třeba za Popovicemi byl sice taky položen nový povrch, nicméně rozdíl je bohužel takový, že zatímco dříve měl člověk pocit, že jede po tankodromu, nyní se ho zmocňuje mořská nemoc ...Jistě, ale nemyslel sem jen tento konkrétní úsek, ale protože hodně jezdím i kolem Žďáru, Velmezu, apod. všímám si silnic i tam a opravdu jsem rád, že se to opravuje i tam. Otázka je kolik peněz se ztratí a jak dlouho to budeme splácet. Na druhou stranu, kvalita opravy úseku např. mezi Radostín n.Osl - Ostrovem n.O na Žďársku a Vysoké Popovice - Zastávka u B. to je doslova "nebe a dudy". Ten druhý jmenovaný úsek je fakt hrůůza.
a bavit se v této souvislosti o vyhození peněz na "obchvat" Třebíč - Meziříčí, to už je pomalu na kudlu :-/No, ona už ta výpadovka v Třebíči je perla.
Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.Bohuzel si presne nepamatuju, kde ta zatacka je/byla, a nazvy vesnic kolem Nameste si uz nevybavuju (jen jsem tam jezdival na leto a uz je to tak 15 let zpatky (smarja, to uz jsem tak starej?), ale jsem si jisty ze tohle neni ona - popis absolutne nesedi - ta o ktere pisu byla nejvic "vyklopena" co jsem kdy kde videl, ostra a neprehledna (v lese), s protismerem do ktereho vas vytlacovala. Nikterak nezpochybnuju vase ridicske schopnosti, ale vzhledem k prostym fyzikalnim zakonum povazuju za absolutne vyloucene vjet do mnou zminene zatacky osmdesatkou a zustat na silnici. Ale rekl bych ze mluvime o jine zatacce a ta "moje" tam mozna uz ani neni.Ta zatáčka tady pořád je tzv. spáleňák mezi Kralicemi a Rapoticemi, jen v ní už není ta roleta.nevím, jak to vypadalo dřív, nicméně teď mi to tak tragické jak popisuje kolega výše nepřipadá - vyklopená ven není, bez protisměru (vidět tam je) se dá na suchu projet s feldou 80
navíc ten náhled je relativní ... 80 znamená u feldy reálně něco málo přes 70, bavíme se o "zůstat na silnici" nebo "zůstat ve svém pruhu"? (směrem do je výhodné Brna si najet z protisměru a "utáhnout" to zpět, směrem z Brna střihnout oblouk a zpátky se nechat vynést), s tou viditelností - je třeba se včas podívat nahoru na kopec, zda se něco neblíží, přímo při nájezdu už není vidět úplně ideálně ...
(mohu sám za sebe potvrdit
).
Navíc nám tvrdí, že řidiči kroutící volantem se víc soustředí než ti, co jedou rovně (mohu sám za sebe potvrdit ).Vzhledem k tomu, že neutrální auto je pouze teorie, takový stav stejně nenastane. Tím spíš, že drtivá většina osobáků se chová nedotáčivě a volantem se musí kroutit víc, než by odpovídalo poloměru.
my zápasíme s otázkou, jak to udělat, aby se silnice nevydrolila po každé zimě na tom stejném místěNapříklad tady se to zjevně nepovedlo. Po poslední zimě byla tato silnice opravena stylem, že je plná záplat vyčuhujících 1-2 cm nad povrch. Navíc ty záplaty zjevně nejsou příliš spojeny s původním kobercem a zatéká pod ně voda. Takže za pár měsíců se utrhnou a máme to tu znovu, a v mnohem horší podobě.
Tiskni
Sdílej: