Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
Samsung představil svůj nejnovější chytrý telefon Galaxy Z TriFold (YouTube). Skládačka se nerozkládá jednou, ale hned dvakrát, a nabízí displej s úhlopříčkou 10 palců. V České republice nebude tento model dostupný.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.11.1. Přehled novinek v Changelogu.
Byla vydána nová verze 15.0 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04 1.1 a 20.04 OTA-11. Vedle oprav chyb a drobných vylepšení je řešen také středně závažný bezpečnostní problém.
I letos vyšla řada ajťáckých adventních kalendářů: Advent of Code 2025, Perl Advent Calendar 2025, CSS Advent Calendar 2025, Advent of A11Y 2025, Advent of AI Security 2025, Advent of Agents (in Google) 2025, Advent of Svelte 2025, …
Fedora zve na dvoudenní testování (2. a 3. prosince), během kterého si můžete vyzkoušet nové webové uživatelské rozhraní (WebUI) projektu FreeIPA. Pomozte vychytat veškeré chyby a vylepšit uživatelskou zkušenost ještě předtím, než se tato verze dostane k uživatelům Fedory a celého linuxového ekosystému.
Eben Upton oznámil zdražení počítačů Raspberry Pi, kvůli růstu cen pamětí, a představil 1GB verzi Raspberry Pi 5 za 45 dolarů.
Linus Torvalds na YouTube kanálu Linus Tech Tips staví dokonalý linuxový počítač.
I když vypne dálkový, tak oslňuje.no, jestli vono to nebude spíš tím, že většina těchhle kokotů má světla vyklopený co nejvejš jim to ovládání umožní ...
1+1(přední sedadla)LOL, bylo by smutný, kdyby šlo o zadní sedadla
naklapeci svetla museji mit vsechny automobily od roku 1993. automaticky naklapeny vsechny co presahuji stanoveny svetelny tok(napr. xenony)
osobne nechapu, jak mohou nekoho oslnovat xenony. tyto moderni svetla totiz oslnuji min, nez stare neserizene lampiony na kdejake jednooke sade uz jenom z toho duvodu, ze to automatika reguluje. spravne serizene svetlomety nikdy nemuzou oslnit, i kdyby mely vykon temelinu.
na minule prazdniny jsem si koupil kram, ktery mel svetla pro denni sviceni hned vedle mlhovek. proste takovy lampicky, ktery jen svitej a pritom sem se setkal s reakcema, jak ty mlhovky kazdyho oslnujou. pritom sem mlhovky za ty tri mesice ani jednou nepouzil. ale svetlo vypada jak mlhovka == kazdyho oslnuju a jsem pirat silnic. je to zabavne sledovat, hlavne od blbu, co si museli na svou schade po otci namontovat zadni mlhovku a jsou schopni ji pripojit na brzdovy svetla misto samostatneho okruhu.
synteticke oleje nemaji problem s cenou, to je otazka penezenky a inteligence kupujiciho. nejvetsi problem je ten, ze syntetiky narozdil od mineralu rozpusteji usazeny bordel v kanalcich. pokud je motor od zacatku na syntetice, nicemu to nevadi. avsak pokud si do motoru, co najezdil dveste tisic na mineralu nalejete syntetiku, ucpe se vam okamzite prinejmensim filtr, mnohdy i ty kanalky a motor je kaput.
pripadal sem si ze jedu porad na potkavackyPozor ještě na jednu věc. Když někdo porovnává tzv. čirou optiku (zrcadlovou) oproti "klasickým světlům" (tj. tomu, co měly škodovky až do Octavie 1), často zapomíná na fakt, že při zapnutí dálkových je situace podstatně odlišná. U starých světel s H4 obvykle vlákno potkávaček zhasne (reflektor by dvojitou tepelnou zátěž nesnesl), kdežto u nových světel, která mají potkávačky a dálkové odděleny, zůstane žárovka svítit - a osvětluje tu bližší část vozovky. Proto je světla více. Zrcadlová optika má sice poněkud lepší rozložení světelného toku, ale na celkovém osvětlení se to tolik neprojeví.
spis jsem ocenil moznost napriklad neoriginalniho diluS neoriginálními díly jsem skončil. Po špatných zkušenostech s výfukem a vnějším zrcátkem jsem si řekl, že se to opravdu nevyplatí. Na pohled ty díly vypadají stejně, ale z hlediska životnosti to byla bída.
Ne, všechny neznačkové díly nemusejí být špatné. Ale třeba u toho výfuku je často oproti originálu horší antikorozní ochrana, takže nejpozději do dvou let je K.O.
Osobně bych si ale "Baby Benz" nikdy nekoupil. Když MB, tak z řady C, ale to spíš hypoteticky (kdybych už toužil po této značce). Áčko na mě prostě dojem neudělalo a připadá mi velice předražené (a spíš mi vyhovuje, abych si vybral výbavu, než abych měl v základu x zbytečností, které musím zaplatit).
Myslím, že v těch článcích je dostatetčně vysvětleno, že dneska tohle dělení nemá smysl a řídit se můžeš akorát podle viskozní specifikace.Tohle samozřejmě vím. Jenže jsem se dostal do jakési terminologické nouze, takže jsem operoval s nevhodnými pojmy. A právě proto jsem odkázal na patřičná místa, kde to odborník dostatečně vysvětluje.
), protože osvěty není nikdy dost. A vždycky doufám, že si to přečtou i ti největší "odborníci".
Tiskni
Sdílej: