abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 16
    včera 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    včera 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled novinek, vylepšení a oprav v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.2. 13:55 | IT novinky

    Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny klesla pod 70 000 dolarů (1,44 milionu korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 793 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    28.3.2007 18:55 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Název zprávy: Novinky ve službě SERVIS 24 Internetbanking

    Datum zadání: 24/03/2007

    Vážení klienti,

    rádi bychom Vás informovali, že jsme dne 24.3.2007 zařadili internetové prohlížeče Microsoft Internet Explorer verze 7.0 a Mozilla Firefox verze 2.0 mezi oficiálně podporované prohlížeče služby SERVIS 24 Internetbanking. ...
    28.3.2007 19:02 Jarek Čecho | skóre: 13 | blog: Jarcec_Zone | Koprivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    [flame]Jeste by mohli podporovat i internetovy prohlizec wireshark a pak by to bylo opravdu dokonale...[/flame]
    29.3.2007 08:54 Richard Gavenda | skóre: 19 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Napadení "trojským koněm" se může týkat klientů používajících prohlížeč Internet Explorer verze 6.0 a 7.0. Pokud používáte prohlížeč Mozilla Firefox verze 1.5 nebo 2.0, nemusíte se napadení obávat.
    28.3.2007 20:09 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    "V první chvíli mě napadlo, že by mohlo jít o jakýsi neumělý pokus nějakého pharmingového útočníka. Zkoumám proto certifikát, zdá se ale být pravý, je podepsán od Verisignu."

    Presne tak! Vzhledem napriklad k tomu, co dela proti "rhybareni" Citibank, je tohle docela dobry zert.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    28.3.2007 22:32 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    nedivim se komerčce taky bych se nejspíš vyprd na předělání internet. bankovnictví kvůli promile zákazníků, kolik odhadujete, že by toto předělání mohlo stát peněz a času v takovim molochu?
    hmm
    28.3.2007 23:01 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Promile? Firefox používá v ČR (hodně) přes dvacet procent uživatelů internetu.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    28.3.2007 23:06 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    mno, ale tito uživatelé přece už mají jiné banky... ;-)
    To je síla televize...
    28.3.2007 23:12 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    ano, ale téměř všichni mají v počítači IE
    hmm
    Luk avatar 28.3.2007 23:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Je zajímavé, že jiným bankám to za to stálo. Čemu se ale divím mnohem víc, že klidně vypouštějí nedostatečně odladěné věci (viz sobotní stav). Nedivil bych se, kdyby kvůli tomu od KB odešly některé velké firmy, které dbají na bezpečnost a stabilitu, a proto nestrpí takové eskapády.

    Jinak co se týká peněz - kdyby přišli jen o 1000 klientů z řad IT odborníků, za předpokladu průměrného čistého platu 30000 Kč a průměrném zůstatku 2 platů by to znamenalo, že se připravují o 60 milionů, které mohli mít trvale k dispozici, a dále cca 150 tis. Kč / měs. na poplatcích, tj. ročně 1,8 milionu. Ve skutečnosti to asi bude ještě mnohem výraznější.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.3.2007 23:50 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    60 milionu pro banku velikosti KB je promile, proč si myslíš, že to ještě neudělali? Podle mě jsou dva důvody 1. manager kterej to má na starosti nesnáší linuxáky a miluje windowsáky 2. finančně se jim to nevyplatí co je pravděpodobnější? Nebo je tu ještě jinej důvod, ale to nevim jakej by to mohl být.
    hmm
    Luk avatar 29.3.2007 00:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Ano, je to promile. Ale např. pronájem bezpečnostních schránek je ještě méně významný (a přitom je z hlediska nákladů relativně drahý), klidně by se na něj mohli vykašlat. Nebo mnohé jiné ze služeb KB, zejména takové, jako BEST nebo karta optického klíče, jejich využití je prakticky na nule.

    Ale hlavně, uvedl jsem pouze přímé dopady. Ty nepřímé budou podstatně vyšší - stačí např. trochu zahledat na webu, a všude se to hemží kritickými články o (ne)kvalitách internetbankingu. Osobní doporučení je dtto - tak schválně, kdo z přítomných někomu doporučí KB, je-li dotázán na vhodné internetové bankovnictví?
    Nebo je tu ještě jinej důvod, ale to nevim jakej by to mohl být.
    Vzhledem k tomu, že jiné banky (nebo třeba makléřské společnosti) konaly/konají jinak, asi to bude nějaký ten třetí důvod. Například ten, že manažeři nedostanou ty správné podklady, podle kterých rozhodují. Tomu bych věřil asi úplně nejvíc.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.3.2007 00:55 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Firmy, ktere KB povazuje za velke nepouzivaji jejich internetbanking. Ty jedou bud pres primy link do banky a nebo jeste casteji paradoxne na papirove bazi, protoze schvaleni platby podleha nekolika podpisum a papiru se porad jeste vice veri. A take maji spoustu lidi, co se tema papirama probiraji.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    Luk avatar 29.3.2007 09:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Ještě před 5 lety byla dost zhusta rozšířená modemová komunikace s KB. Firmy, které to používaly, mají dnes většinou ProfiBanku, která se od MojíBanky uživatelsky příliš neliší (hlavní rozdíl je v tom, že se data ukládají místně do MSSQL databáze). Ovšem řada těch "velkých firem", dříve tradičních klientů KB, už dávno přešla jinam.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.3.2007 09:38 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Bohužel změnit bankovnictví u velké firmy je mnohem větší problém než u domácího uživatele.
    Luk avatar 29.3.2007 10:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Na druhou stranu, když banka přetáhne velkou firmu odjinud, je to přece jen jiné kafe než přetahovat jednotlivce, takže v tom se banky docela činí. Proto není změna banky u velkých firem až tak neobvyklá.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Rezza avatar 29.3.2007 10:01 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Nevim jak ted, ale kdysi davno jsem rozjizdel u klienta aplikaci na pripojeni ke KB, des a bes... Neschopnost vygenerovat spravny a funkcni klic, zvlast kdyz jsem takhle pendloval Zlin - Breclav... Clovek prijel to rozjet, vse melo byt OK podle vyjadreni KB, klic funkcni a ejhle - nic, navrat domu, nic se nedalo delat a repete...

    Jinak nova verze prinesla zlepseni hlavne v Konqueroru - uz mi nenaskoci, ze je spatna verze a ze bude stahovat znovu a muzu se rovnou prihlasit bez celeho pruchodu instalacnim pruvodcem! Teda aspon vcera to slo...
    Rezza avatar 29.3.2007 10:05 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Tak jsem to zkusil a dneska jsem zase v konfig. pruvodci, predcasna radost
    29.3.2007 05:33 hank | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Uf! Docela jsem se polekal. Ale v konqueroru mojebanka stále funguje! :-)
    29.3.2007 07:59 Pitel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Tobe funguje? Jak?!?! Me fungovala az do soboty, od te doby ne. :-(
    29.3.2007 20:04 hank | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    No, já to mám nastaveno pořád stejně, tj. podle článku Webové bankovnictví KB nativně v Linuxu: nemožné skutkem.

    Akorát se to předtím někdy "nechytlo" napoprve a psalo to, že mám projít konfiguračním průvodcem. To jsem pak musel konquerora ukončit a znovu spustit. Teď po změně na straně KB nemám s přihlášením problém. Asi vyslyšeli mé stížnosti -- minulý týden, když mně nutili telefonicky kreditní kartu a nakonec se ptali, zdali mám ještě nějaký dotaz nebo přání, tak jsem řekl, že by mohli zlepšit mojibanku ve vztahu jiným OS. :-)
    29.3.2007 22:49 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Já sem si jí dneska nastavil podle návodu na linuxsoftu a jede to v pohodě, na PC konqueror a java 6, na NB konqueror a java 5. Verze konquerorů nevim, ale lišej se od sebe, takže možných kombinací je asi hodně :-)
    Free your mind and the ass will follow...
    Luk avatar 29.3.2007 23:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční banka: zkouška tolerance
    Mně se to s Konquerorem chová dost různě. Někdy to jede hned, někdy až po "instalaci" balíčků, jindy ani za Boha. A to používám pořád totéž, tj. Konqueror 3.5 (aktuální verzi ve FC 6) a Javu 6.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.