abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:33 | Komunita

    Libre Graphics Meeting 2026, tj. čtyřdenní konference a setkání vývojářů a uživatelů svobodných a otevřených grafických softwarů, proběhne od 22. do 25. dubna v Norimberku. Dění lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Zajímavý software

    Vývojář Alexandre Gomes Gaigalas na GitHubu zveřejnil c89cc.sh, parser a kompilátor jazyka C89 napsaný v pouhém jediném skriptu o přibližně 8000 řádcích čistého bashe (bez dalších externích závislostí), který generuje ELF64 binárky pro x86-64. Jedná se o velmi jednoduchý kompilátor, který nepodporuje direktivy #include a dokonce ani funkci printf (lze použít puts), všechny dostupné deklarace lze nalézt v proměnné _BUILTIN_LIBC na konci skriptu. Skript je volně dostupný pod ISC licencí.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 6
    10.4. 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 9
    10.4. 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    10.4. 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    9.4. 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    9.4. 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.4. 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1273 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    David Ježek avatar 5.3.2007 23:59 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    abych citoval Roberta S. McNamaru: Never say never ... never, never, never ... ;-)
    6.3.2007 11:41 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Presne toto se mi vzdy zobrazi kdyz vidim nebo slysim slovo nikdy:-) Tak me napada, co znamena vlastne BLOG?
    V podstatě nic nevím
    Luk avatar 6.3.2007 11:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Blog je, pokud vím, zkrácenina z weblog, ve smyslu webový záznam, deník apod. Kdyžtak Wikipedie ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.3.2007 22:59 Filip Korbel | skóre: 19 | blog: Orwell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    je to spise never ever ever, tedy troufam si tvrdit po X letech pobytu za tou louzi :-)
    6.3.2007 00:19 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Tohle je skoro hloupější než všechny ty automobilové žvásty. Vlastně, asi určitě je, páč ty jsem ani nečetl.
    Martin Stiborský avatar 6.3.2007 00:42 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Tady čtu rád ... jen hezky piš dál .. šup šup :)
    Kvík ..
    6.3.2007 08:15 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    ... Jak si asi všichni pamatují, činným bloggerem i diskutérem byl (již zesnulý) "vymýtač ďábla" ...
    Nebudu polemizovat, než se souslovím "vymýtač ďábla". Ďábel se vymítá, ne sice metličkou, ale přece. Doufám, že se neurazíte za příspěvek mimo téma, ale nedalo mi to :-)
    Luk avatar 6.3.2007 08:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Ďábel se vymí
    No samozřejmě, chybička se vloudí...;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.3.2007 16:16 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Ad patička: Pánovi se zachtělo dobrých brambor, jo? ;-) Ne, teďka vážně. Brambory například v menze a ty, co máme doma ve sklepě, se vůbec nedají srovnávat. I v březnu jsou ty naše prostě vynikající. Bohužel nejsou na prodej. :-) Lituju ty, co musí kupovat.
    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    Luk avatar 6.3.2007 18:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Opravdu dobré brambory jsem jedl naposledy před 10 lety. Pak to šlo zvolna dolů, a to, co se dnes prodává (prakticky všude, od stánků, přes zeleniny, až po hypermarkety), nejsou brambory, nýbrž hnůj. Hodí se tak maximálně na výrobu lihu (že by se už pěstitelé připravovali na výrobu biolihu do benzinu?), ale rozhodně ne k jídlu. Půlka brambor je nahnilých, ostatní už za dva dny začnou klíčit; nevoní, nýbrž podivně smrdí, chuť naprosto odporná. A týká se to i nových brambor, včetně importovaných.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.3.2007 21:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Nebudu polemizovat, než se souslovím "vymýtač ďábla".
    Mám rád, když někdo opravuje pravopis a sám udělá hrubku.
    Quando omni flunkus moritati
    freshmouse avatar 6.3.2007 21:27 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Co?
    7.3.2007 17:42 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Pokud tomu tak je, nebudu se zlobit, když mě opravíte :-)
    6.3.2007 08:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    jeho působení na linuxovou komunitu bylo blahodárné
    Velmi odvážné tvrzení, když vezměme v potaz počet lidí, které mohl ovlivnit ;-). Navíc se v jeho případě imho jednalo o vedlejší a nechtěnný efekt. Jeho zdejší působení bych jako pozitivní neviděl.

    BTW: ten tvůj post o vimu neplatí třeba pro gvim -y, takže nikdy nepodceňuj svého nepřítele, pokud ho skutečně neznáš ;-) Ostatně, jakkoli je vim nelogický, pravěký a šílený a já nevím jaký, tak pro mě má pouze jednu "nevýhodu" - je silně návykový, čím víc umím ve vimu, tím míň jsem ochoten psát v čemkoli jiném.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.3.2007 10:56 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Mně se vim teda zdá logický celkem dost (i když to chtělo pár minut, než jsem na jeho logiku přistoupil), ale jinak souhlasím se vším, co jsi napsal :-)
    masožravá palma avatar 6.3.2007 12:41 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!

    Některé reakce na Plešingera byly a dodnes jsou dětinské (od neodůvoditelného odporu po až téměř nekritický obdiv), ale ta tebou odkazovaná IMHO dětinská není. Pouhý fakt, že někdo zemře, ho neudělá ani lepším ani horším.Dětinské je myslet si, že "o mrtvých jen dobře" znamená tvrdit, že to co bylo špatné je teď dobré.

    Plešinger byl inteligetním člověkem, který se, z mě utajeného důvodu, rozhodl chovat jako pitomec a jako by byli ostatní kolem něj pitomci. Podobnou odpověď by Leoš mohl dát, kdyby nominovali mě. V roce 2006 rozhodně abclinuxu nepřispěl. A účel, přetože si mnozí očividně myslí opak, nesvětí prostředky. Hodnota cíle závisí na použiých metodách. Stejná věc může být obdivuhodná i zavrženíhodná, v závislosti na způsobu jakým jí bylo dosáhnuto.

    Měla jsem ho ráda a občas mi tu některé Plešingerovy postřehy chybí, byla s ním legrace. Ale nikdy ho nebudu obdivovat. Někeré lidi přiměl k zamyšlení, ale to nebyla jeho "vina", neni to důvod abych ho chválila. Póza proroka a mučedníka. Myslím si, že většina nenávisti k němu brzy opadla a pak už jen bavil nebo nudil.

    Dobře si pamatuji, jak se prohlašoval za ublíženého bojovníka pro pravdu, kterému nikdo nevěří, po té co mu deset lidí napsalo: "to už jsme slyšeli, jasné máš pravdu, ale nemusíš o nás tvrdit, že jsme pitomí, něco jiného by nebylo?". Pamatuji si, že mnohokrát sliboval, že nebude nadávat lidem okolo sebe a potom napsal zase něco urážlivého, jak něco napsal a když ostatní zareagovali, změnil to a původně naprosto adekvátní reakce vypadaly bezohledně a zle. To jsou fakta. A to že je dnes mrtvý znamená pro mě jen jistotu, že to co tu napsal tu zůstane, že nepostaví další hřiště a že nebudu mít už šanci se s ním setkat. Nebyl zlý, ani opovrženíhodný, ale nebyl ani obdivuhodný. Byl to člověk.

    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    6.3.2007 14:24 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Jo to sedí a nikdo to nenapsal líp.
    Shadow avatar 6.3.2007 15:11 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Naprostý souhlas, já bych to lépe nenapsal.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    6.3.2007 15:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Některé reakce na Plešingera byly a dodnes jsou dětinské (od neodůvoditelného odporu po až téměř nekritický obdiv), ale ta tebou odkazovaná IMHO dětinská není. Pouhý fakt, že někdo zemře, ho neudělá ani lepším ani horším.Dětinské je myslet si, že "o mrtvých jen dobře" znamená tvrdit, že to co bylo špatné je teď dobré.
    ovšem pointou odkazu imho není "o mrtvých jen dobře", nýbrž to, že Leoš říká, ať si zvolíme, ale zároveň koho si zvolit nesmíme ... to se jako bojí, že by Pléša opravdu mohl vyhrát? a kdyby se tak stalo, tak co, neunese, že by se názor jeho oveček neshodl s jeho osobními antipatiemi? - to je dětinské
    masožravá palma avatar 6.3.2007 16:08 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Jenže pointou nominace ano. I když třeba ne úmyslně, ale protože paměť si s námi trochu hraje. Stejnou nebo podobnou odpověď bych od Leoše (jak už jsem v předchozím příspěvku napsala) čekala, i kdyby někdo nominoval mě, třeba protože jsem začala "nejdelší diskuzi na ablinuxu" :-). A i kdyby to byla myšlena vážně, taková nominace by měla být vetována. Jednoduše protože to není objektivní přínos, a protože je…no…dětinská. Osobní sympatie a antipatie mohou hrát jistou roli, ale ta reakce byla spíš unavená a možná trochu znechucená nominací, tím, že to někoho vůbec napadlo a možná i zklamaná tím kdo to navrhl. Domnívám se, že Leoš od Luka čekal trochu víc paměti, já čekala.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    Luk avatar 6.3.2007 18:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Můj názor je ten, že u podobných anket by se žádné nominace vetovat neměly. A už vůbec ne kvůli osobnímu pohledu nebo kvůli nesplnění zcela subjektivních kritérií, jako tomu bylo zde. Kdo se za takové zásahy staví, ukazuje, že postrádá dostatek nadhledu a střízlivého vnímání věcí. Je mi líto :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.3.2007 09:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Jenže pointou nominace ano. I když třeba ne úmyslně, ale protože paměť si s námi trochu hraje.
    nominoval jsem Pléšu nezávisle na Lukovi (nečetl jsem předtím zápisek v Leošově blogu); a jelikož paměť si s námi možná hraje, ale ábíčko doufám že ne, můžeš si najít, že jsem s řadou jeho názorů souhlasil ještě před srazem v Bousově ... nevidím tedy důvod a priori předpokládat, že Luk nemůže mít obdobné pohnutky a že jej nominoval jen proto, že je po smrti
    Stejnou nebo podobnou odpověď bych od Leoše (jak už jsem v předchozím příspěvku napsala) čekala, i kdyby někdo nominoval mě, třeba protože jsem začala "nejdelší diskuzi na ablinuxu" :-). A i kdyby to byla myšlena vážně, taková nominace by měla být vetována. Jednoduše protože to není objektivní přínos, a protože je…no…dětinská.
    naopak, dětinské je vetovat co se nám z nějakého subjektivního důvodu nelíbí

    kdyby mělo jít o nějaké objektivní hodnocení, tak nepotřebujeme anketu, má-li být něco objektivní, pak stejná kriteria musí vést na stejný výsledek, a tudíž by stačil jeden člověk, protože všichni by museli hlasovat stejně

    to, že ty osobně nemáš pocit, že jsi přínosem, přeci neznamená, že jím pro někoho nemůžeš být - prostě jen o tom člověku nemusíš vědět, nemusíš znát jeho důvody ... myslíš, že tě (v roli Leoše) to opravňuje vyloučit jeho volbu z hlasování, upřednostnit svůj názor nad jeho? proč si myslíš, že ten tvůj je lepší? ... nezáleží na tom, že tušíš nebo dokonce víš, že většina lidí tě volit nebude, takže předpokládáš, že nemá cenu, aby ses účastnila, podstatné je, že někomu upřeš volbu - a ještě jinak, někdo poslední být musí, a vyřadit se jen proto, že si myslím, že bych to byl já, je rovněž dětinské (ostatně pak bychom mohli zrušit téměř všechna klání, soupeři by se na začátku sešli, řekli by "hele já jsem se dneska blbě vyspal, nejsem ve formě, myslím že ostatní mají navrch, radši mě ze soutěže vyřaďte", a kdo by zbyl, dostal by cenu ...)
    freshmouse avatar 6.3.2007 17:01 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nikdy nebudu blogovat!
    Ještě začátkem roku 2005 jsem blogování považoval za něco nemístného, za zábavu znuděných puberťáků s komplexem méněcennosti, za únikovou činnost neuznávaných umělců a tak dále.
    To stále platí, a to říkám jako puberťák s komplexem i jako zhrzený umělec. ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.