O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025. Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

Nebo jen ježky? To ne, protože by to mohlo ohrozit i slušné lidi, ale nějaké jednoduché pasti jen na motorkáře už mám vymyšlené, je to taky dobrá zábava. Lidí je stejně jak sraček a zvláště těch co jen škodí.
). Například se jen napíše, že motorkář který tam vůbec neměl být, nevybral zatáčku a napíchnul se na tu větev sám. Ale aby lesní motorkáři neřekly tak dostanou ještě šanci a to takovou, že to první zkusím stím foťákem, ale pokud se to nebude řešit tak to budu řešit sám. Myslím že to zvládnu a když ne, a náhodou mne nějaký lesní motorkář přejede, tak alespoň zemřu pro dobrou věc. Kdežto lesní motorkáři budou umírat pro svou vlasní blbost a to bude štvát víc
. Mrtvý lesní motorkář - dobrý motorkář.
možná to tu ani nikdo nebude tak řešit jak řešíš ty. Napsal jsem že to budu první řešit s policií, ale bojím se že to řešit nebudou. Taky je možné že někteří ti motorkáři jsou policisté a nebo jsou taky jejich dobrými známími. Už proto že zde ti motorkáři přijíždějí většinou na těch motorkách z okolních měst a vesnic. Podle mne policisté vědí kdo v okolí vlastní teréní motorku a vyráží sní přes víkend devastovat hory. Tady nelze věřit nikomu a žvláštěné policistovy.
Chtěl jsem vás zařadit i mezi vrahy, ale jistě vaše pasti nikoho nezabijí. Vždyť přeci vozík nebo upoutání doživotně na lůžko je také život...
. No stejně si ho chci koupit tak bych to mohl zkusit (co bych pro motorkáře neudělal že
). To je můžu udat ikdyž nepoškozují přímo můj majetek? Mohl bych ty fotografie vystavit i na internetu. Bude policie ty fotografie brát jako nějaký důkaz? Někteří nemají ani SPZ nebo ji mají zakrytou tak policie stejně nezjistí kdo to je. Tak to asi nebudou vůbec řešit a fotky budou ležet v šuplíku.
Jednak běžná motorka váží okolo 200kg, skůtr polovic.Chtěl jsem ukázat rozmezí, ve kterém se motorky pohybují.
S ohledem na to, že průměrná doba průjezdu městem na dvoustopém motorovém vozidla je tak 3x kratší než jízda autem, s ohledem na emise a spotřebu motoru, s ohledem na ekologickou zátěž, kterou výroba motocyklu oproti automobilu znamená a s ohledem na množství obsazeného prostoru ti prostě za pravdu nedám.S tím průjezdem města je to blbost. To platí v centru Prahy a možná některých dalších měst. Ale jinak není časový rozdíl mezi průjezdem autem a na motorce. Ano, výroba je jiná věc a obsazený prostor také. Jinak z hlediska výroby je nejekologičtějším dopravním prostředkem kůň. Také rychlost jízdy na koni po městě je slušná, a hlavně - takový rozhled jako ze sedla koně není ani v tom nejlepším SUV
A co takhle. Motorkář jezdí v zásadě dle předpisů, vědom si své zranitelnosti, ale využívajíce znatelně vyšších manévrovacích schopností svého stroje.Ano, to by bylo hezké, ale na skutečné silnici se s takovými moc často nepotkáš.
... je také terčem závisti ze strany nebohých řidičů uvězněných ve svých plechových miláčcích.Ano, vzdycky, kdyz prijde rec na motorky vs. auta, tak se nekdo vytasi s touhle hlouposti. Klasicky pristup nekoho, kdo si dokazuje jaky je machr a tudiz mu ostatni, kteri nesdili jeho pohled musi zavidet
Ale je fajn, ze ze svych pocitu udelas takovou krasnou generalizaci. Ja zavidim, ergo kladivko zavidi vsichni. To uz je skoro na Chocholouska
Ne neboj normalni clovek motorkarum nezavidi, spis ma koprivku z jejich nepredvidatelnosti a pohrdani pravidly (jasne, jsou free a cool).
Pridam taky jeden pripad. Silnice hned za mestem v mirne zatacce, z vedlejsi se pripojuje silnice vedouci od fabriky. Neni kolma na hlavni, odhadem tak stodvacet, stotricet stupnu. O ty se musi zalomit kamiony, ktere jedou z fabriky do mesta. Kdysi tam byla od mesta sedmdesatka, uz neni. Ale to je jedno, protoze i v devadesati se da v pohode reagovat a ubrzdit. Je to tak tri, ctyri roky. Z fabriky jel kamion s navesem a nez se takovy drobek vytoci z vedlejsi na hlavni, je par vterin (7-8 minimalne) nastorc silnici. A tenkrat se stalo to, ze po hlavni od mesta priletl takovy normalni, zodpovedny, pravidla dodrzujici motorkar, ktery si vychutnaval mirnou zatacku odhadem tak ve stopadesati. Samozrejme zabrzdit uz nestihl a polozit se pod naves taky ne. Jednu botu mel pred bokem navesu, druhou sedmdesat metru za nim. Lekari ho nejakym zazrakem dokazali jeste par dni drzet nazivu, ale celkem nanic, protoze by se stejne nikdy neprobral. Tohle dopadlo jeste dobre, protoze zarvalo hovado, ktere si plete silnici se zavodni drahou a jeden naves mel obouchanou bocnici, coz je smesna cena za procisteni genofondu. Jenze priste tam nemusi byt naves, ale treba ja nebo nejaka rodina s malymi detmi. Proto spousta lidi motorkare nema rado, nikoli z nejake iracionalni zavoisti jako v tvem poripade, ale z obycejneho strachu.
Nebo ti muzu pridat treba dalsi pripad. Silnice mezi Zeleznym Brodem a Malou Skalou asi pred osmi lety v kvetnu. Siroka silnice v udoli, ktera se krouti mestecky a vesnicemi podel reky. Ve smeru na Zelezny Brod (od Turnova) stoji auto, vpredu zasek jako kdyby najel do sloupu, rozbite celni sklo, pomuchlana strecha. Sto metru za nim trosky motorky, kus od ni holka, krasne zelena a cervena, prikryt ji nestihli a makali na nekom v sanitce. Kamarad motorkar, ktery s nami jel v aute (mimochodem jezdi zavodne superbiky) mumlal cosi o strasne smule. Doprdele jaka smula? Ten magor jel jako kokot, auto tam z zatacce snese kilo, jezdi se tak osmdesat. Jestli ho to na masine vyneslo do protismeru, tak musel smazit taky aspon stopadesat. Zase jeden smolar co nestastnou nahodou zabil svoji spolujezdkyni a malem lidi v protijedoucim aute?
Vzpamatuj se, kdyby lidi motorkarum zavideli, tak si tu motorku koupi taky. Za dva tydny pojedu do Ceske Lipy pres Kokorinsko a to techhle magoru raj. Silnicka se tam tak pekne krouti... Kazdy rok tam takhle zjara potkavam zastupy zodpovednych motorkaru, jak se snazi rozbit hlavy sami sobe i okoli. Pred tremi lety se mi tam pred autem malem srazili dva proti sobe, jeden riznul zatacku a toho druheho to vyneslo, skoda, mohlo bejt na svete o dva voly min...
Taky se mi libi velka cast zodpovednych motorkaru, kteri si (asi paranoici) zamazavaji RZ popr. je ohybaji tak, aby nebyly citelne. Slabsi kusy si pres ne davaji damske pradelko...
Na tragické nehody oni sami říkají že to je přirozený výběr.Buď jsi jezdec nebo magor,buď pochopíš nebo jseš mrtvej.Problém je v tom, že na onen svět dost často vezmou někoho s sebou. Nebo aspoň někomu způsobí potíže. Automobilista odbočoval doleva, nic proti němu nejelo, tak se rozjel a nabořil to do něj motorkář se spolujezdkyní za sebou. Rychlost motorky při srážce odhadovali na 130km/h (bylo to ve městě!!) Oba dárci orgánů mrtví, jenže automobilista nadýchal a podle našeho právního řádu se tím automaticky stal viníkem nehody.
jenže automobilista nadýchal a podle našeho právního řádu se tím automaticky stal viníkem nehodyJestli je tohle skutečně pravda a automobilista si to nechal líbit, tak je vůl. A soudce, který ho za to odsoudil, nemá na svém místě co dělat. Totiž alkohol v krvi v žádném případě neznamená, že zmíněný skutek zavinil. Za alkohol měl být postižen, ne však za zavinění nehody. Vzpomenu příběh, který vyprávěl jeden policajt od nehodovky. Po silnici se hnal vysokou rychlostí SUV a za ním klasický Mercedes (sedan). V nějakém stoupání řidič SUV uviděl kamion, který blikal všemi čtyřmi. Rozhodl se ho objet. Jenže kamion nejenže nestál, nýbrž pomalu jel, a ještě ho na tyči táhl jiný menší náklaďák. Ve chvíli, kdy šel SUV na předjetí, se na horizontu vyhoupla Felicie. SUV se stihlo ještě vrátit do pravého pruhu před první náklaďák, kdežto Mercedes jedoucí v závěsu se s Felicií srazil. Sice všichni přežili, ale řidič Felicie se léčil víc než rok a měl trvalé následky. U soudu se hodně bojovalo. Řidič Felicie měl totiž v krvi alkohol a ostatní se to na něj snažili hodit. Nakonec byl potrestán, ale právě jen za ten alkohol. Viníkem nehody by označen řidič Mercedesu. Dále byl potrestán i řidič SUV za nebezpečné předjíždění, a také řidič vlečeného kamionu za porušení předpisů pro vlečení (kromě zavinění nehody bylo vše ostatní jen přestupky). Myslím, že takové posouzení bylo v pořádku a přesně odpovídalo tomu, kdo co spáchal.
Jestli je tohle skutečně pravda a automobilista si to nechal líbit, tak je vůl. A soudce, který ho za to odsoudil, nemá na svém místě co dělat. Totiž alkohol v krvi v žádném případě neznamená, že zmíněný skutek zavinil. Za alkohol měl být postižen, ne však za zavinění nehody.Abych pravdu řekl, nevím jestli to, že řidič s alkoholem v krvi je automaticky viník nehody, je v zákoně, nebo si tím Policie šetří práci. Každopádně je to ale velmi běžná praxe.
V zákoně je jen tohle:
§ 201 Ohrožení pod vlivem návykové látky
(1) Kdo, byť i z nedbalosti, vykonává ve stavu vylučujícím způsobilost, který si přivodil vlivem návykové látky, zaměstnání nebo jinou činnost, při
kterých by mohl ohrozit život nebo zdraví lidí nebo způsobit značnou škodu na majetku, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo peněžitým trestem nebo zákazem činnosti.
(2) Odnětím svobody na šest měsíců až na tři léta nebo zákazem činnosti bude pachatel potrestán,
...
c) způsobí-li takovým činem havárii, dopravní nebo jinou nehodu, jinému ublížení na zdraví nebo větší škodu na cizím majetku nebo jiný závažný následek,
...
Z toho samozřejmě nevyplývá, že je viníkem nehody. Ustanovení pouze říká, že pokud už způsobí nehodu, bude za ni potrestán uvedeným trestem. Že si tím policie/soudy šetří práci je naprosto trestuhodné a každý takový případ je zralý na žalobu do Štrasburku.
Nesmyslný je thread také proto, že nedání přednosti v jízdě je celkem častou příčinou smrti motocyklisty (a to i těch předpisově jezdících).Nemůžu dát přednost v jízdě někomu, koho nevidím. A abych pravdu řekl, ztotožňuji se s příspěvkem výše... pokud někdo místo 50km/h jede 130, zaslouží si rozmáznout se o betonovej sloup. Tečka.
Je to sice očividná kravina při odbočování vpravo ale ten předpis existuje a podle policie je to větší vina než bezpečná vzdálenost.To je samozřejmě blbost. Pokud by mi nějaký policajt tohle řekl, tak to poženu do správního řízení, případně až k soudu. O takové ohrožení by se totiž jednalo jen v případě, že by ho někdo zprava předjížděl nebo jel v jiném jízdním pruhu (ale i pak by záleželo na tom, kdy která činnost začala). Kdysi do mě takhle někdo zezadu vletěl, rozdíl byl jen v tom, že jsem odbočoval vlevo. Policisté naprosto správně označili jako jednoznačného viníka toho zadního. Nepomohly mu ani výmluvy, že neviděl blinkr a brzdová světla (ta ani vidět nemohl, brzdil jsem jen motorem).
Tiskni
Sdílej: