Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedie prohrál v Británii soudní spor týkající se některých částí nového zákona o on-line bezpečnosti. Soud ale varoval britského regulátora Ofcom i odpovědné ministerstvo před zaváděním přílišných omezení. Legislativa zpřísňuje požadavky na on-line platformy, ale zároveň čelí kritice za možné omezování svobody slova. Společnost Wikimedia Foundation, která je zodpovědná za fungování
… více »Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro synchronizaci dat mezi vícero počítači bez centrálního serveru Syncthing (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Americký prezident Donald Trump se v pondělí osobně setkal s generálním ředitelem firmy na výrobu čipů Intel Lip-Bu Tanem. Šéfa podniku označil za úspěšného, informují agentury. Ještě před týdnem ho přitom ostře kritizoval a požadoval jeho okamžitý odchod. Akcie Intelu v reakci na schůzku po oficiálním uzavření trhu zpevnily asi o tři procenta.
Byl vydán Debian GNU/Hurd 2025. Jedná se o port Debianu s jádrem Hurd místo obvyklého Linuxu.
V sobotu 9. srpna uplynulo přesně 20 let od oznámení projektu openSUSE na konferenci LinuxWorld v San Franciscu. Pokuď máte archivní nebo nějakým způsobem zajímavé fotky s openSUSE, můžete se o ně s námi podělit.
Byl vydán Debian 13 s kódovým názvem Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
WLED je open-source firmware pro ESP8266/ESP32, který umožňuje Wi-Fi ovládání adresovatelných LED pásků se stovkami efektů, synchronizací, audioreaktivním módem a Home-Assistant integrací. Je založen na Arduino frameworku.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.
Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.
Chtěl jsem vás zařadit i mezi vrahy, ale jistě vaše pasti nikoho nezabijí. Vždyť přeci vozík nebo upoutání doživotně na lůžko je také život...
Jednak běžná motorka váží okolo 200kg, skůtr polovic.Chtěl jsem ukázat rozmezí, ve kterém se motorky pohybují.
S ohledem na to, že průměrná doba průjezdu městem na dvoustopém motorovém vozidla je tak 3x kratší než jízda autem, s ohledem na emise a spotřebu motoru, s ohledem na ekologickou zátěž, kterou výroba motocyklu oproti automobilu znamená a s ohledem na množství obsazeného prostoru ti prostě za pravdu nedám.S tím průjezdem města je to blbost. To platí v centru Prahy a možná některých dalších měst. Ale jinak není časový rozdíl mezi průjezdem autem a na motorce. Ano, výroba je jiná věc a obsazený prostor také. Jinak z hlediska výroby je nejekologičtějším dopravním prostředkem kůň. Také rychlost jízdy na koni po městě je slušná, a hlavně - takový rozhled jako ze sedla koně není ani v tom nejlepším SUV
A co takhle. Motorkář jezdí v zásadě dle předpisů, vědom si své zranitelnosti, ale využívajíce znatelně vyšších manévrovacích schopností svého stroje.Ano, to by bylo hezké, ale na skutečné silnici se s takovými moc často nepotkáš.
... je také terčem závisti ze strany nebohých řidičů uvězněných ve svých plechových miláčcích.Ano, vzdycky, kdyz prijde rec na motorky vs. auta, tak se nekdo vytasi s touhle hlouposti. Klasicky pristup nekoho, kdo si dokazuje jaky je machr a tudiz mu ostatni, kteri nesdili jeho pohled musi zavidet
Na tragické nehody oni sami říkají že to je přirozený výběr.Buď jsi jezdec nebo magor,buď pochopíš nebo jseš mrtvej.Problém je v tom, že na onen svět dost často vezmou někoho s sebou. Nebo aspoň někomu způsobí potíže. Automobilista odbočoval doleva, nic proti němu nejelo, tak se rozjel a nabořil to do něj motorkář se spolujezdkyní za sebou. Rychlost motorky při srážce odhadovali na 130km/h (bylo to ve městě!!) Oba dárci orgánů mrtví, jenže automobilista nadýchal a podle našeho právního řádu se tím automaticky stal viníkem nehody.
jenže automobilista nadýchal a podle našeho právního řádu se tím automaticky stal viníkem nehodyJestli je tohle skutečně pravda a automobilista si to nechal líbit, tak je vůl. A soudce, který ho za to odsoudil, nemá na svém místě co dělat. Totiž alkohol v krvi v žádném případě neznamená, že zmíněný skutek zavinil. Za alkohol měl být postižen, ne však za zavinění nehody. Vzpomenu příběh, který vyprávěl jeden policajt od nehodovky. Po silnici se hnal vysokou rychlostí SUV a za ním klasický Mercedes (sedan). V nějakém stoupání řidič SUV uviděl kamion, který blikal všemi čtyřmi. Rozhodl se ho objet. Jenže kamion nejenže nestál, nýbrž pomalu jel, a ještě ho na tyči táhl jiný menší náklaďák. Ve chvíli, kdy šel SUV na předjetí, se na horizontu vyhoupla Felicie. SUV se stihlo ještě vrátit do pravého pruhu před první náklaďák, kdežto Mercedes jedoucí v závěsu se s Felicií srazil. Sice všichni přežili, ale řidič Felicie se léčil víc než rok a měl trvalé následky. U soudu se hodně bojovalo. Řidič Felicie měl totiž v krvi alkohol a ostatní se to na něj snažili hodit. Nakonec byl potrestán, ale právě jen za ten alkohol. Viníkem nehody by označen řidič Mercedesu. Dále byl potrestán i řidič SUV za nebezpečné předjíždění, a také řidič vlečeného kamionu za porušení předpisů pro vlečení (kromě zavinění nehody bylo vše ostatní jen přestupky). Myslím, že takové posouzení bylo v pořádku a přesně odpovídalo tomu, kdo co spáchal.
Jestli je tohle skutečně pravda a automobilista si to nechal líbit, tak je vůl. A soudce, který ho za to odsoudil, nemá na svém místě co dělat. Totiž alkohol v krvi v žádném případě neznamená, že zmíněný skutek zavinil. Za alkohol měl být postižen, ne však za zavinění nehody.Abych pravdu řekl, nevím jestli to, že řidič s alkoholem v krvi je automaticky viník nehody, je v zákoně, nebo si tím Policie šetří práci. Každopádně je to ale velmi běžná praxe.
V zákoně je jen tohle:
§ 201 Ohrožení pod vlivem návykové látky
(1) Kdo, byť i z nedbalosti, vykonává ve stavu vylučujícím způsobilost, který si přivodil vlivem návykové látky, zaměstnání nebo jinou činnost, při
kterých by mohl ohrozit život nebo zdraví lidí nebo způsobit značnou škodu na majetku, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo peněžitým trestem nebo zákazem činnosti.
(2) Odnětím svobody na šest měsíců až na tři léta nebo zákazem činnosti bude pachatel potrestán,
...
c) způsobí-li takovým činem havárii, dopravní nebo jinou nehodu, jinému ublížení na zdraví nebo větší škodu na cizím majetku nebo jiný závažný následek,
...
Z toho samozřejmě nevyplývá, že je viníkem nehody. Ustanovení pouze říká, že pokud už způsobí nehodu, bude za ni potrestán uvedeným trestem. Že si tím policie/soudy šetří práci je naprosto trestuhodné a každý takový případ je zralý na žalobu do Štrasburku.
Nesmyslný je thread také proto, že nedání přednosti v jízdě je celkem častou příčinou smrti motocyklisty (a to i těch předpisově jezdících).Nemůžu dát přednost v jízdě někomu, koho nevidím. A abych pravdu řekl, ztotožňuji se s příspěvkem výše... pokud někdo místo 50km/h jede 130, zaslouží si rozmáznout se o betonovej sloup. Tečka.
Je to sice očividná kravina při odbočování vpravo ale ten předpis existuje a podle policie je to větší vina než bezpečná vzdálenost.To je samozřejmě blbost. Pokud by mi nějaký policajt tohle řekl, tak to poženu do správního řízení, případně až k soudu. O takové ohrožení by se totiž jednalo jen v případě, že by ho někdo zprava předjížděl nebo jel v jiném jízdním pruhu (ale i pak by záleželo na tom, kdy která činnost začala). Kdysi do mě takhle někdo zezadu vletěl, rozdíl byl jen v tom, že jsem odbočoval vlevo. Policisté naprosto správně označili jako jednoznačného viníka toho zadního. Nepomohly mu ani výmluvy, že neviděl blinkr a brzdová světla (ta ani vidět nemohl, brzdil jsem jen motorem).
Tiskni
Sdílej: