Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Ministerstvo dopravy zaplatí velké peníze za kampaň, která si klade za cíl zvýšit bezpečnost v silničním provozu. Sází především na naturalistické videoklipy a jejich obdobu v jiných médiích (rádia, billboardy apod.).V Televizních novinách byla reportáž o tom, jak se ty videoklipy natáčely. Reportér tam povídal, že snahou je realisticky zobrazit, jak taková nehoda vypadá. Střih. Následuje záběr na průběh natáčení, kde (IMO) herec v tom videoklipu naprosto nerealisticky přehrává. Kdyby ty peníze radši dali na něco užitečnějšího...
Kdyby ty peníze radši dali na něco užitečnějšího...Třeba na stavební úpravy nehodových úseků...
Ten web mi funguje.Mně už teď taky. Ale v okamžiku, kdy jsem ten odkaz vkládal do blogu, ještě nefungoval.
Pro takovou virtuální realitu máme terminus technicus "mučení".Tohle by mučení nebylo, jen silný zážitek.
Ale dejme tomu, že bychom to přijali. Pak bychom ovšem měli být důslední a každý soudce by měl projít virtuální realitou, která mu ukáže, jak se cítí nevinně odsouzený v cele; každý bankéř by měl mít povinnou virtuální lekci o tom, jak blbě se cítí ten, koho banka obrala o všechny peníze; konstruktér automobilů by si měl prožít nehodu stejně jako šofér. A tak dále, až postupně všichni skončí ve vypolstrované cele.Hovořil jsem jen o těch, kteří přišli o řidičák kvůli přestupkům a chtějí ho zpět. Nicméně například piloti trénují na simulátoru (který už dnes docela věrně napodobuje skutečnou situaci v letadle) všelijaké krizové situace, kdy třeba virtuálně padají k zemi, všelijak to s nimi hází (doopravdy) a oni musí dělat rychlá a co nejlepší rozhodnutí, jak to řešit. Takže pokud nekončí v polstrované cele oni, neskončil by tam ani nikdo jiný. I když povinný pobyt v cele na 24 hodin by pro některé soudce nebyl zrovna od věci. Např. soudce Šídla bych tam poslal, a to s virtuálním odsouzením za trestný čin pomluvy - to aby věděl, jak se cítil Petr Partyk.
Myslím si, že účinnější by byla ta virtuální realita - tak, aby ten zážitek co nejvíc odpovídal skutečnosti.
Téměř v závěru akce proběhla pietní vzpomínka za motorkáře zemřelé na silnicích. Bohužel na jejím konci přišla zpráva, kterou nikdo nečekal, a to že jeden z účastníků nedodržel pravidla silničního provozu a ve velké rychlosti v zatáčce narazil do protijedoucího motocyklu. Na místě byli dva lidé těžce zraněni, jeden byl zraněn středně těžce.Není nad realitu ...
Nemyslím si, že by tahle kampaň měla nějaký větší účinek.Narozdíl od různých Kryštofů ho mít může. Ale musela by být udělána opravdu kvalitně. Vzpomínám na kampaň "Suvenýr z Prahy" ("Venčíte-li svého psa, ukliďte prosím jeho hovno.") v roce 1996, kterou reklamní agentura vedla pro zviditelnění sebe sama. Ovšem efekt to mělo (nejen kvůli samotným billboardům, ale i kvůli následné veřejné diskusi, jestli slovo "hovno" je či není sprosté a zda ho lze použít na billboardech), protože se hodně pejskařů "chytlo za nos" a delší dobu opravdu po svých psech uklízeli (za rok za dva to postupně vyšumělo, ale to už tak prostě je - pak je potřeba udělat něco nového).
Zajímavá mi přijde jiná věc - periodicky se v médiích žvaní o tom, jak je třeba chránit mladistvé a děti a vůbec všechny před chlastem, kouřením, drogami, pornografií, týráním a vůbec veškerou možnou újmou. Když je v televizi vidět krev před desátou, tak je oheň na střeše. Ale naturalistické záběry zohavených mrtvol na billboardech pět krát tři metry jsou zřejmě úplně v pořádku, přestože tedy mně docela vadí. Pravda, nejsem děcko, ale řekl bych, že na děcka to bude působit o to hůř.Muj nazor je, ze naturalisticke obrazky (a pornografie) detem neskodi zdaleka tolik, jako trivializace nasili jako mozneho reseni problemu, jako je tomu v mnoha televiznich serialech. Je to dane tim, ze drive byly deti takovym obrazum bezne vystaveny v realnem svete. Z tohoto pohledu je hodnoceni vhodnosti ci nevhodnosti neceho pro deti na zaklade naturalismu nebo mnozstvi krve zcestne. Dulezity je kontext tech obrazku.
Aby se jeden bál sednout za volant ..To je ucel - jizda autem je jedna z nejnebezpecnejsich veci, ktere muze bezny clovek delat (tedy s vyjimkou fanousku adresalinovych sportu a jinych profesionalnich sebevrahu).
náhle vstoupí chodec do dráhy a je vymalováno. Nevíte dne ani hodiny...Hlavně těm by měli dělat osvětu! Běhají si po silnici jak chějí, přechod, nepřechod, červená, nečervená a pokutovaná je jen hrstka! Dovedete si představit, kdyby se tak jako chodci chovali řidiči? To by teprve bylo masíčko... Nehledě na to, že 90% přestupků, které chodci dělají jsou takzvané "závažné dopravní přestupky" a jak už jsem psal, pokuta žádná a když, tak směšná v porovnání třeba s tak "strašně nebezpečným přestupkem" jako je parkování v protisměru na sídlištní ulici s parkovacími místy po obou stranách...
Odhad rychlosti podle ubíhající krajiny či zvuku motoru máte zkreslený šířkou silnice a vaším návykem jezdit rychle. Přesný je pouze tachometr.... který ukazuje více, než auto skutečně jede.
Abyste sjeli z cesty, stačí jen pár km/h nad rychlostní limit.... cože? Do aut už se montují systémy, které zatočí volantem, když se jede moc rychle?
Čím nižší rychlost má váš vůz při nehodě, tím vyšší je šance na přežití všech jejích účastníků.... pojďme všichni jezdit dvacet. To by mě zajímalo, kolik stál tenhle samotný "kapitán Zjevný zasahuje" web. Mimo jiné, kde jsou ty slibované klipy? Na tom webu jaksi nic nevidím, takže že by dílo vytvořené za veřejné peníze šlo přehrávat jenom ve flashi a nedalo se stáhnout? No žádné překvapení.
To by mě zajímalo, kolik stál tenhle samotný "kapitán Zjevný zasahuje" web.Pokud je vůbec samostatně kalkulován (a není jen "utopen" v celkové ceně), tak bych to tipoval řádově okolo milionu.
Ad update - obsahová stránka vůbec stojí za to.to sice ano, ale na druhou stranu pořád stejně (neberu-li v úvahu drobné odchylky dané mírou sjetí a nahuštění gum apod.) mě spíše fascinuje ta závislost zvuku motoru na šířce silnice - jak to ten motor pozná, že na širší silnici má být podle nich zřejmě tišší?Odhad rychlosti podle ubíhající krajiny či zvuku motoru máte zkreslený šířkou silnice a vaším návykem jezdit rychle. Přesný je pouze tachometr.... který ukazuje více, než auto skutečně jede.
a to jsi nevěděl, navíc že takhle po nocích obchází parkoviště a garáže banda permoníků a montuje to i do starých aut? no ale má ten systém pozitivum, dokud jedeš v limitu povoleném zákonem či značkami (ten systém má totiž dokonalé OCR a vidí i značky s rychlostí schované za větví apod.!), tak ti kroutí volantem tak skvěle, že prostě nemůžeš sjet z cesty ani na totální ledovce nebo v zatáčce, která je při maximální povolené rychlosti daleko nad původní konstrukční možnosti tvého autaAbyste sjeli z cesty, stačí jen pár km/h nad rychlostní limit.... cože? Do aut už se montují systémy, které zatočí volantem, když se jede moc rychle?
ehm, to jsi přehnal, už se staly smrťáky i při nižších rychlostech, dokonce se pár lidí zabilo i o stojící auta, takže ...Čím nižší rychlost má váš vůz při nehodě, tím vyšší je šance na přežití všech jejích účastníků.... pojďme všichni jezdit dvacet.
Ale pokial nemas nejaky totalny vrak, tak ukazuje tak +5km/h.Fabia Combi 1.4 16v, rok výroby 2007 - tachometr 195, výpis z GPS 175, Navigace 175, vrak????
se měl trestat přesah o 2 km za hodinu pokutou.Sakra, tak to jsem tuhle rychlost určitě nejedou překročil, například když jsem přešel v autobuse ze zadní části do přední
Byla/bude někdy taky kampaň, pro chodce, nebo cyklisty ? Jakože není uplně dobrej nápad vtrhnout na přechod pro chodce bez rozhlédnutí, jezdit potmě na kole bez světel, nebo nalitej, apod.
Nebo prostě za všechno zlo na silnicích můžou ti strašní ridiči těch odporných aut ?
Byla/bude někdy taky kampaň, pro chodce, nebo cyklisty ?Prý ano. Ale neočekávám něco tak výrazného jako pro řidiče aut.
Nebo prostě za všechno zlo na silnicích můžou ti strašní ridiči těch odporných aut ?Samozřejmě, že za to mohou oni. Auta jsou přece větší
Pokud ano, tak by ten zakon nemohl nikdy projit, protoze by byl v rozporu s Newtonovymi zakony - je fyziklane nemozne, aby pohybujici se teleso, disponujici omezenymi zdoji energie, zmenilo rychlost (v tomto pripade na nulu) v libobolne kratkem case ci na libovolne kratkou vzdalenost (tedy, pokud nema neco jako inercialni nulifikator ).Někoho to ovšem netrápí. Řidič měl prostě jet jen takovou rychlostí, aby dokázal za všech okolností zastavit. Že to v mnohých městech znamená rychlost na úrovni rychlosti chůze, je použitelné jako další argument, kterým odůvodnit, proč jsou auta zbytečná.
Pokud ano, tak by ten zakon nemohl nikdy projit, protoze by byl v rozporu s Newtonovymi zakony - je fyziklane nemozne, aby pohybujici se teleso, disponujici omezenymi zdoji energie, zmenilo rychlost (v tomto pripade na nulu) v libobolne kratkem case ci na libovolne kratkou vzdalenost (tedy, pokud nema neco jako inercialni nulifikatorCož platí i pro toho chodce, že ano... Nebo chodec není těleso, ale nějaké nadtěleso?). Panove zakonodarci by se meli vratit do skoly nebo alespon absolvovat doucovaci kurz z fyziky, aby takovehle pitomosti nepachali.
Nebo prostě za všechno zlo na silnicích můžou ti strašní ridiči těch odporných autNo, kdyby byli na silnicich jenom chodci, tak by asi k hodne nehodam nedoslo.
A kdyby tam ti chodci nebyli vůbec, tak by zase nedošlo k tomu, že je někdo srazí ...
Pochybuji, ze to bude mit nejaky ucinek. Na Nove takova kampan uz bezi leta (cca od pul osme vecer do trictvrte) a nic se nemeni. Tedy spis je to cim dal horsi.Vymývajú mozgy nesprávnym spôsobom - každý chce byť ako hlavný hrdina
Podobné chování zažívám téměř denně a téměř výhradně od řidičů vozů VW Golf a Octavia TDI.V poslední době také od mnohých řidičů vozů Renault a Peugeot - bez ohledu na stáří vozu a druh motoru.
A takzvaná absolutní přednost chodců je zločin za který bych navrhoval středověké tresty. Docela by mě zajímalo kolik životů už to stálo a kolik řidičů má život zkažený protože jim nějaký trulant zblblý propagandou skočil pod auto.V klipu jde ale o to, že řidič nezastavil u přechodu, když tam zastavilo vozidlo v jiném pruhu. Toto pravidlo není vůbec nové, platí už zatraceně dlouho.
Maminka poslala napřed malého kluka, místo aby se podívala sama.To je standardní postup - vystrčit dítě nebo kočárek do vozovky. Nejlépe těsně před čumákem autobusu.
V poslední době také od mnohých řidičů vozů Renault a Peugeot - bez ohledu na stáří vozu a druh motoru.To je spíš dané počtem těchto aut na silnicích, než typem jejich řidiče.
V klipu jde ale o to, že řidič nezastavil u přechodu, když tam zastavilo vozidlo v jiném pruhu. Toto pravidlo není vůbec nové, platí už zatraceně dlouho.Navíc, pokud jsem si dobře všiml, telefnoval za jízdy, nedodržoval bezpečnou vzdálenost, ignoroval jízdní pruhy a předjížděl zprava. Možná by se toho našlo víc, viděl jsem to jenom jednou.
máš řidičák? Pokud ano tak ho zahoďSám zahoď řidičák
Jízdní pruhy jsem tam jaksi neviděl, jen přerušovanou čáruTak to je hlod roku, co asi vyznačuje podélná čára přerušovaná?
Cituji možná ne doslovně předpisy: pokud v obci při souběžné jízdě jede vozidlo v pravém pruhu rychleji, nepovažuje se to za předjížděníCituješ špatně špatné ustanovení. Nápověda: při souběžné jízdě to platí i mimo obec. Víš, co je souběžná jízda?
Co tam máš dál?Nedání přednosti v jízdě hned na začátku...
MUHEHEmáš řidičák? Pokud ano tak ho zahoďSám zahoď řidičák
Vždyť je to, s prominutím, píčovina. Navíc to evokuje výraz "Nemyslíš, podplatíš"...I tak možno. U někoho standard
... a přitom se na silnici vyskytují jakési "milionářské závody" (ať už v autech za miliony, nebo ve "vytuněných" škodovkách). Až policie tyhle šmejdy bude sestřelovat z mostů nad silnicemi (podle mě se jedná o obecné ohrožení), to bude teprve šokující kampaň. A účinná.Policajti jim místo toho salutují, případně s nimi pokecají o autech. Pokud o té akci vědí, měli se postavit s radary, měřit, zastavovat. Kdyby byla policie (a samozřejmě též správní orgány) co k čemu, tak už jsou dneska všichni účastníci bez řidičáku. (Nevím, jakým stylem účastníci těch nelegálních závodů jeli. Je klidně možné, že bezpečněji, než průměrný PrasiŘidič obecný.) Mimochodem, dneska se ministerstvo dopravy opět vyznamenalo. Mělo by být okamžitě zrušeno a znovu vytvořeno (s úplně jinými lidmi, především bez Řebíčka, Kocourka a dalších "expertů").
U někoho standardA to je právě to...
Policajti jim místo toho salutují, případně s nimi pokecají o autech.A jsme zase u osobní zodpovědnosti. Co by se stalo takovému orgánovi, kdyby se na to přišlo? Nic.
Pokud o té akci vědí, měli se postavit s radary, měřit, zastavovat. Kdyby byla policie (a samozřejmě též správní orgány) co k čemu, tak už jsou dneska všichni účastníci bez řidičáku.Já bych i věřil, že vyrazili si radarem na silnice, ale tam si asi sedli na patník a hráli karty (příp. čekali, že tam "závodníci" zastaví na stopku). Stačilo by, kdyby si pár těchto magorů vybralo "neplacené několikaleté volno" s intenzivním kurzem lepení pytlíků -- a bylo by. Případně by ještě mohli dostat lopatou do držky.
Dva nebo tři by dostali...a čtvrtý by vytáhl kchwééér a z držitele lopaty udělal cedník
Nevím, jakým stylem účastníci těch nelegálních závodů jeli. Je klidně možné, že bezpečněji, než průměrný PrasiŘidič obecný.Jeli jako dobytek. A to nemluvím jenom o překračování rychlosti, ale hlavně o různých myškách a podobných prasárnách.
Mimochodem, dneska se ministerstvo dopravy opět vyznamenalo. Mělo by být okamžitě zrušeno a znovu vytvořeno (s úplně jinými lidmi, především bez Řebíčka, Kocourka a dalších "expertů").No jo, páni železničáři. Bohužel ale jejich původ ani v situaci na drahách neprojevuje vždy pozitivně (např. návrh rekonstrukce žst. UO, který právě jde do stavebního řízení mluví za vše) a alespoň zárodek koncepce řešící základní problémy české železnice aby člověk hledal mikroskopem... Hlavně, že se bývalé firmě ministra Řebíčka za jeho ministrování zvětšil obrat na 4- až 5-násobek a pan Kocourek může dál podporovat své bývalé kolegy ze soukromé sféry (vizte zde)..
ale alespoň by mohl uhnout a necpat se furt na střed silnice.A proto je uprostřed volantu to véééliký tlačítko
Světelná houkačka je lepší.Odpověděl sis na to sám
klobouci se totiž většinou nedívají do zrcátek a nevědí tedy, že za nimi někdo jede.Probliknutí samozžejmě používám jako první, nicméně na "kapitálního krypla" nepomůže ani ta houkačka, pokud je to "dědek - vládce silnice", tak tě nepustí, kdyby jsi se pos..., protože: "já toho floutka naučim, jak se jezdí"
Odpověděl sis na to sámNáhodou, včera jsem po pár měsících použil klasický klakson. Ne ale při předjíždění, nýbrž na semaforu. Ten člověk prostě zaspal, dávno tam svítila zelená a on nejel. Běžně to nedělám, ale když už tam stojí tak dlouho, že se blíží konec zelené, tak je ten "budíček" nevyhnutelný.
Probliknutí samozžejmě používám jako první, nicméně na "kapitálního krypla" nepomůže ani ta houkačka, pokud je to "dědek - vládce silnice", tak tě nepustí, kdyby jsi se pos..., protože: "já toho floutka naučim, jak se jezdí"Pozor na řidiče v klobouku! Klidně sejme i sanitku
Takže pak jedete za někým kdo jede v dědině 30 a neuhne a neuhne. Přitom se jedná o rovný a přehledný úsek.Setkání s kloboukem. Bylo to mimo město, silnice ne moc rovná, ale když jsou vhodné podmínky (sucho, už není štěrk po zimě apod.), tak se v oněch místech dá devadesát projíždět i většinou zatáček - jsou dobře klopené. Klobouk jel šedesát u krajnice, na auto za sebou zareagoval přejetím na střed a předjet nenechal. Takovýhle pako nemá na silnici co dělat.
Klobouk jel šedesát u krajnice, na auto za sebou zareagoval přejetím na střed a předjet nenechal.Tipuji, že to nedělal úmyslně - klobouci se totiž většinou nedívají do zrcátek a nevědí tedy, že za nimi někdo jede. Pak je tu druhá možnost - že se cítil bezpečněji tím, že zabránil předjíždění (které bral jako své ohrožení). A pak je třetí možnost, a sice že to dělal schválně. Za ty první dvě možnosti by zasloužil odebrat řidičák. Takový řidič nemá na silnici co dělat. V případě té třetí možnost by měl dostat do čumáku, protože je to bezohlednost a sobeckost první třídy, a takové sviňárny se prostě nedělají.
To by totiž policajti museli do terénu a něco dělatV tomhle je právě jádro pudla. Policajti musí být v terénu, pokud se máme bavit o nějaké účinné represi u dopravních přestupků. Policie má například k dispozici techniku, která z vrtulníku snímá chování řidičů a posílá to hlídkám na zem, které pak mohou řidiče zastavovat a na základě těch záznamů s nimi řešit přestupky. Jenže co vím, používá se to minimálně, jen se s tím občas pochlubí v novinách a to je vše. Šlo by to ale dělat i jednodušeji, protože typická "prasební" místa jsou známá. Například na silnici I/17 (v úseku Čáslav-Chrudim) bych je vyjmenoval zpaměti. Policie se tam objeví tak dvakrát do roka. Podobně i na řadě jiných silnic. Stačil by jeden policajt s kamerou na místo samé a druhý s plácačkou o kus dál. Takhle by se to dalo od největších prasičů snadno vyčistit (pokud by se policajti nenechali uplatit, ale to už jsme zase o kus dál).
Ano, tak vypadá práce Policie ČR na silnici.Abych pravdu řekl, když policajty jejich šéf vyšle na silnice se slovy "jděte a ve jménu Šimonovského kontrolujte lékárničky", tak jsem radši, když si pinkají. Dopad na bezpečnost na silnici je stejný, ale víc lidí nedostane zbytečnou pokutu.
Městská policie má zase jiné metodyMěla kravka štěstí, že po ní nezačali střílet. (Nicméně vzhledem k tomu, že měla tu drzost do policajta najet autem, tak má pravděpodobně známý a projde jí to.)
V té Bohdanči prý u městských jezdí nějaký drsňák, špičkový řidič se silným autem. Prý ale místo dřepění s radarem za popelnicí obvykle straší u přechodů když jdou děti do školy a nechává se vidět i na rizikových úsecích. Asi nějaký nenapravitelný romantik.V té Bohdanči jsou drsňáci všichni a jezdí v silných autech Chrysler Intrepid. Ráno možná straší u školy, ale odpoledne je pokaždé vidím měřit rychlost buď přímo v Bohdanči anebo v Rybitví. Jsou v tom měření velice aktivní - a protože je teď zavřená silnice I/36 na Chlumec, tak stojí buď na úseku od Pardubic nebo na II/333. Mezi 15. a 18. hodinou je prakticky jistota, že někde měří (tento čtvrtek mě ale změřili okolo 20. hodiny, už za tmy).
měl jsem tenkrát ještě trabanta s velikou anténou CBJak jsi donutil ten magnet držet na bakelitu?
Tiskni
Sdílej: