abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 49
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (66%)
     (7%)
     (13%)
     (14%)
    Celkem 174 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    30.9.2008 21:04 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Ministerstvo dopravy zaplatí velké peníze za kampaň, která si klade za cíl zvýšit bezpečnost v silničním provozu. Sází především na naturalistické videoklipy a jejich obdobu v jiných médiích (rádia, billboardy apod.).
    V Televizních novinách byla reportáž o tom, jak se ty videoklipy natáčely. Reportér tam povídal, že snahou je realisticky zobrazit, jak taková nehoda vypadá. Střih. Následuje záběr na průběh natáčení, kde (IMO) herec v tom videoklipu naprosto nerealisticky přehrává.

    Kdyby ty peníze radši dali na něco užitečnějšího... :-(
    Quando omni flunkus moritati
    Bluebear avatar 1.10.2008 00:02 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    IMO pokud bude mít při ostrém natáčení herec na sobě nějakou masku (latexová maska mrtvoly, třeba?) tak přehrávat musí, protože ten latex tlumí mimiku - z přehraného gesta se pak stává normální.

    Kdyby ty peníze radši dali na něco užitečnějšího...

    Moje řeč. 150 milionů Kč sice v dnešní době není nijak moc, ale vím o mnoha místech, kde by opravdu dost pomohly.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    1.10.2008 01:55 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    reklamu jsem teda nevidel, ale za 150 milionu se da natocit urcite obstojny celovecerni film...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    1.10.2008 12:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Kdyby ty peníze radši dali na něco užitečnějšího... :-(
    Třeba na stavební úpravy nehodových úseků...
    Luk avatar 1.10.2008 13:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Na co stavební úpravy? Lepší je strčit tam značku s omezením na 30 km/h a postavit tam radar :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.10.2008 20:53 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Ne-informativní dopravní značení (neřkuli technická zvěrstva jako jsou semtamfóry) vnímám čím dál tím víc jako selhání toho, kdo je tam nechal instalovat. :-S

    PS: ironii jsem pochopil.
    Max avatar 30.9.2008 21:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Ten web mi funguje. Video celkem ok, jen by mohlo působit ještě více odstrašujíce / depresivněji.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luk avatar 30.9.2008 21:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Ten web mi funguje.
    Mně už teď taky. Ale v okamžiku, kdy jsem ten odkaz vkládal do blogu, ještě nefungoval.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.9.2008 23:24 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    tak se koukni na tu vypoved pana Jedlicky. to je sila.
    30.9.2008 21:34 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    U nás proběhlo toto a stejně to nepomohlo :-(
    Luk avatar 30.9.2008 21:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    To není moc účinné. Myslím si, že účinnější by byla ta virtuální realita - tak, aby ten zážitek co nejvíc odpovídal skutečnosti. Například náraz do stromu: trojrozměrný realistický obraz, zvuk (kvílení pneumatik, náraz, expanze airbagů, tříštění skla atd.), skutečný náraz realizovaný jako na tom simulátoru, který se občas někde objeví. Ještě by to šlo doplnit přidáním zápachu ze spálené gumy, bouchlých airbagů a následně unikajícího benzinu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bluebear avatar 30.9.2008 23:57 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Myslím si, že účinnější by byla ta virtuální realita - tak, aby ten zážitek co nejvíc odpovídal skutečnosti.

    Pro takovou virtuální realitu máme terminus technicus "mučení".

    Ale dejme tomu, že bychom to přijali. Pak bychom ovšem měli být důslední a každý soudce by měl projít virtuální realitou, která mu ukáže, jak se cítí nevinně odsouzený v cele; každý bankéř by měl mít povinnou virtuální lekci o tom, jak blbě se cítí ten, koho banka obrala o všechny peníze; konstruktér automobilů by si měl prožít nehodu stejně jako šofér. A tak dále, až postupně všichni skončí ve vypolstrované cele.

    A každý politik, ať už z jakékoli strany, by měl mít autentický virtuální zážitek z věšení - buď jako varování, nebo (v některých případech) jako trénink.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luk avatar 1.10.2008 00:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Pro takovou virtuální realitu máme terminus technicus "mučení".
    Tohle by mučení nebylo, jen silný zážitek.
    Ale dejme tomu, že bychom to přijali. Pak bychom ovšem měli být důslední a každý soudce by měl projít virtuální realitou, která mu ukáže, jak se cítí nevinně odsouzený v cele; každý bankéř by měl mít povinnou virtuální lekci o tom, jak blbě se cítí ten, koho banka obrala o všechny peníze; konstruktér automobilů by si měl prožít nehodu stejně jako šofér. A tak dále, až postupně všichni skončí ve vypolstrované cele.
    Hovořil jsem jen o těch, kteří přišli o řidičák kvůli přestupkům a chtějí ho zpět. Nicméně například piloti trénují na simulátoru (který už dnes docela věrně napodobuje skutečnou situaci v letadle) všelijaké krizové situace, kdy třeba virtuálně padají k zemi, všelijak to s nimi hází (doopravdy) a oni musí dělat rychlá a co nejlepší rozhodnutí, jak to řešit. Takže pokud nekončí v polstrované cele oni, neskončil by tam ani nikdo jiný.

    I když povinný pobyt v cele na 24 hodin by pro některé soudce nebyl zrovna od věci. Např. soudce Šídla bych tam poslal, a to s virtuálním odsouzením za trestný čin pomluvy - to aby věděl, jak se cítil Petr Partyk.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.10.2008 08:13 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Myslím si, že účinnější by byla ta virtuální realita - tak, aby ten zážitek co nejvíc odpovídal skutečnosti.
    Téměř v závěru akce proběhla pietní vzpomínka za motorkáře zemřelé na silnicích. Bohužel na jejím konci přišla zpráva, kterou nikdo nečekal, a to že jeden z účastníků nedodržel pravidla silničního provozu a ve velké rychlosti v zatáčce narazil do protijedoucího motocyklu. Na místě byli dva lidé těžce zraněni, jeden byl zraněn středně těžce.
    Není nad realitu ...
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 1.10.2008 09:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Jenže v té realitě účastníci nebyli (kromě toho jednoho). Čili to vyjde skoro nastejno, jako když se o tom dozví večer ve zprávách.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.9.2008 21:51 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Nemyslím si, že by tahle kampaň měla nějaký větší účinek. Imbecilové jsou imunní. Navíc má řidičák kdekdo. Jsem si zcela jistý, že lidé nechápající základy fyziky nemohou být dobrými řidiči. No hlavně že se bezpečnost provozu zvyšuje kontrolováním žárovek a obvazů :(
    Luk avatar 30.9.2008 22:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Nemyslím si, že by tahle kampaň měla nějaký větší účinek.
    Narozdíl od různých Kryštofů ho mít může. Ale musela by být udělána opravdu kvalitně.

    Vzpomínám na kampaň "Suvenýr z Prahy" ("Venčíte-li svého psa, ukliďte prosím jeho hovno.") v roce 1996, kterou reklamní agentura vedla pro zviditelnění sebe sama. Ovšem efekt to mělo (nejen kvůli samotným billboardům, ale i kvůli následné veřejné diskusi, jestli slovo "hovno" je či není sprosté a zda ho lze použít na billboardech), protože se hodně pejskařů "chytlo za nos" a delší dobu opravdu po svých psech uklízeli (za rok za dva to postupně vyšumělo, ale to už tak prostě je - pak je potřeba udělat něco nového).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    JiK avatar 30.9.2008 22:49 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Celkove mi to prijde jako mala domu pro rezisera a reklamni agenturu co je blizka ODS. Diletantske provedeni (viz majitel domeny, nefunkcni web a podobne) je uz spis jen standard pro cesko, zejmena, kdyz to plati danovy poplatnik. Pokud by chteli pani z ministerstva opravdu dosahnout toho co povidaji, stacilo za par desitek tisic koupit tohle video anebo tohle.
    JiK avatar 30.9.2008 22:53 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    prvni link se zmrsil, ma to byt tohle: The Faster The Speed, The Bigger The Mess
    Nicky726 avatar 30.9.2008 22:59 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    No taky dobrý... brrrr
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    =^..^= AmigaPower® avatar 30.9.2008 23:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    To jo, nicméně to s tou alfou do mně jako do řídiče dotírá nějak víc. Tady jsou ty "nehodový situace" dost umělý (pejskovi by se v takovýhle situaci vyhnul asi jen velkej blbec a ta křižovatka už vůbec...).
    Luk avatar 30.9.2008 23:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    To nevadí, aspoň jsem viděl "reálnou Sáru" :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 30.9.2008 23:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Ta videa znám (a některá další). Ale v těch 150 milionech bude IMHO mít hlavní podíl vysílací čas v TV, ostatní náklady nebudou tak významné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bluebear avatar 30.9.2008 23:59 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Tak si říkám, aby všechny ty kampaně proti drogám, kouření, počítačovému pirátství, týrání dětí, dopravním nehodám atd. nezabraly veškerý vysílací čas, nebo aspoň veškerý čas reklamní. Zbyde nám vůbec aspoň pár vteřin na starý dobrý prací prášek?
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    =^..^= AmigaPower® avatar 30.9.2008 22:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Tak mně trošku zamrazilo, až na to handsfree jsem se v tom poznal...

    Bude těch klipů víc?
    Luk avatar 30.9.2008 23:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Má jich být prý celkem 76. To se mi zdá nějak moc, ale asi to bude skládačka, kdy z hromady natočených záběrů budou všelijak skládat různé klipy.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bluebear avatar 30.9.2008 23:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Osobně o účinnosti takové kampaně pochybuji. Kdekdo, kdo se pohybuje na silnici, ví, jak vypadá scéna po autohavárii a jaké to mívá následky. Billboard s odporným obrázkem nikoho moc nevzruší - navíc hnusných obrázků už tu při nejrůznějších příležitostech bylo iks, ať už pro účely osvěty, nebo pro účely šokující reklamy, a lidi se naučili to ignorovat, jinak by na našich ulicích, kde je billboard na každém rohu, ze šoků nevyšli.

    Zajímavá mi přijde jiná věc - periodicky se v médiích žvaní o tom, jak je třeba chránit mladistvé a děti a vůbec všechny před chlastem, kouřením, drogami, pornografií, týráním a vůbec veškerou možnou újmou. Když je v televizi vidět krev před desátou, tak je oheň na střeše. Ale naturalistické záběry zohavených mrtvol na billboardech pět krát tři metry jsou zřejmě úplně v pořádku, přestože tedy mně docela vadí. Pravda, nejsem děcko, ale řekl bych, že na děcka to bude působit o to hůř.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    1.10.2008 15:06 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Zajímavá mi přijde jiná věc - periodicky se v médiích žvaní o tom, jak je třeba chránit mladistvé a děti a vůbec všechny před chlastem, kouřením, drogami, pornografií, týráním a vůbec veškerou možnou újmou. Když je v televizi vidět krev před desátou, tak je oheň na střeše. Ale naturalistické záběry zohavených mrtvol na billboardech pět krát tři metry jsou zřejmě úplně v pořádku, přestože tedy mně docela vadí. Pravda, nejsem děcko, ale řekl bych, že na děcka to bude působit o to hůř.
    Muj nazor je, ze naturalisticke obrazky (a pornografie) detem neskodi zdaleka tolik, jako trivializace nasili jako mozneho reseni problemu, jako je tomu v mnoha televiznich serialech. Je to dane tim, ze drive byly deti takovym obrazum bezne vystaveny v realnem svete. Z tohoto pohledu je hodnoceni vhodnosti ci nevhodnosti neceho pro deti na zaklade naturalismu nebo mnozstvi krve zcestne. Dulezity je kontext tech obrazku.
    Dalibor Smolík avatar 1.10.2008 01:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Příšerný klip. Aby se jeden bál sednout za volant ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    1.10.2008 09:44 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Aby se jeden bál sednout za volant ..
    To je ucel - jizda autem je jedna z nejnebezpecnejsich veci, ktere muze bezny clovek delat (tedy s vyjimkou fanousku adresalinovych sportu a jinych profesionalnich sebevrahu).
    Dalibor Smolík avatar 1.10.2008 10:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Je to opravdu tak - i když jezdí téměř každý, je to vždy riziko, které si ani v každodenním shonu neuvědomujeme. Pomineme-li zdravotní a životní rizika, je to situace, při které se i slušný člověk může během okamžiku dostat do vězení. Stačí vteřinová nepozornost nebo ani to ne - náhle vstoupí chodec do dráhy a je vymalováno. Nevíte dne ani hodiny ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.10.2008 12:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    náhle vstoupí chodec do dráhy a je vymalováno. Nevíte dne ani hodiny...
    Hlavně těm by měli dělat osvětu! Běhají si po silnici jak chějí, přechod, nepřechod, červená, nečervená a pokutovaná je jen hrstka! Dovedete si představit, kdyby se tak jako chodci chovali řidiči? To by teprve bylo masíčko... Nehledě na to, že 90% přestupků, které chodci dělají jsou takzvané "závažné dopravní přestupky" a jak už jsem psal, pokuta žádná a když, tak směšná v porovnání třeba s tak "strašně nebezpečným přestupkem" jako je parkování v protisměru na sídlištní ulici s parkovacími místy po obou stranách...
    1.10.2008 12:55 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Urcita mira strachu je nevyhnutelne nutna pro preziti. Ovsem vyssi mira strachu nez tato nezbytne nutna je zdrojem chyb a selhani.

    Samotny strach bez znalosti veci je kontraproduktivni. Meli by tu kampan doplnit o modelove situace (uvital bych, kdyby frajeri zacali pouzivat blinkry vcas a pri sjizdeni z dalnice meli snahu kopirovat postranni caru - to by me vazne potesilo!) a dat jim nejak (jak?) motivaci k tomu aby si takove informace vsimli.

    Pouze vystraseny ridic, ktery sice jede pomalu, ale odbocuje daleko za zacatkem odbocovaciho pruhu a jeste k tomu v 90 procentech blibnkr zapne az kdyz uz je v odbocovacim pruhu, takovy vystraseny hovado je nebezpecny a je nam uplne sumak ze jeho nebezpecnost se zvysila jen tim, ze jeho kapacita mozecku nedokaze zpracovat vice informaci soucasne nez samotny jeho strach :-(

    Nakonec by se mohlo zdat, ze je nejlepsi cloveka vydesit uplne, aby uz nikdy nemel tendenci auto ridit ani prechazet silnici atd... a asi leckdo z nas tusi, ze tudy cesta nevede. Cesti ridici nemaji bohuzel touhu se ucit a analyzovat situace, ketere zazili a asi i to je duvod proc jsou vetsinou tak spatni ridici. Pouhe vydeseni je ale asi tezko primeje ucit se a premyslet nad tim jak se da predchazet koliznim situacim, jak zarucit ze i kdyz udelam chybu, tak ostatni jsou o mych zamerech dostatecne vcas informovani...
    1.10.2008 12:59 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    I "adrenalinové sporty" se dají provozovat bezpečně. A mají tu výhodu, že se pak člověk nepotřebuje "vybát" jinde, třeba za volantem.
    1.10.2008 03:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Ad update - obsahová stránka vůbec stojí za to.
    Odhad rychlosti podle ubíhající krajiny či zvuku motoru máte zkreslený šířkou silnice a vaším návykem jezdit rychle. Přesný je pouze tachometr.
    ... který ukazuje více, než auto skutečně jede.
    Abyste sjeli z cesty, stačí jen pár km/h nad rychlostní limit.
    ... cože? Do aut už se montují systémy, které zatočí volantem, když se jede moc rychle?
    Čím nižší rychlost má váš vůz při nehodě, tím vyšší je šance na přežití všech jejích účastníků.
    ... pojďme všichni jezdit dvacet.

    To by mě zajímalo, kolik stál tenhle samotný "kapitán Zjevný zasahuje" web.

    Mimo jiné, kde jsou ty slibované klipy? Na tom webu jaksi nic nevidím, takže že by dílo vytvořené za veřejné peníze šlo přehrávat jenom ve flashi a nedalo se stáhnout? No žádné překvapení.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 1.10.2008 09:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    To by mě zajímalo, kolik stál tenhle samotný "kapitán Zjevný zasahuje" web.
    Pokud je vůbec samostatně kalkulován (a není jen "utopen" v celkové ceně), tak bych to tipoval řádově okolo milionu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.10.2008 10:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Ad update - obsahová stránka vůbec stojí za to.
    Odhad rychlosti podle ubíhající krajiny či zvuku motoru máte zkreslený šířkou silnice a vaším návykem jezdit rychle. Přesný je pouze tachometr.
    ... který ukazuje více, než auto skutečně jede.
    to sice ano, ale na druhou stranu pořád stejně (neberu-li v úvahu drobné odchylky dané mírou sjetí a nahuštění gum apod.)

    mě spíše fascinuje ta závislost zvuku motoru na šířce silnice - jak to ten motor pozná, že na širší silnici má být podle nich zřejmě tišší?
    Abyste sjeli z cesty, stačí jen pár km/h nad rychlostní limit.
    ... cože? Do aut už se montují systémy, které zatočí volantem, když se jede moc rychle?
    a to jsi nevěděl, navíc že takhle po nocích obchází parkoviště a garáže banda permoníků a montuje to i do starých aut?

    no ale má ten systém pozitivum, dokud jedeš v limitu povoleném zákonem či značkami (ten systém má totiž dokonalé OCR a vidí i značky s rychlostí schované za větví apod.!), tak ti kroutí volantem tak skvěle, že prostě nemůžeš sjet z cesty ani na totální ledovce nebo v zatáčce, která je při maximální povolené rychlosti daleko nad původní konstrukční možnosti tvého auta :-D
    Čím nižší rychlost má váš vůz při nehodě, tím vyšší je šance na přežití všech jejích účastníků.
    ... pojďme všichni jezdit dvacet.
    ehm, to jsi přehnal, už se staly smrťáky i při nižších rychlostech, dokonce se pár lidí zabilo i o stojící auta, takže ...
    1.10.2008 12:16 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Ano, tachometer ukazuje viac. Ale pokial nemas nejaky totalny vrak, tak ukazuje tak +5km/h. Staci si pozicat GPS prijimac a porovnat.
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.10.2008 12:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Ale pokial nemas nejaky totalny vrak, tak ukazuje tak +5km/h.
    Fabia Combi 1.4 16v, rok výroby 2007 - tachometr 195, výpis z GPS 175, Navigace 175, vrak????
    1.10.2008 13:11 lampa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Skodovky jsou svymi nepresnymi tachometry zname, mas mit poradne auto :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.10.2008 13:27 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Předpokládám, že VW, Audi a Seat taky, když je to jeden koncern a X% dílů je to samé. Tak další příklad: Opel Combo - taky 10% rozdíl oproti navigaci a GPS. Opel je také známý nepřesnými tachometry?

    PS: Já mám Mitsubishi, Fabie je služební. ;-)
    1.10.2008 13:38 lampa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    No vsak co si budem o VW koncernu povidat ze jo? :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.10.2008 13:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Podle mně je odchylka 10% prostě "norma" a nikdo z výrobců to moc neřeší... :-D
    1.10.2008 14:29 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Dopravní policie to řeší. Zajímavé, že staré Škodovky (105L apod.) ukazují přesně.
    1.10.2008 14:39 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Zalezi od kusu. Zazil jsem jedine auto, ktere ukazovalo presne. Sluzebni Felicii 1.3 kombi. Moje nekdejsi 105 ukazovala +10 procent. U moji Nevady uz vim, ze jedu-li 140 podle tachometru, jedu 133. Kdysi jsme jeli s kamaradem do Francie Felicii kombi 1.6, kamarad se trosku odvazal a udajne to sahalo pres 180, na GPS bylo 168. Mym rekordmanem byl Peugeot Boxer, ktery pri 138 ukazal 160.
    1.10.2008 16:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Právě že moc ne. Z principu je možná odchylka na obě strany, ale nějaký předpis AFAIK výslovně nařizuje, že tachometr nesmí ukazovat méně, než je skutečná rychlost jízdy.

    Výrobci to řeší tak, že tachometr nastaví, aby vždycky ukazoval víc - takže kdo jede podle tachometru, neměl by mít s dopravní policií problémy (alespoň ne kvůli rychlosti)
    Quando omni flunkus moritati
    1.10.2008 17:42 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Já vím. Odchylka tachometru je ±5 %, tak ho posunou o 10 % nahoru a jsou z obliga.

    Policií jsem myslel, že nedávno někdo (ministr) prohlašoval, že by se měl trestat přesah o 2 km za hodinu pokutou.

    V tomto kontextu mi přijde 10 % hodně.
    1.10.2008 22:50 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    se měl trestat přesah o 2 km za hodinu pokutou.
    Sakra, tak to jsem tuhle rychlost určitě nejedou překročil, například když jsem přešel v autobuse ze zadní části do přední :-D.
    Luk avatar 1.10.2008 22:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Přesah o 2 km/h (resp. libovolně malý přesah přes hodnotu určenou přesností měření) se trestá už teď, a to nejen pokutou, ale i 2 body.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Max avatar 1.10.2008 17:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Tak tak, a odchylka je nastavena na +10%. Takže když je na tacháči 50, tak jedeš kolem 45. Když je na tacháči 180, tak jedeš cca 160. Odzkoušeno na Octavia 1,8TDI s GPSkou
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.10.2008 23:16 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Tak tak. Stejne tak suzuki swift, nissan sunny...
    2.10.2008 13:07 hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    A nevíte jak je to s radarama? ukazují taky víc?
    Luk avatar 2.10.2008 13:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Záleží na tom, jak se umístí. Např. klasický Ramer 7M má být nastaven v určitém úhlu vůči ose pohybu vozidel (tuším že 23 stupňů). Pokud se nastaví v menším úhlu, bude ukazovat víc. Při správném nastavení by tento radar měl ukazovat nejvýše o 3 km/h víc, než je skutečná rychlost.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.10.2008 07:06 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Ad abicko: Lubos implementoval bug 1109
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Luk avatar 1.10.2008 09:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Nepříjemné ale je, že se to týká i existujících zápisů - tedy zápis, který byl v době svého uložení platný, už nyní platný není, a musí se tedy upravit, pokud se na něj jakkoli sahá. Asi bývalo bylo lepší implementovat to jen pro úplně nové zápisy.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.10.2008 11:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Něco na tom je, ale myslím, že uživatelů, kteří by na tento problém narazili, bude tak málo, že pravděpodobně nestojí za to takové omezení imlementovat.
    1.10.2008 09:20 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš

    Byla/bude někdy taky kampaň, pro chodce, nebo cyklisty ? Jakože není uplně dobrej nápad vtrhnout na přechod pro chodce bez rozhlédnutí, jezdit potmě na kole bez světel, nebo nalitej, apod.

    Nebo prostě za všechno zlo na silnicích můžou ti strašní ridiči těch odporných aut ?

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    Luk avatar 1.10.2008 09:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Byla/bude někdy taky kampaň, pro chodce, nebo cyklisty ?
    Prý ano. Ale neočekávám něco tak výrazného jako pro řidiče aut.
    Nebo prostě za všechno zlo na silnicích můžou ti strašní ridiči těch odporných aut ?
    Samozřejmě, že za to mohou oni. Auta jsou přece větší :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.10.2008 09:48 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Kez by byla. Bohuzel, po tom, co se v kolektivnim vedomi uhnizdil zavadejcici termin "absoultni prednost chodcu", to bude pomerne slozite.
    Luk avatar 1.10.2008 12:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Jenže ony už jsou návrhy na skutečně absolutní přednost. Buď by byla jen na přechodech (viníkem každého sražení chodce na přechodu by byl řidič, i kdyby mu tam chodec skočil s rozběhem), anebo dokonce úplně všude (a přechody by se zrušily).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.10.2008 18:07 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    To je jeste vetsi magorovina nez prednost chodcu pred tramvajema. Neni nahodou pravidlo, ktere rika, ze zakon nemuze byt v rozporu se zakonem jim nadrazenym? Pokud ano, tak by ten zakon nemohl nikdy projit, protoze by byl v rozporu s Newtonovymi zakony - je fyziklane nemozne, aby pohybujici se teleso, disponujici omezenymi zdoji energie, zmenilo rychlost (v tomto pripade na nulu) v libobolne kratkem case ci na libovolne kratkou vzdalenost (tedy, pokud nema neco jako inercialni nulifikator :-) ). Panove zakonodarci by se meli vratit do skoly nebo alespon absolvovat doucovaci kurz z fyziky, aby takovehle pitomosti nepachali.

    1.10.2008 19:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Mnohem jednodušší by bylo hodit ty, kteří něco takového navrhují, pod jedoucí auto. Celkový počet mrtvých na silnici by byl menší, než kdyby tenhle návrh prošel.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 1.10.2008 20:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Pokud ano, tak by ten zakon nemohl nikdy projit, protoze by byl v rozporu s Newtonovymi zakony - je fyziklane nemozne, aby pohybujici se teleso, disponujici omezenymi zdoji energie, zmenilo rychlost (v tomto pripade na nulu) v libobolne kratkem case ci na libovolne kratkou vzdalenost (tedy, pokud nema neco jako inercialni nulifikator ).
    Někoho to ovšem netrápí. Řidič měl prostě jet jen takovou rychlostí, aby dokázal za všech okolností zastavit. Že to v mnohých městech znamená rychlost na úrovni rychlosti chůze, je použitelné jako další argument, kterým odůvodnit, proč jsou auta zbytečná.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.10.2008 00:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Jenže to občas jde na druhou stranu -- nedávno se mě snažil přejet na tomhle přechodě nějaký spěchálista, který jel z jihu. Vzhledem k tomu, že jsem nešel sám, jsem mu šel instinktivně do cesty (byl jsem na začátku jeho průj. průřezu, když jsem si všiml, že nějak nezpomaluje) a neobešlo se to bez kvílení gum. :-S Přestože tam stačí jet jenom trochu slušně a v místě, odkud přechod začíná být vidět jet reálných 50, tj. 55 - 60 tacho u většiny aut... A to pomíjím, že před přechodem je ještě křižovatka, odkud se mohou vynořit kupříkladu popeláři a za přechodem pak zastávka MHD, kde se případný stojící trolejbus nedá rozumně objet...
    Luk avatar 4.10.2008 01:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    "Jenom vůl nedá přednost zebře. Řidič, který nemyslí, zabíjí." (© Satchi&Satchi)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    =^..^= AmigaPower® avatar 4.10.2008 09:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    ...no, ono je to někdy dost sporné...

    Vlastní příklad: před nějakými pěti, sedmi lety, jsem jel ulicí Novodvorská směrem z Braníku. Dobrých 300-400 metrů přede mnou stál na chodlíku před přechodem dědek, který se na mně upřeně díval. 300m nic, 200m nic, asi se bojí a přejde až za mnou, nebo čeká na někoho kdo přijde z druhé strany přechodu, noha jde pro jistotu z plynu, 100m nic, 50m nic, 30m a hop!!! Dědek mi skočil přímo před auto!!! Následovalo kvílení brzd a zastavil jsem tak 30cm od něj, aniž by se snažil jakkoliv uhnout (celou dobu stál jak hrdě Napoleon a čuměl mi do xichtu), okamžitě mi začal nadávat do pirátů a máchat holí. Situaci jsem nezvlád, celej rozklepanej jsem vyskočil z auta, dědkovi jí natankoval a odjel. Za hodinu si pro mně přijeli do hospody a jen díky tomu, že se jedná o sídliště na kterém bydlím a lidi mně znají, našli se svědci díky kterým pokutu za dopravní přestupek dostal on. Nicméně 500 za tu facku (ale nic za dopravní přestupek) čekalo na MÚ ale i na mně. Přidal bych výstřižek z večerky, ale někde se za ty léta ztratil...
    Luk avatar 4.10.2008 13:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Typický agresivní řidič - neví, že má umožnit chodci přejít, a pak mu dá ještě do huby :-D

    Tzv. "skokani" (chodci, kteří se tváří, že přecházet nebudou, případně ještě ukáží řidiči, aby jel, a pak skočí těsně před auto) jsou skutečně problém. Ale pokud tahle situace hrozí, je lepší jet dál od kraje (případně až v levé půlce vozovky, pokud to jde), protože pak lze buď zastavit, nebo projet dřív, než se chodec dostane před auto. A pokud to nejde řešit takto, tak radši opravdu zpomalit a nechat pro každý případ nohu na brzdě.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.10.2008 18:11 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Pokud ano, tak by ten zakon nemohl nikdy projit, protoze by byl v rozporu s Newtonovymi zakony - je fyziklane nemozne, aby pohybujici se teleso, disponujici omezenymi zdoji energie, zmenilo rychlost (v tomto pripade na nulu) v libobolne kratkem case ci na libovolne kratkou vzdalenost (tedy, pokud nema neco jako inercialni nulifikator :-) ). Panove zakonodarci by se meli vratit do skoly nebo alespon absolvovat doucovaci kurz z fyziky, aby takovehle pitomosti nepachali.
    Což platí i pro toho chodce, že ano... Nebo chodec není těleso, ale nějaké nadtěleso? ;-)
    2.10.2008 00:23 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Nebo prostě za všechno zlo na silnicích můžou ti strašní ridiči těch odporných aut
    No, kdyby byli na silnicich jenom chodci, tak by asi k hodne nehodam nedoslo.
    Luk avatar 2.10.2008 06:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Ale už cyklisté jsou nebezpeční. Leckdy jsou pro chodce nebezpečnější než auta, protože zatímco auto je slyšet, kolo ne. Proto už jsem na kole nejednou zažil, že chodec vběhl přímo přede mě, protože se vůbec nepodíval a prostě vletěl do vozovky. Auto by slyšel, kdežto takhle byl zřejmě přesvědčen, že nic nejede.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.10.2008 06:57 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš

    A kdyby tam ti chodci nebyli vůbec, tak by zase nedošlo k tomu, že je někdo srazí ...

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    4.10.2008 00:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Tenhle argument v osídlených oblastech jaksi nefunguje, bo chození je základní úroveň dopravy, zatímco kolo nebo auto je vyšší, tudíž postradatelná úroveň.
    1.10.2008 09:29 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Celé to je tunel
    Celou akci realizuje BESIP, což je banda kamarádíčků s vládnoucími politiky ještě z dob, kdy bych to takhle otevřeně říct nemohl. Jde tedy jenom o to, jak přesypat státní peníze do soukromých kapes, za potlesku vohnoutů, kterým se líbí, jak je stát pořád buzeruje. Jako zdroj bližších informací bych doporučil server dfens-cz.
    Luk avatar 1.10.2008 09:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Celé to je tunel
    BESIP není nic jiného než organizační složka ministerstva dopravy (dříve ministerstva vnitra). Na BESIP, stejně jako na jiné části ministerstva i jiných úřadů, jsou samozřejmě napojeny různé pupeční šňůry a zájmové skupiny.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 1.10.2008 22:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Celé to je tunel
    Nevím, neznám, nezajímám se. Ale ty krátké výukové klipy, co léta běží na ČT, se mi líbí.
    Luk avatar 1.10.2008 22:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Celé to je tunel
    Jaké výukové klipy? Takové ty, co začínají: "Mezi řidiči koluje mnoho polopravd, omylů a mýtů o řízení vozidla."?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 1.10.2008 22:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Celé to je tunel
    Jo.
    Prcek avatar 2.10.2008 00:53 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Celé to je tunel
    Jo ty se mi taky líbí. Hlavně ten klip kde jede Pavel Soukup na korbě auta a střílí z kulometu :-D.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    1.10.2008 09:56 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Pochybuji, ze to bude mit nejaky ucinek. Na Nove takova kampan uz bezi leta (cca od pul osme vecer do trictvrte) a nic se nemeni. Tedy spis je to cim dal horsi.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Michal Fecko avatar 1.10.2008 11:58 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Pochybuji, ze to bude mit nejaky ucinek. Na Nove takova kampan uz bezi leta (cca od pul osme vecer do trictvrte) a nic se nemeni. Tedy spis je to cim dal horsi.
    Vymývajú mozgy nesprávnym spôsobom - každý chce byť ako hlavný hrdina :-D
    1.10.2008 18:55 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Takže popořadě. Jako fanouškovi italských aut mi vadí použití Alfy Romeo v tom klipu, ale to je mimo kastról. Podobné chování zažívám téměř denně a téměř výhradně od řidičů vozů VW Golf a Octavia TDI. Dokonce mám teorii že ten rachtající nafťák vytváří nějaké vibrace které ovlivňují mozek. Ten řidič tam nejede ani nijak výrazně agresivně ani rychle. Troufám si tvrdit že to není ani zdaleka 50kmh. Za tu nehodu nemůže rychlost ale to že přes zastavující náklaďák řidič přehlédl (nebo možná ignoroval) přechod pro chodce. Prostě neměl předjíždět. Ale stejně tragicky by to asi dopadlo i kdyby stejnou chybu udělal dvacítkou jedoucí popelář. Akorát by ten mozek netekl po střeše sporťáku ale po asfaltu pod předním kolem. Čili zápletka je překombinovaná, nesrozumitelná, s vynuceným nesmyslným závěrem. A takzvaná absolutní přednost chodců je zločin za který bych navrhoval středověké tresty. Docela by mě zajímalo kolik životů už to stálo a kolik řidičů má život zkažený protože jim nějaký trulant zblblý propagandou skočil pod auto. K chodcům a cyklistům se radši nebudu vyjadřovat.
    Luk avatar 1.10.2008 20:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Podobné chování zažívám téměř denně a téměř výhradně od řidičů vozů VW Golf a Octavia TDI.
    V poslední době také od mnohých řidičů vozů Renault a Peugeot - bez ohledu na stáří vozu a druh motoru.
    A takzvaná absolutní přednost chodců je zločin za který bych navrhoval středověké tresty. Docela by mě zajímalo kolik životů už to stálo a kolik řidičů má život zkažený protože jim nějaký trulant zblblý propagandou skočil pod auto.
    V klipu jde ale o to, že řidič nezastavil u přechodu, když tam zastavilo vozidlo v jiném pruhu. Toto pravidlo není vůbec nové, platí už zatraceně dlouho.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.10.2008 21:25 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    to sice jo ale na konci se říká: agresivní rychlá jízda vám neumožní zastavit včas. Nic o tom že řidič neměl tu dodávku předjíždět ale měl taky zastavit. Matoucí, možná i úmyslně manipulační. Vytváří to dojem že jen pomalu je správně a vše ostatní je druhořadé ikdyby to byla sebevětší prasárna. Tu absolutní přednost jsem tam nepsal v souvislosti s tím klipem ale s některými příspěvky výše. Ikdyž to bezstarostné chování ženy s kočárkem... Nevím jak kdo ale já se rozhlížím i když mám přednost. Prostě heslo čaroděje Mrakoplaše Morituri nolumus mori. A taky furt ve střehu jak říkával silák Franta Kocórek.
    Dalibor Smolík avatar 1.10.2008 23:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Od malička jsem říkal dětem, že když přecházejí čtyřproudou silnici a zastavuje jim řidič, aby přešly, musejí se podívat ještě do druhého souběžného pruhu ... fatální chyba maminky s kočárkem. Něco podobného se stalo na Patočkově ulici v Praze loni v říjnu. Maminka poslala napřed malého kluka, místo aby se podívala sama. Nepřežil.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luk avatar 1.10.2008 23:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Maminka poslala napřed malého kluka, místo aby se podívala sama.
    To je standardní postup - vystrčit dítě nebo kočárek do vozovky. Nejlépe těsně před čumákem autobusu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.10.2008 21:39 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    V poslední době také od mnohých řidičů vozů Renault a Peugeot - bez ohledu na stáří vozu a druh motoru.
    To je spíš dané počtem těchto aut na silnicích, než typem jejich řidiče.
    V klipu jde ale o to, že řidič nezastavil u přechodu, když tam zastavilo vozidlo v jiném pruhu. Toto pravidlo není vůbec nové, platí už zatraceně dlouho.
    Navíc, pokud jsem si dobře všiml, telefnoval za jízdy, nedodržoval bezpečnou vzdálenost, ignoroval jízdní pruhy a předjížděl zprava. Možná by se toho našlo víc, viděl jsem to jenom jednou.
    make menuconfig, not war!
    1.10.2008 21:51 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    máš řidičák? Pokud ano tak ho zahoď . Telefonoval s kolíkem za uchem což se smí. Bezpečná vzdálenost je relativní pojem, nelze ji nijak určit. Jízdní pruhy jsem tam jaksi neviděl, jen přerušovanou čáru. Předjíždění zprava se v obci opět smí. Cituji možná ne doslovně předpisy: pokud v obci při souběžné jízdě jede vozidlo v pravém pruhu rychleji, nepovažuje se to za předjíždění. Co tam máš dál?
    1.10.2008 22:28 Jirka P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    máš řidičák? Pokud ano tak ho zahoď
    Sám zahoď řidičák
    Jízdní pruhy jsem tam jaksi neviděl, jen přerušovanou čáru
    Tak to je hlod roku, co asi vyznačuje podélná čára přerušovaná?
    Cituji možná ne doslovně předpisy: pokud v obci při souběžné jízdě jede vozidlo v pravém pruhu rychleji, nepovažuje se to za předjíždění
    Cituješ špatně špatné ustanovení. Nápověda: při souběžné jízdě to platí i mimo obec. Víš, co je souběžná jízda?
    Co tam máš dál?
    Nedání přednosti v jízdě hned na začátku...
    2.10.2008 11:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    máš řidičák? Pokud ano tak ho zahoď
    Sám zahoď řidičák
    MUHEHE :-D

    narozdíl od kolegy výše, kterej má mokrý papíry, to popsal v souladu s realitou, i když se zrovna netrefil do korektní terminologie ... hádej koho z těch dvou bych na silnici potkal radši?

    btw, je-li řeč o podjíždění, zrovna dneska jsem se prohřešil - sypu si to takhle po rychlostní silnici svých cca 105 km/h (dle GPS), když tu náhle mě v levém pruhu předjížděla, relativně svižně, tipuju těch 130 km/h, nějaká baba ... v okamžiku, kdy už byla zadkem u mýho čumáku začala úporně brzdit, asi tak 30 m před omezením rychlosti na 100 km/h, takže zatímco já jsem pokračoval stejnou rychlostí, ona se svými snad asi 80 km/h zase "zacouvala" za mě a začala se mi vzdalovat za zadkem, stále v levém pruhu ... takže dle litery zákona jsem strašnej pirát, že jsem jí podjel, správně jsem měl snížit rychlost a nechat ji dokončit předjíždění, dle praktickejch zkušeností taková kráva nepatří za volant (za ní naštěstí nikdo nalepenej nebyl, aby se nechal překvapit náhlým snížením rychlosti o 50 km/h - musím-li na dálnici tolik zbrzdit, tak už automaticky sahám na blinkry - "trojúhelníky" ...)
    2.10.2008 18:53 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    čáru přerušovanou přejíždět možno, ať už vyznačuje cokoliv, z klipu není tak docela jasné jestli to je čára dělící nebo čára oddělující pruhy. Pravděpodobně jsou to pruhy, auta tam jedou jedním směrem. To nic nemění na tom že přerušovanou přejíždět možno. Nedání přednosti hned na začátku? Mám mizernej monitor tak to možná vidím blbě ale žádnou značku "dej přednost v jízdě" nebo "stůj, dej přednost v jízdě" tam nevidím. Pokud tam je ale není ji vidět tak je to blbě natočené, matoucí a na hovno. Pokud tam není tak platí přednost z prava čímž se nám situace jaksi obrací. Jen pro info, víc než dvacet let mám řidičák ABCTM a možná bych ještě svedl i stoupnout si do křižovatky se štanglí v ruce. Kdysi jsem to i vyučoval.
    2.10.2008 17:21 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Možná něco z toho bylo v souladu se zákonem, ale bezpečnosti na našich silnicích ani jedna z těch věcí, které jsem vyjmenoval, rozhodně neprospívá. Včetně toho agresivního předjíždění dvou aut ve dvou pruzích…
    make menuconfig, not war!
    2.10.2008 19:08 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    já taky netvrdím že to bylo nějak bezpečné. Já například netelefonuju ani se sluchátkem, vadí mi to když mi něco odvádí pozornost. Já jen chtěl říct že to je blbě natočené, matoucí a zřejmě cíleně manipulační což se mi jen potvrdilo tou debatou tady. Ano řidič jel zbytečně agresivně. Ano řidič zavinil nehodu. Ale zavinil ji konkrétním přestupkem a na to není upozorněno. Jen jakýsi nicneříkající blábol že rychlá jízda vám neumožní zastavit včas. Tam přece vůbec nešlo o zastavení včas! Tam šlo o zastavení před přechodem pro chodce. Nebo snad když pojedu pomalu tak tohle pravidlo neplatí?
    2.10.2008 21:29 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    +1, plně s tímto názorem souhlasím, ten přestupek měl být buď víc vypíchnut nebo ten spot měli upravit.
    make menuconfig, not war!
    freshmouse avatar 1.10.2008 22:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Vždyť je to, s prominutím, píčovina. Navíc to evokuje výraz "Nemyslíš, podplatíš"...

    Já nevím, v jakém socialismu to tu žijeme... Vysvětlovací kampaně, žádná osobní zodpovědnost, příběh o mladém zlém boháči...

    ... a přitom se na silnici vyskytují jakési "milionářské závody" (ať už v autech za miliony, nebo ve "vytuněných" škodovkách). Až policie tyhle šmejdy bude sestřelovat z mostů nad silnicemi (podle mě se jedná o obecné ohrožení), to bude teprve šokující kampaň. A účinná.

    Naopak tahle videa si staříci z Horní Dolní s rukavicemi a v klobouku, zlaté děti nebo ti "rockeři" ve stodvacítkách jen tak prohlédnou, dvakrát kývnou hlavou -- a to bude tak všechno. Dokud nebude člověk (a nejen řidiči, zcela obecně) zodpovědný za své činy, tak se budem plácat na těch samých silnicích...

    Tohle nikomu nepomůže a jen to přitíží těm, co bourali, i když ne vlastní vinou.
    Luk avatar 1.10.2008 22:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Vždyť je to, s prominutím, píčovina. Navíc to evokuje výraz "Nemyslíš, podplatíš"...
    I tak možno. U někoho standard ;-)
    ... a přitom se na silnici vyskytují jakési "milionářské závody" (ať už v autech za miliony, nebo ve "vytuněných" škodovkách). Až policie tyhle šmejdy bude sestřelovat z mostů nad silnicemi (podle mě se jedná o obecné ohrožení), to bude teprve šokující kampaň. A účinná.
    Policajti jim místo toho salutují, případně s nimi pokecají o autech. Pokud o té akci vědí, měli se postavit s radary, měřit, zastavovat. Kdyby byla policie (a samozřejmě též správní orgány) co k čemu, tak už jsou dneska všichni účastníci bez řidičáku.

    (Nevím, jakým stylem účastníci těch nelegálních závodů jeli. Je klidně možné, že bezpečněji, než průměrný PrasiŘidič obecný.)

    Mimochodem, dneska se ministerstvo dopravy opět vyznamenalo. Mělo by být okamžitě zrušeno a znovu vytvořeno (s úplně jinými lidmi, především bez Řebíčka, Kocourka a dalších "expertů").
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 1.10.2008 22:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    U někoho standard ;-)
    A to je právě to... :-(
    Policajti jim místo toho salutují, případně s nimi pokecají o autech.
    A jsme zase u osobní zodpovědnosti. Co by se stalo takovému orgánovi, kdyby se na to přišlo? Nic.
    Pokud o té akci vědí, měli se postavit s radary, měřit, zastavovat. Kdyby byla policie (a samozřejmě též správní orgány) co k čemu, tak už jsou dneska všichni účastníci bez řidičáku.
    Já bych i věřil, že vyrazili si radarem na silnice, ale tam si asi sedli na patník a hráli karty (příp. čekali, že tam "závodníci" zastaví na stopku). Stačilo by, kdyby si pár těchto magorů vybralo "neplacené několikaleté volno" s intenzivním kurzem lepení pytlíků -- a bylo by. Případně by ještě mohli dostat lopatou do držky.
    1.10.2008 23:29 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Lopatou do drzky? Nu nevim, jestli se jedna o prilis systemove reseni... Ale treba by to zabralo ;-)
    freshmouse avatar 1.10.2008 23:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    To si piš! Dva nebo tři by dostali, udělal by se o tom ten "šokující klip" a jsem si jist, že pak by si nikdo nedovolil dělat si ze silnic závodiště.
    Luk avatar 1.10.2008 23:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Dva nebo tři by dostali
    ...a čtvrtý by vytáhl kchwééér a z držitele lopaty udělal cedník :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 1.10.2008 23:59 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Holt by se musela zvýšit produkce lopat...
    2.10.2008 03:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Otázka je, jestli by byl držitel lopaty sám.
    Quando omni flunkus moritati
    2.10.2008 03:41 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Nevím, jakým stylem účastníci těch nelegálních závodů jeli. Je klidně možné, že bezpečněji, než průměrný PrasiŘidič obecný.
    Jeli jako dobytek. A to nemluvím jenom o překračování rychlosti, ale hlavně o různých myškách a podobných prasárnách.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 2.10.2008 06:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Já jsem je neviděl, proto nechci soudit (a hodnocení novinářů, kteří je případně i viděli, beru s rezervou).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.10.2008 14:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Jednoho z nich natočili přímo při té myšce. Dva souběžné pruhy, v nich dvě auta, auto v levém pruhu o kousek před autem v pravém pruhu. Magor dojel to auto vlevo, střihnul to těsně před kapotu auta vpravo, toho vlevo podjel a pak to hned střihl před kapotu jemu. A jel dál.

    Silně pochybuju, že to byla výjimka.

    Quando omni flunkus moritati
    4.10.2008 01:57 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Mimochodem, dneska se ministerstvo dopravy opět vyznamenalo. Mělo by být okamžitě zrušeno a znovu vytvořeno (s úplně jinými lidmi, především bez Řebíčka, Kocourka a dalších "expertů").
    No jo, páni železničáři. Bohužel ale jejich původ ani v situaci na drahách neprojevuje vždy pozitivně (např. návrh rekonstrukce žst. UO, který právě jde do stavebního řízení mluví za vše) a alespoň zárodek koncepce řešící základní problémy české železnice aby člověk hledal mikroskopem... Hlavně, že se bývalé firmě ministra Řebíčka za jeho ministrování zvětšil obrat na 4- až 5-násobek a pan Kocourek může dál podporovat své bývalé kolegy ze soukromé sféry (vizte zde)..
    freshmouse avatar 2.10.2008 21:57 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Mimochodem, jestli ten klip měl být (do)jímavý (či prostě působivý), tak měli natočit spíš pohřeb.
    3.10.2008 09:39 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Moc v účinnost této kampaně nevěřím. Viděl jsem nějaké video z kampaně probíhající snad v Polsku a udělalo se mi z toho dost nevolno.
    Řekl bych, že problém je úplně jinde. Silnice jsou rozbité, plné dávno neplatících značek. Při opravách silnic se na všechno doslova sere. Jedu do práce, v klidu, cesta rovná, před sebou v dostatečné vzdálenosti auto. Najednou vidím, že prudce brzdí. Vyfrézovali tam kus asfaltu, značka nikde. Na konci úseku jsem značku uviděl ale byla dána v protisměru, kde žádné práce neprobíhaly.
    Kdyby značky byly opravdu jen tam, kde jsou třeba, bylo by to s bezpečností úplně jinak a nebyly by tolik ignorovány. Bohužel pro většinu řidičů pomalá jízda = bezpečná jízda. Takže pak jedete za někým kdo jede v dědině 30 a neuhne a neuhne. Přitom se jedná o rovný a přehledný úsek. Chápu, třeba má poruchu nebo prostě jet rychleji nemůže, ale alespoň by mohl uhnout a necpat se furt na střed silnice.

    Snažím se jezdit tak, abych neměl strach, když bych potkal sám sebe.

    Petr
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.10.2008 10:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    ale alespoň by mohl uhnout a necpat se furt na střed silnice.
    A proto je uprostřed volantu to véééliký tlačítko ;-)
    3.10.2008 11:09 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Airbag?
    Luk avatar 3.10.2008 13:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Já tam mám tlačítka dokonce dvě, a taky dvě houkačky ;-). Ale moc to nepoužívám, ten zvuk je mi odporný, navíc slabší povahy mohou zpanikařit a udělat něco nepředvídatelného (což rozhodně není cílem). Světelná houkačka je lepší.

    Ale ať člověk použije to či to, pak se někde dočte nebo uslyší, jak se "agresivní řidič cpe dopředu", "bezohledně předjíždí" atd.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    =^..^= AmigaPower® avatar 4.10.2008 09:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Světelná houkačka je lepší.
    Odpověděl sis na to sám ;-)
    klobouci se totiž většinou nedívají do zrcátek a nevědí tedy, že za nimi někdo jede.
    Probliknutí samozžejmě používám jako první, nicméně na "kapitálního krypla" nepomůže ani ta houkačka, pokud je to "dědek - vládce silnice", tak tě nepustí, kdyby jsi se pos..., protože: "já toho floutka naučim, jak se jezdí" :-(
    Luk avatar 4.10.2008 13:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Odpověděl sis na to sám
    Náhodou, včera jsem po pár měsících použil klasický klakson. Ne ale při předjíždění, nýbrž na semaforu. Ten člověk prostě zaspal, dávno tam svítila zelená a on nejel. Běžně to nedělám, ale když už tam stojí tak dlouho, že se blíží konec zelené, tak je ten "budíček" nevyhnutelný.
    Probliknutí samozžejmě používám jako první, nicméně na "kapitálního krypla" nepomůže ani ta houkačka, pokud je to "dědek - vládce silnice", tak tě nepustí, kdyby jsi se pos..., protože: "já toho floutka naučim, jak se jezdí"
    Pozor na řidiče v klobouku! Klidně sejme i sanitku :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.10.2008 14:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Takže pak jedete za někým kdo jede v dědině 30 a neuhne a neuhne. Přitom se jedná o rovný a přehledný úsek.
    Setkání s kloboukem. Bylo to mimo město, silnice ne moc rovná, ale když jsou vhodné podmínky (sucho, už není štěrk po zimě apod.), tak se v oněch místech dá devadesát projíždět i většinou zatáček - jsou dobře klopené. Klobouk jel šedesát u krajnice, na auto za sebou zareagoval přejetím na střed a předjet nenechal.

    Takovýhle pako nemá na silnici co dělat.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 3.10.2008 15:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Klobouk jel šedesát u krajnice, na auto za sebou zareagoval přejetím na střed a předjet nenechal.
    Tipuji, že to nedělal úmyslně - klobouci se totiž většinou nedívají do zrcátek a nevědí tedy, že za nimi někdo jede. Pak je tu druhá možnost - že se cítil bezpečněji tím, že zabránil předjíždění (které bral jako své ohrožení). A pak je třetí možnost, a sice že to dělal schválně.

    Za ty první dvě možnosti by zasloužil odebrat řidičák. Takový řidič nemá na silnici co dělat. V případě té třetí možnost by měl dostat do čumáku, protože je to bezohlednost a sobeckost první třídy, a takové sviňárny se prostě nedělají.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.10.2008 21:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Přesná bude asi varianta 3 - protože za někým takovým (a ani za kýmkoliv jiný vlastně) není radno jet moc blízko, tak naše auto zvolnilo, klobouk zjistil, že předjíždění nebude, tak se vrátil ke krajnici. Na další pokus o předjetí reagoval stejně jako předtím. To se opakovalo několikrát.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 3.10.2008 22:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Podle aktuálního návrhu změny bodového systému to bude pravděpodobně považováno za stejně hrubý přestupek jako zakázané předjíždění, čili za to bude 6 bodů (+ zákaz řízení + 5-10 tisíc pokuty, ale to nevím jistě).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.10.2008 21:56 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    hmmm a kdo to zjistí? Stejně jako dnes když mě někdo předjede na horizontu a pak mě málem shodí ze silnice protože proti vyjel náklaďák. A kdybych do něj bouch tak to já schytám za nedodržení vzdálenosti a jemu to nedokáže nikdo leda že by měl tu smůlu že by to někdo natočil. To by totiž policajti museli do terénu a něco dělat a stejně by to mělo mizivý vliv.
    Luk avatar 4.10.2008 23:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    To by totiž policajti museli do terénu a něco dělat
    V tomhle je právě jádro pudla. Policajti musí být v terénu, pokud se máme bavit o nějaké účinné represi u dopravních přestupků. Policie má například k dispozici techniku, která z vrtulníku snímá chování řidičů a posílá to hlídkám na zem, které pak mohou řidiče zastavovat a na základě těch záznamů s nimi řešit přestupky. Jenže co vím, používá se to minimálně, jen se s tím občas pochlubí v novinách a to je vše.

    Šlo by to ale dělat i jednodušeji, protože typická "prasební" místa jsou známá. Například na silnici I/17 (v úseku Čáslav-Chrudim) bych je vyjmenoval zpaměti. Policie se tam objeví tak dvakrát do roka. Podobně i na řadě jiných silnic. Stačil by jeden policajt s kamerou na místo samé a druhý s plácačkou o kus dál. Takhle by se to dalo od největších prasičů snadno vyčistit (pokud by se policajti nenechali uplatit, ale to už jsme zase o kus dál).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 4.10.2008 23:06 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Luk avatar 4.10.2008 23:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Ano, tak vypadá práce Policie ČR na silnici. Městská policie má zase jiné metody ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.10.2008 23:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Ano, tak vypadá práce Policie ČR na silnici.
    Abych pravdu řekl, když policajty jejich šéf vyšle na silnice se slovy "jděte a ve jménu Šimonovského kontrolujte lékárničky", tak jsem radši, když si pinkají. Dopad na bezpečnost na silnici je stejný, ale víc lidí nedostane zbytečnou pokutu.
    Městská policie má zase jiné metody ;-)
    Měla kravka štěstí, že po ní nezačali střílet. (Nicméně vzhledem k tomu, že měla tu drzost do policajta najet autem, tak má pravděpodobně známý a projde jí to.)
    Quando omni flunkus moritati
    5.10.2008 10:07 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    no ruku na srdce, kdo někdy nedělal v práci nebo ve škole nějakou blbinu. Oni někdy dostanou pokyn k akci a prostě musí vykázat činnost ikdyby to byla sebevětší pitomost. Nedávno tady nedaleko stáli několik hodin na venkovské silnici kde projede jen pár aut brzo ráno do práce a pak zas odpoledne z práce. Půlku dopoledne se tam nudili ale asi jim nic jiného nezbývalo. Kdysi, měl jsem tenkrát ještě trabanta s velikou anténou CB vysílačky mě zastavili asi o půlnoci a vlastně vůbec nic nechtěli. Jen se podívali do dokladů, pak jeden zavtipkoval že ta anténa je větší než to auto a jestli prý se to v zatáčce nenaklání. Tak jsem s nima chvilku pokecal a na nich bylo vidět jak jsou rádi že se s nima někdo pobavil. Asi je náčelník vyhnal do terénu a oni se tam půl noci nudili a nudili. V té Bohdanči prý u městských jezdí nějaký drsňák, špičkový řidič se silným autem. Prý ale místo dřepění s radarem za popelnicí obvykle straší u přechodů když jdou děti do školy a nechává se vidět i na rizikových úsecích. Asi nějaký nenapravitelný romantik.
    Luk avatar 5.10.2008 12:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    V té Bohdanči prý u městských jezdí nějaký drsňák, špičkový řidič se silným autem. Prý ale místo dřepění s radarem za popelnicí obvykle straší u přechodů když jdou děti do školy a nechává se vidět i na rizikových úsecích. Asi nějaký nenapravitelný romantik.
    V té Bohdanči jsou drsňáci všichni a jezdí v silných autech Chrysler Intrepid. Ráno možná straší u školy, ale odpoledne je pokaždé vidím měřit rychlost buď přímo v Bohdanči anebo v Rybitví. Jsou v tom měření velice aktivní - a protože je teď zavřená silnice I/36 na Chlumec, tak stojí buď na úseku od Pardubic nebo na II/333. Mezi 15. a 18. hodinou je prakticky jistota, že někde měří (tento čtvrtek mě ale změřili okolo 20. hodiny, už za tmy).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.10.2008 09:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    měl jsem tenkrát ještě trabanta s velikou anténou CB
    Jak jsi donutil ten magnet držet na bakelitu? :-D
    4.10.2008 23:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Zrovna tady v tomhle konkrétním případě nevím, co novináři (a jenom oni) řešili... Dva policajti někde stojí, nemají co na práci, tak si pinkají. Fakt hrůza. Na tom záznamu je vidět, že kolem nich 2 a půl minuty nic neprojelo (a kdo ví, jak dlouho se tam nudili předtím, než začali pinkat, a jak dlouho pinkali, než je dotyčný začal natáčet)

    Co je větší problém - že tam pravděpodobně byli naprosto zbytečně. Stopli první auto, které potkali, což nejspíš znamená, že se konala další zbytečná prohlídka lékárničky. A nikde nebylo řečeno, jestli si to místo vybrali sami, nebo (pravděpodobněji) je tam poslal někdo jiný.

    Jenže na takovéhle detaily se nikdo neptá, lid chce krev.
    Quando omni flunkus moritati
    freshmouse avatar 4.10.2008 23:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Mě prostě pobavilo, jak jsou kucí hraví. Skoro jako malý Bobeš. To je celé.

    ... s druhým a třetím odstavcem souhlasím.
    5.10.2008 18:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemyslíš - nezaplatíš
    Vyhozených 150 mega z peněz daňových poplatníků, nic nového.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.