abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Zajímavý software Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 34.0.0 webového prohlížeče Pale Moon (Wikipedie) vycházejícího z Firefoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Humor

    Win8DE je desktopové prostředí pro Wayland, inspirované nechvalně proslulým uživatelským rozhraním Metro z Windows 8. Nabízí dlaždicové rozhraní s velkými tlačítky a jednoduchou navigací, optimalizované pro dotyková zařízení. Cílem projektu je přetvořit design operačního systému Windows 8 do funkčního a minimalistického rozhraní vhodného pro každodenní použití na Linuxu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 14:33 | Nová verze

    Laboratoře CZ.NIC vydaly Datovku 4.28.0 a Mobilní Datovku 2.6.0. Hlavní novinkou je ukládání rozpracovaných datových zpráv do konceptů. Datovka je svobodné multiplatformní aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 14:22 | Zajímavý projekt

    Unix Pipe Game je vzdělávací karetní hra zaměřená na děti a rodiče, která děti učí používat unixové příkazy prostřednictvím interaktivních úkolů. Klíčovým prvkem hry je využití symbolu | pro pipeline neboli 'rouru', který umožňuje propojit výstupy a vstupy jednotlivých unixových příkazů, v tomto případě vytištěných na kartičkách. Předpokládá se, že rodič má alespoň nějaké povědomí o unixových příkazech a jejich provazování pomocí |.

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 13:55 | Zajímavý software

    PCIem je linuxový framework, který vytváří virtuální zařízení PCIe pomocí technik, které umožňují hostitelskému operačnímu systému rozpoznat tyto syntetické 'neexistující' karty jako fyzické zařízení přítomné na sběrnici. Framework PCIem je primárně zamýšlen jako pomůcka pro vývoj a testování ovladačů bez nutnosti použít skutečný hardware. Dle tvrzení projektu si fungování PCIem můžeme představit jako MITM (Man-in-the-Middle), který se nachází mezi ovladači a kernelem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla nalezena vážná bezpečnostní chyba v telnetd z balíčku GNU InetUtils. Týká se verzí GNU InetUtils od 1.9.3 z 12. května 2015 až po aktuální 2.7 z 14. prosince 2025. Útočník může obejít autentizaci a získat root přístup, jelikož telnetd nekontroluje předaný obsah proměnné prostředí USER a pokud obsahuje "-f root"…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    20.1. 17:22 | Komunita

    Stanislav Aleksandrov předložil patch rozšiřující KWin (KDE Plasma) na 3D virtuální desktopové prostředí (videoukázka v mp4).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    20.1. 05:55 | IT novinky

    Digg (Wikipedie), "místo, kde můžete sdílet a objevovat to nejlepší z internetu – a nejen to", je zpět. Ve veřejné betě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.1. 01:44 | Komunita

    Po .deb balíčcích Mozilla nově poskytuje také .rpm balíčky Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (21%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (37%)
    Celkem 563 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 20.1. 17:04
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    1.9.2006 01:45 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Ten, kdo používá repozitář Fedora Extras, může hned instalovat.
    Dalibor Smolík avatar 1.9.2006 15:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    V debianu apt-get install xaralx. Prográmek se mi docela líbí :-), uvítal bych českou verzi, ale není podmínkou
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    1.9.2006 19:45 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    V debiane na amd64 nie je, iba na i386
    1.9.2006 07:46 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Cital som rozhovor s jednym so sefov Xara, mal dost pro-linuxove nazory, bohuzial na url zdroja so uz nespomeniem ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    1.9.2006 08:29 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Jedine dve veci, ktere me chybi, jsou umisteni textu na cestu (to jsem nenasel)

    Myslíte umístění textu na křivku? To si vyberete křivku a text a v nabídce Arrange zvolíte Fit text to curve

    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    1.9.2006 10:26 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    diky, to jsem prehledl, tak ted uz me nic moc nechybi...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    1.9.2006 10:42 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    jenom (skoda|stesti), ze tu neni upload obrazku, ukazal bych i nejake postmoderni umeni ;-]
    Neslo by obrázek dát na imageshack nebo někam jinam a odkazovat přes src v img elementu?
    Only Sith deals in absolutes.
    1.9.2006 11:11 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    to asi jo, ale vecer se me uz nechtelo nikam registrovat a dat to na firemni servr by taky nebylo nejlepsi... a navic neni o co stat ... kopii obrazu padle madony dneska kresli kde kdo... ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    1.9.2006 11:29 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    s velkými balonky?
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    1.9.2006 11:31 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    jiste a jelikoz je xara vektorovy editor, jdou libovolne zvetsovat ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    1.9.2006 14:20 peter_h | blog: need4speed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    No ja som to akurat vcera skusal na starom 300MHz notebooku a vsetky tie vymozenosti xary (vsetko je realtime) na tom v pohode idu. Ta jej rychlost je neuveritelna, pretoze vytazenie CPU mi neukazovalo ani 100%.
    1.9.2006 14:48 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    sice nevim, jak to merili, ale jestli je to pravda http://www.xaraxtreme.org/about/performance.html tak by po vypreparovani te kreslici knihovny z toho mohl byt pekny zaklad pro dalsi projekty...

    dokazu si predstavit editor UML diagram, kde kazdy objekt bude mit stin a 3d efekt bez vyrazneho zpomaleni a manazeri budou jasat a kupovat nove verze ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    1.9.2006 23:30 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Ano, ale to ten editor musí mít ve jméně Advanced Proffesional :-). Škoda, že je Xara pod GPL, takto by se mohlo vyhodit Cairo a použít engine z Xary v Gtk.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.9.2006 23:57 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    no to je tim, ze lidi pri vyberu licence nemysli a automaticky berou GPL, protoze ta je nejlepsi ;-]

    misto caira by to i s lepsim licenci asi neslo pouzit, protoze je to v c++ a k tomu ta predstava, ze pro vykresleni kazde ikonky v gnomu se bude pouzivat objekt rozmeru orezeneho vektoroveho editoru... huh to uz by bylo asi efektivnejsi pouzivat opengl
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    2.9.2006 11:56 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Aha, já myslel, že cairo nějak OpenGL používat bude. Mělo se to jmenovat glitz, nebo tak něco.

    BTW: myslím, že GPL byla zvolena i proto, aby ze Xary žádná taková knihovna vykuchat nešla. Respektive šla, ale byla by pod GPL.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.9.2006 12:46 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    no, opengl backend tam sice je, ale oznaceny jako experimental a nejsem si jisty jestli je vubec v hlavni vetvi. a jak se tak divam do tutorialu, spis je to pouzitelne pro opengl aplikace, aby vyuzivali funkce caira nez, aby gtk-aplikace vyuzivali opengl.... takze na macovsky quartz si asi jeste pockame...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Mikos avatar 2.9.2006 18:19 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    takze na macovsky quartz si asi jeste pockame...
    Nemusíš čekat, stačí použít Qt 4 ;-) Vektorový engine Arthur v Qt 4 umí renderovat nejen prostřednictvím X11/XRender, ale i přímo prostřednictvím OpenGL (a samozřejmě také do PDF a PostScriptu).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 18:31 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    tak to KDE 4 pobezi jak namydleny blesk
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Mikos avatar 2.9.2006 18:23 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Já sem třeba rád že je to pod GPL a v C++ ;-) I když C++ moc nemusim (je to na mě moc nízkoúrovňový jazyk, já radši dynamické jazyky jako Python, Ruby a spol.) , pořád lepší než čisté C :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 18:48 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    ja bych byl radsi, kdyby byla pod *bsd-like licenci a v ansi c.

    c++ taky moc nemusim, protoze je to sileny hybrid... chybi mu "elegence", kterou ma lisp, smalltalk nebo z tech s normalni syntaxi treba java, popr. python.

    c++ je neco na pul cesty mezi c a "dnesnimi objektovymi" jazyky, ale zpusob vyvoje si snad musel pujcit perlu ;-] do jazyku byla zaclenana spousta featur nektere zbytecne, nektere ne zrovna nejlip a kdyz se k tomu pridaji treba tak inteligentni napady jako realizovat vystup pres pretizeni operatoru >> a k tomu STL... mame tu jazyk, ktery kdovi proc se stal popularni :-/
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Mikos avatar 2.9.2006 20:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Jo, ale porovnej si programování GUI aplikací v C / GTK vs. C++ / Qt. Nemůžu si pomoct, ale řešení v C++ / Qt mi přijde nesrovnatelně elegantnější a produktivnější. Pravda, Qt si ten jazyk (C++) taky muselo pořádně přizpůsobit (viz řešení slotů a signálů přes makra, atp.), ale výsledek je dle mého názoru skvělý :-)

    Ovšem abych moc nekecal - faktem je, že to hodnotím z hlediska člověka, který v C/C++ nikdy pořádně nedělal a umí jen základy (jak už jsem psal, já mnohem radši vyšší jazyky ;-)). Ale kdykoliv jsem koukal na zdroják nějakých projektů (když sem něco hledal nebo něco jednoduchého chtěl ve zdrojáku upravit), tak mi projekty v C++/Qt přišli srozumitelnější a elegantnější než ty v C/GTK. A co sem tak četl v různých diskuzích, naprostá většina vývojářů si Qt z tohoto hlediska právě nesmírně pochvaluje, dělá se s ním prostě skvěle.

    Ovšem když nemluvím o GUI aplikacích (nýbrž o nějakých jednodušších programech jen pro příkazovou řádku), tak tam se mi zas přehlednější většinou zdá C, tam se ta hybridnost C++ projevuje opravdu negativně...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    3.9.2006 11:14 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    no jo, ale to jsou dve odlisne kategorie -- UI toolkit a jazyk... pro me jsou QT i GTK naprosto rovnocene -- stejne vetsinou vsechno pisu v jave ;-]

    jestli je program citelnejsi v c nebo c++ zalezi spis na tom, jaky je programator prase a jakym zpusobem programuje i to jak dodrzuje coding styles a ted zalezi co mu jazyk dovoli... viz ten desivy priklad s pouzivanim pretizenych operatoru pro vystup.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.