abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Zajímavý software

    plwm je nový, poměrně minimalistický správce oken pro X11. Podporuje dynamické dláždění okny, plochy, pravidla pro okna atd. Zvláštností je, že je napsaný v logickém programovacím jazyce Prolog. Používá implementaci SWI-Prolog.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    dnes 00:22 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:00 | Zajímavý článek

    Sean Heelan se na svém blogu rozepsal o tom, jak pomocí OpenAI o3 nalezl vzdálenou zranitelnost nultého dne CVE-2025-37899 v Linuxu v implementaci SMB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:00 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann v příspěvku na svém blogu představuje typy, jak lépe chránit své soukromí na mobilním telefonu: "Asi dnes neexistuje způsob, jak se sledování vyhnout úplně. Minimálně ne způsob, který by byl kompatibilní s tím, jak lidé technologie běžně používají. Soukromí ovšem není binární věc, ale škála. Absolutního soukromí je dnes na Internetu dost dobře nedosažitelné, ale jen posun na škále blíže k němu se počítá. Čím méně dat se o vás posbírá, tím nepřesnější budou vaše profily a tím méně budou zneužitelné proti vám."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 00:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 25.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Warbler. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 18:11 | Nová verze

    Multiplatformní open source spouštěč her Heroic Games Launcher byl vydán v nové stabilní verzi 2.17.0 Franky (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 18:00 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 26 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 14:55 | IT novinky

    Klávesnice IBM Enhanced Keyboard, známá také jako Model M, byla poprvé představena v roce 1985, tzn. před 40 lety, s počítači IBM 7531/7532 Industrial Computer a 3161/3163 ASCII Display Station. Výročí připomíná článek na zevrubném sběratelském webu Admiral Shark's Keyboards. Rozložení kláves IBM Enhanced Keyboard se stalo průmyslovým standardem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 6
    23.5. 12:00 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 13 s vylepšenou podporou HiDPI či objektovým Transcriptem. Pharo je programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 3
    23.5. 04:00 | IT novinky

    Java má dnes 30. narozeniny. Veřejnosti byla představena 23. května 1995.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (29%)
     (7%)
     (4%)
     (0%)
     (0%)
     (5%)
    Celkem 105 hlasů
     Komentářů: 8, poslední dnes 15:58
    Rozcestník

    Xara Croft

    1.9.2006 00:03 | Přečteno: 1382× | Programy | Výběrový blog

    V diskuzi o GIMPu kdosi zminil Xaru pro Linuxu a jelikoz jiz delsi dobu hledam nejaky hezky vektorovy editor a jelikoz nevim kam driv skocit, tak jsem se ho rozhodl zkusit. Instalace byla sice prochazka peklem (vcetne reportu do bugzilly), ale stoji to za to.

    Preklad

    Na strankach jsou k dispozici binarky pro linux na i386 a sverazne instrukce jak to rozchodit na amd64, tak jsem si vybral, ze si ho radsi zkompiluju ze zdrojaku -- fakt intelegentni napad.

    Mezi prerekvizity, ktere jsem nemel, byly wxWidgets. Ty je potreba skompilovat s ./configure --enable-unicode podle instrukci je to dostacujici, ale mne na slamd64 a podobne problemy hlasi i jini slackwaristi, nejdou skompilovat ani ukazkove priklady natoz tak xara. osvedcila se vsak volba./configure --disable-shared --enable-unicode a ted uz jen make && make install

    Pri kompilaci Xary pozor na radek navic, pred klasickou trojkombinaci

    autoreconf -f -i -s
    ./configure
    make
    make install
    
    Nevim jak jinym, ale mne se program hezky skompiloval, ale uz se neslinkoval. Ale nasel jsem na webu jednu poznamku, ze je dobre to kompilovat s nasledujicimi parametry configure
    ./configure --enable-static-exec --with-wx-config=../wxWidgets-2.6.3/wx-config
    
    s cestou ukazujici na predchozi sestaveni wxWidget -- a ono to funguje

    To je to malovani

    Na to, ze je zatim ve verzi 0.7 to beha docela stabilne. Rychlost i ovladani je skvele, pokud jste nekdy delali s produkty corelu, budete jak ryba ve vode.

    Mnozstvi funkci neni nijak zavratne treba jako v corel draw, but who cares?" ten zaklad co jsem nejak tak schopen pouzit tu je:

    Jedine dve veci, ktere me chybi, jsou umisteni textu na cestu (to jsem nenasel) a ze v menu chybi vetsina voleb a vse je dostupne jen pres listy nebo klavesove zkratky.

    Neni to sice nic super-hyper-mega a mozna prave proto pouzitelne -- google taky dela sluzby ktere nic moc neumi, ale jsou hrube pouzitelne.

    Kazdopadne doporucuji vyzkouset, to musim zaklepat - idealni do prace na takove ty kresbicky, to musim taky zaklepat nebo na doma na takove to malovani, to musim taky zaklepat.... ;-]

    jenom (skoda|stesti), ze tu neni upload obrazku, ukazal bych i nejake postmoderni umeni ;-]

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.9.2006 01:45 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Ten, kdo používá repozitář Fedora Extras, může hned instalovat.
    Dalibor Smolík avatar 1.9.2006 15:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    V debianu apt-get install xaralx. Prográmek se mi docela líbí :-), uvítal bych českou verzi, ale není podmínkou
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    1.9.2006 19:45 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    V debiane na amd64 nie je, iba na i386
    1.9.2006 07:46 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Cital som rozhovor s jednym so sefov Xara, mal dost pro-linuxove nazory, bohuzial na url zdroja so uz nespomeniem ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    1.9.2006 08:29 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Jedine dve veci, ktere me chybi, jsou umisteni textu na cestu (to jsem nenasel)

    Myslíte umístění textu na křivku? To si vyberete křivku a text a v nabídce Arrange zvolíte Fit text to curve

    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    1.9.2006 10:26 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    diky, to jsem prehledl, tak ted uz me nic moc nechybi...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    1.9.2006 10:42 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    jenom (skoda|stesti), ze tu neni upload obrazku, ukazal bych i nejake postmoderni umeni ;-]
    Neslo by obrázek dát na imageshack nebo někam jinam a odkazovat přes src v img elementu?
    Only Sith deals in absolutes.
    1.9.2006 11:11 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    to asi jo, ale vecer se me uz nechtelo nikam registrovat a dat to na firemni servr by taky nebylo nejlepsi... a navic neni o co stat ... kopii obrazu padle madony dneska kresli kde kdo... ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    1.9.2006 11:29 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    s velkými balonky?
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    1.9.2006 11:31 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    jiste a jelikoz je xara vektorovy editor, jdou libovolne zvetsovat ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    1.9.2006 14:20 peter_h | blog: need4speed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    No ja som to akurat vcera skusal na starom 300MHz notebooku a vsetky tie vymozenosti xary (vsetko je realtime) na tom v pohode idu. Ta jej rychlost je neuveritelna, pretoze vytazenie CPU mi neukazovalo ani 100%.
    1.9.2006 14:48 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    sice nevim, jak to merili, ale jestli je to pravda http://www.xaraxtreme.org/about/performance.html tak by po vypreparovani te kreslici knihovny z toho mohl byt pekny zaklad pro dalsi projekty...

    dokazu si predstavit editor UML diagram, kde kazdy objekt bude mit stin a 3d efekt bez vyrazneho zpomaleni a manazeri budou jasat a kupovat nove verze ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    1.9.2006 23:30 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Ano, ale to ten editor musí mít ve jméně Advanced Proffesional :-). Škoda, že je Xara pod GPL, takto by se mohlo vyhodit Cairo a použít engine z Xary v Gtk.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.9.2006 23:57 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    no to je tim, ze lidi pri vyberu licence nemysli a automaticky berou GPL, protoze ta je nejlepsi ;-]

    misto caira by to i s lepsim licenci asi neslo pouzit, protoze je to v c++ a k tomu ta predstava, ze pro vykresleni kazde ikonky v gnomu se bude pouzivat objekt rozmeru orezeneho vektoroveho editoru... huh to uz by bylo asi efektivnejsi pouzivat opengl
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    2.9.2006 11:56 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Aha, já myslel, že cairo nějak OpenGL používat bude. Mělo se to jmenovat glitz, nebo tak něco.

    BTW: myslím, že GPL byla zvolena i proto, aby ze Xary žádná taková knihovna vykuchat nešla. Respektive šla, ale byla by pod GPL.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.9.2006 12:46 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    no, opengl backend tam sice je, ale oznaceny jako experimental a nejsem si jisty jestli je vubec v hlavni vetvi. a jak se tak divam do tutorialu, spis je to pouzitelne pro opengl aplikace, aby vyuzivali funkce caira nez, aby gtk-aplikace vyuzivali opengl.... takze na macovsky quartz si asi jeste pockame...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Mikos avatar 2.9.2006 18:19 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    takze na macovsky quartz si asi jeste pockame...
    Nemusíš čekat, stačí použít Qt 4 ;-) Vektorový engine Arthur v Qt 4 umí renderovat nejen prostřednictvím X11/XRender, ale i přímo prostřednictvím OpenGL (a samozřejmě také do PDF a PostScriptu).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 18:31 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    tak to KDE 4 pobezi jak namydleny blesk
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Mikos avatar 2.9.2006 18:23 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Já sem třeba rád že je to pod GPL a v C++ ;-) I když C++ moc nemusim (je to na mě moc nízkoúrovňový jazyk, já radši dynamické jazyky jako Python, Ruby a spol.) , pořád lepší než čisté C :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    2.9.2006 18:48 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    ja bych byl radsi, kdyby byla pod *bsd-like licenci a v ansi c.

    c++ taky moc nemusim, protoze je to sileny hybrid... chybi mu "elegence", kterou ma lisp, smalltalk nebo z tech s normalni syntaxi treba java, popr. python.

    c++ je neco na pul cesty mezi c a "dnesnimi objektovymi" jazyky, ale zpusob vyvoje si snad musel pujcit perlu ;-] do jazyku byla zaclenana spousta featur nektere zbytecne, nektere ne zrovna nejlip a kdyz se k tomu pridaji treba tak inteligentni napady jako realizovat vystup pres pretizeni operatoru >> a k tomu STL... mame tu jazyk, ktery kdovi proc se stal popularni :-/
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Mikos avatar 2.9.2006 20:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    Jo, ale porovnej si programování GUI aplikací v C / GTK vs. C++ / Qt. Nemůžu si pomoct, ale řešení v C++ / Qt mi přijde nesrovnatelně elegantnější a produktivnější. Pravda, Qt si ten jazyk (C++) taky muselo pořádně přizpůsobit (viz řešení slotů a signálů přes makra, atp.), ale výsledek je dle mého názoru skvělý :-)

    Ovšem abych moc nekecal - faktem je, že to hodnotím z hlediska člověka, který v C/C++ nikdy pořádně nedělal a umí jen základy (jak už jsem psal, já mnohem radši vyšší jazyky ;-)). Ale kdykoliv jsem koukal na zdroják nějakých projektů (když sem něco hledal nebo něco jednoduchého chtěl ve zdrojáku upravit), tak mi projekty v C++/Qt přišli srozumitelnější a elegantnější než ty v C/GTK. A co sem tak četl v různých diskuzích, naprostá většina vývojářů si Qt z tohoto hlediska právě nesmírně pochvaluje, dělá se s ním prostě skvěle.

    Ovšem když nemluvím o GUI aplikacích (nýbrž o nějakých jednodušších programech jen pro příkazovou řádku), tak tam se mi zas přehlednější většinou zdá C, tam se ta hybridnost C++ projevuje opravdu negativně...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    3.9.2006 11:14 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xara Croft
    no jo, ale to jsou dve odlisne kategorie -- UI toolkit a jazyk... pro me jsou QT i GTK naprosto rovnocene -- stejne vetsinou vsechno pisu v jave ;-]

    jestli je program citelnejsi v c nebo c++ zalezi spis na tom, jaky je programator prase a jakym zpusobem programuje i to jak dodrzuje coding styles a ted zalezi co mu jazyk dovoli... viz ten desivy priklad s pouzivanim pretizenych operatoru pro vystup.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.