abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 397 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Left-Leaning Red-Black tree

    23.2.2009 20:25 | Přečteno: 1837× | Distribuce | Výběrový blog

    v souvislosti s mym predchozim zapiskem, jsem objevil moc peknou variantu red-black stromu. kdo nekdy zkousel implementovat RB stromy, AVL stromy a dalsi asi vi, ze je to pekny hnus.

    jelikoz tento prispevek pisu v dobe, kdy jenom cekam, nez mi uschnou vlasy, abych si mohl jit nakoupit, nebudu se zabyvat analyzou. obzvlast, kdyz lepsi popis za me udelali jini -- paper, slidy. (v tech slidech jsem tusim narazil na nejakou drobnou chybku, ale i tak fakt pekne shrnuti cele problematiky)

    presto, ze implementace LLRB je prosta, jak bulharska stripterka, prikladam ukazkovy priklad napsany v cecku pracujici s klici typu int a hodnotami typu char. je to kod na kterem jsem si zkousel, jestli to opravdu funguje tak jak ma. ma to operace insert (vlozeni dvojice), search (nalezeni podle klice) a print (vypis stromove struktury). snad to nekdy nekomu pomuze.

    #include <stdlib.h>
    #include <stdio.h>
    
    #define RED	(1)
    #define BLACK	(0)
    
    typedef struct rb_node {
    	int color;
    	struct rb_node * left;
    	struct rb_node * right;
    	int key;
    	char * value;
    } rb_node;
    
    
    static inline int is_red(rb_node * n)
    {
    	if (n == NULL) return 0;
    	return (n->color == RED);
    }
    
    static inline rb_node * rotate_left(rb_node * h)
    {
    	rb_node * x = h->right;
    	h->right = x->left;
    	x->left = h;
    	x->color = x->left->color;
    	x->left->color = RED;
    	return x;
    }
    
    static inline rb_node * rotate_right(rb_node * h)
    {
    	rb_node * x = h->left;
    	h->left = x->right;
    	x->right = h;
    	x->color = x->right->color;
    	x->right->color = RED;
    	return x;
    }
    
    static inline void color_flip(rb_node * h)
    {
    	h->color = !h->color;
    	h->left->color = !h->left->color;
    	h->right->color = !h->right->color;
    }
    
    static inline rb_node * node_new(int key, char * value)
    {
    	rb_node * res = malloc(sizeof(rb_node));
    	res->key = key;
    	res->value = value;
    	res->color = RED;
    	return res;
    }
    
    static rb_node * node_insert(rb_node * h, int key, char * value)
    {
    	if (h == NULL) return node_new(key, value);
    	if (is_red(h->left) && is_red(h->right)) color_flip(h);
    
    
    	if (h->key == key) h->value = value;
    	else if (h->key > key) h->left = node_insert(h->left, key, value);
    	else h->right = node_insert(h->right, key, value);
    
    	if (is_red(h->right) && !is_red(h->left)) h = rotate_left(h);
    	if (is_red(h->left) && is_red(h->left->left)) h = rotate_right(h);
    	return h;
    }
    
    rb_node * rb_insert(rb_node * root, int key, char * value) {
    	root = node_insert(root, key, value);
    	root->color = BLACK;
    	return root;
    }
    
    
    rb_node * rb_search(rb_node * h, int key)
    {
    	if ((h == NULL) || (h->key == key)) return h;
    	if (h->key > key) return rb_search(h->left, key);
    	return rb_search(h->right, key);
    }
    
    
    
    void rb_print(rb_node * h, int level)
    {
    	int i;
    	if (h == NULL) return;
    	for (i = 0; i < level; i++)
    		printf(" ");
    
    	printf("%i:%s\n", h->key, h->value);
    	rb_print(h->left, level + 1);
    	rb_print(h->right, level + 1);
    }
    
    
    int main()
    {
    	rb_node * root = NULL;
    	root = rb_insert(root, 1, "foo");
    	root = rb_insert(root, 5, "bar");
    	root = rb_insert(root, 10, "baz");
    	root = rb_insert(root, 3, "qux");
    	root = rb_insert(root, 7, "quux");
    	root = rb_insert(root, 8, "corge");
    	root = rb_insert(root, 2, "grault");
    
    	rb_print(root, 0);
    
    	printf("::%s\n", rb_search(root, 3)->value);
    
    	return 0;
    }
    
    
           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.2.2009 20:51 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    Ještě mazání :-)

    Ne, když jsem dneska viděl prvně ten paper (iniciativně jsem si ho vyhledal po zmínce v té předchozí diskusi), dost mne překvapilo, jak jednoduchá ta implementace je. I like this!
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    23.2.2009 21:15 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    Ještě mazání :-)
    laskavy ctenar si to uz dodela sam.
    dost mne překvapilo, jak jednoduchá ta implementace je
    ...taky jsem na to cumel jak puk. ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    AltOS avatar 24.2.2009 00:20 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    Absolutne k veci (TM):

    ...je prosta, jak bulharska stripterka...

    Plati to jeste dnes?
    24.2.2009 01:43 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    Nebylo by lepší reorganizovat ten uzel takto?
    typedef struct rb_node {
    	struct rb_node * left;
    	struct rb_node * right;
    	int color;
    	int key;
    	char * value;
    } rb_node;
    
    Je to jen drobná změna, která by měla zmenšit celkovou velikosti struktury, pokud je int 32bitový a ukazatel 64bitový o 8 bytů (pokud je pro vás teda paměťová efektivita důležitá).
    24.2.2009 02:04 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    v tomto pripade to pomuze... v realnem kodu to mam stejne delane uplne jinak...

    jinak resit takove veci v ukazkovem prikladu pro deset polozek imho patri do kategorie ,,premature optimization'' a mozna i ,,immature'' ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    thingie avatar 24.2.2009 02:16 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree

    Ono, psát kód který má být tuším čistě jen ukázkou datové struktury jako smetí v Céčku se dá taky hodnotit všelijak.

    Růžové lži.
    24.2.2009 03:05 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    psát kód který má být tuším čistě jen ukázkou datové struktury
    ten kod jsem psal, abych si vyzkousel jestli to opravdu funguje... dal jsem to sem proto, ze kdosi ve vedlejsi diskuzi mel pripominku, ze by bylo dobre se o to podelit, protoze by se to nekomu mohlo hodit... nic vic, nic min. zadne vetsi ambice jsem s timto konkretnim kusem kodu opravdu nemel

    jako smetí v Céčku
    ted nevim jak si to mam vylozit. tim smetim jste mel na mysli:

    a) ze to neni zoptimalizovane pro 64bitovou architekturu ... viz vyse

    nebo

    b) protoze to je v cecku ,,ktere neni prehledne'' ... schvalne si prepiste ten kod treba do javy, c# nebo jineho ,,moderniho jazyka'' ... uvidime jak moc se bude lisit... btw. i v nejakem meta jazyku by to asi nevypadalo o moc jinak

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    thingie avatar 24.2.2009 11:53 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree

    Tak uvádět jako „moderní jazyk“ další a další s C-like zápisem, žejo. :-)

    (Ale tak jako jo, nebylo by to jinde nějak zásadně lepší. Leč na věci se toho tolik nemění.)

    Růžové lži.
    2.3.2009 13:39 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree

    Implementace je to hezká, ale mě se to stejně moc nepozdává. Oproti normálním nebalancovaným i balancovaným BST je to pořád dost komplikovaný kód, a výhoda že růst uzlů částečně požerou RED linky a bude se o trošku mín rebalancovat mi to nevaváží. To už můžu rovnou místo lepení uzlů těmi horizontálními RED linky vzít nějaký vhodný násobek cacheline, uzly BST do něj skládat jako do vektoru, a budu mít B-strom s relativně malou velikostí stránky. Tahle struktura bude fakticky speciálním případem RB stromu, takže bude mít všechny jejich výhody, a navíc mnohem menší overhead (ušetří se ty červené pointery, a r/b bit).

    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    2.3.2009 16:37 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    mas to nekde naimplementovane? rad bych to srovnal v realu...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    2.3.2009 18:02 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree

    Bohužel nemám, jen mě to napadlo, když jsem si všiml že ty 2-3-4 stromy jsou fakticky jen B-stromy s fanoutem 4, kde jsou jednotlivé bloky implementovány dalším "červeným" stromem. Poníženě přiznávám že dotěď jsem o RB stromech nic nevěděl a myslel si že jde o něco úplně jiného. Ale hlavně bych zkusil přímé indexování. Ukousnout 12 bitů, indexovat 1k tabulku, ukousnout dalších 12 bitů, indexovat další 1k tabulku, a zbylých 8 bitů použít jako finální index. Začít s prázdnou kořenovou tabulkou, a L2 a L3 tabulky alokovat podle potřeby. Myslím že tohle je ověřeno jako nejvíce efektivní metoda. Problém je jen když poslední bity mají minimální lokalitu, tak to děsně nabobtná. Ale jestli jde o pointery, tak by to mělo fungovat slušně, ne?

    Táto, ty de byl? V práci, já debil.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.