abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.11.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace. S vydáním verze 1.11 se předchozí verze 1.10 stala novou LTS verzí nahrazující verzi 1.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.8 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.5.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o LTS verzi. Pro komerční uživatele byla prodloužena podpora ze 3 na 5 let.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.2 (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovky v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:33 | Komunita

    Je druhé úterý v říjnu a tedy všem čtenářkám AbcLinuxu vše nejlepší k dnešnímu Dni Ady Lovelace (Ada Lovelace Day), tj. oslavy žen zabývajících se přírodními vědami, technologiemi, inženýrstvím a matematikou (STEM).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.47.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 83 vývojářů, z toho 28 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 19:55 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.13.0. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 17:11 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.10. 15:22 | Pozvánky

    Konference LinuxDays 2024 proběhne již tento víkend 12. a 13. října v Praze. Na programu je spousta zajímavých přednášek a workshopů, zástup zajímavých osobností a stánky řady projektů: Fedora, openSUSE, vpsFree.cz, Mozilla, brmlab, OpenAlt a mnoho dalších. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Jako trest boží

    16.9. 12:16 | Přečteno: 1024× | Jen tak na okraj | poslední úprava: 16.9. 12:38

    Tak berou nejrůznější pohromy lidé věřící, co nemají dostatečné povědomí o příčině a důsledku. Stejně tak brali i povodně, ale protože je člověk tvor hloubavý, vznikly během posledních 20 let matematické modely, které během minulého týdne zcela jasně ukázaly, že lze do určité míry predikovat co přijde, takže v tom žádný osobní rozmar není.

    Důsledek je vždy jen souhra dílčích okolností, do kterých každý může do určité míry zasáhnout tím, že předem promyslí to své malé „kdyby…”. Většina z nás však má své karty předem rozdané a musíme hrát s tím, co máme zrovna na ruce.

    Patřím k těm, co mají to štěstí, že je žádná povodeň nikdy nepostihla. Ale vím co voda umí a proto k ní mám respekt.

    Mí předci žili od pradávna u vody. Genealogické pátrání mne po mateřské linii zavedlo do Kravař, místní části Kouty kde se 19.1.1654 provdala má pra…prababička za jistého Jana Halenku, který nejspíš byl mlynářem, tak jako všichni muži v téhle linii. Až matka mé matky, která se narodila na porubském mlýně, se neprovdala za mlynáře. I zástupci otcovské linie pocházející ze Starého Města u Fryštáku (dnešní Karviné) měli k vodě co by šutrem dohodil. Přesto se ze těch 370 let, co byli matričně podchycení nikdo neutopil, ani nepřišel o barák proto, že by mu ho vzala voda. Ačkoliv je víc než jisté, že podobné hydrometeorologické situace, jako byla teď ta víkendová, byly i tenkrát.

    Osobně si myslím, že dnes mají povodně všeobecně větší psychologický dopad než tehdy především díky všudypřítomné medializaci. Zatím co tenkrát prožívali povodně jen ti co to zažili na vlastní kůži, dnes nás emocionálně deptají informace, které se valí ze všech stran, ať jsme vyplaveni, nebo ne.

    Na jednu stranu je dobře, že jsme průběžně informováni o tom co se děje a co se může dít, takže se můžeme na případné problémy v rámci možností připravit. Je to znát i na tom, že se neopakuje chaos z let 1997 a 2002. Ale na stranu druhou to nepochybně v každém z nás nechává své stopy. Nevytopení, pokud nejsou emocionálně totálně otrlí, mají podvědomně zcela neopodstatněný pocit viny, protože na ně doléhá všudypřítomné emocionální vydírání, vybízející k solidaritě s vytopenými. A ti co byli vytopeni přemýšlí proč a kdo za to může.

    Odpověď na tyhle otázky nikdy není jednoduchá, přesto se neustále objevují jedinci, co si na tom hřejí svojí polívku, a využívají zjitřených emocí k tomu aby protlačili vybudování nové přehrady, která jim zhodnotí jejich investice. Jenže voda je voda, a i nyní můžeme vidět v přímém přenosu, že Krnov a Opavu žádná přehrada nezachrání, stejně jako přehrady Morávka a Šance neuchránily Frýdek-Místek.

    Můj kámoš podědil chatu a s ní i problém. Pozemek na kterém ta chatka stojí, či stála (neboť v tuhle chvíli je pod vodou už celá), mu nepatří a kupní smlouvu jeho rodiče sepsali s původním majitelem kdesi v hospodě ještě za komančů, bez přítomnosti notáře, takže když se pokusil o narovnání majetkových vztahů dali od toho všichni ruce pryč, přestože se za ni až do nedávna po celou tu dobu platila daň z nemovitosti. A jelikož na katastru nemovitostí nevznikl žádný záznam, kterým by mohl prokázat své vlastnictví, tu daň z nemovitosti platit přestal. A tím přišel o svůj poslední argument, kterým mohl prokázat nějaký nárok.

    Teď jak se zdá, za něj problém vyřešila voda. V roce 1997 v té chatce stála voda 10 cm pod stropem, ale na rozdíl od jiných zůstala tam kde byla. Teď je hladina minimálně o půl metru výše. Ten půlmetr navíc je odpověď na to, jak by to vypadalo, kdyby byla v roce 1997 už Slezská Harta plná. A je otázkou, jestli pod tou hladinou ještě vůbec ta chatka je. Z jeho pohledu je tedy letošní povodeň horší než ta před 27 lety a pokud mu ji tentokrát voda opravdu vzala sebou, zůstane mu jen ten pronajatý pozemek v záplavové zóně, na kterém si nic (co by takovou situaci příště ustálo) postavit nemůže.

           

    Hodnocení: 33 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Petr Tomášek avatar 16.9. 13:56 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Jako trest boží - Tak berou nejrůznější pohromy lidé věřící
    Tvoje fantazie...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    16.9. 14:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Petr Tomášek avatar 17.9. 07:54 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Definitivně bych řekl. Zevšeobecňování je idiotismus...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    18.9. 22:10 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Hele, něco na tom je.

    První horolezci v Himalájích si kdysi všimli, že místní nosiči/šerpové jsou v krizových situacích (bouře, laviny, atd...) jsou mnohem víc smířeni se svým osudem a bojují o svůj život méně než běžní západní lidé. Přisuzovali to jejich náboženství. Dnes už to tak asi není...
    16.9. 14:36 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Jen nekolik poznamek:

    Ne, opravdu nemusite trpet nejakym pocitem viny kvuli tomu, ze jste nebyl zaplaven a ze nemate skodu. Co je na tom? Nestesti se stavaji. Dnes vam, zitra mne. Takovy je zivot. Netreba si tim zatezovat svedomi. Pokud jsem nikomu neublizil, nemam proc se trapit. Sebemrskace, kteri trpi kvuli tomu, ze nemaji skodu, opravdu nechapu.

    Media jsou jinak rada, ze maji levny obsah, ktery mohou meldovat dokola stale. A znudeni lide jsou radi, ze se neco deje a ze maji o cem diskutovat. Je to podobne, jako behem virozy. Ja toto filtruji. Vim o tom, ze jsou povodne, vim, ze nejsem ohrozen, premyslim, jak mohu pomoci sirsi rodine. Tim to pro mne hasne. A ze si nejaky ministr dela tiskovku trikrat za den? Je mi to jedno, on je za debila, jeho vec.
    16.9. 15:16 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží

    Pocitem viny netrpím. Proč taky? Každý svého štěstí strůjcem. Ale je mi nepříjemné, když vím, že kamarád – zrovna toho kámoše o kterém píšu – v Mikulovicích přišel o svůj mobilheim, který mu vzala voda. Na jaře se mu zasebevraždila přítelkyně a u souseda co mu poskytl azyl, teď mají v baráku po kolena vody. Náš klub tam má prázdný barák, kam se jezdí momentálně akorát jednou za čtrnáct dní makat. Žádný extra luxus, ale topí se v kamnech, pitná voda se filtruje z dešťovky a mohli by alespoň nějaký čas spát v suchu. Jenže se tam stejně nikdo z nás teď nedostane, aby mu půjčil klíče.

    17.9. 10:04 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Jasne, mozna jsem spatne pochopil ten text. Clovek ma hledat moznosti, jak pomoci bliznimu svemu, pokud tedy chce. Nasledne muzete mit z teto pomoci uzitek oba. Ale ne se trapit kvuli tomu, ze jsem na tom lepe nez nekdo jiny.
    17.9. 12:11 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Z jineho soudku: Jakym zpusobem se tam filtruje destova voda tak, aby byla pitna? Nejak chemicky???
    18.9. 10:32 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží

    Dešťová voda je v podstatě destilovaná voda. Filtrací se odstraňuje pouze biologický bordel. Aby se z ní stala pitná, je třeba do ní doplnit minerály. Každá filtrační kolona na vodu je vybavená mineralizačním filtrem, ze kterého se ty minerály uvolňují. Při vaření je to fuk, protože nějaké minerály obsahuje i to co se vaří. Ale na dlouhodobou přímou spotřebu to nemusí stačit. Ale nic vám nebrání si tu vodu řezat minerálkou, nebo je doplnit z koncentrátu (též viz), nebo si v ní rozpouštět mineralizační tablety, co se prodávají v kdejaké drogerii.

    18.9. 11:37 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Dešťová voda je v podstatě destilovaná voda.
    Mozna tak v modelech ekoteroristu. Realne je v destovce je vsechno mozne, od par jinych kapalin (etery, alkoholy, kyseliny...), pres poletavy prach az po biologický bordel.
    18.9. 13:02 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    “Dešťová voda je v podstatě destilovaná voda”. Svata prostoto. A pivo je v podstate taky destilovana voda.
    18.9. 17:37 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    To je chybný příměr. Dešťová voda skutečně je destilovaná voda, akorát nesmí spláchnout bordel ze střechy.

    Naproti tomu pivo jsou vyvařené hnijící odpadky. Tam žádná destilace neproběhla.
    19.9. 00:38 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Vzhledem k tomu, ze destova voda pada pres vsechen prach, smog a sajrajt ktery dychas tak se opravdu o destilovanou vodu nejedna.
    19.9. 06:50 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Fajn. Takže je nejvyšší čas, abys vyškrábnul z hlavy zbytek toho, čemu říkáš mozek, a uvědomil si, v čem se liší voda osmotická od vody pitné.
    19.9. 11:44 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Alesi, delas do prava, delas do chemie, zustan radsi u svych diskless sendvicu, s tim je alespon sranda.
    19.9. 16:11 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Podívej ty chytráku. Zajímám se o leccos. Takže pokud nemáš nic k věci a máš za málo se dovzdělat, tak se drž svého wordpressu a mlč.
    19.9. 16:19 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Zajem o neco != vedet neco. Ze se zajimam o chemii neznamena ze jsem chemik.
    19.9. 18:18 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Každý nemá poruchu jako ty.
    19.9. 19:44 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Spravne, nekdo je proste specialni jako ty.
    19.9. 20:46 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    To klidně může, ale pořád má blíž k destilované vodě než k pivu.
    19.9. 21:13 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Radovane, kurva, nadsazka...
    Gréta avatar 16.9. 14:36 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží

    ale já jako s tim drobilem souhlasim aspoň co de vo ty ekoaktivisty, ty mi teda jako přídou jako sekta která svou slepou vírou často zpusobuje značný škody :D

    Něco jinýho je když vo tom rozhoduje nějakej profesor hydratometronomie a přemejšlí jestli budování přehrad a zatarasů nezabraňuje přirozenýmu rozlejvání tý vody v krajině a nedělá povodně víc většíma někde dál poproudu, noa něco jinýho když se ti tam vlepěj nějaký cvoci z extinction rebellion (který krályk sponzoruje :P :P) a podobná chátra, která vo tom nemá nejmenčí ánung a protestuje jenom z principu. Pak nastávaj uplně neuvěřitelný paradoxy jakože je někde po celý dýlce řeky postavená barikada, až na jednom malým kousku kde to ty zelený magoři zablokovali nic neni noa co se nestane, všecka ta voda se vyleje tou nedostavěnou ďourou a ani postavená hráz nevochrání všecky tamní domorodce :D kdyžuž se staví přehrada tak se musí dokončit jinak to tu situaci eště víc zhorší, ty různý ekomagoři často uplně narušujou celkovej koncept danýho řešení :D

    ...normálně je tam bičem nahnat a nechat je aspoň uklízet škody který těma svejma 'negativníma externalitama' zpusobili :D ;D

    Fluttershy, yay! avatar 16.9. 15:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Co si tak vzpomínám, při povodních v '97 se voda v Olomouci rozlila přes díru v protipovodňovém valu, kterou tam udělali… zemědělci, aby si zkrátili cestu z pole.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.9. 21:51 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Tady se rozlila před díru v protipovodňovém valu, kterou tam prokopal majitel domu a zahrady za ním, aby jeho pes mohl chodit k řece pít.
    18.9. 22:20 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Přiznávám, že nevím, o čem konkrétně oba mluvíte, ale optimisticky viděno, není i děravá zábrana lepší než žádná? Myslím tím, že to aspoň vezme vodě trochu "síly." Přeci jenom je rozdíl, když vám barák stojí ve vodě, nebo když barákem proudí voda. Docela dobrej článek byl dnes tady: https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/povodne-jak-to-delaji-v-nizozemi.A240917_162314_p_zahranici_nef
    Jendа avatar 16.9. 22:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Najednou je potřeba aby si hráz postavili všichni, pro dosažení nějaké kolektivní imunity? Wtf? Přece každého osobní odpovědnost, kdo se bojí, ať si hráz postaví, v tom nikomu nebráním, ale nenařizuj proboha ostatním co mají dělat!
    17.9. 08:13 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    No ano, vsichni co maji majetek v zaplavove zone at se dohodnou a postavi si hraz... nebo se smiri s rizikem a dusledky.

    Historicky mlyny, hamry a dalsi stavby, ktere musely byt z principu hned u vody, byly stavene s ohledem na obcasnou povoden - rohem po proudu aby se tekouci voda rozrazila, tenke steny aby byly promocene rovnomerne a nepraskaly... Tehdy se holt nestavely katalogove kostky bez ohledu k mistnim podminkam.
    17.9. 10:12 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Pokud se vlastnici v danem prostoru shodnou, necht si vybuduji hraz. Pokud ne, hraz mit nebudou. A ze nekde voda protece? Ano, to je mozne. Stale si muzete udelat hraz i treba okolo sveho pozemku, nebo alespon castecnou, kdy ta ztlumi naraz povodnove vlny. Majitel, ktery nevydal souhlas se stavbou hraze, vas neposkodil. Proste hodne prsi, takze tece voda bez vlivu daneho majitele. Prosim nepripisuj ta sva tvrzeni vsem odpurcum rousek a statniho divadla okolo virozy.
    17.9. 10:19 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Nemůžeš si jen tak udělat hráz okolo svého pozemku.
    17.9. 10:25 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Jaktoze ne? "Soudruhu obcane, co to jako je?! -- Zidka pod plot!"
    17.9. 10:30 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Když mě vyplaví voda kvůli tvojí zídce pod plot (když by jinak ta voda třeba prošla tvým pozemkem mimo můj), tak tě úspěšně zažaluju a budeš mi platit škody.
    17.9. 10:32 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Nemyslim si... I kdyz v nasem statu, kdy je trestne i nespokytnuti pomoci nekomu na ulici, je mozne vsechno...
    17.9. 10:35 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Ale no tak, tvoje jednání mi způsobilo škodu, tak mi ji nahradíš. Je mi jedno, že si tim chtěl ochránit svůj majetek. Poškodil jsi můj. Nazdar.
    17.9. 10:49 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Ne, moje jednani skodu nezpusobilo, zpusobila ji voda / rozvodneny tok. Ma opatreni tvuj majetek neposkodila. Naopak ty nemas pravo zadat po mne, aby muj majetek byl naraznikem pro tvuj.
    17.9. 10:55 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    mám
    17.9. 15:00 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    je videt, ze jsi pravnik minimalne z plzne ale spise z VS zivota... kurva lidi nefetujte to lepidlo, pak pisete kokotiny...
    17.9. 10:30 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Proc bys nemohl? Jakoze v nouzi si tam nemuzes polozit hraz z pytlu s piskem ci nejakych tvarovek/pripravku? To snad nevadi ani tomuto statu, ne? Nebo mas na mysli permanentni reseni?
    17.9. 10:39 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Jako můžeš, ale nesmí to poškodit někoho jiného. A ta hráz mi příjde jako permanentní řešení - což teda pokud někdo blokuje a kvůli tomu někdo příjde ke škodě... No nevim, ale myslim že na žalobu to možná je...
    17.9. 10:51 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Pokud se bavime v ramci kontextu danem legislativou tohoto statu, tak pokud jednas dle zakona(nedas souhlas, odvolavas se v ramci rizeni), neumim si predstavit, ze bys neco vysoudil.
    17.9. 10:58 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Tak uvidíme jestli někdo zažaluje to hnutí duha o náhradu škod, které svým jednáním způsobila... Podle mě se můžeš odvolávat jak chceš, máš na to právo, ale pokud tvoje jednání prokazatelně způsobí někomu škodu, měl bys ji nahradit...
    Gréta avatar 18.9. 23:21 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Najednou je potřeba aby si hráz postavili všichni, pro dosažení nějaké kolektivní imunity? Wtf? Přece každého osobní odpovědnost, kdo se bojí, ať si hráz postaví, v tom nikomu nebráním, ale nenařizuj proboha ostatním co mají dělat!

    Karel Heřmánek hele užíval americký pilulky proti dešti a pak mu ochrnula půlka obličeje :O :O

    16.9. 15:50 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    A ty dilci okolnosti nejsou dilem bozi vule? Jako verici muzes na to hledet stylem to Buh zaridil aby motyl mavnul kridli v amazonii co ve finale zpusobilo povoden v CR. A jako verici v tom muzes hledat zpravu od Boha ze jsi udelal neco spatne a musis se polepsit. Pokud lidem staci tohle ke zlepsovani se tak jsem pro at klidne veri v Boha. Furt lepsi nez prihrat zakazku kamaradum a pak v mediich rikat ze za to nemuzu a ze urednici jsou problem a ze vlastne vse funguje…
    16.9. 22:01 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Tak jsem se koukl na historii Troubek, a je to docela vtipné. Původní osada totiž byla na ostrově, kde měli v jednom kuse nějaké záplavy. Proto se odtamtud přestěhovali výš do kopce, kam voda nedosáhla.

    Následujících osm století si tam spokojeně existovali a žádné ničivé povodně je neohrožovaly, až teď, když jsou ta katastrofální sucha, je spláchla tisíciletá voda dvakrát během necelých třiceti let.

    No, ti kteří se odtamtud po letošku neodstěhují, musí mít opravdu silnou víru. Jenom netuším v co.
    regine2 avatar 18.9. 07:34 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše trest lidské hlouposti

    Původní osady byly rozumně zakládány na vyvýšených místech z dosahu záplav (samozřejmě ne 100%). Koukněte na historická centra (co znám) Opava, Olomouc, Litovel, Horka nad Moravou, Kroměříž, ... A hle, žádné centrum ze současných posledních tří záplav nebylo zaplaveno.

    Jsme hloupější generace? Přímo mne udivuje, že lidé, kteří například dostali vyplacenou 100% pojistku (náhradu), si znovu-postavili dům na původním místě.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    18.9. 17:33 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: trest lidské hlouposti
    Suma inteligence je konstantní, populace roste :-D

    Četl jsem názor, že ve středověké Praze docházelo k navyšování terénu právě kvůli záplavám. Takže tam archeologové ve sklepích nacházejí románská přízemí domů a jsou z toho u vytržení, jak se krásně zachovala.

    Může být, ale totéž jsem viděl například v muzeu v Litomyšli, které je na kopci tak vysokém, že by tam nedosáhlo ani druhohorní moře.
    regine2 avatar 19.9. 09:39 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: trest lidské hlouposti

    1) populace roste - Může růst, ale stavět může mimo záplavová údolí: v Olomouci na jih (Neředín a výše), Litovel k jihozápadu, Opava k jihozápadu směrem na Hradec ...).

    2) Příklad současné vlády, jež rozhodla o výstavbě gigafactory na baterie nedaleko Dolní Lutyně (Bohumín) v záplavové oblasti, což se právě potvrdilo. Mapy vytvořené pojišťovnami po předchozích záplavách tedy nelžou. Nebo byl jiný záměr, manipulační, investorů (majitelů půdy)?

    Jsme hloupější generace?

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    19.9. 20:59 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: trest lidské hlouposti
    Jo, gigafactory mě pobavila. Připomnělo mi to jak před čtvrt stoletím armáda chtěla vybudovat ústřední opravárenskou základnu u Chrudimi. Nechala si udělat projekt za spoustu milionů, ale pak přišly povodně a zjistilo se že to je v záplavové oblasti. Takže ze stavby nebylo nic, akorát už zrušili pár útvarů a propustili servisáky, kteří to dělali do té doby jinde. Zelené mozky ;-)

    A hloupější generace? Jak v čem, hlupáci byli vždycky. Jenom dnes asi mají mnohem víc možnosti jak se realizovat.
    regine2 avatar 20.9. 13:16 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: trest lidské hlouposti

    Zelené mozky? Spíš politické mozky na Ministerstvu obrany MO, jež má jen civilní zaměstnance. Na MO rozhodují o investicích, rozpočtech pro armádu, zahraničních misích, ... Pak je oddělená část: Armáda ČR + Vojenské policie + Hradní stráž, kde jsou ony "zelené mozky" v uniformách + civilní zaměstnanci. AČR+VP+HS nemá rozhodující vliv, jen se může vyjádřit a vykonat. Úmyslné oddělení mající zamezit vojenským pučům.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    20.9. 10:26 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: trest lidské hlouposti
    Ne nejsme. Jen u tech stoletych a padesatiletych vod se jedna o stredni hodnoty, takze pri nejakem normalnim rozptylu to znamena, ze pametnici proste uz neziji. U tech dvacetiletych to bude tak na hrane. A navic to smeruje do doby, kdy zdaleka nebyla tak kvalitni a detailni historie tech udalosti. Takze v nejake bezne vsesnici/meste si mel k dispozici tak overall novinovy clanek, protoze pametnici uz byly davno po smrti.

    No a se stavenim na puvodnim miste. Nikdo ti novy pozemek neda, takze i kdyz ti vyplati 100% pojistku, tak te to nespasi. Navic se to tyka jen uplne destrukce, a to je jeste otazka, kolika lidem to opravdu ten novy barak zaplati.

    Stejne tak je hezke, ze jadra mest zustala nezaplavena, ale jejich velikost je naprosto smesna ve srovna s jjeich celkovou velikosti. No kde stavet? V zaplavovych oblastech asi ne, ale kde jinde. Tech veci co chces, treba jen aby to bylo uz blizko existujicich sluzeb, je mnohem vic. Pripadne je to jeste drazsi, nez to kazdejch padesat let po povodnich postavit znovu. Takze nakonec treba skoncis u nejakeho kompromisu stavebnich opatreni. Predstave, ze se treba Hanusovice teleportuji nekam mimo Jeseniky asi neni moc realna.
    regine2 avatar 20.9. 13:30 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: trest lidské hlouposti

    Nejprve viz výše můj vysvětlující příspěvek a nyní dodatek. Za císaře pána byly definovány záplavová území (poldry), kde se přes přelivy vylévala voda (viz. nyní u rybníka Rožumberk) a majitelé pozemků byli většinou osvobození od daní. Obdobně mlynáři, kováři, ... měli za povinnost čistit přilehlé toky (náhony) a rovně měli daňová zvýhodnění. Dosáhlo se nižších hladin při záplavách.

    Obydlí navíc byla jednoduchá, s prostou vybaveností. Stůl dubový (žádné překližky, dřevotřísky), židle, truhlice, pec. Bez elektřiny, jednoduché cesty. Voda přišla, voda odešla, vše oschlo. ;-)

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    17.9. 10:00 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    S tim pozemkem - u nás existuje něco jako institut vydržení kdy lze nabýt pozemku pokud jej nabydu v dobré víře a užívám po určitou dobu. viz detaily
    17.9. 10:59 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží

    Jo. Jenže to je zřejmě právě to, co nemá - kvůli tomu že přestal platit tu daň, čím dokázat.

    Mimochodem. Je to neuvěřitelné, ale chatka, ač dřevěná, se prý vynořila z vody a je furt tam co byla, ačkoliv byla komplet pod vodou. Holt solidní základy.

    17.9. 11:14 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Může dokázat, že to stavěl předek a že to leta užíval a on to nabyl v dobré víře jako dědictví. To jde právně vymoct jako vydržení. Je teda dobrý na to zjednat dobrého právníka, pokud máš amatéra, obrátí se to proti tobě. vlastní zkušenost - vydržení je dost silný institut, dokonce i záznam v katastru a katastrální mapy jsou slabší.
    18.9. 10:12 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    upní smlouvu jeho rodiče sepsali s původním majitelem kdesi v hospodě ještě za komančů, bez přítomnosti notáře

    Takže tohle dokázat nemůže. Pokud je ta smlouva považována za neplatnou, je původní vlastník někdo jiný, možná již dávno nežijící a tím pádem si na ten objekt může dělat nárok stát jako na odúmrť.

    18.9. 11:57 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    To je dost prekérní, pokud to vlastní stát, bylo by dobré to řešit. Teď se totiž rozjela debata o takových pozemcích a nemovitostech, je možné, že to stát bude prodávat v nějakých aukcích, tak aby to nekoupil nějaký překupník...
    18.9. 13:05 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Alesi, neser se do prava, nerozumis mu.
    18.9. 22:31 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    K chatce blahopřeji. To nemusí být o základech, ale o jakékoliv překážce, která trochu zeslabí proud. V našem případě v roce 1997 jsme večer před "tím dnem" do správného místa dovalili starou betonovou skruž a pár balvanů, další den přijelo po vodě pár klád, které se tam zasekly a vznikla solidní hráz, která tam stojí dodnes. Jinak by to byl v místě naší boudy hodně solidní průplach. Takhle tam holt bylo vody po kolena (v tomhle místě o trochu víc), ale jinak víceméně neškodný potok.
    18.9. 11:11 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    bydlim na kopci tak co jako? chces to mit blizko k vode abys mohl nabrat levnou vodu a krast vsem? Tak ale pocitej s tim ze karma je zdarma a jednou budes mit vodu az na pude!
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    21.9. 07:40 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jako trest boží
    Katastrofální sucha v Číně:

    https://www.youtube.com/watch?v=YTSW7j_Oq64

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.