abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 11:55 | Zajímavý článek

PINE64 přináší na blogu pravidelný souhrn novinek. Píše se tam třeba o Quartz64, hardwarové klávesnici k PinePhone nebo novinkách v Plasma Mobile 5.22.

joejoe | Komentářů: 0
dnes 08:00 | Bezpečnostní upozornění

Byly publikovány informace o útoku na TLS s názvem ALPACA Attack (paper: ALPACA: Application Layer Protocol Confusion - Analyzing and Mitigating Cracks in TLS Authentication). Jak už to dnes bývá, útok má vlastní doménu a logo. Pokud mají různé služby, například www a ftp, běžící na serveru stejný certifikát (hvězdičkový certifikát) a útočník může přesměrovat požadavky z webového prohlížeče na www server na ftp server nebo odpovědi z ftp

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 4
dnes 07:00 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném vývojářům představil projekt Fully Homomorphic Encryption (FHE) aneb open source knihovny a nástroje pro homomorfní šifrování.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
dnes 00:11 | IT novinky

Intel představil svou vizi IPU – Infrastructure Processing Unit. Jedná se o nové programovatelné síťové zařízení postavené na FPGA nebo ASIC umožňující poskytovatelům cloudových a komunikačních služeb snížit režijní náklady a uvolnit výkon CPU.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:11 | Komunita

Bylo potvrzeno, že v sobotu 17. července 2021 bude spuštěna poslední fáze zmrazování (Full Freeze) Debianu 11 s kódovým jménem Bullseye.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 18:55 | IT novinky

Akční sci-fi RPG hra Hellpoint je na portále GOG.com zdarma, akce trvá do 16. června.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
13.6. 23:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.10.0 počítačové hry Veloren. Jedná se o open source open world multiplayer voxel RPG. Hra je vyvíjena v programovacím jazyce Rust. Inspirována je hrami Cube World, Legend of Zelda: Breath of the Wild, Dwarf Fortress a Minecraft. Videoukázka na YouTube. Zdrojové kódy jsou ke stažení na GitLabu pod licencí GNU GPL 3.0. Veloren je k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.6. 12:11 | Zajímavý software

Do pondělí 14. června do 19:00 lze na Humble Bundle získat zdarma počítačovou hru Surviving Mars - Deluxe Edition (YouTube) běžící také na Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
11.6. 17:55 | Zajímavý software

RTS (Real-time strategy) hra Loria běžící také na Linuxu je nově k dispozici zdarma (Steam, GOG.com). Vývojový tým se soustředí na RTS hru Liquidation. Její vývoj lze podpořit na Kickstarteru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
11.6. 09:00 | Nová verze

PeaZip (Wikipedie), tj. multiplatformní správce archivů naprogramovaný ve Free Pascalu v Lazarusu, dospěl do verze 8.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
Používáte kalkulačku?
 (9%)
 (30%)
 (59%)
 (28%)
 (12%)
Celkem 195 hlasů
 Komentářů: 24, poslední včera 09:50
Rozcestník

Davinci Resolve (nastavení v Linuxu)

10.10.2020 14:23 | Přečteno: 364× | Linux | poslední úprava: 10.10.2020 16:11

Základní nastavení Davinci Resolve v Linuxu.

Po úspěšné instalaci a spuštení DR se jako první otevře okno Project Manageru, který slouží pro správu projektů DR.

Umožňuje zvolit typ preferovaného úložiště Database projektů:

1) na Disk .. Lokální souborová databáze (níže ukázka struktury s jedním prázdným projektem).
~/Davinci_blog_DB$ tree
.
└── Resolve Projects
    ├── Settings
    │   ├── DeliverPresetList.xml
    │   ├── PTZRInputPresetList.xml
    │   ├── PTZROutputPresetList.xml
    │   ├── SlatePresetList.xml
    │   ├── SYSTEM CONFIG.xml
    │   └── WindowsPresetList.xml
    └── Users
        ├── admin
        │   ├── Configs
        │   │   └── User Default Config.xml
        │   └── User.db
        └── guest
            ├── Configs
            │   └── User Default Config.xml
            ├── Projects
            │   └── Test blog project
            │       └── Project.db
            └── User.db

2) PostgreSQL databáze ... SQL databáze obsahující datové struktury DR (v řádu desítek tabulek).

Při definici nové PostgreSQL databáze v DR se musí zadat DR_jméno_databáze, Location(IP/DNS_name postgreSQL serveru), DB_username, DB_password. Pozn. Kooperace více DR pracovišť nad jedním projektem je vyhrazena pouze Studio edici.

Projekt Manager také umožňuje v rámci zvolené DB organizovat projekty do složek pro udržení větší přehlednosti. Zjištovat verzi DR struktur v SQL databázi (obvykle novější verze DR upgraduje struktury DB na vyšší verzi .. pokud došlo ke změně). Zálohovat a obnovovat ručně obsah DB, importovat a exportovat projekty. Aktivovat Remote rendering tj. přepnout DR do podřízeného módu, který umožňuje vzdáleně spouštět rendering zvolených projektů. Přístup k použitým zdrojům v projektu (tj. odpovídající filesystémy s materiálem) jsou nutností na obou stanicích, pro cross-platform remote rendering by DR měl umožnit zadat alternativní cestu po daný zdroj .. Mount (path UNIX) a Mapped (písmenný disk Windows).

----------------------------------

Vlastní nastavení DR jsou k dispozici v menu "Davinci Resolve->Preference" na horní liště programu.

V System nastaveních je asi nejdůležitější položkou

Memory and GPU, kde kromě omezení paměťových (RAM) zdrojů pro DR je možné zvolit preferovanou HW/OS podporovanou GPGPU technologii(CUDA/OpenCL), výběr GPU určených pro GPGPU, volba zda se má ke GPGPU využít i GPU zajišťující zobrazování DE (při extrémním vytížení GPU by mohlo trpět zobrazování DE), či zda pro výpočet Scopes (dynamické zobrazení Parade, Waveform, Vectorscope, Histogram, CIE chromacity) má být také využito GPU. Ve free edici DR jsou některé volby bezpředmětné s ohledem na podporu maximálně jednoho GPU(pro GPGPU).

Media Storage umožňuje definovat filesystémy, na kterých leží vstupní materiál a kam bude cílen výstupní render.

Decode options umožňuje nastavit zapojení GPU do decodingu vstupního(proxy?) materiálu. Ať již pomocí preference vestavěných dekodérů GK typicky HEVC/H.264, tak podporou pro volbu GPGPU decodingu "rodného" B-RAW (BlackMagic Raw), R3D (Red camera). Ano po proprietárním software a proprietárních driverech jsou tu proprietární formáty. ;-)

Video a Audio I/O jsou nastavení týkající se obrazového výstupu (například již dříve zmíněné Decklink karty pro grabování a výstup), volba zvukového výstupu, atd.

Sekce Audio Plugins je orientována na externí zpracování zvuku, ať již v podobě VST pluginů či externích nástrojů.

Control Panels umožnují připojení externích periférií nabízející ergonomičtější ("analogové") rozhraní pro nastavení korekcí a ovládacích pokynů.

General určuje mj. kontrolu aktualizací, informování o nových verzích beta program, pravidla hlášení o chybách.

------------------------

V User nastavení Preferences jsou:

UI settigns .. Nastavení UI včetně volby jazyka

Project Save and Load ... Automatické otvírání a zálohování projektu

Editing .. výchozí vlastnosti Timeline (Start timecode, počty A/V tracků), chování SmartBinu, výchozí délky trvání efektů atd.

Color ... obecná nastavení související s barvami (Color Management má řadu dalších nastavení).

Fairlight ... nastavení integrovaného nástroje pro zpracování zvuku (volitelné zpoždění zvuku za obrazem, ..)

Playback setting ... prioritizace kvality a výkonu pro přehrávání

Control Panels ... definování výchozích citlivostí ovládacích prvků BM panelů

Metadata Presets ... definování presetů metadat

---------------------------------

Poznatky k licencování Davinci Resolve Studio (často z neoficiálních zdrojů, takže bez záruky).

U Davinci Resolve Studio s licečním USB klíčem je možné tento klíč přenášet mezi instalacemi (i platformami MacOS,Windows,Linux). Funkčnost DRS omezena v danou chvíli na jedinou stanici (tu kde je připojen USB dongle). Veškeré činnosti, včetně aktualizací mohou probíhat off-line.

U Davinci Resolve Studio s aktivačním číslem je možné tento současně aktivovat na dvou stanicích (pokud to znamená současný běh, tak je to možné využit při Remote Renderingu, kdy i render server musí mít platnou licenci). Při aktivaci na třetí stanici se zruší aktivace licence pro obě předchozí a na zvolené druhé se musí případně opět provést aktivace. V době aktivací a aktualizací DR musí být stanice připojena k Internetu (ověřuje se licence).

Příště uživatelské rozhraní DR.

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.