Připojte se ve středu 30. 10. 2024 od 10:00 do 12:00 na náš webinář "Řízení přístupu do PostgreSQL prostřednictvím externího autentizačního providera" (registrace zdarma) a naučte se, jak nastavit ověřování pomocí GSSAPI pro bezpečný přístup k databázím (Microsoft Active Directory nebo FreeIPA). Záznam předchozího webináře "Co je nového v PostgreSQL 17" můžete zhlédnout zde.
… více »Byla vydána nová verze 0.55 open source počítačové hry Unvanquished (Wikipedie), forku počítačové hry Tremulous. Instalovat ji lze také z Flathubu.
Dle plánu bylo dnes vydáno Factorio 2.0 a Factorio: Space Age, tj. aktualizace 2.0 počítačové hry Factorio (Wikipedie) oficiálně běžící také na Linuxu a velké vesmírní rozšíření Factorio: Space Age.
Byl zveřejněn průběžně aktualizovaný program konference OpenAlt 2024 o otevřeném softwaru a datech, IT bezpečnosti, DIY a IoT. Konference proběhne o víkendu 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Vstup je zdarma.
Ubuntu oslavilo 20 let. První Ubuntu 4.10 s kódovým názvem Warty Warthog bylo vydáno 20. října 2004.
Vizuální programovací jazyk MicroBlocks určený pro programování mikropočítačů jako micro:bit pomoci bloků byl vydán v nové verzi 2.0. MicroBlocks je inspirovaný Scratchem.
Mapy.cz zavádí placenou verzi Premium (𝕏). Cena předplatného bude zveřejněna v další verzi aplikace (𝕏). Aplikace i web budou dál fungovat zdarma. Mění se způsob ukládání offline map. Nově bude možné bezplatně uložit offline mapu pouze jednoho státu (𝕏).
Byla vydána nová verze 8.10 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Pravděpodobně poslední osmičková verze. V průběhu několika měsíců by měla vyjít verze 9.
O víkendu 19. a 20. října lze na brněnském výstavišti v pavilonu A1 navštívit s jednou vstupenkou dvě akce: Maker Faire Brno, "festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí", a GameDev Connect, "akci určenou pro všechny současné a hlavně budoucí herní vývojáře, kteří touží proniknout do jednoho z nejúžasnějších průmyslů na světě".
Asterisk (Wikipedie), svobodná softwarová implementace telefonní ústředny (PBX), byl vydán ve verzi 22.0.0. Přehled novinek v této nové major verzi v oznámení na webu a na GitHubu.
~/Davinci_blog_DB$ tree . └── Resolve Projects ├── Settings │ ├── DeliverPresetList.xml │ ├── PTZRInputPresetList.xml │ ├── PTZROutputPresetList.xml │ ├── SlatePresetList.xml │ ├── SYSTEM CONFIG.xml │ └── WindowsPresetList.xml └── Users ├── admin │ ├── Configs │ │ └── User Default Config.xml │ └── User.db └── guest ├── Configs │ └── User Default Config.xml ├── Projects │ └── Test blog project │ └── Project.db └── User.db2) PostgreSQL databáze ... SQL databáze obsahující datové struktury DR (v řádu desítek tabulek). Při definici nové PostgreSQL databáze v DR se musí zadat DR_jméno_databáze, Location(IP/DNS_name postgreSQL serveru), DB_username, DB_password. Pozn. Kooperace více DR pracovišť nad jedním projektem je vyhrazena pouze Studio edici. Projekt Manager také umožňuje v rámci zvolené DB organizovat projekty do složek pro udržení větší přehlednosti. Zjištovat verzi DR struktur v SQL databázi (obvykle novější verze DR upgraduje struktury DB na vyšší verzi .. pokud došlo ke změně). Zálohovat a obnovovat ručně obsah DB, importovat a exportovat projekty. Aktivovat Remote rendering tj. přepnout DR do podřízeného módu, který umožňuje vzdáleně spouštět rendering zvolených projektů. Přístup k použitým zdrojům v projektu (tj. odpovídající filesystémy s materiálem) jsou nutností na obou stanicích, pro cross-platform remote rendering by DR měl umožnit zadat alternativní cestu po daný zdroj .. Mount (path UNIX) a Mapped (písmenný disk Windows). ---------------------------------- Vlastní nastavení DR jsou k dispozici v menu "Davinci Resolve->Preference" na horní liště programu. V System nastaveních je asi nejdůležitější položkou Memory and GPU, kde kromě omezení paměťových (RAM) zdrojů pro DR je možné zvolit preferovanou HW/OS podporovanou GPGPU technologii(CUDA/OpenCL), výběr GPU určených pro GPGPU, volba zda se má ke GPGPU využít i GPU zajišťující zobrazování DE (při extrémním vytížení GPU by mohlo trpět zobrazování DE), či zda pro výpočet Scopes (dynamické zobrazení Parade, Waveform, Vectorscope, Histogram, CIE chromacity) má být také využito GPU. Ve free edici DR jsou některé volby bezpředmětné s ohledem na podporu maximálně jednoho GPU(pro GPGPU). Media Storage umožňuje definovat filesystémy, na kterých leží vstupní materiál a kam bude cílen výstupní render. Decode options umožňuje nastavit zapojení GPU do decodingu vstupního(proxy?) materiálu. Ať již pomocí preference vestavěných dekodérů GK typicky HEVC/H.264, tak podporou pro volbu GPGPU decodingu "rodného" B-RAW (BlackMagic Raw), R3D (Red camera). Ano po proprietárním software a proprietárních driverech jsou tu proprietární formáty. Video a Audio I/O jsou nastavení týkající se obrazového výstupu (například již dříve zmíněné Decklink karty pro grabování a výstup), volba zvukového výstupu, atd. Sekce Audio Plugins je orientována na externí zpracování zvuku, ať již v podobě VST pluginů či externích nástrojů. Control Panels umožnují připojení externích periférií nabízející ergonomičtější ("analogové") rozhraní pro nastavení korekcí a ovládacích pokynů. General určuje mj. kontrolu aktualizací, informování o nových verzích beta program, pravidla hlášení o chybách. ------------------------ V User nastavení Preferences jsou: UI settigns .. Nastavení UI včetně volby jazyka Project Save and Load ... Automatické otvírání a zálohování projektu Editing .. výchozí vlastnosti Timeline (Start timecode, počty A/V tracků), chování SmartBinu, výchozí délky trvání efektů atd. Color ... obecná nastavení související s barvami (Color Management má řadu dalších nastavení). Fairlight ... nastavení integrovaného nástroje pro zpracování zvuku (volitelné zpoždění zvuku za obrazem, ..) Playback setting ... prioritizace kvality a výkonu pro přehrávání Control Panels ... definování výchozích citlivostí ovládacích prvků BM panelů Metadata Presets ... definování presetů metadat --------------------------------- Poznatky k licencování Davinci Resolve Studio (často z neoficiálních zdrojů, takže bez záruky). U Davinci Resolve Studio s licečním USB klíčem je možné tento klíč přenášet mezi instalacemi (i platformami MacOS,Windows,Linux). Funkčnost DRS omezena v danou chvíli na jedinou stanici (tu kde je připojen USB dongle). Veškeré činnosti, včetně aktualizací mohou probíhat off-line. U Davinci Resolve Studio s aktivačním číslem je možné tento současně aktivovat na dvou stanicích (pokud to znamená současný běh, tak je to možné využit při Remote Renderingu, kdy i render server musí mít platnou licenci). Při aktivaci na třetí stanici se zruší aktivace licence pro obě předchozí a na zvolené druhé se musí případně opět provést aktivace. V době aktivací a aktualizací DR musí být stanice připojena k Internetu (ověřuje se licence). Příště uživatelské rozhraní DR.
Tiskni Sdílej: