abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:33 | Nová verze

    Po půl roce od vydání verze 2.39 byla vydána nová verze 2.40 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Opraveno bylo 5 zranitelností (CVE).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:33 | Pozvánky

    GNU Tools Cauldron 2024 proběhne v Praze na Univerzitě Karlově od 14. do 16. září 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:00 | Nová verze

    OpenMandriva ROME, tj. průběžně aktualizovaná (rolling) edice linuxové distribuce OpenMandriva, byla vydána ve verzi 24.07. S KDE Plasma 6 a spiny LXQt (2.0.0 Qt6) a GNOME (46.3). Vydáno bylo také ROME Plasma6 Wayland ISO. Vývojáři ale nepovažují Wayland za dostatečně vyspělý, aby mohl nahradit X11 pro většinu uživatelů. Linux byl povýšen na verzi 6.10. Přeložen je Clangem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 01:00 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.7. 10:49 | IT novinky

    Světem se valí vlna BSOD počítačů s operačním systémem Windows v kombinaci s bezpečnostním agentem CrowdStrike. Částečně jsou ochromeny letiště, banky, burzy, Microsoft Cloud apod. Zatím je znám jen workaround v podobě nabootování do recovery režimu a smazání jednoho souboru.

    karkar | Komentářů: 120
    18.7. 23:44 | Komunita

    Nezisková organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo a brand. Minimálně z loga odstraní indiánské pírko. Nové logo a brand představí na své konferenci Community Over Code v říjnu letošního roku. Ta byla ještě nedávno známá jako ApacheCon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 65
    18.7. 19:00 | Nová verze

    Sound Open Firmware, projekt Linux Foundation, open source audio DSP firmware a SDK, byl vydán ve verzi 2.10.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 10:33 | Komunita

    Společnost Nvidia na svém technickém blogu informuje o přechodu na open source moduly jádra pro GPU (představila je v květnu 2022). Na nejnovějších platformách Grace Hopper nebo Blackwell lze používat pouze open source moduly. Pro Turing, Ampere, Ada Lovelace nebo Hopper se doporučuje přejít na open source moduly, v oficiálním instalátoru si lze vybrat mezi proprietárním a open source modulem. Nejstarší Maxwell, Pascal nebo Volta vyžadují proprietární ovladače.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 00:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu společnosti Wiz se podrobně věnuje dnes již opraveným zranitelnostem v SAP AI. Útočník si mohl změnit své UID na UID firewallu, tj. 1337, a tím obejít firewall, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 23:22 | IT novinky

    Vláda schválila Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti České republiky za rok 2023 (pdf). Dokument připravil Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) a vyplývá z něj, že v roce 2023 se v České republice meziročně zvýšil celkový počet kybernetických incidentů evidovaných NÚKIB ze 146 na 262. Policie ČR pak v roce 2023 evidovala přes 19 tisíc trestných činů v oblasti kybernetické kriminality, což činí 6% meziroční

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Rozcestník

    Davinci Resolve (nastavení v Linuxu)

    10.10.2020 14:23 | Přečteno: 468× | Linux | poslední úprava: 10.10.2020 16:11

    Základní nastavení Davinci Resolve v Linuxu.

    Po úspěšné instalaci a spuštení DR se jako první otevře okno Project Manageru, který slouží pro správu projektů DR.

    Umožňuje zvolit typ preferovaného úložiště Database projektů:

    1) na Disk .. Lokální souborová databáze (níže ukázka struktury s jedním prázdným projektem).
    ~/Davinci_blog_DB$ tree
    .
    └── Resolve Projects
        ├── Settings
        │   ├── DeliverPresetList.xml
        │   ├── PTZRInputPresetList.xml
        │   ├── PTZROutputPresetList.xml
        │   ├── SlatePresetList.xml
        │   ├── SYSTEM CONFIG.xml
        │   └── WindowsPresetList.xml
        └── Users
            ├── admin
            │   ├── Configs
            │   │   └── User Default Config.xml
            │   └── User.db
            └── guest
                ├── Configs
                │   └── User Default Config.xml
                ├── Projects
                │   └── Test blog project
                │       └── Project.db
                └── User.db
    
    
    2) PostgreSQL databáze ... SQL databáze obsahující datové struktury DR (v řádu desítek tabulek).

    Při definici nové PostgreSQL databáze v DR se musí zadat DR_jméno_databáze, Location(IP/DNS_name postgreSQL serveru), DB_username, DB_password. Pozn. Kooperace více DR pracovišť nad jedním projektem je vyhrazena pouze Studio edici.

    Projekt Manager také umožňuje v rámci zvolené DB organizovat projekty do složek pro udržení větší přehlednosti. Zjištovat verzi DR struktur v SQL databázi (obvykle novější verze DR upgraduje struktury DB na vyšší verzi .. pokud došlo ke změně). Zálohovat a obnovovat ručně obsah DB, importovat a exportovat projekty. Aktivovat Remote rendering tj. přepnout DR do podřízeného módu, který umožňuje vzdáleně spouštět rendering zvolených projektů. Přístup k použitým zdrojům v projektu (tj. odpovídající filesystémy s materiálem) jsou nutností na obou stanicích, pro cross-platform remote rendering by DR měl umožnit zadat alternativní cestu po daný zdroj .. Mount (path UNIX) a Mapped (písmenný disk Windows).

    ----------------------------------

    Vlastní nastavení DR jsou k dispozici v menu "Davinci Resolve->Preference" na horní liště programu.

    V System nastaveních je asi nejdůležitější položkou

    Memory and GPU, kde kromě omezení paměťových (RAM) zdrojů pro DR je možné zvolit preferovanou HW/OS podporovanou GPGPU technologii(CUDA/OpenCL), výběr GPU určených pro GPGPU, volba zda se má ke GPGPU využít i GPU zajišťující zobrazování DE (při extrémním vytížení GPU by mohlo trpět zobrazování DE), či zda pro výpočet Scopes (dynamické zobrazení Parade, Waveform, Vectorscope, Histogram, CIE chromacity) má být také využito GPU. Ve free edici DR jsou některé volby bezpředmětné s ohledem na podporu maximálně jednoho GPU(pro GPGPU).

    Media Storage umožňuje definovat filesystémy, na kterých leží vstupní materiál a kam bude cílen výstupní render.

    Decode options umožňuje nastavit zapojení GPU do decodingu vstupního(proxy?) materiálu. Ať již pomocí preference vestavěných dekodérů GK typicky HEVC/H.264, tak podporou pro volbu GPGPU decodingu "rodného" B-RAW (BlackMagic Raw), R3D (Red camera). Ano po proprietárním software a proprietárních driverech jsou tu proprietární formáty. ;-)

    Video a Audio I/O jsou nastavení týkající se obrazového výstupu (například již dříve zmíněné Decklink karty pro grabování a výstup), volba zvukového výstupu, atd.

    Sekce Audio Plugins je orientována na externí zpracování zvuku, ať již v podobě VST pluginů či externích nástrojů.

    Control Panels umožnují připojení externích periférií nabízející ergonomičtější ("analogové") rozhraní pro nastavení korekcí a ovládacích pokynů.

    General určuje mj. kontrolu aktualizací, informování o nových verzích beta program, pravidla hlášení o chybách.

    ------------------------

    V User nastavení Preferences jsou:

    UI settigns .. Nastavení UI včetně volby jazyka

    Project Save and Load ... Automatické otvírání a zálohování projektu

    Editing .. výchozí vlastnosti Timeline (Start timecode, počty A/V tracků), chování SmartBinu, výchozí délky trvání efektů atd.

    Color ... obecná nastavení související s barvami (Color Management má řadu dalších nastavení).

    Fairlight ... nastavení integrovaného nástroje pro zpracování zvuku (volitelné zpoždění zvuku za obrazem, ..)

    Playback setting ... prioritizace kvality a výkonu pro přehrávání

    Control Panels ... definování výchozích citlivostí ovládacích prvků BM panelů

    Metadata Presets ... definování presetů metadat

    ---------------------------------

    Poznatky k licencování Davinci Resolve Studio (často z neoficiálních zdrojů, takže bez záruky).

    U Davinci Resolve Studio s licečním USB klíčem je možné tento klíč přenášet mezi instalacemi (i platformami MacOS,Windows,Linux). Funkčnost DRS omezena v danou chvíli na jedinou stanici (tu kde je připojen USB dongle). Veškeré činnosti, včetně aktualizací mohou probíhat off-line.

    U Davinci Resolve Studio s aktivačním číslem je možné tento současně aktivovat na dvou stanicích (pokud to znamená současný běh, tak je to možné využit při Remote Renderingu, kdy i render server musí mít platnou licenci). Při aktivaci na třetí stanici se zruší aktivace licence pro obě předchozí a na zvolené druhé se musí případně opět provést aktivace. V době aktivací a aktualizací DR musí být stanice připojena k Internetu (ověřuje se licence).

    Příště uživatelské rozhraní DR.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.