abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:22 | Zajímavý článek

    Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:55 | IT novinky

    Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.7. 14:44 | IT novinky

    Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    29.7. 13:44 | Nová verze

    Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.7. 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.7. 21:22 | Zajímavý software

    Společnost CORSAIR podporuje svůj systém iCUE LINK pouze ve Windows a macOS. Jak jej ovládat v Linuxu? OpenLinkHub (GitHub) je open source linuxové rozhraní k iCUE LINK. Z webového rozhraní na adrese http://localhost:27003 lze ovládat RGB osvětlení, rychlost ventilátorů, nastavovat klávesnice, myši, headsety…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.7. 15:11 | Zajímavý článek

    Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    28.7. 13:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.7. 00:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 40
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (28%)
     (6%)
     (6%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 179 hlasů
     Komentářů: 21, poslední včera 22:56
    Rozcestník

    Davinci Resolve (nastavení v Linuxu)

    10.10.2020 14:23 | Přečteno: 601× | Linux | poslední úprava: 10.10.2020 16:11

    Základní nastavení Davinci Resolve v Linuxu.

    Po úspěšné instalaci a spuštení DR se jako první otevře okno Project Manageru, který slouží pro správu projektů DR.

    Umožňuje zvolit typ preferovaného úložiště Database projektů:

    1) na Disk .. Lokální souborová databáze (níže ukázka struktury s jedním prázdným projektem).
    ~/Davinci_blog_DB$ tree
    .
    └── Resolve Projects
        ├── Settings
        │   ├── DeliverPresetList.xml
        │   ├── PTZRInputPresetList.xml
        │   ├── PTZROutputPresetList.xml
        │   ├── SlatePresetList.xml
        │   ├── SYSTEM CONFIG.xml
        │   └── WindowsPresetList.xml
        └── Users
            ├── admin
            │   ├── Configs
            │   │   └── User Default Config.xml
            │   └── User.db
            └── guest
                ├── Configs
                │   └── User Default Config.xml
                ├── Projects
                │   └── Test blog project
                │       └── Project.db
                └── User.db
    
    
    2) PostgreSQL databáze ... SQL databáze obsahující datové struktury DR (v řádu desítek tabulek).

    Při definici nové PostgreSQL databáze v DR se musí zadat DR_jméno_databáze, Location(IP/DNS_name postgreSQL serveru), DB_username, DB_password. Pozn. Kooperace více DR pracovišť nad jedním projektem je vyhrazena pouze Studio edici.

    Projekt Manager také umožňuje v rámci zvolené DB organizovat projekty do složek pro udržení větší přehlednosti. Zjištovat verzi DR struktur v SQL databázi (obvykle novější verze DR upgraduje struktury DB na vyšší verzi .. pokud došlo ke změně). Zálohovat a obnovovat ručně obsah DB, importovat a exportovat projekty. Aktivovat Remote rendering tj. přepnout DR do podřízeného módu, který umožňuje vzdáleně spouštět rendering zvolených projektů. Přístup k použitým zdrojům v projektu (tj. odpovídající filesystémy s materiálem) jsou nutností na obou stanicích, pro cross-platform remote rendering by DR měl umožnit zadat alternativní cestu po daný zdroj .. Mount (path UNIX) a Mapped (písmenný disk Windows).

    ----------------------------------

    Vlastní nastavení DR jsou k dispozici v menu "Davinci Resolve->Preference" na horní liště programu.

    V System nastaveních je asi nejdůležitější položkou

    Memory and GPU, kde kromě omezení paměťových (RAM) zdrojů pro DR je možné zvolit preferovanou HW/OS podporovanou GPGPU technologii(CUDA/OpenCL), výběr GPU určených pro GPGPU, volba zda se má ke GPGPU využít i GPU zajišťující zobrazování DE (při extrémním vytížení GPU by mohlo trpět zobrazování DE), či zda pro výpočet Scopes (dynamické zobrazení Parade, Waveform, Vectorscope, Histogram, CIE chromacity) má být také využito GPU. Ve free edici DR jsou některé volby bezpředmětné s ohledem na podporu maximálně jednoho GPU(pro GPGPU).

    Media Storage umožňuje definovat filesystémy, na kterých leží vstupní materiál a kam bude cílen výstupní render.

    Decode options umožňuje nastavit zapojení GPU do decodingu vstupního(proxy?) materiálu. Ať již pomocí preference vestavěných dekodérů GK typicky HEVC/H.264, tak podporou pro volbu GPGPU decodingu "rodného" B-RAW (BlackMagic Raw), R3D (Red camera). Ano po proprietárním software a proprietárních driverech jsou tu proprietární formáty. ;-)

    Video a Audio I/O jsou nastavení týkající se obrazového výstupu (například již dříve zmíněné Decklink karty pro grabování a výstup), volba zvukového výstupu, atd.

    Sekce Audio Plugins je orientována na externí zpracování zvuku, ať již v podobě VST pluginů či externích nástrojů.

    Control Panels umožnují připojení externích periférií nabízející ergonomičtější ("analogové") rozhraní pro nastavení korekcí a ovládacích pokynů.

    General určuje mj. kontrolu aktualizací, informování o nových verzích beta program, pravidla hlášení o chybách.

    ------------------------

    V User nastavení Preferences jsou:

    UI settigns .. Nastavení UI včetně volby jazyka

    Project Save and Load ... Automatické otvírání a zálohování projektu

    Editing .. výchozí vlastnosti Timeline (Start timecode, počty A/V tracků), chování SmartBinu, výchozí délky trvání efektů atd.

    Color ... obecná nastavení související s barvami (Color Management má řadu dalších nastavení).

    Fairlight ... nastavení integrovaného nástroje pro zpracování zvuku (volitelné zpoždění zvuku za obrazem, ..)

    Playback setting ... prioritizace kvality a výkonu pro přehrávání

    Control Panels ... definování výchozích citlivostí ovládacích prvků BM panelů

    Metadata Presets ... definování presetů metadat

    ---------------------------------

    Poznatky k licencování Davinci Resolve Studio (často z neoficiálních zdrojů, takže bez záruky).

    U Davinci Resolve Studio s licečním USB klíčem je možné tento klíč přenášet mezi instalacemi (i platformami MacOS,Windows,Linux). Funkčnost DRS omezena v danou chvíli na jedinou stanici (tu kde je připojen USB dongle). Veškeré činnosti, včetně aktualizací mohou probíhat off-line.

    U Davinci Resolve Studio s aktivačním číslem je možné tento současně aktivovat na dvou stanicích (pokud to znamená současný běh, tak je to možné využit při Remote Renderingu, kdy i render server musí mít platnou licenci). Při aktivaci na třetí stanici se zruší aktivace licence pro obě předchozí a na zvolené druhé se musí případně opět provést aktivace. V době aktivací a aktualizací DR musí být stanice připojena k Internetu (ověřuje se licence).

    Příště uživatelské rozhraní DR.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.