Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Pretože nie je zdravé, keď sa ľudské skupiny snažia o homogénnosť a nepripustia - vypudia každého, kto sa nejakým spôsobom nezhoduje v parametroch, nie je podľa jednej normy, nezapadá do predpísanej šablóny. Také spoločenské zoskupenia skôr alebo neskôr vyčerpajú svoje vnútorné zdroje, unavia sa a začnú degenerovať. Pre rozvoj kreativity je nevyhnutné, aby sa navzájom stýkali, poznávali a nabíjali sa tak novou energiou. V jednotvárnom uniformnom prostredí, stále medzi tými istými rovnakými ľuďmi by sme čoskoro začali umierať od nudy. Bolo by to ako ocitnúť sa v miestnosti so štyroma holými sivými stenami. Nie je iba jedna civilizácia a žiadna nie je nadradená druhej.
Kultúra nadobudla rôzne podoby pod vplyvom rôznych podmienok, z ktorých postupne vyrastala. Nemožno jednoducho vziať kultúrnu formu, ktorú niekto „vyspelejší“ považuje za „účelnejšiu“ a nasilu ju nasadiť niekam, kam sa nehodí len preto, že tí „menej vyspelí“ nemajú tú silu sa tomu ubrániť. Potom sa vytratí ten zmysluplný obsah. A ostane prázdno, chaos, rozvrat...
Nemožno násilím, umelo urýchľovať proces spájania rôznych kultúr. Taká rýchlená integrácia vedie ešte k väčšej dezintegrácii, k zničeniu hodnôt, ktoré by pre ľudí z tej „vyššej civilizácie“ (podľa ich subjektívneho hodnotenia) mohli byť obohatením. Keby ich spoznali a pochopili. Ale mnohí z nich sú už natoľko zdegenerovaní a prázdni, že už nemajú chuť poznávať a schopnosť pochopiť. Už sa motajú len dookola a požierajú svoj vlastný chvost.
http://www.csfd.cz/film/36434-baraka-odysea-zeme/
http://www.csfd.cz/film/227570-samsara/
P.P.S. Diskusia uzamknutá
Tiskni
Sdílej:
Diskusia uzamknutá. To sa už niekomu podarilo?
Zápisek byl vložený dvakrát. Pokud by u něj byly komentáře, nešlo by duplicitu (jednoduše) smazat.
Ešte som sa nestihla pozrieť, či administrátori, dbajúci o korektnosť komentárov, vymazali tých falšovateľov SKK, ako som ich o to požiadala.
Falšovatelé SKK neexistují. Nikdo nemá výhradní práva na třípísmenou přezdívku v diskuzi a laskavý čtenář by si mohl povšimnout, že s danou přezdívkou může jako nepřihlášený komentovat kdokoliv. Od toho je tu registrace.
Je zajímavé, že u řady komentujících podobný problém neexistuje a nikdo se za ně nevydává, přestože nejsou registrovaní (nebo ten účet pro komentování nepoužívají). Doporučuji zamyslet se, zda nejde o PEBKAC.
Falšovatelé SKK neexistují.Uznávam, že ak sa neprihlasujem (z čisto praktických dôvodov, lebo obyčajne medzitým, ako tu kecám, robím niečo iné z lenivosti), koledujem si, že to niekto zneužije. Keby to zneužil s vtipom a trochu inteligentne, nepoviem ani slovo. Ale primitívov bez fantázie a vkusu neznášam. Ani nejakému dvojitému W by sa nepáčilo, keby som sa vydávala za neho a niekomu tretiemu alebo len tak "do pléna" písala v jeho mene nejaké blbé nehoráznosti, aby vyzeral ako vulgárne hovädo. Nedokáazala by som to ani voči takému vulgárnemu hovädu. S takým si to vybavím záasadne z očí do očí.
Je zajímavé, že u řady komentujících podobný problém neexistuje...Doporučuji zamyslet se, zda nejde o PEBKAC.To určite áno, žena, vo veku niekoho babičky.), Slovenka, počítačový expert:) mojej úrovne, nezrozumiteľný jazyk a štýl, divné keci(a z hľadiska viacerých medzi stoličkou a klávesnicou)...a to nespomínam, ako som sa sem pôvodne dostala:)). Okrem toho, na niektorých iných kontroverzných:) si tak netrúfnu. Tí predsa len majú údernejší slovník a asi by ich z tej stoličky rýchlo zosadili.
Ale primitívov bez fantázie a vkusu neznášam.
Což není důvod ke spamování adminů. Ano, šest skoro stejných požadavů během půl hodiny považuji za spamování.
Diskuze pod blogy se stejně prakticky necenzurují a pokud ano, tak ne základě údajného "zneužití" přezdívky.
Ani nejakému dvojitému W by sa nepáčilo, keby som sa vydávala za neho a niekomu tretiemu alebo len tak "do pléna" písala v jeho mene nejaké blbé nehoráznosti, aby vyzeral ako vulgárne hovädo.
Přezdívku Miriam tu ze srandy měla jednu dobu kromě trollů také pomalu půlka štamgastů.
To určite áno, žena, vo veku niekoho babičky.), Slovenka, počítačový expert:) mojej úrovne, nezrozumiteľný jazyk a štýl, divné keci(a z hľadiska viacerých medzi stoličkou a klávesnicou)...a to nespomínam, ako som sa sem pôvodne dostala:)).
Např. Kvakor píše přínosné komentáře k tématu a nikdo si ho do huby AFAIK nebere, zatímco různé existence původně z diskuzí pod Jílkovými zápisky...
spamováníty si admin? nešlo o zneužitie prezývky, ale o to, že písal pod prezývkou SKK tie nehoráznosti
Miriamto bolo jasné, lebo niektoré Miriam boli vtipné a iné nie - lenže to nebola nijaká "konkrétna" osoba, a ja už nie som anonymná a nekonkrétna, aj keš som sa SKK neprihlasovala, takže sa to nedá porovnávať s nejakými fiktívnymi multimiriamami
různé existence původně z diskuzí pod Jílkovými zápisky...ten tu už dávno nie je, aspoň myslím, i keď ten alebo tí, čo sa vydávali za SKK písali celkom v jeho štýle... ako som povedala, jeden problém medzi stoličkou a klávesnicou je aj ten, že ti splývam s akýmisi "rôznymi existenciami"... myslím, že nie je celkom spravodlivé toto hádzanie do jedného vreca s menovaným blogerom i napriek tomu, že ten omyl, keď som sem vkročila:), som spáchala vďaka jeho existencii
Např. Kvakor píše přínosné komentáře k tématuja by som vedela menovať viacerých iných ... to musíš nechať na každom, nech si to rozhodne podľa seba
Prý to ukradla žena tmavší pleti s blonďatou parukou.
No teda češi?????? Vrátil jsem se z Chorvatska, nikde prostitutka, cikán, Coca Cola a ani Mac Donald. Policajty jsem potkal jenom jednou a přesto nikdo nekrade kanály a značky. Ba ani žádné dopravní nehody. Přejel jsem hranici a málem jsem přejel šlapku a teť toto, čorka za půl mega. Nezklamali jste!!!
No jo, zlaté české ručičky..Tak som zvedavá, či tunajší náckovia pôjdu hromadne demonštrovať voči zlodejom diamantov:).
Po našej nočnej e-mailovej výmene (aby sa zas toho nechytili nejakí anonymizátori, hneď vysvetlím, že si mi v úlohe administátora vysvetľoval, že v mojom prípade nešlo zo strany wéčok a pod. o "stalkovanie", lebo ja vlastne vôbec nemám s SKK nič spoločné)To je úplně jinej Max. Tenhle Max není admin.
Tím že se pojmy interpretují emotivně na základě morálky se velmi zjednoduší "diskuse".V pojme je zakódovaná ľudská skúsenosť a poznanie - a tie sú popri tom univerzálnom aj veľmi individuálne a subjektívne a aj v priebehu jedného života budete pojmy chápať rôzne - a čím abstraktnejšie "veci" vyjadrujú, tým je tam väčší priestor na vkladanie nových významov. Takže napr. pojem "láska" alebo "sloboda" nadobudne v priebehu života pre vás ďalší zmysel, ktorý ste ani nečakali, že môže mať. V ľudskej komunikácii sa jednoducho bez emócií a pojmov etiky nezaobídete. Je ťažké nimi preniknúť do iných uzavretých vesmírov, ale zase nie nemožné. Dokážu viac ako nejaké jednoznačné, presne definované termíny, ktorými viete zachytiť vždy len jednu od ostatných oddelenú časť toho zložitého celku. A často potom s tými klapkami na očiach unikajú podstatné súvislosti a tie diskusie a tým veľmi zjednodušujú.
V ľudskej komunikácii sa jednoducho bez emócií a pojmov etiky nezaobídete. Je ťažké nimi preniknúť do iných uzavretých vesmírov, ale zase nie nemožné.
Je to nemožné, pokud budete své pojetí považovat za jediné možné, nebo alepoň jediné správné.
Je to nemožné, pokud bude druhá strana své pojetí považovat za jediné možné, nebo alepoň jediné správné.
Je to také nemožné, pokud druhá strana nemá o komunikaci zájem a všechny snahy o dorozumění aktivně maří.
Dokážu viac ako nejaké jednoznačné, presne definované termíny, ktorými viete zachytiť vždy len jednu od ostatných oddelenú časť toho zložitého celku.
Ne, rozhodně ne. S tím mohu souhlasit za jediné speciální okolnosti: pokud spolu mluví dva lidé se stejnými názory (nebo alespoň velmi blízkými).
Ale jaký má pak smysl taková diskuse? Pěkně přitakáte, poplácáte se virtuálně po zádech a povzdychnete nad těmi pitomci co to nechápou a nevidí (a neuvidí). Já osobně v tom nevidím žádný smysl, já osobně bych čekal že výsledkem diskuse je naopak porozumění. Že by porucha osobnosti?
A často potom s tými klapkami na očiach unikajú podstatné súvislosti a tie diskusie a tým veľmi zjednodušujú.Ano, to je důležitý faktor. Důležitejší ale je to, že nemusíte ani uvažovat o tom, že by dalo dívat jinam.
Je to nemožnéúplne a sústavne nie, ale stačí aj občasný letmý dotyk, ubezpečenie o tom, že sme napriek všetkému odlišnému jedno...možno niekto ten pocit nikdy nezažije, ale to je strašná škoda, predovšetkým pre neho
S tím mohu souhlasit za jediné speciální okolnosti: pokud spolu mluví dva lidé se stejnými názory (nebo alespoň velmi blízkými).Vždy nikde nájdete niekoho na taký Křivohlavý tomu hovoril "bytostný rozhovor"... a ak nie práve živého človeka, tak trebárs nejakého básnika...určite ti poradí lepšie - a zadarmo:))- než nejaký špecialista, ktorý ti predpíše antidepresíva alebo ťa dohodí kamošovi na skupinovú psychoterapiu. Nemusíš si nutne rozumieť s každým. To by bolo aj podozrivé. Ľudia, ktorí si rozumejú s každým, to iba predstierajú:).
Ale jaký má pak smysl taková diskuse? Pěkně přitakáte, poplácáte se virtuálně po zádech a povzdychnete nad těmi pitomci co to nechápou a nevidí (a neuvidí). Já osobně v tom nevidím žádný smysl, já osobně bych čekal že výsledkem diskuse je naopak porozumění. Že by porucha osobnosti?Načo sa zapájať do diskusie, ktorá pre teba nemá, ako hovoríš, zmysel? Aby si realizoval svoju potrebu po dlhom okecávaní vysloviť to, kvôli čomu si sa do nej púšťal- tú domnienku o poruche osobnosti? Ale ak to chceš vedieť, nemyslím si, že by som len preto, lebo nejakým chlapcom z abc nevyhovuje moja osobnosť, mala mať nejakú poruchu. Ja chápem, že ti nejde do hlavy, čo tu chcem asi tak vydiskutovať
A často potom s tými klapkami na očiach unikajú podstatné súvislosti a tie diskusie a tým veľmi zjednodušujú. Ano, to je důležitý faktor. Důležitejší ale je to, že nemusíte ani uvažovat o tom, že by dalo dívat jinam.tomu ako si to myslel, som celkom nerozumela...práveže by každý mal uvažovať aj o tých všetkých skrytých súvislostiach, a to sa práve často nedeje, ja sa v rámci svojich možností snažím veciam prísť na kĺb vždy:)
Takže napr. pojem "láska" alebo "sloboda" nadobudne v priebehu života pre vás ďalší zmysel, ktorý ste ani nečakali, že môže mať.Je nesmysl argumentovat tim, ze existuji i jine, obtizne vymezitelne pojmy, kdyz v tomto pripade je tema relativne snadno vymezitelne na nekolik odlisnych konceptu.
Takže, aké máte konkrétne výhrady voči obsahu blogu a postojom v ňom vyjadreným?No, ma primarni vyhrada byla k samotnemu pojmu 'multikulturalismus'. Bez ohledu na to, zda se konkretni vyznam da ci neda uhodnout z kontextu (kazdopadne i kdyz ma pojem ruzne vyznamy, asi vzdy lze konkretni vyznam blize vymezit), tak samotne jeho pouziti funguje na mnoho lidi jako cerveny hadr (jak zminoval podlesh tady), takze pragmaticky, pokud nekdo chce rozumnou diskusi, je lepsi se tomuto slovu vyhnout (viz rationalist taboo). Co se tyce samotneho obsahu, tak ac jsem zastance kulturni diversity ve spolecnosti a odmitam pausalizace a stereotypy, tak prvni odstavec mi prijde jako nepodlozena spekulace (protoze heterogenita i uvnitr jedne kultury je obrovska), druhy odstavec pak povazuji za prehnany a ideologizovany kulturni relativismus (tady bych souhlasil s komentari JS).
samotne jeho pouziti funguje na mnoho lidi jako cerveny hadrPresne tak
prvni odstavec mi prijde jako nepodlozena spekulace (protoze heterogenita i uvnitr jedne kultury je obrovska)Pojem "kultúra" alebo"spoločnosť" môžete chápať abstraktne alebo konkrétne, širšie alebo užšie. V rámci európskej kultúry alebo trebárs českej kultúry existuje samozrejme množstvo subkultúr (niekde som spomínala prínos tých rôznych kultúr, ktoré sa stretli u nás, na Slovensku, pre krásu slovenského folklóru) a ja len tvrdila, že ten proces ich približovania sa k sebe, kultúrnej zmeny, by mal byť pozvoľný a prirodzený a že by sa malo nechať na ľudí, čo si osvoja, a nie im to vnucovať. A týka sa to aj vnucovania predstáv o "naštepení demokratických zmien" krajinám, ako je napr. Sýria alebo Irak.
protoze heterogenita i uvnitr jedne kultury je obrovskatu som napísala to isté:)
druhy odstavec pak povazuji za prehnany a ideologizovany kulturni relativismus (tady bych souhlasil s komentari JS).ako rozmýšľam, tak rozmýšľam, ale neprišla som na to, kde sa vám v nasledujúcom druhom odstavci podarilo nájsť ideologizovaný kultúrny relativizmus Kultúra nadobudla rôzne podoby pod vplyvom rôznych podmienok, z ktorých postupne vyrastala. Nemožno jednoducho vziať kultúrnu formu, ktorú niekto „vyspelejší“ považuje za „účelnejšiu“ a nasilu ju nasadiť niekam, kam sa nehodí len preto, že tí „menej vyspelí“ nemajú tú silu sa tomu ubrániť. Potom sa vytratí ten zmysluplný obsah. A ostane prázdno, chaos, rozvrat... keď príde západný misionár k zabudnutému kmeňu amazonských Indiánov, čo pozitívne im ten kultúrny šok v styku s neznámou civilizáciou prinesie?
No ja souhlasim s Ondrejem, ja tam kulturni relativismus tedy vidim, hlavne v tom "vytrati se smysluplny obsah a zustane rozvratAle ja nepopieram, že všetky kultúry majú v sebe aj niečo univerzálne... Veď keď bližšie, osobne spoznáte človeka z inej kultúry, zistíte napokon, že je taký istý človek ako vy. A ak tu bola reč o českej kultúre, tak mne Česi pripadajú viac etnocentrickí ako iné národy. Možno aj preto tá alergická reakcia na to multikulti:).
Co pozitivniho prinese misionar Indianum? No prece kanalizaci, medicinu, vzdelani, vino, obecni poradek, zavlazovani, silnice, pitnou vodu a verejne zdravi. A taky, v neposledni rade, mir!
Nektere kultury zkratka objektivne lepsi jsou..Ktoré oproti ktorým? Ako chcete dospieť k objektivite?
ten imbecil co se vydával za SKKVážim si na Tebe, že si dospel k takej otvorenej sebakritike:). Len aby to nebolo len také formálne, aby sa aj vlk nažral, aj ovca ostala celá! Prvým krokom k múdrosti (mravnosti) je poznať sám seba - takže by nebolo od veci začať s rehabilitáciou, aby si konečne dokázal vykročiť sám aj bez mojej podpory:). Neviem koľko vás je presne takto postihnutých, mám už nejaký malý zoznam. Ale trpezlivosť, keď budete pilne cvičiť, pokrok sa dostaví:).
vidím, milý imbecil co se vydával za SKK, že do gazdinkách ako ja umrel hladom:)
buď je do neho sám zamilovaný, alebo je to grunt sámGrunta z toho laskavě vynechejte. Ten si píše výhradně pod svým nickem.
Grunta z toho laskavě vynechejte. Ten si píše výhradně pod svým nickem.beriem na vedomie a rešpektujem
to zní zajímavě, gazdinko, ale nemohu riskovat, že se do mě zamilujete jako do gruntaJak už jsem říkal p. Jílek, tak paní učitelka vypadá na svůj věk a čtyři potomky vcelku dobře, v tom by až takový problém nebyl. Ale na můj vkus je až moc ukecaná a navíc tabák taky zrovna moc nemusím.
můžu nechat na té upload služběpredsa len, imbecil co se vydával za SKK, dajte si láskavo na tú figúrku hlavu svojej manželky, ak nejakú máte a moju mi láskavo vráťte a potom to s hlavou svojej vlastnej vzrušujúcej krásky, no nie s mojou, môžete nechat na tej upload službe
LuKo • před 2 lety − ⚑ Celkový dojem z článku podstatně srazilo množství do očí bijících hrubek. O slohové úrovni nemluvě :-/
...alebo možno táto uspokojí tvoje chúťkyMáš něco proti furries?! :-P
v podstate ona 'rasa' je jen oznaceni odlisne subpopulace s jinou statistickou distribuci alel, neni zde zadny rasovy esencialismus.ja by som povedala, že v komunikácii ešte zohráva dôležitú úlohu jej primeranosť účastníkom a komunikačnej situácii... si pripadám ako na odbornom sympóziu:))
Máme vôbec príklady nejakých dlhodobo fungujúcich multi kulti spoločností?Uhorsko. 1000 rokov. Nebyť snahy maďarských nacionalistov o jeden uhorský ä maďarský) národ a monokultúrny štát, spokojne by sme v Uhorsku spolu s ďalšími národnosťami žili dodnes.
Viz americkú fastfoodovú kultúruvidím, majú v hlave kečup a hranolky
Zde je právě jeden kontroverzní aspekt pojmu "multikulturalismus": je přizpůsobování, konvergence a homogenizace akceptovatelná? Nebo se proti tomu má naopak dokonce bojovat a zachovávat tu pravou, echt původní kulturu?
Tady se jedná o koexistenci naprosto nekompatibilních systémů morálních hodnot v rámci jedné legislativy.To je asi nejvýstižnější definice pojmu multikulturalismu, řekla bych. Ale bohužel někteří lidé jeho důsledky ani po padesátiletém praktikování v Evropských zemích nepochopili, nebo nechtějí pochopit. Navzdory tomu, že už i původní protagonisté multikulturní společnosti tento nápad zavrhli a dávno sklízejí trpké plody - jakéhosi protipólu nacionalismu /tj. opět extrému/.
Vazne? Vazne selhala politika statu, pokud pribyva imigrantu? To je naopak spis ukazka, jak dobre to funguje, ne?Vážně tu asi logika vázne. Ekonomika funguje dobře --> táhne imigranty, imigrační politika /v duchu multikulturalismu/ nefunguje dobře --> vyvolává nespokojenost, nepokoje.
Ono je to totiz take tim, ze je krestanka, a tedy bohuzel uz z principu nabozensky tolerantni moc nebude.Podobný primitivní argument jsem trochu čekala, i když možná ne od vás. Merkelová je především racionální žena, vědkyně. Podsouvat jí náboženskou intoleranci proto, že je křesťanka, je demagogie. Nebo snad můžete předložit nějaké její vyjádření, svědčící o náboženské nesnášenlivosti?
Ostatne, dost mozna, ze drtiva vetsina diskusi o multikulturalismu souvisi tak ci onak s nabozenstvim. Na vsech tech ostatnich vecech se lide vicemene shodnou.Zdaleka ne jen s náboženstvím. Jak už psal výše Kolibáč, souvisí to s totálně odlišnými morálními hodnotami, zvyky, kulturou, představami o právu. Hodně přistěhovalců se nechce asimilovat, ale zavádět své zvyky k nám /do Evropy/. Navíc vnášejí do hostovských zemí právě náboženský fundamentalismus. Je to jako dát dohromady psy s kočkami a vnucovat jim svou představu o harmonickém soužití
Naopak - vetsinou se stehuji proto, ze se jim v dane zemi libi, a prislusna kultura jim vyhovuje.+1
No ja bych hlavne rad slysel, jakou chcete k multikulturalismu alternativu.
Je to prosté - omezit přistěhovalectví na absolutní minimum a zároveň se zbavit těch imigrantů, kteří tu jsou. Zatím v rámci stávajícího právního řádu.
Ja zastavam nazor, ze imigrace je prave ekonomicky prospesna, tedy prinejmensim pro urcitou skupinu obyvatel.
Pro kterou skupinu? A co ti ostatní?
Naopak - vetsinou se stehuji proto, ze se jim v dane zemi libi, a prislusna kultura jim vyhovuje.
Tak to už je vrchol naivity. Oni chtějí žít v našem štědrém sociálním systému, ale po svém.
Cesi jsou xenofobni obecne
Opravdu? Jakým výrazem byste označil Novozélanďany, kteří chtějí deportovat tlustého kuchaře, protože jeho hmotnost představuje možné finanční riziko pro novozélandský zdravotní systém?
Opravdu? Jakým výrazem byste označil Novozélanďany, kteří chtějí deportovat tlustého kuchaře, protože jeho hmotnost představuje možné finanční riziko pro novozélandský zdravotní systém?Novozélanďany nijak. Ale úředníka, který takto rozhodl bych nazval idiotem.
Novozélanďany nijak. Ale úředníka, který takto rozhodl bych nazval idiotem.
Nezdá se, že by šlo individuální exces. Nejspíš nejsou na NZ úplně padlí na hlavu a dobře si uvědomují základní fakta. Třeba to, že zatímco starousedlík platí pojištění desítky let a potom dostane stejnou péči jako imigrant, který přišel před pár měsíci a na pojištění zaplatil pár drobných. To není fér.
Predpokladám, že vy chcete žiť do smrti len v ČR, za každých okolností a nikdy do nijakej inej krajiny nebudete (i)migrovať.
Možné je cokoliv. Také se může stát, že mi v nové zemi řeknou, že na státní pojištění nemám nárok a ať si případně sjednám komerční.
A treraz prieser: narodilo sa vám dieťa, ktoré bude (dajme tomu kvôli hormonálnej poruche) ťažko obézne a bude trpieť pridruženými zdravotnými problémami.
To je hraniční případ, ale pokud by dítě mělo občanství, tak by samozřejmě mělo dostat péči jako ostatní.
Ako k tomu prídu čistokrvní Česi a starousadlíci, aby z ich poistenia bola hradená finančne náročná zdravotná starostlivosť o jedinca, ktorý neprispieval (a asi ani nebude, bude poberať inv. dôchodok) na zdr. poistenie?
Vy pořád nechápete základní věci. My, občané ČR, jsme si vytvořili náš stát kvůli tomu, aby nám zajišťoval určité základní věci - bezpečnost, infrastrukturu, zdravotnictví. Opakuji, stát má tyto věci zajišťovat nám, nikoliv občanům cizích zemí. Pokud vy jste ochotna akceptovat, že nedostanete zdravotní péči v očekávané kvalitě, protože nemalou část peněz spotřebují imigranti, tak já toto akceptovat nechci.
Pokiaľ ten migrant pracuje a platí dane, mal by mať také isté hospodárske a sociálne práva ako Vy. Ak je to utečenec, azylant, ktorému štát poskytuje ochranu pred prenasledovaním alebo ohrozením života, tiež by bolo neľudské nechať ho bez zdravotníckej pomoci alebo jeho deti bez vzdelania. Tiež by ste boli vďačný na jeho mieste, keby ste sa mali kam uchýliť. Neviem, nakoľko benevolentné sú imigračné zákony v ČR, a súhlasím, že to, nakoľko si môže tá ktorá krajina dovoliť (vzhľadom na situáciu a svoje potreby) prijímať imigrantov, by mala byť vec rozumnej úvahy - pretože ak má problémy so zamestnanosťou a udržaním dôstojnej životnej úrovne vlastných obyvateľov, asi by ekonomickú imigráciu mala regulovať prísnejšie. Tiež nezatváram oči pred tým, že sa do krajiny naozaj môžu dostať kontrakultúrne skupiny a s tým môžu nastať veľké problémy. Stačí pozorovať situáciu v susednom mestečku a obciach, kde k s ostatnými obyvateľmi väčšinou úplne alebo temer integrovaným Rómom pribudli cudzí početní"neplatiči" najmä z Košíc. Nastali vážne konflikty medzi domácimi Rómami a tými novoprišlými a zároveň sa narušili predtým bezproblémové vzťahy rómskej komunity a nerómskeho obyvateľstva. Je to veľmi komplikované, ale Vy sa o týchto problémoch vyjadrujete vždy veľmi jednoznačne a radikálne. Vaše postoje sú podľas mňa nesprávne a keby to bolo tak, ako si predstavujete, nič by sa nevyriešilo - len by vyskočilo množstvo nových problémov.Vy pořád nechápete základní věci. My, občané ČR, jsme si vytvořili náš stát kvůli tomu, aby nám zajišťoval určité základní věci - bezpečnost, infrastrukturu, zdravotnictví. Opakuji, stát má tyto věci zajišťovat nám, nikoliv občanům cizích zemí. Pokud vy jste ochotna akceptovat, že nedostanete zdravotní péči v očekávané kvalitě, protože nemalou část peněz spotřebují imigranti, tak já toto akceptovat nechci.
Pokiaľ ten migrant pracuje a platí dane, mal by mať také isté hospodárske a sociálne práva ako Vy.
Ve skutečnosti často mají ta práva větší. Jak už jsem psal, když imigrant u nás pracuje pár měsíců, zaplatí pár drobných na pojištění a následně dostane stejnou péči jako Čech, který platil podstatně větší peníze desítky let, pak to není fér vůči Čechům.
Ak je to utečenec, azylant, ktorému štát poskytuje ochranu pred prenasledovaním alebo ohrozením života, tiež by bolo neľudské nechať ho bez zdravotníckej pomoci alebo jeho deti bez vzdelania.
Já chápu, že lidé utíkají za lepším životem, ale naše naivní vstřícnost už překročila všechny meze.
Tiež by ste boli vďačný na jeho mieste, keby ste sa mali kam uchýliť.
To se může stát. Pokud nezměníme své hloupé a naivní chování, tak možná budeme muset utíkat ze své vlastní země.
Je to veľmi komplikované, ale Vy sa o týchto problémoch vyjadrujete vždy veľmi jednoznačne a radikálne.
Složitá řešení nefungují. Kdybychom si pustili nějakou 10 nebo 20 let starou debatu o romské problematice, co bychom slyšeli? Stejné fráze jako dnes - složitý problém, řešení nepřijde hned, důraz na vzdělání, asistenti, integrace atd. A jaký výsledek za těch 20 let máme? Situace se jen zhoršila. Takže musí nastoupit obyčejný selský rozum a jednoduchá řešení - bez práce nejsou koláče a kdo krade, toho zavřeme.
Vaše postoje sú podľas mňa nesprávne a keby to bolo tak, ako si predstavujete, nič by sa nevyriešilo - len by vyskočilo množstvo nových problémov.
To není pravda. Jaké problémy by nám vznikly, kdybychom zastavili imigraci, deportovali nelegální imigranty a postupně zrušili povolení k pobytu těm legálním?
Kdybychom si pustili nějakou 10 nebo 20 let starou debatu o romské problematice, co bychom slyšeli? Stejné fráze jako dnes - složitý problém, řešení nepřijde hned, důraz na vzdělání, asistenti, integrace atd. A jaký výsledek za těch 20 let máme?Tak ja Vám to vylíčim z mojich terénnych skúseností:). Keď som prišla späť do svojho mesta po dlhšom pobyte inde, v našej škole sme mali žiakov z celého kraja a možno 1 Rómku (aj tá bola z dobre situovanej rodiny, a ešte jehovistickej). Pamätám si časy, keď sa cielene odmietali žiaci rómskeho pôvodu, aj keď to bolo vtedy 3-ročné učilište a oni mali na ZŠ lepšie výsledky ako tí "bieli" - skrytý, zamlčaný dôvod bol, že nemôžu pracovať v službách, pre kt. sme pripravovali žiakov, pretože by to odradilo bielych zákazníkov. Aj keď sa profil odborov v škole zmenil, Róm bol dlho veľkou výnimkou. V maturitných odboroch o niečo neskôr rarita - ale dôvod bol zase ten istý, alebo podobný: ak sa príjmu Rómovia, rodičia bielych si dajú deti inde. S kapitalizmom a zatváraním fabrík prišli Rómovia o prácu a potom aj o bývanie vo väčších mestách a začali sa sem sťahovať. My sme ich mali stále menej, než druhé SOU a SOŠ, ktoré pripravovalo žiakov na profesie, kde nie je styk s ľuďmi - a kde na pôvode až tak nezáležalo. Postupne sa však situácia začala meniť - možno nielen v dôsledku zmeny demografickej skladby obyvateľstva, ale aj so zmenou postojov vedenia školy. No stále bol problém umiestňovaním ž. na odborný výcvik a prax vo vyšších roč., lebo ich nechceli bieli podnikatelia a firmy, kde stále rezonovalo, že "Cigáni odplašia zákazníkov..." a "kradnú"... Dnes máme vo všetkých odboroch Rómov. Bieli rodičia napodiv nemajú s tým taký problém, ako sa vtedy tvrdilo. Decká vôbec nie! Zvykli si už aj tí zákazníci a hostia. Tých šikovných zamestnávatelia po škole, potom, ako ich spoznajú na praxi, aj zamestnajú. V maturitných triedach sme mali nejedného rómskeho žiaka, ktorý patril k najlepším. Farbu pleti, keď ich spoznáte, prestanete vnímať. Sú medzi nimi práve tak ako medzi bielymi takí aj onakí... Mnohí (z bielych aj Rómov) si pravdaže iba splnia povinnú dochádzku a školu nechajú, ale je dosť takých Rómov, ktorým záleží na tom, aby neskončili niekde na okraji. Je to obrovská zmena oproti minulosti. Problém sú tí "dezintegrovaní" a izolovaní- hlavne tí z osád, s tým si nikto nedá rady, pretože je to riadne zanedbaný problém, ktorý sa od 89. roku iba znásobuje...
Pamätám si časy, keď sa cielene odmietali žiaci rómskeho pôvodu, aj keď to bolo vtedy 3-ročné učilište
Myslím, že tohle se v ČR neděje. Naopak jsem četl o případech, že po ukončení povinné docházky romští rodiče stáhli dítě ze školy, protože pro ně bylo finančně výhodnější, když dítě sedí doma.
Problém sú tí "dezintegrovaní" a izolovaní- hlavne tí z osád, s tým si nikto nedá rady, pretože je to riadne zanedbaný problém, ktorý sa od 89. roku iba znásobuje...
To je přesně ono. Pár pozitivních příkladů je sice fajn, ale je to jenom kapka v moři průšvihů.
po ukončení povinné docházky romští rodiče stáhli dítě ze školy, protože pro ně bylo finančně výhodnější, když dítě sedí doma.Rómski rodičia (z tej chudobnej a marginalizovanej časti rómskej populácie) dosť často trvajú na tom, aby dieťa chodilo do "rómskej" školy, teda do špeciálky, i keď nemá mentálnu poruchu ani nijaké závažné poruchy učenia...pretože tam je "medzi svojimi" a necíti sa odmietané...Nejaké zvláštne výhody ak dieťa sedí doma nemôžu mať, lebo tak či tak, pokiaľ nepracujú a sú soc. odkázaní, dostanú len "rodinné" existenčné minimum. Naopak, ak do školy chodí, neprepadol, dosiahol priemer tuším do 3,4 a nemal zhoršenú známku zo správania trebárs za absencie, môže dostať soc. štipko, má nárok (na ZŠ) na rôzne príspevky, prestravuje sa tam (tzv. pozitívna diskriminácia, čo vás iste popudí:)). Ak sú rodičia zamestnaní, dostanú (u nás) bonus na dieťa pripravujúce sa dennou formou štúdia na povolanie a PND, takže je pre nich výhodné, ak sa dieťa na to povolanie pripravuje - a to aj z hľadiska jeho budúcnosti, čo už mnohí aj chápu. Ono, o tom, ako sa Rómovia všeobecne priživujú na soc. systéme idú rôzne fámy. Mnoho z toho je poprekrúcaného a zveličeného. Biela štátna "elita" prehajdáka miliardy na celkom iné veci ako je sociálna pomoc a "pozitívna diskriminácia", ktorá netvrdím, že je úplne OK, pretože sa uskutočňuje formálne, byrokraticky a je v tom pekný bordel.
Méně už jejich manželky, a už vůbec jejich potomci, tzv. druhá generace jiné, než místní etniky. To jsou ti spratci na ulicích, kteří nedělají vůbec nic, ale mají perfektně zmáknutý způsob čerpání sociálních dávek.
A nejvtipnější na tom je, že před lety sluníčkoví lidé tvrdili, že s imigranty jsou určité drobné problémy, ale další generace už bude plně integrovaná.
No ja bych hlavne rad slysel, jakou chcete k multikulturalismu alternativuPředevším opustit tenhle utopický nesmysl, protože se nesvědčil. Zavést přísnější imigrační politiku, nepřizpůsobovat se přistěhovalcům a naopak trvat na tom, aby se přizpůsobili oni. Problémové pokud možno vyhostit.
Ja zastavam nazor, ze imigrace je prave ekonomicky prospesna, tedy prinejmensim pro urcitou skupinu obyvatel.To je možná vaše víra. Dejte link... Realita je taková, že jeden z ekonomických ukazatelů nasvědčuje přesnému opaku: Míra nezaměstnanosti u cizinců např. ve Francii leccos ukazuje: cizinci: 24,1%, rodilí Francouzi: 11,8 %. Ti, kteří získali občasnství: 18,1 %. U žen je to ještě propastnější rozdíl, nezaměstnané cizinky: 43%, rodilé Francouzky: 14%./údaj z r. 2006/: zdroj Můžete tu žehrat, že lidé nejsou solidární podle vašich představ, ale vše má své příčiny a důsledky a solidarita musí být vždy věc svobodná a dobrovolná.
predsedkyne krestanske strany, a tedy uz z principu nemuze byt tolerantni vuci jinym nabozenstvim.Opět vaše dogma. Nechápu, proč by křesťan z principu nemohl být tolerantní vůči jiným náboženstvím! Máte-li skutečně důkaz o netolerantním projevu Merkelové, sem s ním.
Nesouhlasim take s tim, ze pristehovalci vetsinou chteji zavadet nejaky fundamentalismus. Naopak - vetsinou se stehuji proto, ze se jim v dane zemi libi, a prislusna kultura jim vyhovuje.
Cesi jsou xenofobni obecne; v tomto pripade to s nabozenstvim nesouvisi.Zajímavé, že k Vietnamcům Češi "xenofobní" nejsou.
Nechápu, proč by křesťan z principu nemohl být tolerantní vůči jiným náboženstvím!
Základní principy monoteistických náboženství jsou jaksi v rozporu s akceptací náboženství jiných, nehledě k tomu, že organizované evropské křesťanství má bohaté zkušeností s (ne)tolerancí jiné víry, viz šíření ohněm a mečem, kecy kolem křižáckých výprav (přestože v principu šlo o bohapusté světské plundrování) a misionářské akce (přestože jejich podstata byla v principu také světská, jenže právě o to jde — co by jinak měla dělat křesťanská strana ve světské politice?).
Ostatně i nejvyšší církevní představitelé se již mnoho let hlásí k mezináboženskému dialogu.Mají snad na výběr?
Je to podobné jako prohlásit, že každý Cikán musí být z principu zloděj, protože Cikáni kradou.Ač souhlasím, že nelze úplně házet do jednoho pytle, je tam pár drobných rozdílů. Rodiče ani barvu pleti si člověk nevybírá, příslušnost k náboženské skupině ano. A já osobně bych se asi nesmířil s tím, že bych se měl hlásit k organizaci, jejíž historie je prolitá krví, a to nejen válečnou a jejíž holá podstata je postavená na zlodějině. V tomhle mají ostatní církve nespornou výhodu ;).
Proč by neměli mít na výběr?Ostatně i nejvyšší církevní představitelé se již mnoho let hlásí k mezináboženskému dialogu.Mají snad na výběr?
Rodiče ani barvu pleti si člověk nevybírá, příslušnost k náboženské skupině ano.Ani to není tak úplně pravda; jednak nemluvím jen o fyziognomii /Cikán se může hlásit ke svým tradicím, kultuře dobrovolně/, a pak: když tě dají rodiče jako malého pokřtít, jsi křesťanem a už ti to těžko někdo "odpáře"
A já osobně bych se asi nesmířil s tím, že bych se měl hlásit k organizaci, jejíž historie je prolitá krví, a to nejen válečnou a jejíž holá podstata je postavená na zlodějině.To je tvůj náhled. Jiní lidé zas třeba vidí v křesťanství svou cestu k bohu, chtějí někam patřit. Desatero třeba chápou jako soubor pravidel, jimiž stojí za to se v životě řídit, v Bibli nacházejí mnoho moudrosti. Proto křesťanství může oslovit něčím pozitivním. Zkrátka nemusí být automaticky všichni křesťani fanatičtí a netoleratní, není fér tohle prohlásit. Ti, kdo jsou, popírají pravidlo "Miluj bližního svého, jako sebe samého". To říkám, přestože nejsem náboženství nakloněna, ale chápu, že druzí to mohou mít jinak a hnusí se ten druh demagogie, který tu užil JS.
Zkrátka nemusí být automaticky všichni křesťani fanatičtí a netoleratní, není fér tohle prohlásit. Ti, kdo jsou, popírají pravidlo "Miluj bližního svého, jako sebe samého".Ano, ne vsichni krestane jsou automaticky netolerantni. Ale ti, kteri se hlasi k tomu, ze by ostatni meli prijmout tzv. krestanske hodnoty, a tedy i prvni pravidlo desatera, tak ti logicky, at se vam to libi nebo ne, bohuzel jsou netoleranti k jinym nabozenstvim (kdyby nechteli byt, tak proste to prvni pravidlo z tech krestanskych hodnot skrtnou). A rekl bych, ze predsedkyne strany, ktera se deklaruje jako "krestanska", tento pozadavek implicitne vznasi. (A "miluj blizniho sveho" je dost nejasne pravidlo. Milovat nekoho muze byt dost sobecke.)
Ale ti, kteri se hlasi k tomu, ze by ostatni meli prijmout tzv. krestanske hodnoty, a tedy i prvni pravidlo desatera, tak ti logicky, at se vam to libi nebo ne, bohuzel jsou netoleranti k jinym nabozenstvim (kdyby nechteli byt, tak proste to prvni pravidlo z tech krestanskych hodnot skrtnou)Už jsem to tu psala. První pravidlo - nebudeš mít jiného boha - nepředznamenává, že ten, kdo jej přijme, bude totéž vnucovat jiným. Tak jako vegetariáni mají první pravidlo - nebudeš jíst maso - a neznamená to, že masožrouty nebudou tolerovat
(A "miluj blizniho sveho" je dost nejasne pravidlo. Milovat nekoho muze byt dost sobecke.)Sobci nedokáží milovat druhého, jen sebe, známá věc...
Už jsem to tu psala. První pravidlo - nebudeš mít jiného boha - nepředznamenává, že ten, kdo jej přijme, bude totéž vnucovat jiným.To platí jen v osobní víře. Jedním ze základních pilířů křesťanství (netýká se jen katolíků) je své náboženství šířit a udržovat.
To platí jen v osobní víře.A o tom tu právě mluvím. Znám spoustu křesťanů/katolíků a žádný z nich mi v životě nic nevnucoval. Takže ty "pilíře" jsou zřejmě spíš idelologické. Celá tahle diskuze se rozvinula na základě toho, že jsem se ohradila vůči tvrzení, že nejvyšší německá politička nemůže být nábožensky tolerantní, protože je křesťanka... Necítíš tam fakt tu nesmyslnost?
Proč by neměli mít na výběr?Jejich úkolem je zachovávat a bránit církev a dnes není úplně doba, kdy by jednotlivé křesťanské církve byly dostatečně silné na to, aby se zachovaly za vzájemných otevřených bojů.
Cikán se může hlásit ke svým tradicím, kultuře dobrovolněTo mi zní jako značné nepochopení situace. Největší problémy jsou pokud vím s těmi, kteří na svoji kulturu a tradice už dávno zapomněli.
když tě dají rodiče jako malého pokřtít, jsi křesťanem a už ti to těžko někdo "odpáře"Znám spoustu lidí, kteří byli z různých důvodů (včetně liturgických) politi vodou a nikdo z nich (pokud nebyla vroucí) z toho nemá trvalé následky..
To je tvůj náhled. Jiní lidé zas třeba vidí v křesťanstvíZřejmě jsi chtěla napsat v katolické církvi, vzhledem k tomu, na co reaguješ.
svou cestu k bohu, chtějí někam patřit.Lidé slabé víry vskutku potřebují mít pocit, že jsou s nimi miliony lidí, aby ji mohli nějak projevovat.
Desatero třeba chápou jako soubor pravidelDesatero je mnohem starší než křesťanstvím, čímž tento argument zcela padá. Jakým způsobem desatero překrucují některé církve a mnozí jednotlivci, to je rouhání a sebepopírání nejtěžšího kalibru.
v Bibli nacházejí mnoho moudrostiO to větší zločit mi přijde zneužívání mnohých textů v ní použitých církvemi i jednotlivci. Na druhou stranu tam jsou i mnohé nemoudrosti, čímž je zneužívání této sbírky textů nejen hloupé, ale i nebezpečné.
Zkrátka nemusí být automaticky všichni křesťani fanatičtí a netoleratní, není fér tohle prohlásit.Ani nemusí být všichni rozumní a tolerantní. Je dobré odlišovat jedntlivce od mocenských struktur stejně jako od jiných jednotlivců. Koneckonců fanatici nejsou zdaleka jen mezi křesťany, jen je to jedna z výrazně rizikových skupin, kde čím je člověk zapálenější, tím větší je riziko, že mu začnou ucházet věci lidské.
Ti, kdo jsou, popírají pravidlo "Miluj bližního svého, jako sebe samého".Popírání sebe sama je jednou z nejzákladnějších dovedností náboženského člověka. Dokud ji nezíská, je příliš zmatený, než aby mohl být dobrým členem církve.
To říkám, přestože nejsem náboženství nakloněna, ale chápu, že druzí to mohou mít jinak a hnusí se ten druh demagogie, který tu užil JS.To už si vyřeště s JS ;).
Největší problémy jsou pokud vím s těmi, kteří na svoji kulturu a tradice už dávno zapomněli.To bych až tak neřekla. Jejich tradice je spojená s kočovným způsobem života, žebrotou a zlodějstvím. Proslulé jsou např. Cikánky, kradoucí na venkově volně pobíhající slepice a pak si je zavěšující za háky pod sukněmi
Většina křesťanů v Evropě patří ke katolické církvi...To je tvůj náhled. Jiní lidé zas třeba vidí v křesťanstvíZřejmě jsi chtěla napsat v katolické církvi, vzhledem k tomu, na co reaguješ.
Desatero je mnohem starší než křesťanstvím, čímž tento argument zcela padá. Jakým způsobem desatero překrucují některé církve a mnozí jednotlivci, to je rouhání a sebepopírání nejtěžšího kalibru.Ano, to však nerozporuje, proč by Desatero pozbývalo platnosti. Tím, že je tenhle "souhrn morálky" tak starý, podtrhuje jeho význam. To, že jej některé círve a jednotlivci překrucují, nemusí odradit ostatní, aby se od něj odvrátili /ani je znevěrohodnit/.
O to větší zločit mi přijde zneužívání mnohých textů v ní použitých církvemi i jednotlivci. Na druhou stranu tam jsou i mnohé nemoudrosti, čímž je zneužívání této sbírky textů nejen hloupé, ale i nebezpečné.Pochopitelně záleží i na výkladu. Je asi hloupé brát vše tam psané doslova. Mnoho je záležitostí symboliky. Bible je jakýsi přepis se sbírky spisů, některé věci jsou poupravené, jiné skutečně původní.
Ani nemusí být všichni rozumní a tolerantní. Je dobré odlišovat jedntlivce od mocenských struktur stejně jako od jiných jednotlivců. Koneckonců fanatici nejsou zdaleka jen mezi křesťany, jen je to jedna z výrazně rizikových skupin, kde čím je člověk zapálenější, tím větší je riziko, že mu začnou ucházet věci lidské.S tím nelze než souhlasit.
To pravidlo není ale o popírání sebe sama, ale o tom, že budeš milovat sebe tak, jako ostatní /nebo se o to aspoň snažit - princip je v nesobeckosti/Ti, kdo jsou, popírají pravidlo "Miluj bližního svého, jako sebe samého".Popírání sebe sama je jednou z nejzákladnějších dovedností náboženského člověka. Dokud ji nezíská, je příliš zmatený, než aby mohl být dobrým členem církve.
Většina křesťanů v Evropě patří ke katolické církvi...Ať si patří, kam chtějí, jen jsem tě žádal, abys mi nepodsouvala představy, které nemám.
Ano, to však nerozporuje, proč by Desatero pozbývalo platnosti.Přeskočím tvou první větu, která má zjevně opačný význam, než jsi zamýšlela.
Tím, že je tenhle "souhrn morálky" tak starý, podtrhuje jeho význam.Pak není důvod tak významný souhrn morálky zneužívat k odůvodnění křesťanství či katolictví, když existoval daleko před ním. Křesťanství/katolictví musí nabídnout jinou devizu než tu, která tu byla dávno před ním, jinak je jeho význam poněkud diskutabilní.
Pochopitelně záleží i na výkladu. Je asi hloupé brát vše tam psané doslova. Mnoho je záležitostí symboliky. Bible je jakýsi přepis se sbírky spisů, některé věci jsou poupravené, jiné skutečně původní.Asi sama cítíž, jak jsou tyhle věty prázdé a nicneříkající, snad až na tradiční argument o symbolice. Nicméně ten argument je třeba brát vážně a aplikovat na celou sbírku. Pokud by křesťané/katolíci mohli brát celou bibli jen jako sbírku symbolických textů, tak bych klidně mohl být křesťan. Teda pokud bych mohl stejným způsobem používat další sbírky symbolických textů. Ale tak to asi nefunguje, že?
To pravidlo není ale o popírání sebe samaNic takového jsem netvrdil. Jen ze zkušenosti vím, že schopnost přijímat protichůdné myšlenky a jejich rozpor zcela ignorovat je pro náboženského člověka klíčem k duševnímu zdraví.
Zavést přísnější imigrační politikuProblem je, ze jsou proste lide, kteri to chteji. Zamestnavatele chteji levnejsi pracovni silu, a tak jim to vyhovuje. Nekdy dokonce i natolik, ze jsou ochotni zamestnavat lidi ilegalne. A to nemluvim treba o H1B vizech a podobnych programech.
nepřizpůsobovat se přistěhovalcům a naopak trvat na tom, aby se přizpůsobili oni. Problémové pokud možno vyhostit.Tohle vsechno uz se IMHO dela.
Realita je taková, že jeden z ekonomických ukazatelů nasvědčuje přesnému opakuNezamestnanost snizuje cenu prace a tedy jistym skupinam vyhovuje. Kazdopadne, i tak to muze spis ukazovat na spatnou situaci na trhu praci nez na problem s imigranty (tedy, neukazuje to kauzalitu toho vztahu). Jinak Francie je trochu zvlastni pripad. Vetsina imigrantu pochazi z byvalych kolonii, ktere my nemame.
Můžete tu žehrat, že lidé nejsou solidární podle vašich představ, ale vše má své příčiny a důsledky a solidarita musí být vždy věc svobodná a dobrovolná.Jejich problem - problem nezamestnanosti nepujde vyresit jinak nez vyssi mirou solidarity.
Opět vaše dogma. Nechápu, proč by křesťan z principu nemohl být tolerantní vůči jiným náboženstvím!Jak uz napsal DK, z principu prvniho prikazani byt nemuze.
Zajímavé, že k Vietnamcům Češi "xenofobní" nejsou.V 90. letech k nim byli xenofobni celkem dost. Mozna jste to uz zapomnela. Hodne z nich se ale mezitim stalo Cechy, takze to prestal byt politicky problem. Pokud neco, je to spis ukazka toho, ze to s tou imigraci neni tak horke. (Stejne tak nevim o tom, ze by si nekdo stezoval na imigrovane Reky.) Ostatne USA nebo Kanada jsou dobre priklady. Po masove imigraci v prvni polovine 20.stoleti (i predtim a potom), jejich kulturni identita nikam nezmizela.
Nekdy dokonce i natolik, ze jsou ochotni zamestnavat lidi ilegalne.Já měl za to, že v českých podmínkách je ilegální zaměstnanost standardem, nikoliv výjimkou vynucenou potřebou pracovní síly z východu. Zvláště v případě malých podnikatelů, kteří si nemůžou dovolit platit nepoužitelného zaměstnance v případě, že se ho nepodaří vyhodit.
Jak uz napsal DK, z principu prvniho prikazani byt nemuze.To je vaše totální nepochopení principů. Nebudeš mít jiného boha neznamená, že jiný člověk to nesmí mít jinak. Dokazuje to i chování posledních 3 papežů, viz můj koment výš. Nahlédla jsem i do učiva teologické fakulty, i tam je v osnově poznávání jiných náboženství a tolerance.
V 90. letech k nim byli xenofobni celkem dost. Mozna jste to uz zapomnelaTo zase spíš souviselo s tím, jak jsme byli izolovaní a jakákoli odchylka od "normálu" byla nežádoucí. Podobná nesnášenlivost se projevovala např. i k invalidům. Neměli se moc ukazovat, jako by postižení byla ostuda.
To je možná vaše víra. Dejte link...Treba tady. Ale rekl bych, ze je to vseobecne znamy fakt.
No ja bych hlavne rad slysel, jakou chcete k multikulturalismu alternativuTohle je presne ta spravna otazka. Tady kazdy dela, jako kdyby se takhle jednou odpoledne seslo par politiku (asi socialne demokratickych) a reklo si: 'tak ted budeme delat multikulti, protoze to je prima' A pak prisla Merkelova a rekla - 'to se neosvedcilo'. Proste jenom populisticke kecy, presne jak pises, pro volice. Pritom to byly prave krestanske strany. ktere rozhodly na prani podnikatelu, ze se do Nemecka pritahnou Turci. Jinak jsou migranti samozrejme ekonomickym prinosem pro Nemecko. Cely ten jejich hospodarsky zazrak pomahali vybudovat. Navic prisli jako mladi lide, pro jejich skolstvi, vychovu apod. nezaplatili Nemci ani marku. Samozrejme, ze by vychcankove chteli ( a ti jsou i v Nemecku), aby kdyz mourenin svou praci vykonal, aby mourenin sel. Ale ono to v zivote vzdycky nejde jen na naklady tech ostatnich.
Pritom to byly prave krestanske strany. ktere rozhodly na prani podnikatelu, ze se do Nemecka pritahnou Turci.
Na Wikipedii to popisují dost jinak. Zaprvé první gastarbeitři byli z jižní Evropy (Itálie, Řecko). Zadruhé němečtí politici byli proti gastarbeitrům z Turecka, protože předvídali problémy plynoucí z kulturní odlišnosti. Naopak turecká vláda tlačila na Německo, aby se Turkům otevřelo.
Navic prisli jako mladi lide, pro jejich skolstvi, vychovu apod. nezaplatili Nemci ani marku. Samozrejme, ze by vychcankove chteli ( a ti jsou i v Nemecku), aby kdyz mourenin svou praci vykonal, aby mourenin sel.
Viz výše. Turecko tlačilo na Německo, ne naopak. Neohýbejte si fakta. Jinak na konceptu gastarbeitrů není nic špatného. Německo potřebovalo pracovní sílu, cizinci si chtěli vydělat. To je férový a výhodný obchod pro obě strany. Celé se zvrtlo, když se gastarbeitři nevrátili domů.
Německo potřebovalo pracovní sílu, cizinci si chtěli vydělat. To je férový a výhodný obchod pro obě strany.A nerikas tady prave to, co rika dad?
Jen částečně. V 50. a 60. letech byla imigrace pro Německo výhodná, protože potřebu pracovní síly Německo nedokázalo pokrýt z vlastních zdrojů.Ja si hlavne myslim, ze idea, ze ta deklarovana potreba zalezi na realne potrebe je scestna. Viz link co jsem dal vys.
Ja si hlavne myslim, ze idea, ze ta deklarovana potreba zalezi na realne potrebe je scestna. Viz link co jsem dal vys.
V Německu 50. a 60. let byla ta potřeba reálná. Prudký hospodářský růst v kombinaci s nedostatkem mužů (miliony padlých ve válce, statisíce zmrzačených, další statisíce v ruském zajetí, odkud se vraceli až do roku 1955) opravdu znamenal nedostatek pracovních sil.
Jinak Wikipedie odkazuje na clanek, kde je to trochu slozitejsi. Napriklad se tam pise, ze s puvodnimi imigranty zadne velke problemy nebyly, coz ponekud narusuje hypotezu o tom, ze tu kriminalitu zpusobuji imigranti samotni (treba svoji kulturou) a naopak podporuje dadovu hypotezu, ze za ni muze spis jejich vyssi nezamestnanost.
Článek jsem zběžně prošel. Souhlasím s tím, že s původními imigranty moc problémů nebylo, což jsem nikdy nerozporoval. Vysvětlení je jednoduché - museli tvrdě pracovat a v případě problémů byli okamžitě deportováni. Kdyby gastarbeitři odjeli v okamžiku, kdy pro ně nebyla práce (což bylo původně v plánu), tak by bylo vše OK.
Prijde mi, ze vlastne tvrdis to co dad, akorat si to nechces pripustit.
V něčem se shodnout můžeme. Mimochodem, tento materiál perfektně vyvrací dadovo tvrzení, že statisticky vysoká kriminalita imigrantů je způsobena vysokým podílem imigrantů mezi mladými lidmi. Je to jasná nepravda a důkaz, že dad je idiot a hlupák, který mě neprávem obvinil.
Vezmite si ako príklad Alžír.
Pletete dohromady věci, které spolu moc nesouvisí. Nesouhlasím s kolonialismem, takže nemám nic proti tomu, že Alžířané Francouze vyhnali. Ale jak to souvisí s Německem, které mělo jen pár kolonií a imigrantů odtamtud moc nepřišlo?
Tí, ktorí a politicky sa nezhodli s povstalcami a s novou alž. mocou, a bojovali v tej vojne na strane Francúzov, emigrovali do Francúzska, ktorému slúžili a ktoré si desaťročia prisvojovalo ich prírodné bohatstvo. Tam pracovali a boli ďalej vystavovaní rasovej diskriminácii... A Vy si s francúzskymi neonacistami kľudne poviete, že ak ich Francúzsko nepotrebuje ako lacné prac. sily, otrokov, treba ich vyviezť, na základe rasy a pôvodu, späť do Alžírska!
Zaprvé nevím, kolik procent tvoří tito lidé na celkovém počtu imigrantů ve Francii. Zadruhé - co jiného s tím můžete dělat? Pokud Francouzi "nevyvezou" Alžířany, tak nakonec budou "vyvezeni" oni, protože Francie se změní v Alžírsko. Již dnes v některých částech Francie víceméně neplatí francouzské zákony.
Ale jak to souvisí s Německem, které mělo jen pár kolonií a imigrantů odtamtud moc nepřišlo?Tak, že Alžírčania arabského a berberského pôvodu a ich potomkovia sú pre neonacisticky zmýšľajúcich ľudí, len "arabáči," tak, ako ako povedal dad "
"...Samozrejme, ze by vychcankove chteli (a ti jsou i v Nemecku), aby kdyz mourenin svou praci vykonal, aby mourenin sel. Ale ono to v zivote vzdycky nejde jen na naklady tech ostatnich."V noci som videla veľmi zaujímavý dokument a tá mladá Turkyňa, žijúca 10 rokov v Česku, ktorá ním sprevádzala, je tiež jedna z tých imigrantov. Jedna z tých, ktorých by ste rád dostali späť, odkiaľ prišli, pretože berú "domácim" prácu a príležitosti a sú hrozbou pre európsku právnu kultúru (" ...Již dnes v některých částech Francie víceméně neplatí francouzské zákony...") Mne Turci, protestujúci v tureckých uliciach, ako hrozba pre zachovanie akejsi "európskej vyššej" kultúry nepripadali. Práve naopak. A vôbec by nevadilo, keby takíto vygabundi konečne zmenili aj obmedzené myslenie niektorých Nemcov, Francúzov, Čechov aôlebo Slovákov... video
Jedna z tých, ktorých by ste rád dostali späť
Já neříkám, že jsou všichni problémoví. Ale podíl problémových lidí je mezi přistěhovalci vyšší než mezi Evropany, takže na to v konečném důsledku doplácíme.
sú hrozbou pre európsku právnu kultúru
To je prostý fakt, že západní kultura (nebo spíš způsob života a myšlení) je nadřazená islámské. Srovnejte postoje vůči ženám, homosexuálům, konvertitům a menšinám obečně v Evropě a v islámském světě. Jsme o stovky let napřed.
Mne Turci, protestujúci v tureckých uliciach, ako hrozba pre zachovanie akejsi "európskej vyššej" kultúry nepripadali. Práve naopak.
Tito lidé hrozbou nejsou. Ale jiní, kteří v ulicích evropských měst požadují omezení svobody slova a zavedení práva šaría, hrozbou jsou.
To je prostý fakt, že západní kultura (nebo spíš způsob života a myšlení) je nadřazená islámské. Srovnejte postoje vůči ženám, homosexuálům, konvertitům a menšinám obečně v Evropě a v islámském světě. Jsme o stovky let napřed.A myslíte, že to bude stačit? Abychom neusnuli na vavřínech...
Ale jiní, kteří v ulicích evropských měst požadují omezení svobody slova a zavedení práva šaría, hrozbou jsou.Aj na tom historickom príklade Alžírska by ste mohli pochopiť, ako dochádza k vyhroteniu krajne nacionalistických nálad a čo nahráva do karát rôznym fundamentalistom. Islamská kultúra určite nebola a nie je podradná - keď je niečo podradné, tak je to tá masová fastfoodová kultúra, ktorá sa odráža vo fundamentalistických "antimultikulti" postojoch ľudí tzv. vyššej západnej kultúry, ktorí prepadli konzumu a zvláštne pokriveným libertariánskym fantasmagóriám. Ja neviem, kto sú sluníčkoví lidé, zrejme symbol nejakej organizácie, občianskeho hnutia? Tieto organizované veci idú mimo mňa, riadim sa sama sebou a napriek všetkým tu odznetým posudkom sa hlúpa necítim:).
Jinými slovy - omlouvám se.komu a za čo? dnes ma už z počítača bolí hlava, nemôžem ho už ani vidieť, tak idem spať:)... kľudne pokračujte v jazykolamoch
Islamská kultúra určite nebola a nie je podradná
Znovu opakuji - porovnejte vztah k ženám, homosexuálům a dalším menšinám na Západě a v islámských zemích. Co vám vychází? Nebo se podívejte na muslimské držitele Nobelovy ceny. Ačkoliv muslimové tvoří téměř čtvrtinu světové populace, pouze 10 (slovy deset) muslimů dostalo Nobelovu cenu, z čehož jen dva za přírodní vědy. Nevypovídá to něco o špatném systému, který brzdí vzdělání a pokrok? Obzvlášť s přihlédnutím k faktu, že ve středověku naopak byli před námi? Něco je u nich špatně.
Ja neviem, kto sú sluníčkoví lidé, zrejme symbol nejakej organizácie, občianskeho hnutia?
porovnejte vztah k ženáms kým- s čím? ... s niekým ako s tým imecilom, čo sa vydával za SKK? ...ak je to ten, čo myslím, tak v tom vzťahu k ženám jednoznačne vyhráva ten vyznavač islamu:) a vážne: máte asi skreslené predstavy o tom, ako funguje u muslimov rodina...ostatne, ešte pred nejakou tou generáciou to bolo tak aj v kresťanskej Európe, až na to oficiálne povolené mnohoženstvo, ale na to mali muži bočáky so slúžkami a bordely ( čítali ste Annu Kareninovú? :) vzťak k homosexuálom: koľko homofóbnych kecov som čítala len v tunajších diskusiách!
.ak je to ten, čo myslím, tak v tom vzťahu k ženám jednoznačne vyhráva ten vyznavač islamu:)
Mám na mysli celkový postoj společnosti. Věci, které jsou na Západě nemyslitelné nebo aspoň nelegální, jsou v muslimské společnosti zcela běžné - podřízenost otci a potom manželovi, zákaz řídit auto, okamžitý rozvod, smrt za cizoložství (přičemž za cizoložství je považováno i znásilnění) atd. Samozřejmě jsou mezi muslimskými státy velké rozdíly, ale není o co stát.
vzťak k homosexuálom: koľko homofóbnych kecov som čítala len v tunajších diskusiách!
To je právě ten rozdíl. Zatímco na Západě má občas někdo blbé kecy na internetu, v muslimských zemích jde homosexuálům natvrdo o život.
Za nacistov - a Nemci boli nositeľmi vyspelej európskej kultúry - homosexuáli putovali do vyhladzovacích táborov...
To je značně nepřesné. Homosexuálové nebyli posílání do vyhlazovacích táborů, ale do koncentračních. Navíc to neplatilo plošně, jen menšina zatčených pro homosexualitu byla odeslána do táborů. Ale hlavní je, že ostatní západní země vyvinuly značné úsilí pro zničení nacistického režimu a nakonec se podařilo prosadit rovná práva pro homosexuály. V islámském světě nic takového není vidět.
Osvienčim nebol vyhladzovací tábor?
Jak který. Osvětim II ano, zatímco Osvětim I a III ne.
Homosexualita bola pokladaná za nezlučiteľnú s nemeckou morálkou a bola trestným činom, trest bol až 10 rokov.
To je pravda. Jen upozorňuji, že homosexuálové nebyli vyhlazováni, ale "pouze" uvězněni. Samozřejmě, že i tak dost trpěli, protože podmínky v táborech nebyly dobré.
Takže väčšina homos.(aj v NSDAP) musela svoju orientáciu prísne tajiť.
Soukmenovci z vedení SA svou orientaci příliš netajili
My a vy sme príslušníci západnej eur. kultúry, postavenej na hodnotách antiky a západného kresťanstva, takže taký veľký rozdiel to zase nie je, aj napriek tým rokom, keď sme boli súčasť východného bloku.
To je právě ten rozdíl, o kterém celou dobu mluvím. Imigrant z ČSSR měl snahu nedělat problémy, zapadnout do společnosti a pracovat. Imigrant z muslimské země přináší muslimské standardy na Západ, ovšem západní sociální systém mu není proti srsti.
To je právě ten rozdíl, o kterém celou dobu mluvím.Ale ja tiež celú dobu hovorím o tom... a niekto dolu v diskusii napísal, že multkulturálnosť znamená poznať rozdiely a nevytvárať si predsudky. Presne na to som myslela dnes v jednej triede, kde som mala dosť hodín, je výrazne prevažne rómska. Tu u nás tí starousadlí Rómovia boli malí a tmaví, ako keby prišli včera zo Srí Lanky.Ale títo nemajú snáď ani jeden pod 180 cm, takže ja som si pripadala ako záhradný trpaslík:). Sú síce poriadne temperamerntní, dnse mali aj gitaru a klávesy a bolo to cez prestávky ako niekde na bašaveli:).Už som si stihla všimnúť, že je medzi nimi zopár ozajstných talentov a viacerí sa venujú aj nejakému športu. Sú to úplne normálni chalani a chovajú sa prirodzene a slušne. Zatiaľ tam tých niekoľko hodín prebehlo v pohode, aj keď je z nich cítiť tá veľká energia. Tak som premýšľala, čo by asi na nich povedal niekto, kto len tak teoretickypremýšľa o nich ako o nejakej nepriateľskej kontrakultúre.Keby ich mal možnosť poznať - aj s tými rozdielmi. Tiež patria do tejto západnej kultúry... Sú to mladí ľudia, boli v nej vychovaní. A napriek tomu ich z nej len na základe pôvodu vyháňajú.
Nevypovídá to něco o špatném systému, který brzdí vzdělání a pokrok?O spatnem systemu ano, ale jestli o kulture.. a jestli to lze prenest takto trivialne, jak to delas, na imigranty. Mam o tom velkou pochybnost. Podle stejneho klice by jsi mel i Cechy oznacit za neschopne, protoze tady jeste pred 20 lety meli zaostaly socialismus, zatimco na Zapade uz meli demokracii a svobodu slova. Je to hloupy argument, usuzovat ze situace v nejake zemi na nejake "kulturni rysy", kterymi jsou ti jeji obyvatele postizeni.
Podle stejneho klice by jsi mel i Cechy oznacit za neschopne, protoze tady jeste pred 20 lety meli zaostaly socialismus, zatimco na Zapade uz meli demokracii a svobodu slova.Možná vám uniklo, že jsme byli v područí jiné silné /socialistické/ mocnosti. Pokud by tomu tak nebylo, měli bychom už taky dávno demokracii a svobodu slova...
Podle stejneho klice by jsi mel i Cechy oznacit za neschopne, protoze tady jeste pred 20 lety meli zaostaly socialismus, zatimco na Zapade uz meli demokracii a svobodu slova.
Zásadní rozdíl je v tom, že Češi, kteří emigrovali na Západ, ochotně přijali tamní standardy. Nepožadovali, aby se zavedla vláda jedné strany a cenzura. Zatímco muslimští přistěhovalci si svůj systém přinášejí s sebou. Žijí na Západě, ale chtěli by omezit svobodu slova a zavést právo šaría.
Islamská kultúra určite nebola a nie je podradnáTady bych asi trochu polemizoval. Pokud tim Randy mysli ty Turky, tak ti jako temer sekularni jsou na tom docela dobre. Pokud tim mysli Araby obecne, tak se hrube myli. Ale pokud tim mysli nabozenstvi, pak ma v jistem smyslu nejspis pravdu. Problem ovsem je, ze pak lze tezko povazovat za nadrazenou krestansko-konzervativni kulturu cervenych statu USA.. Takze, realita je komplikovanejsi - kultura se sestava z tolika slozek, ze je tezke rict, "tato kultura je nadrazena". Muzeme se bavit o hodnotach, tam to smysl ma (a jak uz jsem tady zminil, ja povazuji nektere hodnoty, nebo socialni systemy, za objektivne lepsi nez jine). Asi proto je proste cela ta zalezitost s imigranty hloupe zjednoduseni.
Jinak jsou migranti samozrejme ekonomickym prinosem pro Nemecko.
Zkuste mi to trochu víc rozebrat. Např. podle tohoto dokumentu byla v roce 2007 v Německu nezaměstnanost mezi imigranty 14,3%, zatímco u Němců 7,8%. Nějak nechápu, v čem je ten ekonomický přínos. Můžete mi poradit?
je přizpůsobování, konvergence a homogenizace akceptovatelnáV globalizovanej spoločnosti k tej homogenizácii (asimilácii) dochádza skôr, ako by sa ľudia z rôznych kultúr stihli prirodzene prispôsobiť, nemôžu si sami vybrať, čo by sa im hodilo a čo nie... jednoducho to za nimi príde a vnúti sa im to. Dominantná kultúra je tá fastfoodová, čo spomínal anonymátor. My nie sme amazonskí Indiáni, a čo s ľuďmi, už relatívne aj reálnym socializmom vychovávaných ku konzumným hodnotám( ekonomická zainteresovanosť na aspoň formálnej podpore režimu) spravila po 89. Oni hneď bežali kradnúť do rakúskych a nemeckých obchodov!:)
Já bych rád, aby se naše česká jedinečná kultura zachovala... a pri tehle prilezitosti by urcite nebylo od veci zamyslet se nad tim, co ze to vlastne je ta nase ceska kultura a cim je jedinecna (krom toho, ze je ceska)
Navíc každá kultura se nejlépe zničí tak, že se odizoluje od okolí. Což je přesně to, co její ochránci chtějí dělat.
Jenže ono neexistují jen dva stupně - úplná izolace versus úplná otevřenost. Navíc mi není jasné, pokud je multikulti tak prospěšné a úspěšné, tak proč se tak v praxi nikdo nechová. Člověk by čekal, že na pobřeží Středozemního moře čekají náboráři z celé Evropy a přetahují se o imigranty. Skutečnost je taková, že imigranty nikdo nechce a všichni se jich snaží zbavit. Proč? To samé v Austrálii - v nedávných volbách byla imigrace velkým tématem. Minulá vláda dokonce zřídila detenční centra pro žadatele o azyl na Nové Guinei a budoucí premiér dokonce prohlásil, že "zastaví čluny".
Taky neni pravda, ze imigranty nikdo nechce. Pro kapitalisty jsou pozehnanim - snizuji cenu domaci pracovni sily. Coz se samozrejme pracovni sile nelibi, a proto je to tema (ktere ovsem s multikulturalismem v jakekoli definici nema moc spolecneho). Co je na tom tak nejasneho?
Dobře, uznávám, že pro část společnosti jsou imigranti možná přínosem. I když o požehnání pro kapitalisty mám určité pochyby, protože následně vznikne potřeba vysokých odvodů, abychom uživili nezaměstnané, což se kapitalistům také nebude líbit. Navíc zdaleka ne všichni imigranti mají v plánu pracovat jako levná pracovní síla, ale spíš jako konzumenti sociálních dávek. Ale shodneme se, že pro většinu lidí mají imigranti záporný přínos?
Imigranti jsou vetsinou pracovitejsi nez puvodni populace.
Obávám se, že toto platilo v 60. letech, kdy šlo o opravdové gastarbeitery, kteří přijížděli pracovat a ne čerpat dávky.
A neshodneme se.
Tak, prosím, poskytněte nějaké jasné stanovisko k imigraci. Já jasně říkám, že jde o obrovský problém, který nás možná zničí, pokud něco neuděláme. A co vy?
Ktere davky presne ti imigrante cerpaji a jak moc?
V různých zemích různé dávky a často hodně. Např. v Dánsku imigrantky jsou vlastně v celoživotním důchodu. Stačí?
Nevim ale, jak by nas to melo znicit (a kdo je to "my").
My jsme Evropané a zničí nás to tak, že se z Evropy stane třeba Pákistán. Když se hodně např. Pákistánců přesune do Evropy, tak přinesou ten Pákistán k nám.
Uz ted je nizka porodnost, v podstate populace roste jen diky imigraci.
To je právě ten problém, o kterém mluvím. Uvědomte si, že kromě kvantity existuje i kvalita. Tj. nestačí, aby se rodilo hodně dětí, ale také aby z nich něco vyrostlo. Když z nich vyrostou kriminálníci nebo celoživotní důchodci, tak to přece není žádný přínos, ale naopak průšvih.
Nicmene, pro cilovou zemi je imigrace prinosem v tom, ze ziska moznost ovlivnovat deni v zemi puvodni. To neni uplne k zahozeni.
Jako třeba že ČR má možnost ovlivňovat dění na Ukrajině? Jak to děláme? A k čemu je to konkrétně dobré?
Nevim ale, jak by nas to melo znicit (a kdo je to "my"). Uz ted je nizka porodnost, v podstate populace roste jen diky imigraci.Ono je otázka, jestli je vysoká porodnost vůbec žádoucí. Z hlediska výhledových plátců důchodových a jiných odvodů sice ano, ale je to takové "letadlo". Protože čím více se lidí narodí, tím více pak bude po čase i důchodců
Jak se říká, podle sebe soudím tebe, takže když má někdo pocit, že naše kultura je jen švejkování a pesimismus, tak má asi problém on sám.Ne, to je to, co zanikne, pokud umre ta spolecnost, jak pise o neco niz SKK. Architektura a obrazy tu zustanou a potomci nasich imigrantu se jim budou obdivovat.
Pojem kultura chápu šířeji.ja ale nepsal, ze by stalo se zamyslet nad pojmem kultura, ale nad pojmem ceska kultura a nad tim, cim je jedinecna, na coz vubec neodpovidas. Spis naopak to zamlzujes, kdyz treba o Kaplickem (coz byl Cech, tak bych tak intuitivne cekal, ze bude zahrnuty pod pojme ceska kultura, mozna i pod to jedinecna) pises, ze jeho architekturu tady nechces. A naopak, podstatna cast architektury neni puvodem ceska, bud je prevzata nebo primo navrhovana cizimi architekty (asi by bylo na miste trochu rozvest, co si predstavujes pod tou moravskou lidovou architekturou).
Pojem kultura chápu šířeji.OK. Ja ale nevidim, proc by mela nejaka imigrace takto chapanou kulturu nejak omezit. Kultura, co vznikla uz vznikla a nikdo nam ji nevezme ani nezrusi. Muzeme se bavit o kulture, co teprve vznikne. Jenze jak pak odlisit zda je "ceska" od toho, zda je proste jina diky vyvoji? Za 200 let bude Tancici dum povazovan za klasickou ukazku ceske kultury, prestoze ho nenavrhl Cech. Stejne jako bereme za ceske sochy Matyase Brauna na Karlove moste, napriklad. Shrnuto: Tyhle reci o zaniku kultury ma kazda generace. Ale nikdy zadna kultura nezanika, jen vznika nova, trochu jina.
Tyhle reci o zaniku kultury...nikdy zadna kultura nezanika, jen vznika nova, trochu jina.konkrétna kultúra tak ako nejaká konkrétna spoločnosť samozrejme zaniká... koľkože Aramejcov ešte ostalo v tej Sýrii, než ich povraždia "osloboditelia"? Ak zanikne jazyk, staré zvyky, pocit identity a príslušníci takej skupiny sa rozplynú v uniformnej mase tých Fastfoodovcov, tak sú jednoducho po smrti.
Presto je krinimalita ve Stuttgartu nizka a nikdo v Evrope jeste neslysel, ze by byly ve Stuttgartu problemy s Turky nebo Chorvaty apod.
Pěkně jste si vybral příklad, který vám vyhovuje. Jen nechápu, proč ten stuttgartský přístup nezavedou třeba v Berlíně, kde lidé s migrantským pozadím páchají téměř 70% trestné činnosti. Případně by to mohli zavést v celém Německu, protože cizinci (lidé bez německého občanství) páchají téměř 30% vražd.
Lide, kteri dokazi cist statistiky vedi, ze duvodem kriminality nejsou ty pigmenty v kuzi americkych obcanu, ale jejich socialni status. A ejhle, cernosi jsou nadproporcionalne zastoupeni v te skupine tech socialne slabsich.
Když už nemůžete popřít fakta, tak si vymýšlíte interpretace, které se vám hodí. Tak pojďme dál ve čtení statistik. Proč jsou černoši natolik zastoupeni ve skupině sociálně slabých? Proč po půlstoletí pozitivní diskriminace stále vraždí 7x častěji než běloši? Proč tak často nejsou schopni dokončit ani střední školu? Rasismus? Nebo jsou jen líní, hloupí, nezodpovědní a neschopní plánovat? A jaké je tedy řešení problematiky? Dát jim víc peněz na dávkách, aby nebyli sociálně slabí?
Uloha pro randyho: aplikuj vyse uvedene na situaci v Nemecku a objasni problematiku na srovnani Stuttgart - Berlin.
Asi by si to měli aplikovat sami Němci, když jsou takoví důkladní a pořádní.
Absolutni klasika je vyrok: migranti pachaji 22 % vsech tezkych kriminalnich cinu, i kdyz jejich pocet cini jen 9% obyvatel. Prumerny debilek nyni z toho vyvodi, ze migranti jsou vetsi kriminalnici.
Již několikrát jsem tady dal odkaz na statistiku, podle které Ne-Němci páchají 28% vražd. Případně to můžu dohledat znovu. To je strašně moc a uvědomte si, že ve skutečnosti je situace mnohem horší, protože mnoho imigrantů (resp. jejich potomků) už je vedeno jako Němci, protože mají občanství.
Opak je pravdou.
Takže chcete tvrdit, že imigranti vlastně páchají méně kriminality než starousedlíci? Můžu poprosit o odkaz?
Opak je pravdou. Mezi migranty je mnohem vetzsi pocet mladych osob nez odpovida prumeru ve spolecnosti. A duchodci statisticky vrazdi halt min nez lide do 30 let.
Zajímavý argument. Mohu opět poprosit o odkaz na srovnání kriminality ve stejných věkových skupinách? Jen pro zasmání - před časem se tady někdo pokoušel tvrdit, že statisticky vysoká kriminalita imigrantů je ve skutečnosti způsobena tím, že páchají činy, které starousedlíci spáchat nemohou (nelegální pobyt atd.). Uznávám, že argument s věkem zní o něco rozumněji.
misto toho, aby se penize daly nejakemu poradci premiera, ktery si za to koupi vilu v Toskansku.+1
Takovyhle zkratkovity nazory zamlzeny emocema jsem mel naposledy asi na zakladce. Nebo se k tomu musi clovek propit ?
fasistickeho generala,Erwin Rommel nebyl fasista, ale byl polni marsal. Ano, ve Stuttgartu to funguje, protoze tam maji migranti praci. Az budou mit cikani praci, tak s nima bude 1/10 problemu.
Dat cikanum praci je recept ? Prinutit je k praci, pokud ji dobrovolne neprijmou ? A co s necikany, kteri ztratili a jeste ztrati zdroj prijmu z duvodu ekonomicke krize ? Prace je nejaky trvaly statek, ktery lze vytvorit bez ohledu na jeji potrebu (castecne neplati pro stat) ?
Podle me totiz treba Listina zakladnich lidskych prav Evropske unie je univerzalni hodnotou, kterou bychom tem kulturam (a i nasi vlastni) meli vnucovat dej se co dejProc by se mela LZPS EU nejake skupine vnucovat ? Kde se neco podobneho delalo a melo to pozitivni vysledek ?
ako som to s tým multikulti myslela:) som už napísala aj tu Podle me totiz treba Listina zakladnich lidskych prav Evropske unie je univerzalni hodnotou, kterou bychom tem kulturam (a i nasi vlastni) meli vnucovat dej se co dej, a tedy je napriklad jen tak nenechavat provadet treba zenskou obrizku nebo hromadne znasilnovani jako trest za neveru, abych uvedl extremni priklady. Ja si myslím, že na Listinu základných ĽP naše národy ešte nedozreli. Okrem toho, kto by nám ju mal vnútiť dej sa čo dej? Mala by byť nanucovaná zhora, EU? Našimi verchuškami, keď ju majú za zdrap papiera? Najprv by sme tie hodnoty museli mať zvnútornené, a to nemáme.
(1) Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. (2) Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, písmom, tlačou, obrazom alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu. (3) Cenzúra je neprípustná.
toto si mnohí vysvetľujú ako bezhraničnú slobodu a nasledujúce už neberú do úvahy:
(4) Slobodu prejavu a právo vyhľadávať a šíriť informácie možno obmedziť zákonom, ak ide o opatrenia, ktoré sú v demokratickej spoločnosti nevyhnutné na ochranu práv a slobôd iných, bezpečnosť štátu, verejnú bezpečnosť, ochranu verejného zdravia a mravnosti.
Viď. čo dorába bulvár, alebo aj mnohé prejavy na internete zamerané napr. proti ľuďom inej rasy, etnickej príslušnosti, náboženstva...Tým nechcem povedať, že by sa mali tvrdo cenzurovať - to by možno iba vyprovokovalo v tých ľuďoch ešte úpornejšiu nenávisť a snahu presadiť svoje postoje.(I keď tí istí, čo zakladajú fašizoidné politické zoskupenia a útočia na hranici zákona proti ľuďom inej ras. alebo nár. príslušnosti, na druhej strane volajú napr. po zákaze komunistickej strany a postihovaní šírenia komunistických myšlienok, hoci sa súčasná komunistická ideológia už naozaj nedajú stotožňovať s tou z obdobia stalinizmu.)
napriklad jen tak nenechavat provadet treba zenskou obrizku nebo hromadne znasilnovani jako trest za neveru, abych uvedl extremni priklady.
Myslím, že to je záležitosť práva toho kt. štátu, či a ako tieto obyčaje bude postihovať a zvonku by sa do toho cudzí nemali príliš miešať a vymáhať prispôsobenie sa ich pravidlám mocenskými prostriedkami. Rozhodne tomu musí predchádzať osveta medzi ľuďmi, ktorí tie zvyky praktikujú.
Myslím, že to je záležitosť práva toho kt. štátu, či a ako tieto obyčaje bude postihovať a zvonku by sa do toho cudzí nemali príliš miešať a vymáhať prispôsobenie sa ich pravidlám mocenskými prostriedkami. Rozhodne tomu musí predchádzať osveta medzi ľuďmi, ktorí tie zvyky praktikujú.Je to zalezitost kazdeho statu, ale podle meho nazoru by mel stat pravo vymahat pro vsechny stejne vzdycky. To je prave aspekt chapani multikulturalismu, ktery kritizuji. Takze pokud nekdo provadi zenskou obrizku v ramci EU, mel by jit do vezeni (nebo byt vyhosten, podle situace), nelze to hajit tim, ze je to jina kultura (ono ja bych zakazal i muzskou obrizku, ale to je slozitejsi). To je proste z meho pohledu moralne neprijatelne. A nejake zmateni lidi neberu (tedy argument nedostatecnou osvetou) - pokud byli dost pri smyslech na to, aby do te prislusne zeme vstoupili, pak maji i na to pochopit, alespon ramcove, mistni zakony.
stat pravo vymahat pro vsechny stejne vzdycky. ...pokud nekdo provadi zenskou obrizku v ramci EU, mel by jit do vezeni (nebo byt vyhosten, podle situace), nelze to hajit tim, ze je to jina kultura (ono ja bych zakazal i muzskou obrizku, ale to je slozitejsi).samozrejme...i keď je otázne, či na pôvodné etniká (napr. na Sibíri...) na územiach, ktoré si svojvoľne zabral nejaký mocenský útvar, možno tak jednoznačne a nekompromisne uplatňovať zodpovednosť za porušovanie tých cudzích zákonov, ak sú v rozpore s ich starými obyčajmi... ale že od imigrantov sa má vyžadovať, aby sa prispôsobili právnemu poriadku krajiny, do ktorej sa dobrovoľne prisťahovali, nič nemám (ale zase zakazovať muslimkám šatky je uletené)
nesmyslnost svého konání...To je Vaše hľadisko.
vy se asi prostě chcete hádat s x lidmia vaše chybné vnímanie
A já holt jsem ten skeptik.lepší zvuk :)
Osobne vnimam jako zakladni spolecenskou jednotku rodinuNechcem byť osobná, ale nedá mi opýtať sa, či napr. Vy môžete prehlásiť, že máte takú rodinu, ktorá by Vám v prípade, že by ste nedajbože teraz, v dohľadnom čase stratili náhle schopnosť alebo možnosť živiť sa sám, pomohla a postarala sa o Vás? Že by chcela a mohla? Možno ste si nevšimli, ale rodina tiež podlieha zmenám pod vplyvom tých vonkajších podmienok- to už nie je tá tradičná, široká, s pevnými väzbami, ktoré sa utvárali tým, že to bola taká uzavretá, sebestačná multifunkčná jednotka. Odvtedy sa stal svet a život oveľa zložitejším a rodina postupne prichádza skoro o všetky funkcie. Aj o tú citovú.
Veskery regulace a omezeni svobodneho trhu je proti zakladnim lidskym pravum.K základným ĽP patria aj hosp., sociálne a kult. práva -http://ludskeprava.euroiuris.sk/index.php?link=gen_lud_prav. Ak hovoríme o ľudských právach, nemali by sme mať na mysli len svoje individuálne. Nakoniec, aj Francúzska revolúcia vznikla kvôli nerovnomernému rozdeľovaniu spoločného koláča- jedni neúmerne bohatli a z druhých sa stávali žobráci. Bohatým buržujom sa vtedy chudoba hodila, aby zvrhla kráľa a aby sa oni sami dostali k tomu prerozdeľovaniu. Hlavne do vlastného vrecka.
nekdo kdo se zamne vydava,to já
"Lide musi prijit sami na to, co je dobre, pokusem a omylem, a pozorovanim ostatnich a vlastni historie. Nejde to naockovat, protoze kdyby to slo takhle snadno, stejnym mechanismem by se daly naockovat i negativni idealy. Lide patrne podlehali modnim bublinam (dnes to muze byt prave ten individualismus) i driv, akorat tehdy to v nejhorsim zpusobilo krach jedne uzke komunity, dnes se z toho stava globalni problem a tim je to viditelnejsi... ...jsem ochoten pripustit, ze je problem nizsi moznost soustredeni v dusledku vsech tech moznosti, co nam soucasny zivot nabizi. Muze to znamenat, ze lide maji vic zalib a vic podlehaji ruznym svodum konzumovat (treba kulturu), a proto nejdou v zadnem oboru tolik do hloubky. Nicmene presto zda se mi, ze to je v souctu pozitivni zalezitost"a až na tú poslednú vetu s Vami úplne súhlasím a zároveň som si uvedomila, že som asi ozaj konzervatívna... ale len teoreticky, pretože prakticky ten komunitný typ byť už kvôli svojej povahe nedokážem:)
kecám najviac, keď by som mala robiť, do čoho sa mi nechce, ako teraz
a až na tú poslednú vetu s Vami úplne súhlasímMoc nerozumim tomu, jak to spolu souvisi (a s tematem). Jinak duvod proc mi to prijde pozitivni (ta posledni veta) spociva v tom, ze se najdou lide, kteri presto veci studuji do hloubky. Nemyslim, ze je jich realne mene nez v minulosti - akorat se mozna trochu ztraceji v zaplave tech, co do hloubky tolik nejdou (a tedy je jich mene pomerem). Takze vidim v te "laicizaci" vseho spis pokrok.
a zároveň som si uvedomila, že som asi ozaj konzervatívna... ale len teoreticky, pretože prakticky ten komunitný typ byť už kvôli svojej povahe nedokážem:)Ja chapu konzervativismus jako (blahovou) touhu po jakesi "otcovske figure", autorite, ktera to tem ostatnim "pomylenym" vysvetli (at uz po dobrem ci po zlem). A to spis nechcete. Oproti konzervativismu stavim liberalismus, ktery naopak vychazi z toho, ze lide jsou dospeli a zodpovedni. Komunitni s tim nema co delat, to je ortogonalni zalezitost. A ja jinak taky nejsem moc komunitni.
*kurník, dve hod, som sa s.ala s jedným ČTP a potom som ho namiesto uloženia zavrela... tak je po ňom:)s témou ja súvislosť vidím, vlastne som ten nežiaduci blog napísala inšpirovaná niektorými predošlými diskusiami... tým, že som citovala tie Vaše myšlienky som len demonštrovala, že vlastne tvrdíte to isté, len inými slovami, čo som napísala v tom blogu, že žiadne cudzie kult. normy nemožno nikomu naočkovať:), že ich musia ľudia tak nejak prirodzene pochopiť a prijať, lebo ak by im boli cudzie, ich systém noriem bude v p.deli ako moja dvojhodinová robota a to nové sa nestihne ujať... tak nastane len bordel no, zdá sa - pokiaľ ide o ten konzervativizmus - že by som rada uznávala tie tradičné veci, ktoré poskytovali ľuďom bezpečie (rodina, pevné väzby na komunitu...), ale v reálnom živote by som sa nedokázala podriadiť... pravicový liberalizmus mi je dosť protivný... ale čo toto? Mohlo by byť.http://www.jetotak.sk/autonomna-zona/je-mozny-lavicovy-liberalizmus inak, v reálnom živote som asi skôr anarchistka
*kurník, dve hod, som sa s.ala s jedným ČTP a potom som ho namiesto uloženia zavrela... tak je po ňom:)Nekdo mi na tohle doporucoval plugin do Firefoxu, co si pamatuje data ve formularich, ale uz nevim jaky a tady ho nemam zrovna nainstalovany.