Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.
Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.
 8.4.2006 10:30
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        8.4.2006 10:30
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        No, jsem zvědavej, jak se to projeví. Za jeké období je situace rozbouřená? Nějak jsem si v poslední době nevšim výkyvu?
Tuším, že se zase ozvou ti, co budou říkat, že kdo blogy nemá rád, ať je nečte  . Vyskytly se nějaké "neslušné zápisky", že se redukují anonymové? V diskusi jsem provokatéry viděl, v blogu, i když nečtu všechny, jsem je nezaregistroval.
. Vyskytly se nějaké "neslušné zápisky", že se redukují anonymové? V diskusi jsem provokatéry viděl, v blogu, i když nečtu všechny, jsem je nezaregistroval.
 
             8.4.2006 23:06
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        8.4.2006 23:06
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Viděl jsem konečně Trio z Belleville, tam se žáby nejen vařily 
 8.4.2006 20:26
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        8.4.2006 20:26
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Děkuji přispěvatelům za odpovědi.
 .
.
             
             8.4.2006 10:37
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        8.4.2006 10:37
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         
             8.4.2006 10:53
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        8.4.2006 10:53
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         Pokud se ovšem nezaregistruješ
 Pokud se ovšem nezaregistruješ  
             
             
             
             Perex jako prvnich x slov? To je take varianta. Napiste mi vas nazor a az se vratim z prochazky, prectu si vase komentare a navrhy. Vecer to zacnu psat, takze pozdejsi zadosti uz budou nevyslyseny ..
Perex jako prvnich x slov? To je take varianta. Napiste mi vas nazor a az se vratim z prochazky, prectu si vase komentare a navrhy. Vecer to zacnu psat, takze pozdejsi zadosti uz budou nevyslyseny ..
             8.4.2006 11:46
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        8.4.2006 11:46
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        Perex jako prvnich x slov? To je take varianta. Napiste mi vas nazor a az se vratim z prochazky, prectu si vase komentare a navrhy. Vecer to zacnu psat, takze pozdejsi zadosti uz budou nevyslyseny ..To mi přijde na hlavu. Leda že by se to stalo jedině když někdo perex vůbec nenapíše... Ale tak jsi to asi myslel. To potom jo.
 
             8.4.2006 12:40
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        8.4.2006 12:40
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         
             9.4.2006 15:27
Věroš             | skóre: 24
             | blog: Co není v hlavě
             | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
        9.4.2006 15:27
Věroš             | skóre: 24
             | blog: Co není v hlavě
             | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
        Také jsem nějakou dobu z pohodlnosti přispíval "anonymně", ale funkce procházení nových komentářů mne přiměla začít se přihlašovat… :-)hmm ... mě k registraci přiměla možnost jednoduše si nastavit tmavý stylesheet
 
             
            uz niekolko mesiacov(rokov?) neprispieva, svoj ucet uz nikdy nevyuzije a prakticky "is just taking up space".Proti odmazavani cernych dusi neni co namitnout (ovsem v delsim intervalu, mozna rok a jen v pripade, ze prispevky byly opravdu minimalni, tj. jen flamewar), ale s tim zabiranim mista to v pripade abicka asi nebude tak horke. Az narostou pocty registrovanych do statisicu, tak mozna ;)
 8.4.2006 20:31
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        8.4.2006 20:31
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Přesně, souhlasím, jelikož databáze umožní vyfiltrovat účty s posledním zápisem kamkoli za časový interval, tak účet může existovat dál, ne? Čili nerušit?
 
              a tak podobně. Moje přezdívka v tomto příspěvku je formálně naprosto shodná s předchozí, ale při pohledu na zdrojové kódy je patrné, že je jiná.) Rozlišení podle čísla uživatele by samozřejmě bylo možné v každém případě, ale už by ten rozdíl nebyl patrný na první pohled.
K 4.:
Jestli to odradí prudiče, to nevím. A jestli to odradí slušné návštěvníky, to také netuším... Někdo je ale hrozně líný se kdekoli registrovat... Třeba já.  Ale jistě ne všichni jsou takto líní...
 Ale jistě ne všichni jsou takto líní...  
            Mno. Povinné registrace jsou rozhodně pozitivní změnou, i když nemám s neregistrovanými žádný problém... Respektive o nic větší než s registrovanými. (A s těmi nemám žádný problém.  )
)
Povinný perex zápisků ve weblogu taktéž beru, ale i přesto bych rád viděl v RSS kanálu i jméno přispivatele. Třeba takto:
Přispivatel: Název článku Perex.
Nebo:
Název článku Přispivatel: Perex.
Zajímavé by bylo (konečně) nějak zápisky ve weblozích nějak třídit. Já si sice rád přečtu i nesouvisející (ale kvalitní) příspěvky, nicméně mnoho uživatelů ne. Nejlepší by bylo třídit na: nesouvisející, zčásti související a související. Hmm?
Povinný perex zápisků ve weblogu taktéž beru, ale i přesto bych rád viděl v RSS kanálu i jméno přispivatele.To je ale požadavek na rozšíření funkčnosti nikoli Abíčka, ale vaší RSS čtečky
 Abíčko u blogů autora zveřejňuje (stačí si RSS kanál otevřít jako XML).
 Abíčko u blogů autora zveřejňuje (stačí si RSS kanál otevřít jako XML).
            1. Zákaz anonymních komentářůAle to ani není účelem. Jde o to, aby se člověk, který chce přispívat i mimo diskuzní fóra, musel zaregistrovat - a tím pádem si ho mohli ostatní případně zablokovat. Anonymita je v tomto případě pouhým synonymem pro "nezaregistrovaný".
- falesna predstava - anonymity tim nikoho nezbavite.
2. Blokování bude fungovat i na zápisky do blogů.Blokování je čistě soukromá záležitost. Neovlivňuje nikoho jiného než toho, kdo se pro něj rozhodne.
- aneb jak ostranit kontroverzni nazory ve stylu politicke korektnosti a ponorit se tak do stredniho proudu. Cemu skodi rozmanitost? Asi jen tem, kteri se nedokazi dostatecne povznest nad nazor, se kterym se neztotoznuji.
3. Všechny zápisky budou mít povinněJde pouze o formu prezentování obsahu. Nikdo tím nebude omezován - zvlášť pokud by se zvolila varianta automatického generování perexu z prvních několika slov.
- miluju vsechno co je povinne... (ironie)
2. Blokování bude fungovat i na zápisky do blogů.Co pořád máte s tou politickou korektností? Kde na takové, s odpuštěním, bláboly chodíte? To nemůžu mít svůj názor a dokonce je nemůžu vyjádřit a třeba tím blokováním? (jenom na okraj, v blokaci jsem měl nejvýše sebe a to ještě proto, abych zkusil, jak to funguje). Já už jisté blogy a blogy o jistých blozích přestal číst, takže z mého hlediska se nic nemění.
- aneb jak ostranit kontroverzni nazory ve stylu politicke korektnosti a ponorit se tak do stredniho proudu. Cemu skodi rozmanitost? Asi jen tem, kteri se nedokazi dostatecne povznest nad nazor, se kterym se neztotoznuji.
 8.4.2006 20:33
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        8.4.2006 20:33
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Souhlasím, člověk se s něčím musí naučit žít a ne, aby mu někdo vytvářel sterilnější prostření.
 . Byl o otm, že mě už nebaví poslouchat ty věčné kecy o nějaké politické korektnosti, když o něčem řeknu, že se mi to nelíbí.
Pokud někdo chce pléšu blokovat, ať mu Leoš dá tu možnost (stejně to časem spousta lidí nevydrží). Já se rozhodl nečekat na Leošovu implementaci a začal si všímat autora blogpostu dřív, než ho přečtu. Dalším krokem bylo vynechání blogů o jiném blogu (thx to Miloslav Ponkrác a jeho zápisek). Mám rád svoje selektivní vnímání
. Byl o otm, že mě už nebaví poslouchat ty věčné kecy o nějaké politické korektnosti, když o něčem řeknu, že se mi to nelíbí.
Pokud někdo chce pléšu blokovat, ať mu Leoš dá tu možnost (stejně to časem spousta lidí nevydrží). Já se rozhodl nečekat na Leošovu implementaci a začal si všímat autora blogpostu dřív, než ho přečtu. Dalším krokem bylo vynechání blogů o jiném blogu (thx to Miloslav Ponkrác a jeho zápisek). Mám rád svoje selektivní vnímání  .
.
             8.4.2006 23:08
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        8.4.2006 23:08
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        No a já to dělam taky tak, čtu jen něco a nepotřebuju k tomu další "vybavení". Neboli volím ještě než kliknu.
 . Na druhou stranu musíš mít i ohledy na ty méně šťastné jedince neobdařené sebeovládáním dalajlámy
. Na druhou stranu musíš mít i ohledy na ty méně šťastné jedince neobdařené sebeovládáním dalajlámy  Těm se může funkce blokování fakt hodit ...
 Těm se může funkce blokování fakt hodit ...
             9.4.2006 11:10
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        9.4.2006 11:10
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Další pohled je ten, že nejen pohled návštěvníka je rozhodující, pokud to někdo chce, aby byly registrace, tak nechť jsou spuštěny. Tj. pohled obsluhujícího technika bývá odlišný od pohledu platícího manažera.
Co se tyce zlepsovani abicka, nemuzu se zbavit dojmu, ze by bylo prinosnejsi investovat energii a cas jinym smerem.Napriklad pripsat moznost spoluautorstvi clanku (aby tedy clanek mohl byt prirazen dvema nebo dokonce vice autorum), jsem zapomnel dodat.
 ))
))
             Zato o win se píše tolik...
Zato o win se píše tolik...
             8.4.2006 20:36
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        8.4.2006 20:36
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Zatim mi to tak vyhovuje, když něco potřebuješ, víš, kam s tim jít, kde se ukázet. A když někdo chce pomoct, tak ví, kde má hledat tázajícího.
(Je diskuse na AbcL pupkem linuxového světa v našich zemích nebo ne?)
 Ještě, že nejsem z Hloubětína.
Ještě, že nejsem z Hloubětína.
            Pred casem jsem potreboval neco poresit a najit na abicku, protoze na toto bylo abicko nejvhodnejsi. Bohuzel nenalezeno a radeji jsem to nasel v anglictine pres googla. Bylo to snazsi.Chlape, ty se mi snad zdáš. To jako nosíš v hlavě index databáze ábíčka, že 100% víš, že to, co jsi hledal, tu skutečně je? Anebo kvůli pléšovi a blogům vyhledávání přestalo fungovat? Anebo jsi si jenom potřeboval plivnout, jak je všechno špatně a jde to všechno z kopce, jako to děláš obvykle?
 
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                