abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.16.0 klienta a serveru VNC (Virtual Network Computing) s názvem TigerVNC (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout nový server w0vncserver pro sdílení Wayland desktopu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Binárky na SourceForge. TigerVNC je fork TightVNC.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:33 | Humor

    Rozsáhlá modernizace hardwarové infrastruktury Základních registrů měla zabránit výpadkům digitálních služeb státu. Dnešnímu výpadku nezabránila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:11 | Nová verze

    Čínský startup Kimi představil open-source model umělé inteligence Kimi K2.5. Nová verze pracuje s textem i obrázky a poskytuje 'paradigma samosměřovaného roje agentů' pro rychlejší vykonávání úkolů. Kimi zdůrazňuje vylepšenou schopnost modelu vytvářet zdrojové kódy přímo z přirozeného jazyka. Natrénovaný model je dostupný na Hugging Face, trénovací skripty však ne. Model má 1 T (bilion) parametrů, 32 B (miliard) aktivních.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    včera 09:00 | IT novinky

    V Raspberry Pi OS lze nově snadno povolit USB Gadget Mode a díky balíčku rpi-usb-gadget (CDC-ECM/RNDIS) mít možnost se k Raspberry Pi připojovat přes USB kabel bez nutnosti konfigurování Wi-Fi nebo Ethernetu. K podporovaným Raspberry Pi připojeným do USB portu podporujícího OTG.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Komunita

    Konference Installfest 2026 proběhne o víkendu 28. a 29. března v budově FELu na Karlově náměstí v Praze. Přihlásit přednášku nebo workshop týkající se Linuxu, otevřených technologií, sítí, bezpečnosti, vývoje, programování a podobně lze do 18. února 0:15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Komunita

    Fedora Flock 2026, tj. konference pro přispěvatele a příznivce Fedory, bude opět v Praze. Proběhne od 14. do 16. června. Na Flock navazuje DevConf.CZ 2026, který se uskuteční 18. a 19. června v Brně. Organizátoři konferencí hledají přednášející, vyhlásili Call for Proposals (CfP).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Zajímavý software

    Z80-μLM je jazykový model 'konverzační umělé inteligence' optimalizovaný pro běh na 8-bitovém 4Mhz procesoru Z80 s 64kB RAM, technologii z roku 1976. Model používá 2-bitovou kvantizaci a trigramové hashování do 128 položek, což umožňuje zpracování textu i při velmi omezené paměti. Natrénovaný model se vejde do binárního souboru velkého pouhých 40 KB. Tento jazykový model patrně neprojde Turingovým testem 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    26.1. 17:44 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) na přelomu roku dokončila rozsáhlou modernizaci hardwarové infrastruktury základních registrů. Projekt za 236 milionů korun by měl zabránit výpadkům digitálních služeb státu, tak jako při loňských parlamentních volbách. Základní registry, tedy Registr práv a povinností (RPP), Informační systém základních registrů (ISZR) a Registr obyvatel (ROB), jsou jedním z pilířů veřejné správy. Denně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    26.1. 17:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zahájila nové vyšetřování americké internetové platformy 𝕏 miliardáře Elona Muska, a to podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Vyšetřování souvisí se skandálem, kdy chatbot s umělou inteligencí (AI) Grok na žádost uživatelů na síti 𝕏 generoval sexualizované fotografie žen a dětí. Komise o tom dnes informovala ve svém sdělení. Americký podnik je podezřelý, že řádně neposoudil a nezmírnil rizika spojená se zavedením své umělé inteligence na on-line platformě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (23%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (33%)
    Celkem 648 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 22.1. 15:24
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Štítkování, kolidování

    6.12.2007 23:41 | Abíčko | poslední úprava: 7.12.2007 08:37

    Jen krátká informace o předchozích úkolech. Prvním z nich je podpora štítků. Pracuji na mockupu, který by Luboš naimplementoval. Chceme co nejvíce usnadnit a urychlit zadávání štítků, proto plánujeme kombinaci AJAX / Javascript. Nejspíše jen kliknete na tlačítko, ihned se vám zobrazí seznam štítků, vy si vyberete checkboxy a stisknete tlačítko. Výsledkem bude změněný seznam štítků. To vše bleskurychle, bez čekání na nahrání stránky s formulářem a zobrazení reklam. Líbí se mi následující knihovna subModal, zkuste ji prosím ve všech prohlížečích a hlaste případné problémy. Pro zajímavost posílám i ukázku stránky s několika nastavenými štítky, jeví se mi tato forma jako nejlepší. A kolizní loginy - den D bude nejspíše neděle.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Štítkování, kolidování, obrázek 1 Štítkování, kolidování, obrázek 2 Štítkování, kolidování, obrázek 3

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Josef Kufner avatar 6.12.2007 23:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Štítkování, kolidování
    Jo vypada funkčně (Iceweasel 2.0.0.11).

    Btw, co takle obyčejný popup?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    7.12.2007 07:56 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Štítkování, kolidování
    Na ten jsou lidi (včetně mně) alergičtí a prohlížeče je navíc defaultně blokují.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Josef Kufner avatar 7.12.2007 20:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Štítkování, kolidování
    No moc veliky rozdil v tom nevidim...

    A prohlizece blokuji jen automaticky vyskakujici, pokud vyskakuji na kliknuti, tak blokovany nejsou.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 7.12.2007 00:32 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Štítkování, kolidování
    Pekna je knihovna na modalni okna pro jQuery (http://dev.iceburg.net/jquery/jqModal/), ale nevim jak je na tom s podporou prohlizecu (jQuery samotne dost dobre). A taky jestli to bude ojedinela vec, asi by nemelo cenu do toho zatahovat knihovnu typu jQuery...

    Jinak celkove dobry napad :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    7.12.2007 01:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Štítkování, kolidování
    V Iceape 1.1.4 to modální okno funguje. A takhle na kliknutí to bude docela dobrý (co na druhou stranu nesnáším, jsou okna, která vyskakují bez vyžádání)
    To vše bleskurychle, bez čekání na nahrání stránky s formulářem a zobrazení reklam.
    Jo, to zobrazování reklam trvá strašně dlouho. Nešlo by ty ad.bbmedia.cz a podobný dokopat k tomu, aby si pořídili výkonější servery a nezdržovali?

    (Jednou se stejně dokopu k tomu, abych si tady rozchodil squida. Pak budu pomalý reklamy likvidovat.)
    Quando omni flunkus moritati
    7.12.2007 07:52 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Štítkování, kolidování
    Slyšel jsem, že se o vánocích budou pročišťovat reklamní pozice. Snad to pomůže.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    rADOn avatar 7.12.2007 02:14 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše All your browser are belong to us.
    Co to je sakra za modu simulovat modalni okna ? Po tomhle prezitku z widli se mi fakt nestyska. Browsery toho nemaji zapotrebi. Ja takovy okno beru jako vzkaz od tvurce stranky : "Tak, ted jsem ti ty blbecku zablokoval vsechno krome jednoho malyho ctverecku a dokud ho nenajdes nehnes se. Hledej smudlo." Nemusim doufam dal rozvadet jak moc takovy weby miluju.

    Leosi, prosim, nedelej to.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    7.12.2007 03:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Ve většině případů je to blbá móda, ale tady se to výjimečně hodí. Prostě klikneš, vybereš štítky, potvrdíš. Lepší, než kdyby se na to měla otvírat samostatná stránka, která se bude půl dne načítat.
    Quando omni flunkus moritati
    rADOn avatar 7.12.2007 04:11 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Nejde o to ze to floatuje nad obsahem ale o to zablokovani zbytku stranky. Kdyz na to kliknes omylem nestaci proste zmenit fokus nebo odjet mysi. Ne, musis hledat nejaky debilni zaviraci tlacitko ktery nema vubec zadny ergonomicky smysl. Jasne, neni to nijak fatalni ale zato uplne zbytecny a proto me to dokaze nastvat.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    7.12.2007 07:50 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Omylem kliknout na tlacitko? To asi nebude moc casty pripad.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    7.12.2007 08:10 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Není velký problém implementovat takové okno tak, že se zavře i kliknutím kamkoli mimo okno samotné. Dokonce to funguje jako jakési odchycení výjimek – pokud by se při vytváření okna cokoliv stalo a skript nedoběhl, uživatel má šanci se kliknutím mimo okno vrátit do původního stavu. Což mi připomíná, proč jsem ten popup kalendář na jedněch stránkách vlastně taky neudělal zavíratelný kliknutím kamkoli mimo něj? ;-)
    xkucf03 avatar 8.12.2007 10:45 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    1. Když omylem do konsole napíšeš rm -rf /, tak si taky půjdeš stěžovat vývojářům? :-)
    2. Stránka zašedne, takže je jasné, kam uživatel má klikat. Navíc je tam zavírací křížek na obvyklém místě (vpravo nahoře). Opravdu si nemyslím, že by uživatel na takovou stránku bezradně koukal a nevěděl, co dál.
    3. Zavírání kliknutím kamkoli jinam, by šlo. Ale tady už je možnost, že uživatel tak klikne omylem a zruší si zaškrtnuté štítky bez uložení. Pokud by pro zavření okna stačilo pouhé odjetí myší, bylo by to ještě horší.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    8.12.2007 11:39 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Navíc je tam zavírací křížek na obvyklém místě (vpravo nahoře).
    Jablíčkáři by asi měli jiný názor na to, zda je to obvyklé místo…
    xkucf03 avatar 8.12.2007 11:45 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    To je ale jejich úchylka :-) Ostatní (Windows 95+, KDE, GNOME, Xfce, E17, BlackBox...) ho mají vpravo nahoře.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    8.12.2007 14:35 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Pravdepodobne zrusim tlacitka Ok / Cancel a nahradim je tlacitkem Hotovo, pricemz kazde zaskrtnuti ci odskrtnuti checkboxu bude okamzite odeslano na server (bez jakykehokoliv potvrzovani). Bude se to lepe ovladat, snadneji se ten overlay zrusi a nebude hrozit, ze nekdo zapomene data odeslat na server (viz bod 3). I implementace na serveru bude jednodussi a rychlejsi (nebudu muset delat diff).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Pavel Vymetálek avatar 7.12.2007 06:31 Pavel Vymetálek | skóre: 15 | Náchod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.

    +1

    Obyčejně se mi +1 nelíbí, ale tady souhlasím na 100%.

    vogo avatar 7.12.2007 08:14 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Proč ten výběr nemůže být udělaný stejně jako filtr v sekci software? Klidně přežiju jedno načtení stránky, navíc to okýnko co na mě baflo mě opravdu vylekalo :).

    Souhlasím s rADOnem, taky se mi nelíbí, že to znepřístupní celý obsah stránky,je to matoucí, obvzlášť když okýnko vypadá, jako spravované windowmanagerem, když se pak stránka nehýbe, mívám chuť zabít prohlížeč :).
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    7.12.2007 08:42 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Jenže ten overlay by jako okno určitě nevypadal, jde jen o matení pojmů. Přidal jsem ukázku, jak by editace mohla vypadat jako overlay a jak s vloženým obsahem.

    My chceme, aby lidi tuto funkci aktivně dennodenně používali, proto je nutné napsat ji tak, aby byla rychlá a intuitivní, žádné zdržování, klik, klik, klik, hotovo. Čekání na načtení stránky by ji zabilo.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Josef Kufner avatar 7.12.2007 20:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    +1

    A když okno, tak skutečné... fungují tam třeba klávesové zkratky, bude se korektně přehazovat fokus a podobně...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xkucf03 avatar 8.12.2007 10:58 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Skutečné okno? To jako, že bych měl čekat než se natáhne celá nová stránka? Abych pak zaškrtnul dvě tři možnosti a odeslal. Co z toho? Asi bych pak takovou funkci nepoužíval.

    Pokud se rozhodnu, že chci štítkovat, tak štítkuji a nemám potřebu klikat na jiné věci na stránce, tudíž mi nevadí modální okno.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.12.2007 21:06 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Jaký je rozdíl mezi ajaxem nataženým poddokumentem a odesláním informací zpět (což se redukuje na 2 HTTP požadavky a odpovědi) a otevření toho stejného poddokumentu do jiného okna a následné odeslání zpět (což se taktéž redukuje na 2 HTTP požadavky a odpovědi).

    Jediný rozdíl je v režii prohlížeče, který musí alokovat nové okno. To je ale jednoznačně problém dýchavičnosti prohlížeče, pro nějž otevření nového okna asi představuje netriviální problém.
    xkucf03 avatar 9.12.2007 23:26 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Když opominu fakt, že se musí natahovat HTML hlavičky místo samotného DIVu, tak vytvoření nového okna znamená režii navíc, která obtěžuje uživatele. Používám střídavě Konqueror, Firefox a Operu (v tomto pořadí) a ve všech těchto prohlížečích bych dal přednost AJAXu před vyskakovacím oknem.

    (btw: není to jen režie prohlížeče, práci s tím má i správce desktopu, který musí vykreslit okraj okna + nové okno na liště).

    Zajímal by mě nějaký konkrétní argument proti AJAXu (tedy kromě toho, že "AJAXové chrlení je fuuuj").
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.12.2007 00:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Je potřeba javascript.

    Přistupnost je nabourana tím, že se cosi uprostřed stránky změní.
    xkucf03 avatar 10.12.2007 01:04 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Zjisti si, jaký má LL názor na JavaScript.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.12.2007 14:16 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Precti si minuly zapisek na toto tema, editace stitku bude vyzadovat javascript, protoze potrebujeme maximalne rychle a pohodlne ovladani, na urovni desktopove aplikace. Jinak tuto funkci nikdo nebude pouzivat.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    10.12.2007 08:42 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    AJAXem stáhnete jenom „čistá“ data (v XML), poddokument musíte obalit do „prezentačního“ HTML. Navíc pokud chcete data odesílat průběžně, stejně musíte použít AJAX.
    xkucf03 avatar 9.12.2007 23:30 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: All your browser are belong to us.
    Když mluvíš o té módě, tak opačný extrém je taky zlo: jednou jsem myslel že aplikace vytuhnula (nešlo na nic kliknout) a pak jsem zjistil, že jsem jen nezavřel jedno její dialogové okno (které zablokovalo hlavní okno aplikace). Kéž by to tak bylo modální okno, to bych hned věděl, že ho mám zavřít před používáním zbytku aplikace.

    (bohužel někteří vývojáři/uživatelé jsou posedlí bojem proti Windows a chtějí dělat všechno přesně naopak - a pak to takhle dopadá).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.12.2007 11:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Štítky nebo kategorie
    Na obrázkách máš v seznamu štítků několik distribucí, samozřejmě ne všechny. Přesto již nyní je hledání v 50 prvkovém seznamu nepohodlné.

    Proto se chci zeptat, zda hodláš zavést kategorie (tj. výběr z několika málo pojmů širokého rozsahu – např. síťování, programování) nebo štítky (tj. výběr z více méně širokého seznamu konkretních pojmů – např. směrovací tabulka, dědičnost v OOP)?

    V případě kategorií je třeba správně navrhnout pojmy a mít jich opravdu málo.

    V případě štítků je třeba nabídnout rychlé vyhledávání (např. ajaxové dohledání nadřetězců) nebo umožnit zadat volný řetězec. V obou případech jsou ale štítky naprosto nesmyslné, pokud se k nim nepřidá ontologická databáze umožňující hledání na základě vztahu (nadřazený, podřazený, synonyma, souřadné apod.).

    Tvůj současný příklad je bohužel hybridem a kloubí nepěkné vlastnosti kategorií a štítků dohromady (nepohodlné zadávání a neúplnost výběru).

    Už jste se nad tímto schizmatem zamýšleli?
    7.12.2007 11:51 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Štítky nebo kategorie
    Kategorie nechci, ani jine strukturovani stitku. Chceme co nejjednodussi na ovladani, zadne rozklikavani. Abecedne razeny seznam tento pozadavek podle mne splnuje. Mozna by mel byt spise razeny po radcich nez sloupcich, to bude prirozenejsi.

    Zde prezentovany seznam neni finalni verze, jde jen o vami navrzene stitky, ktere nebyly jeste zpracovany. Potreboval jsem jen hruba data pro realisticke zobrazeni. Sam jeste nemam nazor, zda ty stitky maji byt konkretni (gimp) nebo obecne (kresleni). Asi bych to ale stejne videl na hybrid, treba jmena dulezitych distribuci a programu budou mit svuj stitek, pro zbytek souhrnnou kategorii.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    7.12.2007 12:01 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Štítky nebo kategorie
    A nebude těch štítků moc na to, aby se vešly všechny do jednoho okna? Podle mne má štítkování význam v případě, kdy každý objekt má štítků víc, a to zase znamená mít dostatečné množství štítků.

    Napdají mne dva možné přístupy ke štítkování:
    1. vím přesně, jaký štítek chci přilepit a znám jeho název; pak je pro mne rychlejší „našeptávač“, kde začnu psát a odpovídající štítky se mi postupně filtrují (vyhledává za mne počítač, nemusím hledat sám)
    2. moc se neorientuji v tom, jaké jsou zdejší zvyklosti štítkování a jaké štítky se zde používají – potřebuju vidět celkový přehled štítků (tady naopak bude našeptávač kontraproduktivní)
    Nedalo by se to nějak spojit? Použít našeptávač, ale vedle dát odkaz na seznam všech štítků?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.