Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia AI asistenta Lumo.
Amazon koupil společnost Bee zaměřenou na nositelnou osobní AI aktuálně nabízející náramek Pioneer (YouTube) s mikrofony zaznamenávající vše kolem [𝕏, LinkedIn].
Společnost Teufel nedávno představila svůj první open source Bluetooth reproduktor MYND.
Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.
Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.
Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.
Kde je odpovědnost soukromého kapitálu za něco, co mu nepatří? Kdo nezkorumpovaný rozhodne, kam může soukromý kapitál a kam ne?
Na následující - Morální hazard jsem dostal link tuším z AbcL
Ty zákony mají platit všude. Pokud se opakují historické paralely, před Velkým Římem se šlo schovat za jeho hranice nebo do provincie. Před Stalinem se šlo schovat do Izraele občas.
Stav dnešního světa nezaručuje to, že bude možné se oprostit vlivu na sebe a svou rodinu. Pak je spíš lepší neutíkat a něco s tim všim dělat, dokud je čas a můžem, dokud je Internet Internetem.
Revoluce začíná ve chvíli uvědomění si bezvýchodnosti. A u toho prvního, kdo ji spustí A ne ve chvíli, kdy o tom někdo na FB napíše.
Co až vás z každého lesa, louky bude někdo vyhánět, protože vám to tam nepatří a že pan Bohatý si nepřeje, abyste mu tam lezli?Jestli si todle chce nekdo zazit uz tedka, tak at se podiva do britanie...
...pointa soukromeho vlastnictvi, kterou je prave bezpracna extrakce prace nekoho jineho
Toto je vlastní názor, nebo to má někde oporu?
Nijak jsi nevysvetlil to, proc by vlastnik a vyrobce (v kapitalismu kapitalista a zamestnanec) mel byt ruzna osoba
Nejspíš proto, že to nikde netvrdím.
Pokud se rozhodne nadále ji vlastnit a pouze nějakým způsobem distribuovat ostatním, opět v pořádku.No jo, problém s informacemi ale je, že se hrozně snadno "kradou".
Předně, dokud někdo nevymyslí replikátor jako ze Star Treku, tak má smysl mluvit o veřejném vlastnictví jen u nehmotných věcí. Hloubání nad tím, kdo že je to ta "veřejnost" z "veřejného vlastnictví", ukazuje na nepochopení pojmu. Veřejné vlastnictví by se dalo nejjednodušeji charakterizovat jako něco, co může získat každý, ale zároveň to nikdo nemůže vzít ostatním. "Veřejnost" v tomhle kontextu jsou všichni, ale zároveň nikdo.
Souhlasím s tím, že autor má právo rozhodnout, jestli svoje dílo zveřejní, nebo ne. Také souhlasím s tím, že autor má nárok na podíl ze zisku z jakékoliv komerčního využití jeho díla. Ale zásadně odmítám koncept, že by kdokoliv (autor, distributor nebo kdokoliv jiný) měl výlučné právo rozhodovat o budoucnosti a/nebo šíření díla obecně. Tenhle koncept je v přímém rozporu s ideály, ve kterých před 130 lety vznikala Bernská úmluva, základ moderního autorského práva.
Bez veřejného vlastnictví je pokrok možný leda tak v teoretické rovině. Bez veřejného vlastnictví mají vlastníci minulost právo veta nad každou revoluční myšlenkou budoucnosti. Bez veřejného vlastnictví nemůže existovat všeobecné vzdělání, které je hlavním hnacím motorem pokroku.
Pomohlo by, kdyby USA zbankrotovaly a neměly takový dopad na svět? Nepřešly by pak korporace jinam a tlačily své zákony v platnost jinde?
Chceme být civilizací, kde se platí za každé slovo? Přijde mi autorem citovaná snaha jako pokus o feudalizaci dnešního světa, vlastníci autorských práv buou mít své nevolníky a ty budou ždímat.
Rozdíl mezi USA a ČR? V tom, že co je v USA, to se šíří dál, ty si berou lidi za vzor. Nás zase tak nee. O nás se neříká, že jsme vzorem a příkladem demokracie.
Přijde mi to jako debata o směřování světa ... směr je daný a jen jsou potřeba ti, co podle toho budou tancovat ...
Zase by šlo citovat ze Sinuheta
"Je nesprávné ptát se proč?" otázal jsem se.
"Ovšem že je to nesprávné," pravil Thutmose, neboť člověk, jenž se odváží ptát proč, nemá ani domu, ani přístřeší, ba ani nejchudšího pelechu v celičké zemi Kemet. Vše musí zůstat při starém, vždyť to víš. Chvěl jsem se radostí a pýchou, když jsem vstupoval do školy umění, vzpomínáš si přece, Sinuhete. Byl jsem jako žíznivý, jenž došel k prameni. Byl jsem jako hladový, jemuž se podává chléb. A naučil jsem se mnohému dobrému. Naučil jsem se, jak má umělec držet štětec, i jak má zacházet s rydlem, jak ztvárnit model z vosku dříve, než začne s kamene, jak hladit kámen a spojovat barevné kameny i jak malovat na průsvitný kámen. Avšak když jsem chtěl tvořit to, o čem jsem snil, pro radost svých vlastních očí, tu se vztyčila přede mnou zeď - a dali mi míchat hlínu pro druhé. Neboť především jest zde zákon. Umění má své zákony jako každé písmeno, a každý, jenž jim uhýbá, je proklet. Tak vše má svůj vzor, a kdo uhýbá vzoru, není schopen stát se umělcem. Od počátku věků jest předepsáno, jak se má zobrazit člověk stojící a člověk sedící. Od počátku věků jest předepsáno, jak kůň zvedá nohy i jak vůl táhne smyk. Od počátku věků jest předepsáno, jak má umělec pracovat, a kdo tomu uhýbá, není schopen pro chrám, i bude mu odňat kámen a dláto. Ach, Sinuhete, příteli můj, i já jsem se ptal proč. Příliš často jsem se ptával proč. A proto sedím zde, a s boulemi na hlavě."
Zase se bude hlásat jedna pravda a vše ostatní bude špatné?
Yesterday's White House wish list of new intellectual property laws focused on things like counterfeit medicines, but it also included proposals to extend wiretaps into copyright cases and to ensure that illegal streaming video is a felony. A DC trade group representing companies like AMD, Facebook, Oracle, Yahoo, Google, and Microsoft today objected loudly to the plan, saying that legitimate concerns about counterfeiting have been "hijacked to create draconian proposals to alleviate the content industry of the burden of protecting its own interest using its own extensive resources."Zdroj
Tiskni
Sdílej: