abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila text-to-video AI model Sora 2 pro generování realistických videí z textového popisu. Přesnější, realističtější a lépe ovladatelný než předchozí modely. Nabízí také synchronizované dialogy a zvukové efekty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.0, tj. první stabilní vydání založené na Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | Komunita

    Rakouská armáda přechází na LibreOffice. Ne kvůli licencím (16 000 počítačů). Hlavním důvodem je digitální suverenita. Prezentace v pdf z LibreOffice Conference 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozorňuje na sérii kritických zranitelností v Cisco Adaptive Security Appliance (ASA) a Firepower Threat Defense (FTD) a Cisco IOS, CVE-2025-20333, CVE-2025-20363 a CVE-2025-20362. Zneužití těchto zranitelností může umožnit vzdálenému neautentizovanému útočníkovi spustit libovolný kód (RCE). Společnost Cisco uvedla, že si je vědoma aktivního zneužívání těchto zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 12:11 | IT novinky

    Ochrana uživatelů a zároveň příznivé podmínky pro rozvoj umělé inteligence (AI). Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) připravilo minimalistický návrh implementace evropského nařízení o umělé inteligenci, tzv. AI aktu. Český zákon zajišťuje ochranu občanům a bezpečné používání AI, ale zároveň vytváří pro-inovační prostředí, ve kterém se může AI naplno rozvíjet, firmy mohou využít jeho potenciál a nebudou zatíženy zbytečnou administrativou. Návrh je nyní v meziresortním připomínkovém řízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    Dle plánu Linus Torvalds odstranil souborový systém bcachefs z mainline Linuxu. Tvůrce bcachefs Kent Overstreet na Patreonu informuje, že bcachefs je nově distribuován jako DKMS modul.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    29.9. 17:44 | IT novinky

    PIF, Silver Lake a Affinity Partners kupují videoherní společnost Electronic Arts (EA) za 55 miliard dolarů (1,14 bilionu korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    29.9. 16:33 | Pozvánky

    Konference LinuxDays 2025 proběhne již tento víkend 4. a 5. října v Praze v areálu ČVUT v Dejvicích na FIT. Konference znamená desítky přednášek a workshopů, zástup zajímavých osobností, místo pro setkání, spoustu nových nápadů a informací a stánky řady různých projektů: Fedora, openSUSE, vpsFree.cz, Mozilla, MacGyver - bastlíři SH, OpenAlt a mnoho dalších. Účast na konferenci je zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.9. 14:22 | Zajímavý článek

    Před měsícem Google oznámil, že bude vyžadovat ověření identity vývojářů aplikací pro Android. Dnes se k této změně vyjádřil F-Droid, tj. instalovatelný katalog svobodných a open source aplikací pro platformu Android. Změna ohrožuje F-Droid a další otevřené platformy pro distribuci aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    29.9. 00:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.16 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.17. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (49%)
     (12%)
     (14%)
     (16%)
     (14%)
     (19%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 140 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 24.9. 17:28
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Daniel Kvasnička ml. avatar 19.1.2006 16:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux není Windows
    ano, ano, tohle je jeden z nejlepsich clanku, na ktere jsem v posledni dobe narazil...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    19.1.2006 17:48 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux není Windows
    Souhlasim. Jen jsem si bohužel po přečtení uvědomil, že přesně to od Linuxu nechci :-)

    Naštěstí aspoň KDE mi trochu pomáhá.
    David Watzke avatar 19.1.2006 17:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux není Windows
    Jojo. Nechápu co na tom tolik lidí nechápe.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    20.1.2006 15:06 neni_dulezite
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux není Windows
    Jsi mlady, jeste toho hodne nechapes. Az vyrostes, pochopis)))))))
    David Watzke avatar 20.1.2006 22:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux není Windows
    Jsi mlady, jeste toho hodne nechapes.
    Jo, to je pravda.
    Az vyrostes, pochopis)))))))
    To bych netvrdil. Už teď jsem vyšší než táta.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.1.2006 18:12 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux není Windows
    Pěkné. Teď ještě aby si to přečetli také ti, kterým je to určeno…
    19.1.2006 23:37 Laoc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux není Windows
    Nezlobte se, ale ten článek je jeden obrovský omyl. Je možné, že část lidí z tzv. komunity OSS uvažuje způsobem, že Linux je možné vyvíjet takto nezávisle, svéhlavě, jít vlastní cestou. Ne, to jsou jen pěkná hesla, ale u projektů, které mají být opravdu úspěšné, nefungují, fungovat nemohou.

    Již jsem to na tomto serveru jednou zmiňoval, velké a bohaté firmy jako IBM a Novell by nikdy neinvestovaly do něčeho, co by se řídilo filosofií toho zmateného článku. IBM, Novell a další investují do projektu, který se musí přizpůsobovat - ne přímo konkurenci (Windows), ale trhu. Pokud se nepřizpůsobí, bude opuštěn svými bohatými sponzory a skončí. Linux se stane tím, čím byl před 10 lety. Irelevantním operačním systémem pro pár "geeků". Ale to si snad autor článku nepřeje.
    20.1.2006 00:10 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux není Windows
    Nezlobte se, ale asi jste nečetl pozorně, protože kdyby ano, musel byste si všimnout, že přesně tato vaše námitka se v tom článku rozebírá a je tam na ni odpověď. Mám-li to stručně shrnout, jde o to, co kdo považuje za kritérium úspěšnosti. A o to, že ne pro každého je tím hlavním kritériem počet instalací nebo podíl na "trhu". Ale raději si to přečtěte přímo v tom článku.

    Nezbývá mi než vám zopakovat hlavní myšlenku článku: Linux nejsou Windows, Linux má jiný model, jiné zázemí, jinou myšlenku a jiné cíle; poměřovat ho měřítky, na která jste zvyklý z Windows, je proto chyba. Netvrdím, že souhlasím se vším, co se tam píše, mám své výhrady, ale s touto hlavní myšlenkou souhlasím.

    20.1.2006 00:44 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux není Windows
    Dovolim si nesuhlasit. Linux pouzivam cca. od roku 1998 a od zaciatku mi ako desktop vyhovoval. A kedze nehram hry a nezivim sa grafikou, tak je len velmi malo aplikacii, ktore som za tie roky potreboval natolko, ze som musel do Windows. Bud to suviselo so skolou (programy pre Windows sa ozaj tazko pisu na Linuxe), alebo s pracou (ale nakoniec az na jednu vec zvladam vsetko z Linuxu a tu jednu vec riesim vo VMware playeri)

    Takze pre mna bol Linux vhodny a vyhovujuci OS skor, nez si ho taky Novell a IBM vsimli a zacali don investovat. Mozno bol vtedy iba pre "par" geekov, urcite vsak nebol irelevantny.

    Osobne mi je jedno, ci je Linux na 1% desktopovych pocitacov, alebo na 20%. Dolezite pre mna je, ako vyhovuje mne.

    A co este take *BSD systemy? Komercna podpora mensia, medialna temer nijaka a napriek tomu ziju, su popularne, vyvijaju sa. Myslim, ze medzi uspechom a podporou velkych firiem nie je az taka silna suvislost, ako sa domnievate.
    Dalibor Smolík avatar 20.1.2006 09:15 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux není Windows
    Já též používám Linux asi od roku 2000. Ale nesouhlasím s tím, že není důležité na kolika desktopových počítačích je nasazen. Jde o především o podporu hw a tvorbu programů, pro něj použitelných. Příklad: velmi obtížně se shání např. scanner, který pro svoji práci používám. Sehnal jsem ho - ale nebylo to jednoduché. Dále jde např. o sw pro účetnictví - který by plně odpovídal českým zákonům a byl průběžně aktualizován, překladové slovníky. To jsou příklady běžných problémů - nezmiňuji nějaký speciální sw např. pro 3D modelování nebo grafiku. Jestliže však vzroste podíl Linuxu např. na 20 %, budou výrobci hw psát ovladače přímo pro Linux a vzroste i podíl komerčního softwaru, který si uživatel zaplatí i pod Linuxem. Větší podíl na trhu přinese do oblasti víc peněz a může (pravda, nemusí) mít vliv na další vývoj systému
    Ale jinak článek je dobrý.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.1.2006 13:44 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux není Windows
    Ony jsou samozřejmě špatné oba krajní přístupy. Jak ten, který je kritizován v článku (všechno by se mělo přizpůsobit uživatelům, a to zejména laickým uživatelům, protože těch je nejvíc a bude-li nás víc, nebudem se bát vlka, nic), tak ten, který kritizujete vy (je nám jedno, co chtějí uživatelé, žádné uživatele nepotřebujeme). Problém je, že zatímco ten druhý přístup se dnes v čisté podobě zase až tak často nevyskytuje, ten první je čím dál častější a objevují se silné hlasy, že přesně tudy by se Linux měl ubírat.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.