Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Říká se, že odpověď na otázku v titulku vždy zní ne. Popravdě - u této otázky si to moc nedokážu představit. :-)
Co řeším? Jestli je lepší u statických metod a vlastností psát nejdřív klíčové slovo "static" a pak omezovač přístupu, nebo naopak.
Doteď jsem psal static public (resp. static protected, static private), připadalo mi to přehlednější. Jenže jsem zřejmě silně v menšině.
Co vy ostatní pisálci v napodobeninách Javy (např. PHP)? Jaký způsob preferujete?
Před puštěním sendmailu nejdřív smazat obsah adresářů /var/spool/mqueue
a /var/spool/clientmqueue
!
Kvůli pár testům s funkcí mail jsem si pustil sendmail. Krátce po spuštění (/etc/rc.d/rc.sendmail start
) začal počítač swapovat a v Gmailu se mi začala hromadit spousta nesmyslů. Ani jsem netušil, kolik jsem toho měl ve frontě...
Několikrát jsem se setkal s tím, že někdo tvrdil, že používá Linux hlavně kvůli jeho filozofii. Tak by mě zajímalo – co si pod tím mám představit (WTF), jaká je filozofie linuxu? Není to jen výmluva pro ty, kterým jde o styl a nechtějí si to přiznat?
Na latrýně to nikdo s určitostí nevěděl, třeba to někdo bude vědět tady.
Je to trochu off-topic, ale když už tu může být politika a ptačí chřipka…
Přemýšlel jsem, jestli existuje nějaký univerzální systém pro jednoznačnou identifikaci filmů a televizních pořadů. Něco jako je ISBN pro knihy a ISSN pro periodika, ale specielně pro hejbací obrázky. Nevíte někdo?
Tenhle spot je zdánlivě o dvou věcech: opět o pirátském software, ale taky o Linuksácích. A vlastně není ani o jednom.
Samozřejmě zdaleka ne většina, ale spousta aktivních uživatelů tohoto serveru takto smýšlí.
Leckdo se pohoršuje nad tím, že neoprávněné užívání softwaru je společensky přijatelné, narozdíl od krádeže. Jde o to, že softwaroví piráti nekradou. Krádeží osoba A získá majetek osoby B, o který tímto osoba B přijde.