QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána nová verze 259 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub).
Cloudflare Radar poskytuje aktuální informace o globálním internetovém provozu, útocích nebo trendech. Publikován byl celkový přehled za rok 2025. Globální internetový provoz vzrostl v roce 2025 o 19 %.
Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.
Na WhatsAppu se šíří nový podvod, který ovšem vůbec nevypadá jako hackerský útok. Žádná krádež hesla. Žádné narušení zabezpečení. Žádné zjevné varovné signály. Místo toho jsou lidé trikem donuceni, aby útočníkům sami poskytli přístup, a to pouhým provedením toho, co vypadá jako běžný ověřovací krok. Bezpečnostní experti Avastu tento nový typ útoku nazývají ghostpairing, protože útočníci si při něm tiše vytvářejí „zařízení duchů“, které žije uvnitř vašeho účtu.
Český LibreOffice tým vydává aktualizaci překladu příručky LibreOffice Draw 25.8. Tato kniha se zabývá hlavními funkcemi programu Draw, vektorové grafické komponenty systému LibreOffice. Pomocí Draw lze vytvářet širokou škálu grafických obrázků. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace a tým hledá dobrovolníky pro další překlady.
Anthony Enzor-DeMeo je novým CEO Mozilla Corporation. Mozillu převzal po dočasné CEO Lauře Chambers. Vybudovat chce nejdůvěryhodnější softwarovou společnost na světě. Firefox by se měl vyvinout v moderní AI prohlížeč.
Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.
Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
ISO 4000 neznám, ale docela mě to zaujalo, tak jsem se kouknul do TP svých aut. Vzorek 3 kusů se sice nedá považovat za reprezentativní, ale japonské auto (Mazda 6) má v TP uvedeny ráfky JJ. Obě evropská auta (Škoda Octavia, Opel Astra) mají ráfky J. Co se týče pneumatik, nikdy jsem se na žádné J nebo JJ neohlížel a kupoval jsem pouze správný rozměr a hmotnostní a rychlostní index.
.
U nás je tak početná skupina milovníků aut, že si zasloužila samostatný jednoslovný název.Volanti!
.
Vam prijde obecne spravne, ze zamestnanec dela v pracovni dobe veci nesouvisejici s vykonem prace? Pokud se jedna o zamestnance v soukromem sektoru, tak je mi to jedno, jelikoz mi do toho nic neni, pokud v tom tedy nejsou me penize, ze. Ale pokud se jedna o zamestnance statem financovanych instituci, jako jsou ruzne zbytnele statem financovane vysoke skoly, tak mi to jedno opravdu neni, protoze jsem danovy poplatnik a vnimam toto plytvani
S tím v zásadě souhlasím. Ale přijde mi, že se moc soustředíš na nepravé místo – ty hlavní ztráty a zdroje neefektivity budou někde jinde, než v tom, že někdo napíše blogový zápisek na Ábíčko – tihle lidi budou patřit spíš k těm lepším, schopnějším, kteří za svoji mzdu přinesou zaměstnavateli víc užitku. A pak tu jsou tací, kteří takhle vidět nejsou, a ti třeba stráví většinu pracovní doby sjížděním Facebooku a Novinek a prokládají to děláním vlastního byznysu na Mimibazaru a Aukru.
Otázka: Proč reagujete na očividnou provokaci? Předřečník nemá o tom jak funguje „pracovní proces“ očividně ponětí ani zbla…Protože se v práci nudím přece.
Podle mne se vsak ma zamestnanec venovat sve praci a vyuzivani sluzebniho hardware k soukromym ucelum v pracovni dobe to rozhodne neni.To ale není racionální. Kdybych já byl zaměstnavatel, tak chci aby zaměstnanec odváděl co nejefektivnější práci, resp. aby firmě vydělával co nějvíc peněz. Z hlediska zaměstnavatele by imho měly být podstatné výsledky a celková efektivita, ne jak k tomu zaměstnanec dospěje (pokud je to legální a více/méně morální). Pracoval jsem i na místech, kde to tak nebylo, neustále za mnou někdo stál a kecal mi do života a mojí efektivitu to rozhodně nezlepšilo, naopak jsem se naučil dělat věci tak, abych se mohl co nejvíc skrytě flákat a pokud možno věci ojebat. Nikdy už mě tam neuvidí, přesto že se snažili mě tam udržet, jelikož už jsem měl zkušenosti a znalosti odborné domény. Teď dělám programátora a jsem podstatně efektivnější, když dostanu jasné zadání, na kterém si můžu dělat jak chci a kdy chci a nikoho nezajímá, co dalšího při tom dělám. Jde to tak daleko, že když něco dodělám dřív, tak se sám hlásím o další práci, i když bych nemusel, prostě proto, že nejsem neustále hnaný na kraj sil někým, kdo mi dělá drába. To že denně strávím část pracovní doby prohlížením například redditu má pro mě podstatné výhody - resetuju si u toho mozek od záseku nad problémy, pomáhá mi to držet krok s dobou a taky přijdu na nové technologie, o kterých bych bych se jinak nedozvěděl. Ty pak můžu nasadit i v práci (takhle jsem například přišel na skvělou knihovnu pro unittesty - pytest). V některých firmách jsou pro zaměstnance k dispozici i odpočívadla, kde si můžou dát po obědě šlofíka. Někomu by to asi mohlo přijít nemorální, spát v pracovní době, ale za sebe můžu říct, že kdyby něco takového bylo ve všech myšlenkových pracích, tak se efektivita jedině zvedne. Přijde mi rozhodně lepší odvádět 3.5h 100% práci s čilým mozkem, než 4h 20% práci s ospalým mozkem, který dělá chyby. Lepší z hlediska zaměstnavatele i zaměstnance.
.
Jak to bude s investicemi uvidime (zatim jsem dal 500,- za novy ABS sensor ... a dalsich 1500,- za poradny hever a momentak abych mohl sundat kolo a dostat se k nemu
), ale beru to jako vrak na nauceni se a samozrejme pocitam i s tim, ze neco odejde a skonci na vrakaci.
ale doufam, ze v te dobe uz bude mazdicka davnou v jinych rukouCo takhle přihodit anketu: na kolik let si pořizujete auto?
.
s/linuxalt/openalt/g
ale beru to jako vrak na nauceni seJo, Watzke by mohl povídat
Jinak mám spíš zkušenost opačnou, několikrát mě různí sousedi volali na pomoc že nemůžou povolit kolo dotažené pneumatickým utahovákem.Jo, v nekterejch servisech to utahujou tak ze kdybys pichnul kolo, tak se budes muset nechat odtahnout... Ja kdyz jsem tenkrat menil kola, ktery predtim nasazovali v servisu, tak jsem na ten klic musel dat metrovou trubku... A znicil jsem u toho klic...
cez emisnuViděl jsem tolik aut, které by neprošly emisemi, ale víte sám jak se to dělá. Ofiko 500,- neofiko 1000,- Já jsem se setkal s tím, že bowdeny byly zarezlé a před zimou se vyplatilo to rozhejbat popř. to promazat.
Co to je zač snížený sportovní podvozek a 2+5 sedaček? Závodní mikrobus?
S Firestone zkušenosti nemám, ale se značkou Debica ano: z jedné se mi odloupnul kus pláště o rozměrech 5x10 cm. Byla to letní a měla najeto asi 30000 km.
Jinak než tady začnete příště spekulovat o věcech kterejm nerozumíte, podivejte se aspoň na testy ADAC...
Podíval jsem se… a v žádném jsem značku Debica nenašel. Pravda, v tom letošním z nějakého záhadného důvodu chybí i Goodyear, ale ten v ostatních je.
Takže když vezmu, že v novém autě může být i více než 20 různých jednotek...Přidejte. Může jich být více než 3x tolik.
Což je poněkud znepokojující, kára vříská a nevíš proč.
Focus mi důvod napíše na display - dokonce i které dveře nejsou zavřené.
Nebo takové které u neobsazeného sedadla deaktivuje airbag ale když tam je dítě tak to nepozná kvůli malé váze.
Pokud to dítě není v řádné autosedačce vhodné pro takové místo, pak je obvykle lepší, pokud airbag nevystřelí, než aby ho zabil/zmrzačil při nehodě, při které by se mu jinak nic nestalo. Stejně tak se v chytřejších autech automaticky airbag deaktivuje, pokud není zapnutý pás.
Me to zahlasi nad 30km/h, jednou a pak je klidJo, to bych povazoval za rozumny chovani. Ten falesnej konec pasu tam nechcu, protoze obvykle pas pouzivam. A pri parkovani bych to potom musel menit... Ale tahle buzerace jak kdybych byl 5 letej fakan... to radsi ten drat ustrihnu.
Když nejsi někde na veřejné cestě, tak se dá v pohodě jezdit i bez ní.Já bohužel nejezdím kanálama
Má to svůj důvod proč je povinná.
A jaký je ten důvod? Ptám se zcela vážně (proč má být povinná, ne proč je dobré ji nosit).
Aha, takže všechno co je dobré, má být nařízené zákonem?
Tiskni
Sdílej: