Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.08.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
Byla vydána nová verze 2.51.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 91 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
Po roce bylo vydáno nové číslo magazínu Phrack: Phrack 72.
OpenSSL Corporation zve na den otevřených dveří ve středu 20. srpna v Brně a konferenci OpenSSL od 7. do 9. října v Praze.
Konference LinuxDays 2025 proběhne o víkendu 4. a 5. října v Praze. Konference OpenAlt 2025 o víkendu 1. a 2. listopadu v Brně. Blíží se konec přihlašování přednášek. Přihlaste svou přednášku (LinuxDays do 31. srpna a OpenAlt do 3. října) nebo doporučte konference známým.
Raspberry Pi Touch Display 2 je nově vedle 7palcové k dispozici také v 5palcové variantě. Rozlišení stejné 720 × 1280 pixelů. Cena 40 dolarů.
Telnet a ssh klient PuTTY postupně přechází na novou doménu putty.software.
Debian dnes slaví 32 let. Ian Murdock oznámil vydání "Debian Linux Release" 16. srpna 1993.
Policisté zadrželi odsouzeného drogového dealera Tomáše Jiřikovského, který daroval ministerstvu spravedlnosti za tehdejšího ministra Pavla Blažka (ODS) bitcoiny v miliardové hodnotě, a zajistili i darovanou kryproměnu. Zadržení Jiřikovského může být podle ministerstva důležité k rozuzlení kauzy, která vypukla koncem května a vedla ke konci Blažka. Zajištění daru podle úřadu potvrzuje závěry dříve publikovaných právních
… více »Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa jedná o možném převzetí podílu ve výrobci čipů Intel. Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Akcie Intelu v reakci na tuto zprávu výrazně posílily. Trump minulý týden označil Tana za konfliktní osobu, a to kvůli jeho vazbám na čínské společnosti, čímž vyvolal nejistotu ohledně dlouholetého úsilí Intelu o obrat v hospodaření. Po pondělní schůzce však prezident o šéfovi Intelu hovořil příznivě.
ISO 4000 neznám, ale docela mě to zaujalo, tak jsem se kouknul do TP svých aut. Vzorek 3 kusů se sice nedá považovat za reprezentativní, ale japonské auto (Mazda 6) má v TP uvedeny ráfky JJ. Obě evropská auta (Škoda Octavia, Opel Astra) mají ráfky J. Co se týče pneumatik, nikdy jsem se na žádné J nebo JJ neohlížel a kupoval jsem pouze správný rozměr a hmotnostní a rychlostní index.
U nás je tak početná skupina milovníků aut, že si zasloužila samostatný jednoslovný název.Volanti!
Vam prijde obecne spravne, ze zamestnanec dela v pracovni dobe veci nesouvisejici s vykonem prace? Pokud se jedna o zamestnance v soukromem sektoru, tak je mi to jedno, jelikoz mi do toho nic neni, pokud v tom tedy nejsou me penize, ze. Ale pokud se jedna o zamestnance statem financovanych instituci, jako jsou ruzne zbytnele statem financovane vysoke skoly, tak mi to jedno opravdu neni, protoze jsem danovy poplatnik a vnimam toto plytvani
S tím v zásadě souhlasím. Ale přijde mi, že se moc soustředíš na nepravé místo – ty hlavní ztráty a zdroje neefektivity budou někde jinde, než v tom, že někdo napíše blogový zápisek na Ábíčko – tihle lidi budou patřit spíš k těm lepším, schopnějším, kteří za svoji mzdu přinesou zaměstnavateli víc užitku. A pak tu jsou tací, kteří takhle vidět nejsou, a ti třeba stráví většinu pracovní doby sjížděním Facebooku a Novinek a prokládají to děláním vlastního byznysu na Mimibazaru a Aukru.
Otázka: Proč reagujete na očividnou provokaci? Předřečník nemá o tom jak funguje „pracovní proces“ očividně ponětí ani zbla…Protože se v práci nudím přece.
Podle mne se vsak ma zamestnanec venovat sve praci a vyuzivani sluzebniho hardware k soukromym ucelum v pracovni dobe to rozhodne neni.To ale není racionální. Kdybych já byl zaměstnavatel, tak chci aby zaměstnanec odváděl co nejefektivnější práci, resp. aby firmě vydělával co nějvíc peněz. Z hlediska zaměstnavatele by imho měly být podstatné výsledky a celková efektivita, ne jak k tomu zaměstnanec dospěje (pokud je to legální a více/méně morální). Pracoval jsem i na místech, kde to tak nebylo, neustále za mnou někdo stál a kecal mi do života a mojí efektivitu to rozhodně nezlepšilo, naopak jsem se naučil dělat věci tak, abych se mohl co nejvíc skrytě flákat a pokud možno věci ojebat. Nikdy už mě tam neuvidí, přesto že se snažili mě tam udržet, jelikož už jsem měl zkušenosti a znalosti odborné domény. Teď dělám programátora a jsem podstatně efektivnější, když dostanu jasné zadání, na kterém si můžu dělat jak chci a kdy chci a nikoho nezajímá, co dalšího při tom dělám. Jde to tak daleko, že když něco dodělám dřív, tak se sám hlásím o další práci, i když bych nemusel, prostě proto, že nejsem neustále hnaný na kraj sil někým, kdo mi dělá drába. To že denně strávím část pracovní doby prohlížením například redditu má pro mě podstatné výhody - resetuju si u toho mozek od záseku nad problémy, pomáhá mi to držet krok s dobou a taky přijdu na nové technologie, o kterých bych bych se jinak nedozvěděl. Ty pak můžu nasadit i v práci (takhle jsem například přišel na skvělou knihovnu pro unittesty - pytest). V některých firmách jsou pro zaměstnance k dispozici i odpočívadla, kde si můžou dát po obědě šlofíka. Někomu by to asi mohlo přijít nemorální, spát v pracovní době, ale za sebe můžu říct, že kdyby něco takového bylo ve všech myšlenkových pracích, tak se efektivita jedině zvedne. Přijde mi rozhodně lepší odvádět 3.5h 100% práci s čilým mozkem, než 4h 20% práci s ospalým mozkem, který dělá chyby. Lepší z hlediska zaměstnavatele i zaměstnance.
ale doufam, ze v te dobe uz bude mazdicka davnou v jinych rukouCo takhle přihodit anketu: na kolik let si pořizujete auto?
s/linuxalt/openalt/g
ale beru to jako vrak na nauceni seJo, Watzke by mohl povídat
Jinak mám spíš zkušenost opačnou, několikrát mě různí sousedi volali na pomoc že nemůžou povolit kolo dotažené pneumatickým utahovákem.Jo, v nekterejch servisech to utahujou tak ze kdybys pichnul kolo, tak se budes muset nechat odtahnout... Ja kdyz jsem tenkrat menil kola, ktery predtim nasazovali v servisu, tak jsem na ten klic musel dat metrovou trubku... A znicil jsem u toho klic...
cez emisnuViděl jsem tolik aut, které by neprošly emisemi, ale víte sám jak se to dělá. Ofiko 500,- neofiko 1000,- Já jsem se setkal s tím, že bowdeny byly zarezlé a před zimou se vyplatilo to rozhejbat popř. to promazat.
Co to je zač snížený sportovní podvozek a 2+5 sedaček? Závodní mikrobus?
S Firestone zkušenosti nemám, ale se značkou Debica ano: z jedné se mi odloupnul kus pláště o rozměrech 5x10 cm. Byla to letní a měla najeto asi 30000 km.
Jinak než tady začnete příště spekulovat o věcech kterejm nerozumíte, podivejte se aspoň na testy ADAC...
Podíval jsem se… a v žádném jsem značku Debica nenašel. Pravda, v tom letošním z nějakého záhadného důvodu chybí i Goodyear, ale ten v ostatních je.
Takže když vezmu, že v novém autě může být i více než 20 různých jednotek...Přidejte. Může jich být více než 3x tolik.
Což je poněkud znepokojující, kára vříská a nevíš proč.
Focus mi důvod napíše na display - dokonce i které dveře nejsou zavřené.
Nebo takové které u neobsazeného sedadla deaktivuje airbag ale když tam je dítě tak to nepozná kvůli malé váze.
Pokud to dítě není v řádné autosedačce vhodné pro takové místo, pak je obvykle lepší, pokud airbag nevystřelí, než aby ho zabil/zmrzačil při nehodě, při které by se mu jinak nic nestalo. Stejně tak se v chytřejších autech automaticky airbag deaktivuje, pokud není zapnutý pás.
Me to zahlasi nad 30km/h, jednou a pak je klidJo, to bych povazoval za rozumny chovani. Ten falesnej konec pasu tam nechcu, protoze obvykle pas pouzivam. A pri parkovani bych to potom musel menit... Ale tahle buzerace jak kdybych byl 5 letej fakan... to radsi ten drat ustrihnu.
Když nejsi někde na veřejné cestě, tak se dá v pohodě jezdit i bez ní.Já bohužel nejezdím kanálama
Má to svůj důvod proč je povinná.
A jaký je ten důvod? Ptám se zcela vážně (proč má být povinná, ne proč je dobré ji nosit).
Aha, takže všechno co je dobré, má být nařízené zákonem?
Tiskni
Sdílej: