abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 49 bylo vydáno GNOME 50 s kódovým názvem Tokyo (Mastodon). Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 17:22 | Nová verze

    Článek na stránkách Fedora Magazinu informuje o vydání Fedora Asahi Remixu 43, tj. linuxové distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 43.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program konference Installfest 2026. Konference proběhne o víkendu 28. a 29. března v Praze na Karlově náměstí 13. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:55 | Nová verze

    Byla vydána Java 26 / JDK 26. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 10. Odstraněno bylo Applet API.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 260 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub). Odstraněna byla podpora skriptů System V. Aktualizovány byly závislosti. Minimální verze Linuxu z 5.4 na 5.10, OpenSSL z 1.1.0 na 3.0.0, Pythonu z 3.7.0 na 3.9.0…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    včera 18:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 45
    16.3. 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    16.3. 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (1%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1106 hlasů
     Komentářů: 27, poslední včera 19:26
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    3.12.2006 09:50 Jarek Čecho | skóre: 13 | blog: Jarcec_Zone | Koprivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Mas pravdu - muj ISP take blokuje port 25. Nakonec jsem skoncil u pouziti fetchmailu pro "preposilani" mailu na lokalni masinu.
    3.12.2006 16:24 nvj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    preco 25? co skusit nejaky iny? napriklad 465 coz sa pripajam na vsetky emailove servery cezen.
    3.12.2006 19:13 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Vzhledem, k tomu, že součástí MX záznamu v doméně je pouze adresa, ale nikoli port, musí být SMTP vždy na portu 25. Na žádném jiném portu jej totiž nikdo nenajde. Tedy samozřejmě si můžete pro vlastní potřeby nakonfigurovat SMTP na portu jiném, ovšem připojí se na něj jen ti klienti, které příslušným způsobem nakonfigurujete.
    4.12.2006 01:14 nvj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Uz to len nastavit spravne, spropagovat ze to je bezpecne a ludia si to nakonfiguruju samy :) (web s touto propagejsn info samozrejme len cez https ;)...).Vecna paranoja pripajat sa "zabezpeceno" vsade kde sa da.

    SMTPs - secure SMTP 465
    4.12.2006 08:11 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    To bude dřív kvůli SPAMu nahrazeno SMTP nějakým novým protokolem, než se začne SMTPs všeobecně používat :-(
    4.12.2006 09:01 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Port 465 není rezervován pro protokol SMTP ale pro smtps, tedy SMTP přes SSL tunel. Ne každý MTA podporuje SSL a i když ano (nebo to vyřešíte něčím na způsob stunnelu), pokud nezajistíte ověření veřejného klíče protistrany, je to stejně poněkud samoúčelné…
    3.12.2006 10:02 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Oni blokují TCP port 25 z venku dovnitř? To podle mne moc logiku nemá. Chápal bych blokování opačné – aby se klient nemohl připojit na port 25 jinam než na jejich SMTP server.
    3.12.2006 10:19 Jarek Čecho | skóre: 13 | blog: Jarcec_Zone | Koprivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Ano presne tak. Na muj port 25 se nikdo nepripoji. A to neni jediny - dalsi "nesmyslny" port, ktery se takto casto blokuje je 8080...
    stativ avatar 3.12.2006 10:41 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Neni to blokované v modemu? Mám takový pocit, že u mého modemu (nějaká motorola) ke kabelovce je firewall, nastaveny pro blokování některých portů.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.12.2006 11:06 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Pokud si platíte připojení k Internetu a poskytovatel nepropouští některé pakety od vás nebo k vám, aniž by to bylo dohodnuto v podmínkách smlouvy, pak to je porucha (nebo chybná funkce služby). Pokud to v podmínkách je a vy jste si toho jen nevšiml, chyba je na vaší straně.
    3.12.2006 11:08 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Koukal jsem se do routeru/modemu, který mám částečně přednastavený od O2, ale firewall mi neblokuje smtp. tak nevim, je to nekde u nich
    3.12.2006 12:07 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Lidi na hotline umí a smí stejně jen zařizovat běžné repetitivní záležitosti a nemají žádné rozhodovací pravomoci.

    Šel bych asi na nejbližší pobočku O2 a dohodl se s nimi osobně. V ideálním případě se dostaneš přímo k technikovi, ten by měl vědět o co jde.
    Only Sith deals in absolutes.
    3.12.2006 12:08 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Oops, to jsem chtěl napsat samostatně…
    Only Sith deals in absolutes.
    3.12.2006 12:36 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Šel bych asi na nejbližší pobočku O2 a dohodl se s nimi osobně. V ideálním případě se dostaneš přímo k technikovi, ten by měl vědět o co jde.

    Na žádný pobočce nemaj ani náhodou tolik informací jako na telefonický "helplajně". Pokuď chceš z O2 získat ohledně ADSL maximum možnejch informací tak zavolej na placenou linku. Ale pokuď se za poslední 2 měsíce něco nezměnilo, tak O2 žádný porty neblokuje...

    Každý má právo na můj názor!
    3.12.2006 12:21 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    A lokalne ti smtp nasloucha? I na tom spravnem interface?
    3.12.2006 12:28 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Když se lokálne proskenuju nmapem tak je to open.
    vencour avatar 3.12.2006 12:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2

    Nemusí se ještě nastavit forwardování portů na modemu?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    3.12.2006 12:46 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Ostatní porty forwarduju úspěšně, v tom by problém být neměl :-)
    3.12.2006 13:37 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Není lepší než nechat odhadovat nmap, jak to s portem je, použít raději telnet host 25 a mít jistotu?
    3.12.2006 21:08 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    A nez odhadovat telnetem, je lepsi netstat -tln.
    4.12.2006 08:26 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Autor spotu ale zřejmě nepotřebuje zjišťovat, zda mu nějaký program naslouchá na portu 25, ale jestli se na ten port může připojit – jestli se na něj podaří navázat TCP spojení.
    4.12.2006 12:37 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Autor:
    Když se lokálne proskenuju nmapem tak je to open.
    Ale mas pravdu, ze chtit a potrebovat jsou dve ruzne veci.
    3.12.2006 13:19 cynik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Je velmi nepravdepodobny, ze by kyslik blokoval smtp port. Myslim, ze spis ho mas nekde bloklej u sebe. Zkus projet konfiguraci smtp serveru, iptable a tcpwrapperu (/etc/hosts.*).

    Nicmeme, v dnesni dobe je uz pouziti vseobecne otevreneho smtp serveru povazovano za nebezpecne kvuli spamu, takze bych ti radil si tu konfiguraci, co jsem rikal projet znova a vse zakazat vyjma relay pro tvou vnitrni sit. Ostatne pres smtp server u kysliku se nedostane nikdo nepovolanej (maji tam heslo) a prece by jsi nechtel aby pres tvuj server posilali postu dalsi kyslici, kteri k tomu ani nemaji moc duvod. Jedinej duvod, posilat pres tebe postu maji tvoji vnitrni klienti, takze se jim otevri a zbytku uzavri.
    frEon avatar 3.12.2006 19:40 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Ja bych zkusil zkontrolovat vsechno forwardovani a nechat poslouchat na porte 25 neco jednoduchyho, co nepotrebuje konfiguraci, treba netcat a zkusit se pripojit na to zvenci. to ti poskytne obraz o tom jestli to je filtrovany nebo ne...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    3.12.2006 21:32 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Zkusil jsem to i s tim netcatem a na 25ce skutecne nejede, na ostatnich portech ano.
    4.12.2006 09:02 Čech Antonín | skóre: 17 | blog: CzechTony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Mam pripojeni O2 a vsechny porty vc 25. jsou dostupne.
    4.12.2006 09:36 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Ja sice chapu, ze je modni nadavat na O2, ale v tomto pripade bych se priklanel spis k tomu, co rika vetsina diskutujicich: Chybne nastaveni SMTP serveru.

    V com kanon (delo):
    SMTP server v defaultnim nastaveni posloucha na portu 25, ale jen a pouze na localhostu (127.0.0.1). Kde to zmenit se da zjistit v manualu uziteho programu (napr. uplni silenci meni primo /etc/mail.sendmai.cf).

    BTW: Rada zakazniku provozuje SMTP server pres ADSL a nikdy nebyl nejmensi problem.

    12.12.2006 08:00 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Port 25 a O2
    Popletl jsem to sám, viz další příspěvek v mém blogu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.