abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    27.4. 21:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 486 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni

    22.6.2008 04:17 | Přečteno: 1362× | navody/postupy | poslední úprava: 26.6.2008 17:35

    Mozna, se tenhle zapisek nehodi do blogu, mozna se to resilo uz v poradne, ale stejne mi to neda, abych ho sem nepridal. A to jednak proto co mam napsano popisu blogu, ale hlavne ze to nekomu muze usetrit cas, nervy.......

    Takze.... Pred trema dvema dnama jsem v SuSe 10.2 upgradovaj jadro z 2.6.18 na 2.6.25.4. Po aktualizaci bylo nutno znovu naistalovat ATI ovladce nahodil jsem nejnovejsi 8.6. Akcelerace jela ok, koska se tocila :), co vic si prat. No bohuzel jsem zahy zjistil, ze mi nejak blbne Kaffeine, hlavne titulky byly uplne rozhozeny a kvalita obrazu taky nebyla idealni. Titulky se zobrazovaly ve filmu misto v cernem pruho pod filmem a jednek font nebyl vyhlazeny. Zkousel jsem preistalovat xine, kaffeine... ale nic nezabralo... proste linoxovy peklo, aspon pro me, protoze filmy mam fakt rad. :) Jeste dodasm, ze stejny problem bude i se starsimy ovladaci, osobne jsem to v zoufalstvi vyzkousel na 8.4.

    Dnes (asi proto, ze mam narozeniny :) ) se na me "usmalo stesti" a vygooglil jsem v cem je problem:

    "S jadrem 2.6.25 nejede X video extension a Kaffeine zvoli jiny vystup" (nebo pro jistotu schodi cela Xka)

    Aspon to jsem zjitil z nejakeho netoveho fora u kereho bylo i prilozeno reseni problemu:

    V xorg.conf do sekce device pridejte radek: Option "TexturedVideo" "on"

    Nastesti to funguje, jinak bych musel akceleraci nedejboze vypnout :) ( stejee ji pouzivam jen k roztoceni kosky. A abych dodrzel to co jsem napsal v titulku tohoto zapisu (kernel, ati i xv uz byly :) ), tak polozim otazku: "Co si myslite o ATI ovladacich v linuxu ?"

    Jinak jestli se vas zapisek zda demntni, zbytecny, nebo vas iritujou pravopisny chyby, tak se omlovam za zpusobenou ujmu. Mozna je to tim, ze jsem dneska slavil narozky, a jeste asi pred 4 hodinama sem ublinkaval kde se dalo ( a jeste ted to v sobe citim)

    UPDATE 26.6: Tak nakonec xine padalo obcas i s "TexturedVideo" "on", zejmena pri ukonceni prehravani . Navic mi prislo, ze video bylo blby kvality, pri pohybu postav se kolem nich obcas objevovaly artefakty. Problem jsem vyresil prechodem na open-source ovladace, ted vse jede jak ma.

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    extender avatar 22.6.2008 08:25 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni
    1. Máš nějaký důvod používat 10.2? Já jsem u 10.3 se zapnutým ATI repository nemusel tyhle věci řešit. Při updatu kernelu seautomaticky updatoval i driver ATI, měli na do delta-RPM balíčky pro různé přechody, všechno to řešil updater sám.

    2. Názor na ATI mám asi takový, jako že jsem si po své kompletní migraci na Linux jednoho dne koupil svoji první nVIdii vůbec :-) Dodnes toho nelituji, i když podle pomýlených testů zaměřených na windows to byla idiotská koupě špatného modelu, v Linuxu je situace naprosto opačná.

    3. Někde jsem tu četl zajímavý příspěvek:

    Chceš být opensource hrdina? Kup si ATI a řeší pořád problémy. Chceš používat grafickou kartu? kup si nVidii

    4. Osobně mám z používání Fglrx (dnes už catalyst) smíšené pocity. V nové verzi se sice vždycky něco vyřešilo, ale něco jiného posralo. Jednu dobu jsem přes půl roku neupdatoval driver, protože všechny další mi způsobovaly chyby při přehrávání videa. Ke koupě ATI se možná rozhoupu, a budou plně funkční xf86-video-ATI a RadeonHD opensource ovladače. AMD mám takový pocit ovladače dělat neumí.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    22.6.2008 11:14 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni
    Ciste z principu pokud ma cokoliv s r500 a niz muze pouzit opensourci ovladac. Hraju s tim sauerbraten, et, cs1.6, starcraft a clovek si nemuze stezovat. Ma to funkcni XV rozsireni, radr 1.2 jakbysmet, exa akcelerace ma sice sem tam nejaky artefakty, ale vyuziti xaa to odstranuje. Takze secteno podtrzeno ati se da pouzivat uz ted kdyz vis co delas (nedoporucuji tohle hrani novackum fakt ne).

    Vubec od tebe neni pekny navazet se do AMD ktere releasuje specifikace a pod., kdyz fglrx bastl vyrobili v ATI a od te doby co je pod AMD se v celku snazi aby to fungovalo mnohem lepe nez driv at uz na win ci linuxu.
    22.6.2008 11:34 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni
    Ano, pokud nevadi na dnesni standardy ubohy 3D vykon, jsou stare ATIny (r500 a starsi) pomalu ta nejlespi volba z neintegrovanych grafik, tedy pokud nechcete pouzivast proprietarni drivery. V desktopu mam Radeon 9600 (rv350) s pasivnim chlazenim , v HTPC Radeon 9200SE (r280) a v notebooku Radeon Mobility 7500 (m7) a pri pouzivani opensource ovladacu z X.Org nemam zadny problem, resp. problem, ktery by mi opravdu vadil.
    22.6.2008 12:11 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni
    Myslíš r400 a starší? Stejně mají jeden problém: nejde u nich rozumně používat současně kompozitní desktop a akcelerované video, protože jim chybí texturovací adaptér pro xv (teda teď už nechybí, ale furt je to ještě velmi syrové).
    22.6.2008 22:35 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni
    Prave proto jsem rikal, ze nemaji problem, ktery by mi vadil, protoze akcelerovany desktop nepouzivam. Ale mam pocit, ze i pri jeho pouziti je akcleerace videa mozna, jen se misto Xv musi pouzit OpenGL (MPlayer a spol. to umi), ktere ma bohuzel ponekud vyssi naroky na procesor (ale porad mensi, nez jet bez akcelerace).
    extender avatar 22.6.2008 12:45 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni
    Myslíš R400 anižší ne? Nebo RadeonHD a xf86-video-ati dospěly do plné podpory 3D s R500? To by byla pro mě novinka! Možná bych i 8600GT vyměnil za bazarovou X1950Pro :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    22.6.2008 22:37 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni
    Ne, r500 jeste plnou podporu nema, ale vzhledem k uvolneni specifikaci nejspis bude celkem brzo v dispozici. Vlasne uplne plnou podporu maji jen r200 a starsi, r300 a novejsi maji stale nektere featury neimplementovane (treba demo Dooma3 nas ni nespustim ...).
    23.6.2008 09:45 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni
    A vyzera to tak, ze r300 je pomalsi ako r200. Doma mam v jednom PC Radeon 9100 64MB a v druhom Radeon 9600 Pro 128MB. Procesory su skoro rovnake, pamate su rovnake. A na tom 9100 ide Urban Terror v 800x600 lepsie ako na 9600 v 640x480.
    oroborus avatar 22.6.2008 12:34 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni
    naozaj nechem nikaj spochybnovat Vase znalosti o instalacii ovladacov pre ATI, ale skusali ste zadat :
    #aticonfig --initial
    #aticonfig --overlay-type=Xv
    a restartovat Xka. Ja som mal totiz rovanky problem s tymi istymi ovladacmi ( a aj predoslimi ) na jadre 2.6.25.x len s grafickou kartou ATI Radeon 9600
    menphis avatar 22.6.2008 13:02 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni
    Ten prvni prikaz jsem samozrejme zadal. O tom druhem se v navodu k instalci nic nepise a ani mne nenapadlo, ze XV nejede, kdyz instalace probehla ok a 3D podpora jela.
    oroborus avatar 22.6.2008 19:51 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni
    a pomohlo to ?
    menphis avatar 22.6.2008 23:55 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni
    nevim, vyresil jsem to tak jak jsem napsal v zapisku: upravou xconfigu.
    23.6.2008 10:14 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel 2.6.25, ATI, XV... a ti ostatni
    To je pokud vím zastaralé a nedoporučované nastavení (to --overlay-type=Xv), dnes se má už používat TexturedVideo (které k akceleraci využívá 3D část grafické karty).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.