Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.
Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.
Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost CORSAIR podporuje svůj systém iCUE LINK pouze ve Windows a macOS. Jak jej ovládat v Linuxu? OpenLinkHub (GitHub) je open source linuxové rozhraní k iCUE LINK. Z webového rozhraní na adrese http://localhost:27003 lze ovládat RGB osvětlení, rychlost ventilátorů, nastavovat klávesnice, myši, headsety…
Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.
Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.
Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.
MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.
Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
předpokládá, že by roční provoz vinět stál kolem 800 milionů korun
Sakra, to číslo je mi nějaké povědomé, kde jsem ho jen mohl vidět? :-)
Predseda dopravni gay iniciativy prohlasil, ze stat ta sranda prijde na 12 miliard. V teto souvislosti je zajimave se podivat, kdo jak hlasoval. No nebudu vas napinat, rozpoctovi jestrabi v cele s nejlepsim ministrem financi vsech dob opet prokazali, ze statni schodek se zvysi jen pres jejich obstruujici mrtvoly.
a svícení ... nebude, je to přece neekologické
Když dorazil do bytu, bylo už dvaadvacet hodin. Světla zhasnou ve třiadvacet třicet.(1984)
nikdo neví s čím oni přijdou zda to bude to nebo ono
Zkušenost bohužel ukazuje, že je úplně jedno, s čím Kapsch přijde, protože jejich řešení bude stejně vybráno jako nejlepší a stát ho ochotně zaplatí.
Ministerstvo dopravy o zavedení vinět už jedná s provozovatelem mýtného systému firmou Kapsch, která by měla novou technologii připravit. "V tuto chvíli musíme začít pracovat na přípravě elektronických vinět. Už jsme oslovili firmu Kapsch, protože viněty by byly součástí mýtného systému," řekl iDNES.cz mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Uvažuje se jak o standardní verzi tedy kdy si koupíte krabičku dokoupíte kupon a jezdíte a i o druhé rozšířené verzi, kdy krabička by sloužila jen jako elektronický záznam a platilo by se od km.Já si nemůžu pomoct, ale určitě to bude buď accounting na straně klienta, nebo ta krabička bude hloupý maják opakující ID. V prvním případě šroubovák a reverzní inženýrství, v druhém lepší rádio a osciloskop…
a kdo nám zaručí, že satelit bude šmírovat jen nad dálnicemi a ne jindeTo už z principu zaručit nejde, protože satelit nešmíruje, jenom vysílá časové značky
V současné době se vedle koncové ceny řeší i několik technických problémů. Čitelnost elektronických dálničních známek pod mýtnými branami podle expertní komise ministerstva dopravy snižují mj. pokovená čelní skla osobních automobilů, nejisté je i přečtení viněty u vozidel, které se pohybují rychlostmi nad 160 km/h.Nemáte někdo na vyhození starý foťák s bateriovým bleskem?
Já si nemůžu pomoct, ale určitě to bude buď accounting na straně klienta, nebo ta krabička bude hloupý maják opakující ID. V prvním případě šroubovák a reverzní inženýrství, v druhém lepší rádio a osciloskop…Druhý případ je trochu horší - pokud by to pracovalo na stejné frekvenci jako mýto pro kamiony (5.8GHz), tak by byl "trochu" problém sehnat osciloskop za nějakou rozumnou cenu (menší než desítky-stovky tisíc Kč). To už mi přijde lepší rešení začít reverzovat mýtnou bránu :) Nicméně mám takový pocit, že to mýtné pro kamiony není jen hloupý RFID čip (koneckonců, proč by to jinak bylo v tak velké krabičce?)
Nemáte někdo na vyhození starý foťák s bateriovým bleskem?EMP generátor? Obávám se, že ty jednotky J by na zničení mýtné brány nestačily.
Druhý případ je trochu horší - pokud by to pracovalo na stejné frekvenci jako mýto pro kamiony (5.8GHz), tak by byl "trochu" problém sehnat osciloskop za nějakou rozumnou cenu (menší než desítky-stovky tisíc Kč).Aha. No, třeba tam bude nějaká rádiem dekódovatelné modulace a na osciloskop nám už poleze jen NF výstup. Taky je možnost reverzovat čip ve vinětě.
zničení mýtné brányVinět, vinět…
Aha. No, třeba tam bude nějaká rádiem dekódovatelné modulace a na osciloskop nám už poleze jen NF výstup. Taky je možnost reverzovat čip ve vinětě.No, uvidíme. Každopádně, řekl bych, že v tom bude nějaká sofistikovanější elektronika - přece jenom, je to (alespoň v případě mýtného pro kamiony) poměrně dost velká krabička.
Vinět, vinět…To jsem si říkal, ale kdyby to byl jen klasický samolepkový RFID čip tak kladivo (nebo mikrovlnka) bude jistější.
To jsem si říkal, ale kdyby to byl jen klasický samolepkový RFID čip tak kladivo (nebo mikrovlnka) bude jistější.DISCLAIMER: Opravdu to s ničením vinět nemyslím vážně. Není požadavkem možnost provedení na dálku a na pohled nepoznatelně? PS chválím naši jídelnu, že používá kontaktní čipy
V Německu jsou oproti většině okolních Evropských států řidiči osobních automobilů od nutnosti platit dálniční poplatky ušetřeni. V dnešní době je průjezd Německých dálnic pro všechny osobní automobily zdarma a výběr poplatků poplatků probíhá pouze u vozů nad 12t a to v podobě elektronického mýtného. odkaz
Nový systém se nazývá Toll Collect a vztahuje se na jízdy nákladních automobilů s celkovou hmotností nad dvanáct tun. Je to první a dosud jediný systém, který se obejde bez dálničních pokladen. Systém je totiž založen na satelitním sledování kamionů, v jejichž palubní desce je umístěn speciální přístroj ve velikosti autorádia (takzvaný On Board Unit neboli OBU), který na kilometr přesně určuje ujetou trasu a její cenu. Pokud se dá automobil do pohybu, systém automaticky registruje, kde se přesně nachází. OBU pak vypočítá výši poplatku a pošle tuto informaci do centrály, která ji vyúčtuje se spediční firmou. toll-collect
pre
slouží pro předformátovaný text (např. kusy kódu). Pro citáty je určen element blockquote
.
Což má zásadní problém, že když se změní výše nebo rozsah zpoplatnění, tak se bude účtovat podle starého nastavení. Řešit se to dá dvěma způsoby: předávat trajektorii (to je to nenáviděné sledování) nebo zajistit aktualizaci nastavení krabice.
Vzhledem k tomu, že komunikace stejně musí být obousměrná (aby krabice věděla, že se vyúčtování cestou neztratilo) a musí být kryptograficky zabezpečená (aby se údaje nefalšovaly), tak si dovedu představit řešení, že krabice bude ukládat trajektorii, před přenosem vyúčtování se povinně stáhne aktualizace ceníku, krabice vypočte správnou cenu a tu odešle. Pomocí kryptografie lze vynutit, aby všechny fáze byly vykonány v tomto a ne jiném pořadí.
Jediný problém je, že takové vyúčtování bude nějakou dobu trvat. Ale to je jen otázka vhodně nastavené časové tolerance.
Tiskni
Sdílej: