Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.
Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový
… více »Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.
Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.
Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.
Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.
Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.
… více »Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.
předpokládá, že by roční provoz vinět stál kolem 800 milionů korun
Sakra, to číslo je mi nějaké povědomé, kde jsem ho jen mohl vidět? :-)
Predseda dopravni gay iniciativy prohlasil, ze stat ta sranda prijde na 12 miliard. V teto souvislosti je zajimave se podivat, kdo jak hlasoval. No nebudu vas napinat, rozpoctovi jestrabi v cele s nejlepsim ministrem financi vsech dob opet prokazali, ze statni schodek se zvysi jen pres jejich obstruujici mrtvoly.
a svícení ... nebude, je to přece neekologické
Když dorazil do bytu, bylo už dvaadvacet hodin. Světla zhasnou ve třiadvacet třicet.(1984)
nikdo neví s čím oni přijdou zda to bude to nebo ono
Zkušenost bohužel ukazuje, že je úplně jedno, s čím Kapsch přijde, protože jejich řešení bude stejně vybráno jako nejlepší a stát ho ochotně zaplatí.
Ministerstvo dopravy o zavedení vinět už jedná s provozovatelem mýtného systému firmou Kapsch, která by měla novou technologii připravit. "V tuto chvíli musíme začít pracovat na přípravě elektronických vinět. Už jsme oslovili firmu Kapsch, protože viněty by byly součástí mýtného systému," řekl iDNES.cz mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Uvažuje se jak o standardní verzi tedy kdy si koupíte krabičku dokoupíte kupon a jezdíte a i o druhé rozšířené verzi, kdy krabička by sloužila jen jako elektronický záznam a platilo by se od km.Já si nemůžu pomoct, ale určitě to bude buď accounting na straně klienta, nebo ta krabička bude hloupý maják opakující ID. V prvním případě šroubovák a reverzní inženýrství, v druhém lepší rádio a osciloskop…
a kdo nám zaručí, že satelit bude šmírovat jen nad dálnicemi a ne jindeTo už z principu zaručit nejde, protože satelit nešmíruje, jenom vysílá časové značky
V současné době se vedle koncové ceny řeší i několik technických problémů. Čitelnost elektronických dálničních známek pod mýtnými branami podle expertní komise ministerstva dopravy snižují mj. pokovená čelní skla osobních automobilů, nejisté je i přečtení viněty u vozidel, které se pohybují rychlostmi nad 160 km/h.Nemáte někdo na vyhození starý foťák s bateriovým bleskem?
Já si nemůžu pomoct, ale určitě to bude buď accounting na straně klienta, nebo ta krabička bude hloupý maják opakující ID. V prvním případě šroubovák a reverzní inženýrství, v druhém lepší rádio a osciloskop…Druhý případ je trochu horší - pokud by to pracovalo na stejné frekvenci jako mýto pro kamiony (5.8GHz), tak by byl "trochu" problém sehnat osciloskop za nějakou rozumnou cenu (menší než desítky-stovky tisíc Kč). To už mi přijde lepší rešení začít reverzovat mýtnou bránu :) Nicméně mám takový pocit, že to mýtné pro kamiony není jen hloupý RFID čip (koneckonců, proč by to jinak bylo v tak velké krabičce?)
Nemáte někdo na vyhození starý foťák s bateriovým bleskem?EMP generátor? Obávám se, že ty jednotky J by na zničení mýtné brány nestačily.
Druhý případ je trochu horší - pokud by to pracovalo na stejné frekvenci jako mýto pro kamiony (5.8GHz), tak by byl "trochu" problém sehnat osciloskop za nějakou rozumnou cenu (menší než desítky-stovky tisíc Kč).Aha. No, třeba tam bude nějaká rádiem dekódovatelné modulace a na osciloskop nám už poleze jen NF výstup. Taky je možnost reverzovat čip ve vinětě.
zničení mýtné brányVinět, vinět…
Aha. No, třeba tam bude nějaká rádiem dekódovatelné modulace a na osciloskop nám už poleze jen NF výstup. Taky je možnost reverzovat čip ve vinětě.No, uvidíme. Každopádně, řekl bych, že v tom bude nějaká sofistikovanější elektronika - přece jenom, je to (alespoň v případě mýtného pro kamiony) poměrně dost velká krabička.
Vinět, vinět…To jsem si říkal, ale kdyby to byl jen klasický samolepkový RFID čip tak kladivo (nebo mikrovlnka) bude jistější.
To jsem si říkal, ale kdyby to byl jen klasický samolepkový RFID čip tak kladivo (nebo mikrovlnka) bude jistější.DISCLAIMER: Opravdu to s ničením vinět nemyslím vážně. Není požadavkem možnost provedení na dálku a na pohled nepoznatelně? PS chválím naši jídelnu, že používá kontaktní čipy
V Německu jsou oproti většině okolních Evropských států řidiči osobních automobilů od nutnosti platit dálniční poplatky ušetřeni. V dnešní době je průjezd Německých dálnic pro všechny osobní automobily zdarma a výběr poplatků poplatků probíhá pouze u vozů nad 12t a to v podobě elektronického mýtného. odkaz
Nový systém se nazývá Toll Collect a vztahuje se na jízdy nákladních automobilů s celkovou hmotností nad dvanáct tun. Je to první a dosud jediný systém, který se obejde bez dálničních pokladen. Systém je totiž založen na satelitním sledování kamionů, v jejichž palubní desce je umístěn speciální přístroj ve velikosti autorádia (takzvaný On Board Unit neboli OBU), který na kilometr přesně určuje ujetou trasu a její cenu. Pokud se dá automobil do pohybu, systém automaticky registruje, kde se přesně nachází. OBU pak vypočítá výši poplatku a pošle tuto informaci do centrály, která ji vyúčtuje se spediční firmou. toll-collect
pre
slouží pro předformátovaný text (např. kusy kódu). Pro citáty je určen element blockquote
.
Což má zásadní problém, že když se změní výše nebo rozsah zpoplatnění, tak se bude účtovat podle starého nastavení. Řešit se to dá dvěma způsoby: předávat trajektorii (to je to nenáviděné sledování) nebo zajistit aktualizaci nastavení krabice.
Vzhledem k tomu, že komunikace stejně musí být obousměrná (aby krabice věděla, že se vyúčtování cestou neztratilo) a musí být kryptograficky zabezpečená (aby se údaje nefalšovaly), tak si dovedu představit řešení, že krabice bude ukládat trajektorii, před přenosem vyúčtování se povinně stáhne aktualizace ceníku, krabice vypočte správnou cenu a tu odešle. Pomocí kryptografie lze vynutit, aby všechny fáze byly vykonány v tomto a ne jiném pořadí.
Jediný problém je, že takové vyúčtování bude nějakou dobu trvat. Ale to je jen otázka vhodně nastavené časové tolerance.
Tiskni
Sdílej: