Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Prostě o všem o linuxu o životě o práci atd.
Za papírové dálniční kupony ministerstvo ročně zaplatí kolem tří set milionů korun, stát na nich vybere kolem dvou až tří miliard ročně. Naopak Kapsch ve své studii předpokládá, že by roční provoz vinět stál kolem 800 milionů korun.to vidím pouze jako jedno plus, který tento systém obsahuje. Začínají prosakovat nové verze
Ministerstvo dopravy zatím nemá přesnou cenu za celý projekt, ani cenu jedné elektronické viněty. Hlavním systémovým dodavatelem zůstává firma Kapsch. Ministr dopravy argumentuje tím, že ekonomicky smysluplný začne být projekt přechodem na zpoplatnění reálně projetých kilometrů, což by mělo být zavedeno do dvou let. Ministerstvo počítá s tím, že viněta nebude registrována ani na jméno, ani na konkrétní vozidlo a bude zachována její plná přenositelnost, například mezi více vozidly v rodině. V současné době se vedle koncové ceny řeší i několik technických problémů. Čitelnost elektronických dálničních známek pod mýtnými branami podle expertní komise ministerstva dopravy snižují mj. pokovená čelní skla osobních automobilů, nejisté je i přečtení viněty u vozidel, které se pohybují rychlostmi nad 160 km/h.Tolik citace z MD.
Zpoplatnění dle délky by se muselo řešit opět změnou zákona o silničních komunikacích
Pak se nelze divit, že krádeže těchto krabiček budou na denním pořádku, ono se ani neví zda
Tiskni
Sdílej:
předpokládá, že by roční provoz vinět stál kolem 800 milionů korun
Sakra, to číslo je mi nějaké povědomé, kde jsem ho jen mohl vidět? :-)
Predseda dopravni gay iniciativy prohlasil, ze stat ta sranda prijde na 12 miliard. V teto souvislosti je zajimave se podivat, kdo jak hlasoval. No nebudu vas napinat, rozpoctovi jestrabi v cele s nejlepsim ministrem financi vsech dob opet prokazali, ze statni schodek se zvysi jen pres jejich obstruujici mrtvoly.
a svícení ... nebude, je to přece neekologické
Když dorazil do bytu, bylo už dvaadvacet hodin. Světla zhasnou ve třiadvacet třicet.(1984)
nikdo neví s čím oni přijdou zda to bude to nebo ono
Zkušenost bohužel ukazuje, že je úplně jedno, s čím Kapsch přijde, protože jejich řešení bude stejně vybráno jako nejlepší a stát ho ochotně zaplatí.
Ministerstvo dopravy o zavedení vinět už jedná s provozovatelem mýtného systému firmou Kapsch, která by měla novou technologii připravit. "V tuto chvíli musíme začít pracovat na přípravě elektronických vinět. Už jsme oslovili firmu Kapsch, protože viněty by byly součástí mýtného systému," řekl iDNES.cz mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Uvažuje se jak o standardní verzi tedy kdy si koupíte krabičku dokoupíte kupon a jezdíte a i o druhé rozšířené verzi, kdy krabička by sloužila jen jako elektronický záznam a platilo by se od km.Já si nemůžu pomoct, ale určitě to bude buď accounting na straně klienta, nebo ta krabička bude hloupý maják opakující ID. V prvním případě šroubovák a reverzní inženýrství, v druhém lepší rádio a osciloskop…
a kdo nám zaručí, že satelit bude šmírovat jen nad dálnicemi a ne jindeTo už z principu zaručit nejde, protože satelit nešmíruje, jenom vysílá časové značky
V současné době se vedle koncové ceny řeší i několik technických problémů. Čitelnost elektronických dálničních známek pod mýtnými branami podle expertní komise ministerstva dopravy snižují mj. pokovená čelní skla osobních automobilů, nejisté je i přečtení viněty u vozidel, které se pohybují rychlostmi nad 160 km/h.Nemáte někdo na vyhození starý foťák s bateriovým bleskem?
Já si nemůžu pomoct, ale určitě to bude buď accounting na straně klienta, nebo ta krabička bude hloupý maják opakující ID. V prvním případě šroubovák a reverzní inženýrství, v druhém lepší rádio a osciloskop…Druhý případ je trochu horší - pokud by to pracovalo na stejné frekvenci jako mýto pro kamiony (5.8GHz), tak by byl "trochu" problém sehnat osciloskop za nějakou rozumnou cenu (menší než desítky-stovky tisíc Kč). To už mi přijde lepší rešení začít reverzovat mýtnou bránu :) Nicméně mám takový pocit, že to mýtné pro kamiony není jen hloupý RFID čip (koneckonců, proč by to jinak bylo v tak velké krabičce?)
Nemáte někdo na vyhození starý foťák s bateriovým bleskem?EMP generátor? Obávám se, že ty jednotky J by na zničení mýtné brány nestačily.
Druhý případ je trochu horší - pokud by to pracovalo na stejné frekvenci jako mýto pro kamiony (5.8GHz), tak by byl "trochu" problém sehnat osciloskop za nějakou rozumnou cenu (menší než desítky-stovky tisíc Kč).Aha. No, třeba tam bude nějaká rádiem dekódovatelné modulace a na osciloskop nám už poleze jen NF výstup. Taky je možnost reverzovat čip ve vinětě.
zničení mýtné brányVinět, vinět…
Aha. No, třeba tam bude nějaká rádiem dekódovatelné modulace a na osciloskop nám už poleze jen NF výstup. Taky je možnost reverzovat čip ve vinětě.No, uvidíme. Každopádně, řekl bych, že v tom bude nějaká sofistikovanější elektronika - přece jenom, je to (alespoň v případě mýtného pro kamiony) poměrně dost velká krabička.
Vinět, vinět…To jsem si říkal, ale kdyby to byl jen klasický samolepkový RFID čip tak kladivo (nebo mikrovlnka) bude jistější.
To jsem si říkal, ale kdyby to byl jen klasický samolepkový RFID čip tak kladivo (nebo mikrovlnka) bude jistější.DISCLAIMER: Opravdu to s ničením vinět nemyslím vážně. Není požadavkem možnost provedení na dálku a na pohled nepoznatelně? PS chválím naši jídelnu, že používá kontaktní čipy
V Německu jsou oproti většině okolních Evropských států řidiči osobních automobilů od nutnosti platit dálniční poplatky ušetřeni. V dnešní době je průjezd Německých dálnic pro všechny osobní automobily zdarma a výběr poplatků poplatků probíhá pouze u vozů nad 12t a to v podobě elektronického mýtného. odkaz
Nový systém se nazývá Toll Collect a vztahuje se na jízdy nákladních automobilů s celkovou hmotností nad dvanáct tun. Je to první a dosud jediný systém, který se obejde bez dálničních pokladen. Systém je totiž založen na satelitním sledování kamionů, v jejichž palubní desce je umístěn speciální přístroj ve velikosti autorádia (takzvaný On Board Unit neboli OBU), který na kilometr přesně určuje ujetou trasu a její cenu. Pokud se dá automobil do pohybu, systém automaticky registruje, kde se přesně nachází. OBU pak vypočítá výši poplatku a pošle tuto informaci do centrály, která ji vyúčtuje se spediční firmou. toll-collect
pre
slouží pro předformátovaný text (např. kusy kódu). Pro citáty je určen element blockquote
.
Což má zásadní problém, že když se změní výše nebo rozsah zpoplatnění, tak se bude účtovat podle starého nastavení. Řešit se to dá dvěma způsoby: předávat trajektorii (to je to nenáviděné sledování) nebo zajistit aktualizaci nastavení krabice.
Vzhledem k tomu, že komunikace stejně musí být obousměrná (aby krabice věděla, že se vyúčtování cestou neztratilo) a musí být kryptograficky zabezpečená (aby se údaje nefalšovaly), tak si dovedu představit řešení, že krabice bude ukládat trajektorii, před přenosem vyúčtování se povinně stáhne aktualizace ceníku, krabice vypočte správnou cenu a tu odešle. Pomocí kryptografie lze vynutit, aby všechny fáze byly vykonány v tomto a ne jiném pořadí.
Jediný problém je, že takové vyúčtování bude nějakou dobu trvat. Ale to je jen otázka vhodně nastavené časové tolerance.