abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Nová verze

    Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Nová verze

    Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 28
    včera 12:33 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.6. 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.6. 11:11 | IT novinky

    Před 40 lety, 19. června 1984, Bob Scheifler představil první verzi okenního systému X (X Window System). Vycházela z okenního systému W (W Window System).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 52
    20.6. 11:00 | Nová verze

    Desktopové prostředí MATE bylo vydáno ve verzi 1.28. V gitových repozitářích je sice už od února, ale oznámení vydání se na webu objevilo s několikaměsíčním zpožděním (únorové datum zveřejnění je nepravdivé). Jde o první velké vydání od roku 2021. Uživatelsky nejvýznamnější pokrok je v podpoře Waylandu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Počasí

    28.5.2010 23:50 | Přečteno: 2003× | ostatni | poslední úprava: 28.5.2010 23:50

    Asi nejsem sám koho již začíná pěkně štvát to počasí, které je zde skoro každý den. Kdo ví co se děje proč se venku žení všichni čerti a zda za to může sopka "Eyjafjallajökull".

    Dnes večer se u nás střídala jedna bouřka za druhou včetně bouřky s kroupami. Jak jsem se díval na meteoradar vypadalo to, že střed těch bouřek je někde u nás. No jak jsem se díval, střed tedy 40mm/hod se asi může celkem hodně brzo naplnit, protože prší opravdu hodně.

    Takové počasí si opravdu nepamatuji, byly kdysi dávno bouřky, které se objevily a po chvilce bylo po nich.

    No ono se stačí podívat kolik vody teče podél cest, polí a luk. Pamatuji si, že za nás bylo vše celkem v pohodě, občas nějaké povoděn malého rozsahu, ale celkem se vše zvládlo. Když si vezmu, že za nás bylo poviností JZD udělat melioraci a úpravy luk a polí tak, aby k tomuto nedocházelo. Každé pole-louka měla kolem krajnice koryta, která dnes již "nejsou" a mezi předěly luk a polí musel být vždy nějaký meliorační bazmek, který vodu odvedl tam kde měla být.

    Když jsem jel kolikrát u nás po silnicích II-III třídy tak mohu jen konstatovat, že hrůza, voda, která měla být v korytech kolem polí je na silnici a teče prostě všude. Meliorační strouhy prostě chybí, protože byly rozorány a zahrnuty tak, aby se zvětšila plocha polností. Koryta podél silnic také chybí asi ze stejného důvodu. Nechápu jak Ti naši pantátové tam nahoře na Ministerstvu kam pole patří o tom nějak nerozhodnou a nedonutí ty kterým pole patří, aby bylo tak jak má být.

    Kde je vlastně chyba a kdo může ta toto počasí?

    Nebo nás jen matka příroda trestá, za to jak se k ní hezky chováme. Nejsem žádný zelený, jen mne prostě štve, když vidím, že voda z polí a luk se valí k nám a kolem nás.

    Přiložen obrázek z meteoradaru a pár obrázků toho co u nás řádilo.        

    Hodnocení: 40 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Počasí, obrázek 1 Počasí, obrázek 2 Počasí, obrázek 3 Počasí, obrázek 4 Počasí, obrázek 5 Počasí, obrázek 6 Počasí, obrázek 7 Počasí, obrázek 8

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jsem na světě delší čas. Mohu potvrdit, že za mého dětství bylo počasí předvídatelné a tak nějak normální. Posledních 10–20 let ale začíná být vidět, že lidská činnost začíná postupně dělat paseku jak v počasí, tak v ročních dobách, teplotách i všude. Jen ta paseka exponenciálně roste, nic víc, nic méně.

    Do toho se na tom přiživí kdejaký parazit a tlučhuba na zkazkách a lžích typu „globální oteplování“, „bioapaliva“, či další. To sice nezpůsobí změnu počasí, ale zato to šikovně odčerpá jakoukoli touhu lidí něco s tím dělat, a stavu si všimnout.

    Kromě toho kapitalismus, zvláště liberalismus, nemá šanci změnit ani další ze stavů v článků. Teorie, že každý si bude svobodně dělat co ho namane, jeho vlastnictví bude nedotknutelné, stát je fuj, regulace jsou fuj – ona řada věcí se musí dohodnout nadindividuálně. Jako třeba ta opatření proti povodním.

    Předpisy na potraviny, jedy, látky, a další se potajmu jen zmírňují a uvolňují. O tom se samozřejmě moc nepíše.

    Nejsme ani za mák ekolog, spíše antiekologog. Ale něco se děje, to si porovnáním svých vzpomínek snadno dokáži.

    Nicméně to je jenom začátek. Klidně si to můžete protáhnout dále. Už dnes mají lidé stařecké nemoci v mládí, které dříve neexistovaly u mladých lidí. Po čase začnou mít civilizovaní lidé problém s plodností. Po čase běžná 30letá žena bude díky vysokému množství chemie, hormonů, přísad, atd. bude neplodná. Za nějaký čas odpadne ženám rozhodování zda dítě před, nebo po kariéře, plodné budou jen ženy velmi mladé. Odložení dítěte na dobu možná po 25 bude fakticky znamenat bezdětnost.

    Jinak jako mladý jsem běžně pil z každého potoka, či vody v přírodě. Dnes už bych si to netroufnul. Přijde čas, a voda bude velmi drahá. Dělá se vše pro to.

    A jak to bude dál se nechci domýšlet. Jednak tu už naštěstí nebudu mezi živými. A jednak když to tak lidé chtějí, ať si to dotáhnou.
    gtz avatar 29.5.2010 01:09 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Zdravím, díky za delší reakci, no já jsem na světě také delší dobu, také si pamatuji, že jsem se v mládí mohl napít vody někde v lese apod. Bohužel dnes je situace o hodně jiná. Tam kde byl potůček je dnes špinavá stoka zamořená vším co se najde okolo.

    Blog jsem psal jen proto, že to co se děje poslední dobou nepamatuji. Ano máte absolutní pravdu s tím, že dnes je situace jiná ve všem. Stačí se podívat na dnešní alergie a ostatní civilizační choroby.

    Ty rádoby instituce a strany zeleného rozsahu si myslí, že tím co dělají něco změní. Nezmění nic akorát se snaží se zviditelnit a něco z toho všeho získat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bluebear avatar 29.5.2010 01:27 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Já mám pocit, že se počasí postupně stává méně předvídatelným a jaksi nezvyklým, jako by se trochu měnil charakter podnebí. Vidím to i na meteorologických předpovědích - během mého života se modely počasí postupně zpřesňovaly a v nejlepším období to dokázali jakžtakž i na týden dopředu, dnes už zase s bídou na dva dny.

    A je fakt, že na lidi to působí divně - vidím to kolem sebe a známí doktoři soudí, že přibývá podivných chorob (ne třeba vysloveně nových a neznámých, ale projevujících se jinak nebo s nezvyklým načasováním).

    Ale jsem si vědom, že lidská paměť je selektivní, a už vůbec si netroufám tvrdit, jestli a jak moc za to mohou lidské vlivy. Divoké změny podnebí, a to celoplanetární, se stávaly dávno předtím, než opice slezly ze stromů.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Grunt avatar 29.5.2010 01:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Já mám pocit, že se počasí postupně stává méně předvídatelným. Vidím to i na meteorologických předpovědích - během mého života se modely počasí postupně zpřesňovaly a v nejlepším období to dokázali jakžtakž i na týden dopředu, dnes už zase s bídou na dva dny.
    Ale jsem si vědom, že lidská paměť je selektivní
    Já mám pocit, že se počasí postupně stává jaksi nezvyklým
    +1, ale zas nejsem takový stařec abych toho pamatoval a mohl posuzovat jako místní rada starších :-) (invektiva leč skrytá, tak určitě jasná)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bluebear avatar 29.5.2010 01:49 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    (invektiva leč skrytá, tak určitě jasná)

    Nejsem si jist, jestli jsem ji pochopil; označit mě za starého není invektiva; čím dál víc se to stává konstatováním reality. Ale, abych použil citát ze Slashdotu:

    "Já jsem například, i přes svůj věk, zcela jist, že... oh, pssst, podívejte, ten slavík se vrátil!"
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Grunt avatar 29.5.2010 12:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Pointa je v tom, že jsem o cca. 10 let mladší a jako člen rady starších si teda určitě nepřipadám a 10 let není zas takový odstup abych si mohl myslet, že se na tom za 10 let něco významně změní. Pamatují ti co zažili 1877, ale pochybuju, že se jich tu bude pohybovat moc.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xxxs avatar 29.5.2010 01:53 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    nedavno vyplakavali inuiti, ze nedokazu citat pocasie, tradicne indikatory sa im davaju vadne vysledky.
    ...Ale jsem si vědom, že lidská paměť je selektivní, a už vůbec si netroufám tvrdit, jestli a jak moc za to mohou lidské vlivy. Divoké změny podnebí, a to celoplanetární, se stávaly dávno předtím, než opice slezly ze stromů.

    Nebuďte zbytečně skromný. Za toto mohou zaručeně lidské vlivy.

    Buďte hrdý na to, co člověk dokázal!

    Ovlivnit počasí způsobem, že se chová divně. Posunout stařecké nemoci do mládí člověka. Nechat vyhynout spoustu zvířat a rostlin.

    Kdysi sám Grygar napsal, že kdyby mimozemšťané sledovali naši planetu, prostě by jí nemohli přehlédnout. Na naší planetě už skoro neexistuje tma (zkuste někdy pozorovat jako nadšený astronom oblohu). Kromě toho země vyzařuje tak obrovskou energii v umělých rádiových a jiných elektormagnetických vlnách, že tento vliv musí být jakýmkoli mimozemšťanům i z dálky nápadný jako pěst na oko.

    Vy si myslíte, že opravdu dnešní počasí je nějaký přirozený proces? Proč tedy jde synchronně s x dalšími devastačními procesy?
    29.5.2010 08:19 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    No, já jsem tady už 52 let. Ale kdo ví co pamněť. Leč:

    Předvídatelnost počasí je fakt v řiti. Dřív jsem na horách ráno věděl, jak bude odpoledne. Podle rosy, tepla... etc. Dnes poznám kulový, a co víc, stejně jsou na tom místní, třeba chataři, co na jednom místě žijí i desítky let. Dřív věděli, dnes neví. Civá se to "divně".

    Začátkem roku jsem dostal vyrážku, která se spojuje v takový dost divné strupy. K tomu únava. V současný době to má asi deset lidí z mého okolí. Jdu k zubařce a jak tak kecáme... jo, ta to má taky a prej hodně jejich pacientů. Doktoři krčí rameny.

    Svět jsme změnili značně. Že by on na to neregoval, že by se v jiných podmínkách počasí, nemoci... ale i lidé nechovali jinak než se chovali? Třeba i k lepšímu, ale zatim se ukazuje, že nejlepší pro "přírodu" a živé systémy vůbec, je do toho nekecat a nechat to na nich. Pokud to jde.

    Naděje na poklidnou změnu k trochu opatrnosti je prakticky nulová. Zelení se diskreditovali částečně sami, částečně lidi sežrali řízenou i spontální kampaň proti nim.

    Nějaké odříkání si, v zájmu lepšího protředí pro nás a hlavně děti? Cccccc, to by byl ochotný tak ani ne jeden za sta. A na vytvoření bordelu stačí jeden z tisíce. Přitom se může ukázat, že dluhý států v penězích jsou proti tomuhle dluhu sranda. Když se podíváme, co dokáže i tak malinká fluktuace od "normálu", jako je pár dní deště nabo pidisopčička. Trochu popela a naše lavný letadla nelítají, ani ty vojenský, co na nic máme postavenou obranu.
    29.5.2010 10:08 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Ač jsem ročník pouze 1978 mám trochu jiné zkušenosti a to především s vodou.

    Pamatuji si, jak Vltava pod Českým Krumlovem se změnila v hnusnou smradlavou černou břečku, ve které dalších 20 km bylo vše ve vodě pokryté podivnou červenou řasou, než se voda sama vyčistila. Pamatuji si,jak všechny řeky v Plzni hnusně smrděly a Berounka začala být čistá až nějakých 20-30 km za Plzní. Pamatuji si na inteligentně zasázenou kukuřici nad chatou tak, že za deště se z pole do lesa prohnala úžasná vlna bahna odnesla spoustu ornice až do přehrady. Studánka na chatě byla po rozboru kvality vody označená jako nevhodná pro kojence, nicméně až po té co všichni všichni kojenci v dané chatové oblasti na ní vyrostli. I nějaké propršené skoro celé léto si pamatuji.

    Takže nějak nemám pocit, že by se všechno zhoršovalo.
    29.5.2010 10:31 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Takový ty místní) nejhorší prasárny se zlepšily. Všude po Evropě. Obrovsky se změnilo myšlení lidí (ale už se zase asi vrací zpět). Celkově se mi to nějak nezdá. Extrémní počasí bylo mockrát, ale mezi tím byl průměr. Jako takový opravdu zarážející faktor bych měl tu nepředvídatelnost. A četnost "extrémů".
    okbob avatar 29.5.2010 11:13 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Osobně si myslím, že to co nejvíc dostalo na prdel je tělesná i mentální zdatnost populace. Díky přehradám se otupily jarní povodně, 10 let do nás politici hustí, že bude hůř .. stres, přežírání, strach o dobré bydlo, málo pohybu, přetlak reklamy, keců - dost lidí žije ze strachu všech ostatních - viz např. loňská aféra s prasečí chřipkou. Myslím si, že by bylo hned lépe, kdyby se zakázala reklama (i ta skrytá) na jakékoliv léky.

    K tomu počasí - minimálně tady na Benešovsku byly před první světovou válkou bouřky, které smetly vesnice. Když tak se dívám po světě nebo bavím s lidmi - divím, kde všude si lidi staví domy. Na těch nejhloupějších místech, kde by si nikdo dřív nepostavil chlívek - na parcely se rozprodaly pole - že tam nikdo dřív nestavěl nebyla náhoda.
    gtz avatar 29.5.2010 11:11 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    No já jsem ročník 1964 a pamatuji si co zde na Moravě bylo s vodou. Některé změny jsou k lepšímu, ale více změn je k tomu horšímu.

    Pamatuji si jak v 80-letech naše škola měla exkurzi k Novým mlýnům, kde se stavěly ty 3 nádrže. Tehdy tam dole bylo celkem hodně vody, ale spíše lokální povodně. Po těch stavbách je sice klid, NM poberou hodně vody ( když byly povodně 1997 a 2003 tak se hladina zvýšila minimálně a ostatní lidé měli klid), ale má to zase své proti. V některých okolních obcích prostě počala mizet voda ze studen.

    Vídával jsem spoustu lidí co se starali třeba o Brněnskou přehradu, Vranovskou přehradu apod. Tehdy nebylo tolik sinic jako je dnes, dalo se tam i koupat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.5.2010 11:46 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Znám dost lidí z Povodí Vltavy, takže o vodě mám také trochu přehled. Obecně se kvalita vody v přehradách zlepšila, jednak kvůli tomu, že na přítocích bylo postaveno spoustu čističek odpadních vod a pak především díky tomu, že se přestalo tak přehnaně hnojit na polích. Nicméně v bahně na dně přehrad je stále uloženo dost hnojiva z předchozích let a dostává se to pryč pomalu, takže vyčištění přehrad od sinic bude ještě pěkně dlouho trvat. Nicméně obecně je sinic méně, ale více se kontroluje kvalita vody a vyhlašují a především mediálně propagují různé zákazy koupání a tak to vypadá, že je sinic více než dříve.
    Grunt avatar 29.5.2010 12:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Tak o tom teda nic nevím. Jak Dyje, tak Morava je tady dole vylétá téměř rok co rok. Je sice pravda, že při současných povodních to NM zachytili, ale to je spíš náhoda, že nebyly naplněné až po vrch jako ostatní vodní nádrže na severu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 29.5.2010 13:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Nevím přesně jak to tam je, ale myslím, že to má na svědomí spíše Morava. Byl jsem u NM u obou těch velkých povodních a tehdy třeba v Židlochovicích voda málem přetékala most, ale v NM na první nádrži to nebylo skoro poznat. Ale kdyby tam nebyly ty nádrže pak kdo-ví jak by to dopadlo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 29.5.2010 13:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Nevím přesně jak to tam je, ale myslím, že to má na svědomí spíše Morava.
    Kdepak.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 29.5.2010 14:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Pro příští povodně web, který se může hodit. Bohužel mají historii jen týden dozadu, takže tohle se už asi nerozhodne...
    Grunt avatar 29.5.2010 14:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Jo počkat. To není fotka ze současných povodní. To samozřejmě začalo narůstat a když se hladina ocitla pod druhým povodňovým stupněm (a nebo spíš až Jožka s Franckem dopily kafíčko) se začalo s regulací a po dobu povodně byla udržována hladina velmi těsně na vyhlášením prvního povodňového stupně (asi aby to značilo, že se něco děje). Ale jak jsem řekl. Klidně to mohla být náhoda a zrovna měli prázdno.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    okbob avatar 29.5.2010 12:44 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Myslím si, že zbytečně strašíte - neustále se zvyšuje průměrný věk - s tím jasně souvisí civilizační choroby - medicína do jisté míry prodlužuje život, asi na minimum se snížila dětská úmrtnost - což se stejně někde musí projevit. Díky moderní diagnostice se ví o řadě nových nemocí - dříve jen člověk prostě zemřel. Navíc média uměla vytváří z populace hypochondry - to je téma o kterém lze psát stále.

    Když jsem byl mladší, tak jsem byl schopný pozřít žížalu - dneska bych to určitě nedělal - a nic o kvalitě životního prostředí to nevypovídá. Ještě před deseti lety jsem dal deset kousků a přežil jsem to. Dneska by mne to nejspíš zabilo - ale o čem to vypovídá? Že jsem starší - a že v chlastu se nemůžu rovnat dvacetiletým borcům - a že už mi není dvacet.

    Jinak částečně souhlasím, že tlak na znečišťování životního prostředí bude - zrovna tak jako na tlak na chemii v potravinách. Generovat kvanta levných potravin ani jinak nejde. A producenti si zaplatí média, poslance aby se to šikovně uvedlo a z těch, kteří na to budou upozorňovat udělali blbce. Tady chybí praktický přístup k populaci ze začátku 20 století, kdy bylo cílem mít populaci bojeschopnout. V okamžiku, kdy jde o kšeft je cílem vychovat z dětí, co nejdříve dospělé, a ve chvíli, kdy přestanou utrácet a vydělávat by měli co nejdříve odejít. Kvalita života je něco, co ekonomové nedokáží ocenit, a tudíž to pro ně neexistuje :(. Ale bylo určitě hůř - jen naše generace to nezažila.
    Jestli to byla reakce na mně, já nestraším.

    Mám pocit, že nejvyšší průměrný věk byl v nedávné minulosti, od té doby bude pomalu zase klesat. Ani veškeré výdobytky medicíny nedokáží přebít ostatní nepříznivé faktory – mizernou stravu z většiny obchodů (navíc s mnohonásobně větším přídavkem chemie, než kdysi – barviva, konzervanty, zlepšovače chutí, přebíječe nechutí, a další), zhoršující se prostředí, větší stres a další.

    Já nemluvil o civilizačních chorobách, já mluvil o tom, že prokazatelně dříve pouze stařecké nemoci dnes dostávají klidně mladí lidé po pubertě. A to je fakt, to se zeptejte libovolného lékaře.

    Prostě člověk je stále součástí přírody, a když si tu přírodu ovlivní, ovlivní i sebe. A příznaky, že si člověk nedělá dobře, ty se prostě zakrýt nedají. Jen opravdu fanatický optimista to bude chtít zatlouct.

    Jinak já jsem absolutně netečný k počasí, nepůsobí to na mně. Ale většině lidí kolem mně je divně už proto, že prostě jsou unavení, ospalí, nebo prostě jen je jim divně z různých nezvyklých tlaků vzduchu, či kombinace počasí, na které tělo není přímo stavěno.

    Z hlediska životní prostředí určitě hůř nebylo. To teprve bude. Z hlediska voleb, které proběhly si nikdo neuvědomuje, že nikdo z běžných lidí už nemá vývoj v rukách. Ten jsme dobrovolně odevzdali těm, co mají peníze. Protože ostatní socky do toho nemají co mluvit. V zásadě demokracie už léta neexistuje, ale řada lidí na ní ještě věří.

    Mimochodem musím velmi ocenit chytrý tah těch nahoře, když šikovně nastražili vějičku v podobě TOP09. Došlo jim, že spousta lidí chce přestat volit ODS, tak nastražili novou síť, aby chytili tyto hlasy do TOP09. Společně ODS a TOP09 budou mít většinu a oni se už nějak koaličně domluví. A voliči na to skočili, jak už vím.

    Jinak nikoho nestraším. Mimochodem, vymírají včely, možná že nebude dlouho trvat a na med budeme vzpomínat. I když ona chemie nějakou tu náhražku udělá (směs glukózy + fruktózy). Možná se bude prodávat med, i když včely už nebudou existovat. Sice bude mít nula živin, ale co už. Strava z prodejen stejně už je skoro prázdná a bez živin (proto také jsou lidí zdravotně čím dál více v háji).
    okbob avatar 29.5.2010 18:24 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Tu únavu na ostatních vidím také - příčinu ale vidím spíš v mentální rovině - a to už zhruba tak tři čtyři roky - prostě se našim politikům povedlo otrávit společnost - a pak krize tomu taky nepřispěla - s těmi stařeckými nemocemi ovšem nesouhlasím - neříkám, že to není fakt, ale může za to právě medicína - řada dospělých, kteří brzo onemocní, by dříve zemřela již v dětském věku. Dříve nejrůznější epidemie tubery, záškrtu, případně dalších nemocí sežehli všechny, kdo nebyl opravdu odolný. Díky pokroku v medicíně už na tyto choroby neumíráme, ale umíráme na nové.

    Navíc si myslím, že opravdu se začíná projevovat nedostatek pohybu - víc než kdy předtím se vysedává u počítačů, televize - fyzička, kondice až na pár výjimek chybí nebo je umělá - z klimatizovaných sálů tělocvičen. Určitá korekce musí přijít. Minimálně životní styl se musí změnit a podle mého se změní - jinak s názory na TOP9 s Vámi souhlasím - jde o marketing. Ale třeba tam někoho napadne myslet.
    Politikům se nikoho otrávit nepovedlo.

    Zahoďte svoje ideály a budete otráven tak jako tak. Člověk totiž na ideály funguje. Když si lidé dobrovolně celý svět přeznačkovali pomocí ekonomické ceny, a ostatní je neužitečné, tak zaručeně budou otráveni, politik, nepolitik.

    Optimismus je totiž dar – pro člověka, který pochopil, a neztratil ideály, a přitom s nimi je v realitě. To sousloví „který pochopil" je v tom dost klíčové.

    Jsme si jist, že jednou z věcí, proč lidé byli dříve často šťastnější je, že znalosti a vědění nepovažovali za něco podřadného (špatně se to často zpeněžuje a převádí na HDP). Dnes už nikdo nechce nic vědět, protože je to na jak tvrdí na houby.

    Stařecké nemoci rozhodně nejsou záškrt, tuberkulóza, ani nejrůznější epidemie. Celé je to v zásadě ale stejné. Díky našemu stylu, stravě, chemikáliím jsou oslabená těla všech natolik, že ani medicína za chvíli nebude moc pomoci. A také díky tomu, že díky medicíně vyléčí i člověka, který je slabý. Co uděláte s člověkem, který má imunitní systém v háji? Nic. Co uděláte s člověk s prudkou alergií?

    Jednoduše medicína vyhubila nemoci „hardware těla“, ale nedokáže si moc poradit s jemnějšími „software nemocemi“. Imunitní systém, alergie – to jsou nemoci sw. Dodnes medicína neví, jak funguje mozek. Ví to jen dosti zběžně.

    Ohledně tělocvičen a pohybu rychle narazíte. Samozřejmě to bude přivítáno, koneckonců tělocvična, fitness, atd. jsou výborné podnikatelské aktivity. Jako zdroj příjmů. Sportovat už zhusta zadarmo také není kde. Možná tak běhat po ulicích – mluvím-li o městech. Když jsem se chtěl po létech vrátit třeba k lyžování, stačilo mi seznámení s cenami.

    Mimochodem, celá ta duševní otrávenost a nezájem o cokoli a ztráta ideálů je dost vidět i na ženách. Já jsem teď sám po rozchodu s ex před několika lety. Pokoušel jsem se x-krát seznámit, ba dokonce nemám sebemenší problém, co se žen týče. Ale ze schůzek jsem zdrhal – ženy už prostě nejsou ženami (až na vzácné výjimky). Ano ony už ničemu nevěří, nevěří na lásku, na romantiku, atd. až na výjimky. Zdůrazňuji, je mi 40, proto nemluvím o dvacetiletých ženách.
    gtz avatar 29.5.2010 21:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Bohuže máte pravdu, no já trpím nějakou dobu alergií na lepek a částečně na mléko. No této alergie se prostě nedá zbavit a kdysi pomáhaly nějaké prášky z CIBA ze Švýcarska co mi psala kamarádka doktorka. Jenže pár let po revoluci tyto prášky přestaly být základním léčivem a přešly do 100% spolu-účasti (krabička na měsíc cca 3000.-), pak ale najednou ta léčiva nebyla na schváleném seznamu. No takže zase haluz a zase se hodně a hodně dívat co jím.

    Malý příklad ze Slovenska:

    Můj bratranec (Slovák) o 2 roky mladší (44) pracoval pro jednu českou firmu na Slovensku. Před cca 10 lety se u něho zjistila těžká cukrovka. Byl pojištěn u VZP a potud to bylo v pohodě, dostal počítač řídící inzulín a mohl dále pracovat. Jenže Česká společnost ukončila svoji činnost v SK a on přešel pod Slovenskou pojišťovnu. No a co se stalo : Bylo mu řečeno, že na počítač nemá nárok, prý je to extra-péče a tu si musí zaplatit. CCa 100 000 SK / rok, zajisté tuto částku neměl, takže zase brát injekce a měřit si obsah cukru.

    Celkem divné, že se takto chovají, on byl jejich klientem také celkem hodně dlouho a platil jako mourovatý. Prostě je to hodně o přístupu k lidem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    okbob avatar 29.5.2010 22:48 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Možná se trochu míjíme - já nikomu neříkám, co má dělat, ani to tu nenavrhuji - zhruba vím, co budu dělat já, dá-li Pán Bůh zdraví. Mimochodem, jeden z těch nejzdravějších sportů je zadarmo - chůze, vypnout počítač a jít ven. A třeba tam člověk najde jiné ideály, místo těch, které zahodil. To je na jinou diskuzi - spíš u pivka než na internetu.
    gtz avatar 29.5.2010 23:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Ano máte pravdu, nedávno jsem byl s kolegou se podívat na staré objeky někde na Libavě. Krásný výplach hlavy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.5.2010 18:04 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Samozrejme, o te nepredvidatelnosti je to otazka, do jake miry v tom hraje roli osobni zkresleni. Nicmene, podle teorie a modelu globalniho oteplovani se maji bourky a nepredvidatelne pocasi stat castejsim, nez drive, protoze je vice energie v zemske atmosfere (take ma prijit vice srazek, v nekterych regionech, a ty se obecne tezko predpovidaji).

    Ale nikdo si asi zatim netroufa tvrdit, ze se to konkretne deje (veskera pozorovani v tomto smeru, o kterych vim, jsou na urovni statisticke chyby, ale jista korelace tam tusim je).
    Grunt avatar 29.5.2010 01:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Počasí
    …pěkně na pikaču.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 29.5.2010 01:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Tak tak
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.5.2010 07:50 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Předpovědní modely s vysokým rozlišením v tříhodinových intervalech na dva až tři dny pro střední evropu lze najít na švýcarské službě Meteoblue anebo na polské ICM. Sledovat tyto služby bývá téměř vždy aktuálnější a přesnější (především kvůli možnosti sledovat konkrétní lokalitu) než předpovědi ČHMÚ nebo Meteopressu.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.5.2010 11:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    ICM je dost dobrý, používal jsem ho. Dneska používám accuweather.com hlavně na krátkodobou předpověď, možná je to jen náhoda, protože jejich služeb využívám krátce, ale hodinová předpověď vždy seděla...
    29.5.2010 12:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Sleduji ty servery skoro každej den pro několik míst v ČR již déle než tři roky, protože mně to baví, a pokud se Accuweather trefuje, tak je to spíše momentální náhoda a štěstí. Je to způsobeno tím, že nemá tak dobré rozlišení modelu, myslm že má krok sítě kolem 50 km a to je málo.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.5.2010 12:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Jasně, já to mam jen v záložce pro Prahu a dám si F5, dřív mně to taky bavilo, ale to nadšení se postupně tak nějak vytratilo... ;-)
    gtz avatar 29.5.2010 12:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    To ICM je hodně dobré. Třeba pro Brno to sedělo vždy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.5.2010 13:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Vždy ne, ale téměř vždy skutečně s přesností na plus minus hodinu nebo dvě. Kam se na to hrabe celorepubliková předpověď v televizi pro celej den maximálně rozlišená na den a noc a ve zcela výjimečných případech na ráno a večer.

    Na ICM doporučuju naklikat meteogram pro příslušnou geografickou polohu. Porovnávám to s předpovědí Meteoblue, někdy je přesnější jedno, někdy druhé, obvykle se vyplatí porovnat obojí a pak si podle toho odvodit míru nejistoty v předpovědích.
    29.5.2010 10:53 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    pocasi je suprovy, stejny jako kdyz loni psoukla sopka na aljasce, taky byl studeny a destivy zacatek leta. co je na tom divnyho? zajimavy jak tu mladi posuci vykrikujou kolik toho pamatujou :) kdyby se zeptali svyho dedy, tak zjistej ze je to naprosto normalni. to ze devadesaty leta byly na pocasi super neni duvod k obskurnimu sentimentu!
    gtz avatar 29.5.2010 11:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    No mně je 47 a ty devadesátá léta pamatuji celkem dobře. A to počasí co je dnes tehdy opravdu nebylo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.5.2010 12:57 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Vždy, když si nějaká sopka více zasoptí, tak to ovlivní počasí okolo - zatímco jemný prach dělá dobrá kodenzační jádra a tudíž podporuje srážky, síra a její oxidy tvoří vysoko v atmosféře ¨smog", blokující sluneční záření a tudíž způsobují ochlazení.

    Když bouchla v roce 1815 sopka Tambora, tak se následujícímu roku říkalo Rok bez léta, protože průměrná teplota (nejen) v Evropě poklesla skoro o tři čtrvě stupne (což nevypadá jako moc, ale je), takže rok vypadal stylem zima-jaro-podzim-zima. A i v té době to negativně ovlivnilo (mimo jiného) dopravu - malá úroda způsobila nedostatek žrádla pro koně, což přispěšlo k vývoji bicyklu.

    Na druhou stranu, velké množství prachu způsobovalo až kýčovitě nádherné západy slunce, zachycené malíři té doby.

    BTW: Tohle všechno je pořád jen čajíček ve srovnání s výbuchem supersopky, při kterém by naše atmosféra vypadala několik měsícu až let jako "spálené nebe" z Matrixu.
    29.5.2010 15:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Každé pole-louka měla kolem krajnice koryta, která dnes již "nejsou" a mezi předěly luk a polí musel být vždy nějaký meliorační bazmek, který vodu odvedl tam kde měla být
    A kde mela byt? Co nejrychleji v nejake rece. Co tam potom s ni? Nezajem, neni moje starost...

    Zaplatpriroda, ze tohle se zacina lepsit. Jinak v porovnani s celkem suchym dvacatym stoletim musi kazde pocasi pripadat zblaznene.

    A jen tak mimochodem, lepsi pocasi uz jsem dlouho nezazil. Vse je krasne zelene, zadna poust, jako alergik si vyslovene libuju, protoze nez se nejaky pyl stihne rozlitat, tak ho dest splachne.
    gtz avatar 29.5.2010 20:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    O to nejde, dříve kolem silnic byly koryta a na polích byly strouhy, které vodu odváděly třeba spádem k lesu, kde byla větší úspěšnost vsaku a také tam voda nadělala méně škody. Dnes je toto celé zoráno a voda sebou bere jak úrodu tak i bahno, které zaplaví jak silnici tak i kanalizaci. Když byla tato voda u nás (pozn. bydlím kousek od Brna, kde je jen malý - skoro žádný potok), tak se tento potok, který ústí do přepadu mezi komunikacemi změnil v dravou řeku, která brala bahno a všechen bordel ze silnice a z polí.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.5.2010 16:03 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    No ono se stačí podívat kolik vody teče podél cest, polí a luk. Pamatuji si, že za nás bylo vše celkem v pohodě, občas nějaké povoděn malého rozsahu, ale celkem se vše zvládlo. Když si vezmu, že za nás bylo poviností JZD udělat melioraci a úpravy luk a polí tak, aby k tomuto nedocházelo. Každé pole-louka měla kolem krajnice koryta, která dnes již "nejsou" a mezi předěly luk a polí musel být vždy nějaký meliorační bazmek, který vodu odvedl tam kde měla být.
    Voda, co zůstala na polích a loukách je voda, která neodtekla do řek a neposílila povodně.
    Grunt avatar 29.5.2010 16:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Ale že zničila úrodu už moc nikoho netlačí, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.5.2010 16:27 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Za povodne se uroda neponici?
    Grunt avatar 29.5.2010 16:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Ale především v záplavových oblastech (což je zas možná kvůli půdě a cyklu plus). A pokud ho už zničí, tak je jedno jestli je na něm 20cm, půl metru nebo čtyři metry vody.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.5.2010 16:35 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Takze je celkem jedno, jestli se znici pri povodni nebo tam, kde pole vodu nepusti hned do reky?
    Grunt avatar 29.5.2010 16:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    No to je právě ten rozdíl. Když už je zaseto a pole zaplaví voda, tak jsou z toho jen ztráty na úrodě. Naopak v záplavovém území se s tím počítá a seje se až po záplavě a taková půda získává na ceně. Teda aspoň to je můj skromný odhad. Takže dostane-li se voda z míst kde není žádaná do míst kde už se s ní naopak počítá, o to líp, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.5.2010 17:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Ne. Voda se drží tam, kde se držela vždycky - na místě těch podmáčených polí dřív nejspíš byly mokré louky. Podle mě by se na těchto místech mělo zemědělství opustit a nechat je lužním remízkům.
    Grunt avatar 29.5.2010 18:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Voda se drží tam, kde se držela vždycky
    Jakože ta paní na Ostravsku co jí to vyplavilo pole to tam sázela po kolena ve vodě? To se mi nezdá. A stejně jako na ostatních místech kde se voda rozlila do polí a nebo se v nich momentálně drží.
    Podle mě by se na těchto místech mělo zemědělství opustit a nechat je lužním remízkům.
    A podle mě by se mělo zemědělství na takovýchto místech využít než je jenom nechat ležet ladem.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    thingie avatar 29.5.2010 20:22 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Hm. O problémech s ničením lužních lesů na břeclavsku jsem slyšel poslední dobou hodně. Jak tě tak čtu, asi vím proč. :)
    Růžové lži.
    Grunt avatar 29.5.2010 20:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    A za globální oteplování čirou náhodou nemůžu? (I když na druhou stranu musím přiznat, že dřevo z lužního lesa dole máme :-))
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    thingie avatar 29.5.2010 20:35 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    No, čekal bych aspoň trochu pochopení pro problém, napsat, že než bys to nechal ladem (v podobě lužního lesa), tak tam radši máš pole, a pak se divit, že na poli je voda?
    Růžové lži.
    Grunt avatar 29.5.2010 20:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Dobře, tak znovu. Nebavím se o lužním lese. Pokud je mi známo, tak do něj nikdo významně nerýpe (to už se žel stalo v minulosti) a nebo aspoň ne kvůli orné půdě. Co konkrétního jsem myslel jsem už odkázal trošičku níže. A zvláště zajímavé by to mohlo být v případě několikrát omílaných Troubek. Místo nějakého obřího poldru jehož jediným účelem by bylo nabufferování vody (nejen, že by peněz na vybudování něčeho takového nebylo potřeba málo, ale hlavně by zmizelo ze země nějaké místo, které by vůbec nemuselo) by bylo mnohem zajímavější, kdyby na druhou stranu od Troubek provedli odstřel hráze, vybudování stavidel a mohli tak krom desetiletého zaplavování vesnice mít zaručenou každoroční záplavu polí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 29.5.2010 20:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    A ještě by to částečně mohlo plnit roli protipovodňového bufferu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 29.5.2010 21:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    No stát to stejně celé poslal celé někam do /dev/zero, protože se od posledních povodní nijak aktivně nezabýval co bude. Celkem překvapivých aspoň pro mne bylo, když jsem slyšel, že více než 3/4 z lidí dotčených stavbou tohoto poldru prostě nereagovali.

    Když stát nemá peníze na to, aby udržel koryta řek, aby je vyčistil-prohloubil apod. pak je to těžké. Na druhou stranu proč se za stamiliony realizují stavby nějakých vodních výtahů na Vltavě? Toto snad mohlo počkat a místo toho se mělo řešit něco jiného kde to nepočká.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 29.5.2010 21:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Tak po něčem je potřeba dopravovat ten proviant, když u nás už se jím nikdo zabývat nechce. A navíc stavba takového výtahu vyjde na mnohem víc milionů než nějaké zaplavování polí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 29.5.2010 21:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Tuším matně, že ty výtahu se týkají jen malých lodí. Myslím, že se nejednalo o průjezd velkých lodí. Výstavba tohoto výtahu jak bylo nedávno v TV stála někde kolem 400 000 000 CZK. A za tuto částku by se jistě opravilo hodně řek.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 29.5.2010 21:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Jak jsem se díval tak na Orlíku bude stát výtah 42M, ale je jen pro malé lodě. Max. šířka 2,60 metr, délka 8,5 metru. Přípustná maximální váha přepravované lodi činí 3,5 tuny. tedy je to jen pro výletníky.

    Ta druhá někde u ČB bude větší má stát cca 320M a je cca 45 metrů dlouhý a šest metrů široký.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.5.2010 21:57 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Na druhou stranu proč se za stamiliony realizují stavby nějakých vodních výtahů na Vltavě?
    Protoze se nasla firma schopna vyrobit poptavku. Tady utikaji prachy, ne v nejakych davkach. Ale to je uz ted stejne jedno, on nam schpny hospodar ukaze, jak se to dela.
    29.5.2010 22:47 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    To čištění a hloubení koryt mimo města a vesnice nadělá víc škod než užitku hned při další povodni. A ta nemusí být nijak velká. Viz třeba článek od středočeské AOPK.
    gtz avatar 29.5.2010 20:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    To je i u nás,nad náma je pár polí odkud se valí bahno a voda. Pole i ostatní je tak promoklé, že to prostě nemá sílu pobrat.

    Např. dole na Znojemsku (okolí Vranova) kam delší dobu jezdím (od roku 1974) celkem pravidelně si pamatuji, že na polích byly dělány předěly, které vodu odvedly někam kde škodila méně. Teď ty předěly nebo strouhy jsou rozorány a osázeny a voda tudy jen prolétne a valí se i s úrodou a bahnem dále.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 29.5.2010 20:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    To na místě na které odkazuju níže jsou udělány dokonce studny, odvodňovací kanály a jiné vymoženosti a dříve bývalo zvykem po každé povodni přistavit čerpadla a odčerpat do zregulované Kyjovky. Dnes je na těch místech téměř permanentně po celý rok asi po pás vody, celé místo zarostlo a vlastně tam vznikla bažina. K dobru asi jen tolik, že to bude asi domov nejrůznorodější fauny a flóry, která by jinak neměla šanci se uchytit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.5.2010 22:53 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    To je i u nás,nad náma je pár polí odkud se valí bahno a voda.

    Tomu ale strouhy, po kterých voláš, jenom pomáhají. Co je opravdu potřeba, jsou meze. A že by jich přibývalo, to se opravdu říct nedá. A k jejich zřízení přitom stačí tak málo. :-(
    Grunt avatar 29.5.2010 23:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    K tomu jsem zase četl pěkný článeček tady.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 29.5.2010 23:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    No pamatuji si, že strouhy a kanály aspoň zachytily bahno a ostatní. Včera při těch bouřkách se po silnici valilo bahno smíšené s vodou. No pokud by to bylo někam vyspádované pak by se to možná rozdělilo. Kdysi tam bylo koryto navedené jednou části do lesa a druhou na protisvah. CCa před pár lety se to roz-oralo a vody je mnohem více.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.5.2010 23:59 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Jo ták, původní popis zněl jako klasický odvodňovací příkop se strmými svahy, tohleto zní jako nějaký mělčí průleh na ochranu té silnice. Kdo ví, jestli by SÚSka nemohla po zemědělcích chtít jeho obnovení. :-)
    gtz avatar 30.5.2010 00:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    No to je okreska a bylo to zde spíše pro ochranu domů apod. Totiž to je velké pole celkem strmě se svažující k nám. No a asi půlce byl ten předěl. Větší část byla spádována k lesu, který chytil celkem hodně vody.

    Viděl jsem toto vícekrát na více místech, bohužel, ale spousta těchto průlehů jsou prostě pryč.

    SUS nemůže asi nic, to je cizí pozemek, max. SUS by mohla chtít zabezpečit, aby voda z polí nepoškozovala silnici.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 29.5.2010 20:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Ale když už se to nakouslo, tak ne. Nemyslel jsem využití lužního lesa. Ale míst za ním, které kvůli pravidelnému zaplavování (a nebo také možná z jiných důvodů) přestali jeho majitelé obdělávat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.5.2010 19:17 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Jenze ono se s ni pocita uz tam, kde podle tebe byt nema :-)

    Pokud si nekdo udela pole na miste, kde vzdycky byla podmacena louka, je to stejne, jako kdyz si nekdo postavi barak v zaplavovym uzemi.
    Grunt avatar 29.5.2010 19:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Jakože se zasévá na některých místech s tím, že se odstřelí hráz (radši pole než vesnice) a úrodu si vezme voda? Nebo to jsem nějak nepochopil.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.9.2010 03:29 Eduard Nud
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Počasí
    Počasí nám skutečně poslední dobou dělá psí kusy. Až do začátku prázdnin máme například pochyby, jestli vůbec bude nějaké léto. Léto přijde, je horké, vyčerpávající, pak už se jenom oteplí a trvá to až někam do vánoc. To už se nám zase zdá, že žádná zima nenastane. Začne nečekaně a trvá do silvestra. Omyl! To je teprve začátek. Pak napadne sníh a opravdu krutá zima trvá tak jedno šestinedělí. Jenomže největší a nejkrutější zima začne až ve chvíli, kdy už si všichni myslíme, že právě skončila. To potom a skončí to zase v době, kdy máme všichni pocit, že už nikdy neskončí. No. I ty metorologové si potom s počasím příliš nerozumí, když se náhodou trefí, bravó, umíme to, když ne, tak ne, že houby tomu rozumíme, ale počasí se zkrátka zbláznilo. A nebo nastane ta druhá varianta, žádná krutá zima zkrátka nenastane, je teplo po celý rok, akorát červenec a srpen nám to poněkud zkazí. To se potom chodíme opalovat prakticky až prvního září a děti a studenti se v tom doslova koupou, hlavně u tabule. A takové je naše počasí. A teď mi řekněte, kdo za to může.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.