Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Tak mi uprostřed přednášky přišla SMS, že prý jsem připojený k internetu a že si O2 účtuje 29 korun. To se občas stáva, v kapse se věci prostě aktivují. Co bylo tentokrát jinak?
Kredit -20 korun, nemohu volat ani na helplinku O2 zdarma, no tak šup na O2 Chat!
[Jmeno ] Dobry den, rad bych zpochybnil aktivaci internetu na svem cisle XYZ ve dne 1. cervence 09:47. Bylo mi odecteno 29 korun, prestoze internet jsem neaktivoval (a ani nevypnul).
(...)
10:13:28 [Světlana, Operátor péče o zákazníka] I když nemáte aktivní tarif internetu v mobilu, chytré telefony se umí připojit na internet, kvůli aktualizacím pro své aplikace. V nastavení telefonu tedy vypněte mobilní data, nebo si aktivujte blokaci pomocí SMS.
Pokud si nepřejete, aby se Váš telefon automaticky připojoval k internetu (aktualizace), zašlete SMS ve tvaru:
- BAP na číslo 999111 (pro ČR)
- BPR na číslo 999111 (pro roaming).
10:13:45 [Jmeno ] V mem telefonu nebyla zapnuta mobilni data.
10:14:09 [Světlana, Operátor péče o zákazníka] Musela být, jinak by se telefon opravdu nepřipojil, co máte za typ telefonu?
10:15:54 [Světlana, Operátor péče o zákazníka] Vzhledem k zápornému kreditu si aktivaci pro blokaci připojení neodešlete, mohu Vám tedy blokaci aktivovat?
10:15:55 [Jmeno ] Ne, nebyla. Dostal jsem SMS uprostred dne, zatimco telefon byl netknuty. Data mam vypnuta jiz pres mesic. Samsung Galaxy Nexus i9250. Muj telefon v zalozce "Data Usage" neeviduje zadna odeslana data po 22.5.2015.
(...)
10:20:24 [Jmeno ] Nez Vam dodam kontaktni udaje, zajima mne, jestli je mozne ve lhute 1 dne komunikovat s nekym, kdo mi sdeli, jaka data byla podle Vas z meho mobilniho cisla vyzadana a v jakem objemu.
10:22:34 [Světlana, Operátor péče o zákazníka] Je mi to líto, ale to jsou právě kolegové specialisté. Telefonické spojení na ně není.
10:23:14 [Jmeno ] Ale telefon jiste maji; jsou prece jen v O2.
10:24:23 [Jmeno ] Pokud nejste opravena predavat kontakt na technickeho specialistu, muzete mi dodat kontakt na nekoho, kdo temito technickymi udaji bud disponuje nebo ma pravo ucinit kontakt s technickym specialistou?
10:25:15 [Světlana, Operátor péče o zákazníka] Jak jsem Vám napsala, přístup k těmto informacím mají pouze specialisté z reklamačního oddělení, reklamace u dobíjecích karet probíhají pouze písemně, telefonické spojení na ně opravdu není, věřím, že si rozumíme.
(...)
10:26:21 [Jmeno ] Nejde jen o reklamaci, jde o to, ze mi tvrdite, ze muj telefon pristoupil k nejakym datum, ale muj telefon o tom informace neeviduje.
10:26:56 [Jmeno ] Nehlede na to, jestli mi tuto (podle mne nepravem prisouzenou) castku reklamujete, rad bych vedel, k jakym datum muj telefon pristoupil.
10:27:23 [Světlana, Operátor péče o zákazníka] Což by právě prověřili kolegové specialisté, kteří se nejpozději do 1 měsíce k celé věci vyjádří, napíšete mi tedy prosím Vaše kontaktní údaje, ať celou věc můžeme prověřit a dát Vám vědět?
10:28:41 [Jmeno ] Nerozumite mi: mne nejde jen o vyjadreni reklamacniho oddeleni. Budou tito kolegove take ochotni sdelit mi, k jakym datum jsem pristoupil?
10:29:12 [Světlana, Operátor péče o zákazníka] Ano prosím, to jsem Vám napsala.
10:29:29 [Jmeno ] Napsala jste, ze se vyjadri. Ne ze mi sdeli, k jakym datum jsem pristupoval.
10:30:48 [Jmeno ] Jde mi o jasne potvrzeni od Vas, ze se nejen vyjadri, ale tyto informace mi sdeli, a ze neni jiny zpusob, jak tyto informace mohu dostat.
10:31:23 [Světlana, Operátor péče o zákazníka] Ano, předám jim Váš podnět. Napište mi tedy prosím ty kontaktní údaje, děkuji.
Výsledek? Tato SMS (SMS? Vážně?):
Vazeny zakazniku, Vase reklamace pro telefonni cislo XYZ byla proverena a nebyla shledana za opravnenou. Na Vasi sim karte jsou povoleny datove prenosy. V pripade blokovani jednorazoveho pripojeni poslete SMS ... Podrobne vyuctovani k predplacene sluzbe neposkytujeme. Kontrolu cerpani kreditu je mozne sledovat na www.mojeo2.cz. S pozdravem O2
No jo. Na to jsem se ptal, na vyúčtování. Díky, specialisté bez telefonního kontaktu!
Tiskni
Sdílej:
Z mé trampoty je dobré si odnést asi tohle:
snažil jsem se v tom záznamu zdůraznit, že bych rád věděl, k jakým datům se mobil připojilNj, jenže když by tohle O2 zase sbírala, tak někdo jiný zase napíše naštvaný blogpost jak O2 šmíruje uživatele. Nejde sledovat vznik interface a pustit tam tcpdump? (já sniffoval jenom wifi a dost mě to nepotěšilo)
Aktivace mobilního tarifu za jednotky B nebo kB (stále nevím, kolik to bylo a kam) je dost přísná forma zpoplatnění.Ano. A ještě k tomu i při přepočtu na MB to vyjde strašně draho (29 Kč za 30 MB FUP, ne?). Přejdi k jinému operátorovi.
(Tady pořád nejde editovat? Ty jojo.)A to je dobře, protože jinak by někdo změnil smysl komentáře a ti co na něj reagovali by byli za debily. Možná by se mohl povolit append.
.
Velká trojka má v dnešní době podle mne smysl jenom pro neomezená volání, t.j. pro lidi, kteří reálně protelefonují více než 4,5 hodiny (nejlevnější flat se dá sehnat kolem 400 Kč), na vše ostatní je tu Odorik
.
. Pro mne je alternativou Vodafoní tarif na míru kam mi chodí sms z emailu (což bohužel virtuálové neumí) ...
Jak víš, tak poplatek se nepočítá při útratě na lince nad 100 Kč.Jasně. A takovou útratu mám za rok, ne za měsíc. (+ teda 70 za VoIP za celou rodinu, pokud se to počítá do toho, tak by to už skoro šlo)
Kaktus nemá poplatek za SIM protože není opravdový virtuální operátor, ale je to převlečený T-mobile.Who cares?
tedy jestli se jim "náhodou" nerozpadají sessions a nemusí čas od času zaúčtovat těch 100 kiloT-Mobile několik hodin vydrží určitě (nesmí se handoverovat, třeba z vlaku to moc nefunguje), rekord mám asi tři dny, pak jsem to sestřelil. Kaktus má tutéž infrastrukturu.
No a háčkem T-Mobilu je hlídání roční spotřeby.Furt je to míň než kolik zaplatím u Odorika jenom za poplatek za SIM.
Ono na data funguje taky mobil.czS dobitím 200 Kč každý měsíc nebo každý půlrok a internetem nepoužitelným ani na Jabber? Děkuji nechci.
Velká trojka má v dnešní době podle mne smysl jenom pro neomezená volání, t.j. pro lidi, kteří reálně protelefonují více než 4,5 hodiny (nejlevnější flat se dá sehnat kolem 400 Kč)
To už je ale nějaká vyjedná cena, ne? Momentálně např. T-Mobile ve svém ceníku nabízí flat rate za 900 Kč měsíčně (750 Kč při úpisu na dva roky), zatímco virtuál používající jejich síť za 499 Kč…
T-Mobile používá infrastrukturu O2Fakt? Alespoň BTS se navenek tváří že jsou separé a HLR nejspíš taky (nebo alespoň jinak nastavené -- konkrétně nepoužívají COMP128v2 a umí A5/3).
10:22:34 [Světlana, Operátor péče o zákazníka] Je mi to líto, ale to jsou právě kolegové specialisté. Telefonické spojení na ně není. 10:23:14 [Jmeno ] Ale telefon jiste maji; jsou prece jen v O2.Telefon na ně fakt není. I my (poruchy korporátů) jsme jim museli věci posílat mailem, či přes interní troubleticket aplikaci.
zkusila na svoje číslo zavolat z jiného mobilu a zvedl to úplně cizí muž z jiného konce republiky a už by docela naštvaný že mu pořád někdo cizí volá a posílá SMSTo je zajímavé, a to byla jeho nová SIMka, nebo má i jiné číslo?