abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 1
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    27.4. 21:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 23:00 | Komunita

    V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 482 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    Nikola Ciprich avatar 23.10.2006 10:12 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    jo, ten prvni prispevek me taky vytocil a reakce na nej pobavila. i kdyz davat si to jako titulek blogpostu je fakt bulvarni ;)
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    23.10.2006 12:37 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Původně tam měly být kalhotky s hakenkrojcem, ale potom jsem to malinko zkorigoval :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.10.2006 11:38 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    faktem je, ze slovenky clanky preskakuju, i kdyz osobne proti obyvatelum severniho hungarska nic nemam a mnoho mych dobrych znamych se tam narodilo (nez odtamtud zdrhli)
    prometeus avatar 23.10.2006 12:31 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    hmm severniho hungarska? hmm bohmen und mahren? Ze by historicke komplexy?
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    23.10.2006 14:23 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    ale zadne komplexy, jen provokace :-D. jinak slovaci jsou u me cizinci stejne jako nemci, francouzi, polaci a tak podobne. vubec k nim nic necitim, ani averzi, nebo naopak jakesi bratrstvi. proc bych mel? ze generace mych rodicu s nimi zila ve spolecnem state naplanovanym povalecnym vyvojem? koho to zajima...

    pohybuju se v dost multikulturnim prostredi a dobre si pamatuju, co se delo na kolejich minuly semestr po prohre SK:CZ v hokeji nebo jaka trapna kolektivni hra to byla.

    na druhou stranu jsem pracoval dva roky se slovakem na smene, byl to velmi slusny chlap a kvalitni delnik.

    takze jak rikam, slovaci jsou mi sumak jako ostatni cizinci.
    prometeus avatar 23.10.2006 15:46 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    To ze su ti slovaci lahostajni a beries ich ako cudzincov je tvoja vec.

    Terminus technicus...

    Ten termin mi pripadal trochu divny... Severne Hungarsko (Madarsko?) Oblast okolo Budapesti? Ak to mal byt pejorativny vyraz pre Slovensko, tak to nesedi, kedze Slovensko nebolo v historickych analoch uvadzane nikdy ako severna oblast, ale ako horna zem alebo Nitriansko atd...
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    23.10.2006 19:29 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    To je asi taka provokacia, ze zdravime horne rakusko, alebo rovno rakusko-uhorsko, ze...
    Nechapem aky to malo vyznam, ale nevadi, hlavne ze si sa prejavil. Ked nechapes do oci bijuce politicke pozadie toho, co sa udialo na SK v poslednej dobe, tak neprovokuj.
    23.10.2006 19:38 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Chlapci, hlboký nádych a výdych. A neberte sa tak vážne.
    23.10.2006 12:20 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Já se slovenštinou problém nemám, ale dovedu si představit, že lidé pod 20 problém mít můžou.
    23.10.2006 20:36 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Ovšem je to ostuda, mají-li. Stejně tak je podle mě ostuda, pokud Ostravák nerozumí polsky. Poláci jsou na tom sice obvykle s češtinou mnohem hůř, ale my bychom měli být lepší ;-)

    PS: Taky jsem s polštinou měl problém (hlavně s technickými texty a mluvením), ale zamakal jsem a snad je to už lepší. Když jsem se poprvé domluvil polsky, byl jsem šťastný, jak blecha :-)
    23.10.2006 22:03 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Jenže já mám tu výhodu, že jsem prvních dvacet let svého života slyšel slovenštinu prakticky každý den v rozhlase a v televizi. I Vinnetoua jsem přečetl ve slovenštině :-) Ale lidé, kteří toto nezažili, berou slovenštinu jako další cizí jazyk, který navíc ani moc nepotřebují. Dále je rozdíl mezi ústní domluvou a četbou článku. Poslední dobou mi skoro přijde jednodušší číst článek v angličtině než ve slovenštině.
    24.10.2006 20:15 peter_h | blog: need4speed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Veril by si, ze aj mne? Dost divne, nie? :-)
    24.10.2006 21:54 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Spíš hrozné. :-)
    25.10.2006 16:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Well, no ja taky ne...
    v podstate beru slovenctinu jako jazyk "kompatibilni" ;-) Dale pak jazyky "semi-kompatibilni" tzn Polstina, Chorvatstina, Slovinstina atp. Potom jazyky "pribuzne", to jsou rustina a ji podobne jazyky, (a mozna i mongolstina a nektere severoindicke jazyky)

    Ostatni jazyky, jako anglictina, francouzstina, latina, italstina atd. jsou u me "barbarske" ;-)
    Mikos avatar 23.10.2006 14:22 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Já slovenštině rozumím dobře, mám i pár slovenských kamarádů, nicméně delší text (článek) ve slovenštině čtu opravdu nerad, čte se mi to prostě hůř (člověk se víc soustředí na text než na sdělení).

    Na českých serverech jednoznačně preferuji články v češtině. A nevidím rozdíl v tom když vyjde článek v slovenštině nebo angličtině, osobně se mi možná i ten anglický čte lépe (protože z něj nejsem "zblblej" jako po přečtení toho slovenského... ale chápu na druhou stranu že slovenštině rozumí víc lidí ;-)).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    kyknos avatar 23.10.2006 14:50 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Tak tak. Navíc pak nefunguje vyhledávání. A angličtina je pro mě o 100% srozumitelnější, i když je mi 30.

    A tvrdit o někom, kdo má problémy se slovenštinou ať již větší nebo menší, že je nacista či co, to je projev slabého ducha.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.10.2006 16:00 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    A tvrdit o někom, kdo má problémy se slovenštinou ať již větší nebo menší, že je nacista či co, to je projev slabého ducha.
    Psal jsem fašistický a za tím si stojím, protože i fakt, že se mi slovenský článek na českém serveru nelíbí, se dá vyjádřit jiným způsobem.

    BTW: taky je pro mě čtení delšího slovenského textu těžší
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    brk avatar 23.10.2006 15:32 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem

    Přesně. Teď běží/běžel v ČT nějaký slovenský seriál z prostředí slovenské horské služby. Bylo to naštěstí vysíláno duálně, protože i když mám český dabing rád, tak v tomto případě mi připadal jako naprostá zvrhlost a plýtvání penězi. Jednoznačně jsem sáhl po originální zvukové stopě. Zvuk jde jedním uchem sem, druhým tam a ten jazyk nějak moc nevnímám. Je mi úplně jedno, jestli to je česky, slovensky, nebo polsky.

    U psaného textu je to ale jiné. I když tomu rozumím, musím se na to víc soustředit. Možná to souvisí nějak s touto zajímavostí o pořadí písmen ve slově a s tím, že člověk nemá onu „cizojazyčnou“ slovní zásobu tak zafixovanou i v psané formě, ale to mne teď jen tak napadlo. Prostě to není ono.

    Články ve slovenštině si vybírám podle obsahu a méně zajímavé věci přeskakuji. U článku na webu mi je to putna. Já za to neplatím a když je to ve slovenštině a nepovažuji to za velmi zajímavé, tak si to prostě nepřečtu a provozovatel přišel o zisk z reklamy. Velmi mi to ale vadí třeba u LinuxExpresu, kde za těch pár stránek zaplatím bez koruny stovku a ještě tam jsou slovenské články. Tenhle časopis si silně zahrává s tím, že ho přestanu kupovat.

    USE="-qt -kde"
    prometeus avatar 23.10.2006 15:38 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Odkial ten serial preboha vytiahli, ved to bol uplny prepadak :D
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    23.10.2006 21:21 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Já teda mezi slovenským a českým textem rozdíly nedělám. Naopak si klidně přečtu něco ve slovenštině, obnoví mi to paměť. Služebně jezdím na Slovensko radši než do Prahy. Za prvé to mám blíž, za druhé je tam čistěj.

    Ještě za komunistů jsem dokonce četl některé knihy ve slovenštině, protože v češtině prostě nevyšly (tenkrát). Například Hlavu XXII, ze které si pamatuji citát, který se sem, řekl bych, hodí:

    Bol to strašný chumaj. Yosorian mu chcel pomoci, aby nebol taký chumaj, tak mu hovorí: "Hej, ty, nebud taký chumaj!".

    Slovákům se omluvám, i když slovenštinu bez problému čtu, o pravopisu si iluze nedělám :)

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    23.10.2006 21:32 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Ono to často platí aj naopak: Neviem si predstaviť čítať napríklad knihy Jaroslava Haška, Karla Čapka alebo Zeměplochu Terryho Pratchetta (v úžasnom preklade Jana Kantůrka) v inom jazyku ako v češtine.
    23.10.2006 21:39 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    alebo h2g2. ale slovensky preklad hlavy XXII je vynikajuci. aj Suostrovie GULAG. alebo aj dabing Friends :)
    23.10.2006 21:49 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    ... slovensky preklad hlavy XXII je vynikajuci.
    Takhle jsem o tom nikdy neuvažoval, ale fakt, je, že když jsem ji po několika letech četl znovu, tentokrát v češtině, tak to jaksi nebylo ono ...
    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    23.10.2006 14:43 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Škoda, že jsou mezi námi jazykově méně nadaní jedinci, kteří slovenštině nerozumějí. :-D A články o počítačích v němčině vyloženě nemám rád. :-)
    23.10.2006 16:18 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    tak tohle jeden z tvych svetlejsich prispevku ;-)
    23.10.2006 18:18 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Koukám, že na tuto věc mám s antinacionalisty opět opačný názor, jenže tentokrát obráceně, než bych čekal. :-D
    prometeus avatar 24.10.2006 00:35 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Už som sa zaprisahal, že sa na to vykašlem...

    A tie vrabce z toho trnia štrng brng do druheho trnia...

    To "r" v slove trnie ma byt dlhé, slovenskí lingvisti na to asi pozabudli...
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    25.10.2006 16:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    To "r" v slove trnie ma byt dlhé, slovenskí lingvisti na to asi pozabudli...
    Neco jako krrrrmit? ;-) hehe je to takova rarita, neco jako nase krasne ceske Ř. No řeknete, kdo z vas slovaku řekne ř? :P ;-)
    25.10.2006 16:31 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.