abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Podvodné reklamy na sociálních internetových platformách, jako je Facebook, Instagram nebo X, vytvořily loni v Česku jejich provozovatelům příjmy 139 milionů eur, tedy zhruba 3,4 miliardy korun. Proti roku 2022 je to nárůst o 51 procent. Vyplývá to z analýzy Juniper Research pro společnost Revolut. Podle výzkumu je v Česku zhruba jedna ze sedmi zobrazených reklam podvodná. Je to o 14,5 procenta více, než je evropský průměr, kde je podvodná každá desátá reklama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.6 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Czkawka a Krokiet, grafické aplikace pro hledání duplicitních a zbytečných souborů, byly vydány ve verzi 11.0. Podrobný přehled novinek v příspěvku na Medium. Od verze 7.0 je vedle frontendu Czkawka postaveného nad frameworkem GTK 4 vyvíjen nový frontend Krokiet postavený nad frameworkem Slint. Frontend Czkawka je už pouze v udržovacím módu. Novinky jsou implementovány ve frontendu Krokiet.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 02:00 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann na svém blogu publikoval článek Úvod do MeshCore: "Doteď mě radioamatérské vysílání úplně míjelo. Když jsem se ale dozvěděl, že existují komunity, které svépomocí budují bezdrátové sítě, které jsou nezávislé na Internetu a do značné míry taky elektrické síti a přes které můžete komunikovat s lidmi i na druhé straně republiky, zaujalo mě to. Když o tom přede mnou pořád básnili kolegové v práci, rozhodl jsem se, že to zkusím taky.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    16.2. 22:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.5.20 open source správce počítačových her na Linuxu Lutris (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.2. 12:44 | IT novinky

    Peter Steinberger, autor open source AI asistenta OpenClaw, nastupuje do OpenAI. OpenClaw bude převeden pod nadaci a zůstane otevřený a nezávislý.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.2. 03:11 | Zajímavý článek

    Společnost Backblaze zveřejnila statistiky spolehlivosti pevných disků používaných ve svých datových centrech za rok 2025. Ke konci roku 2025 vlastnila 349 462 pevných disků. Průměrná AFR (Annualized Failure Rate), tj. pravděpodobnost, že disk během roku selže, byla 1,36 %. V roce 2024 to bylo 1,57 %. V roce 2023 to bylo 1,70 %. V roce 2022 to bylo 1,37 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    15.2. 21:55 | Zajímavý software

    Nástroj sql-tap je proxy mezi aplikací a databází, které zachytává všechny SQL dotazy a zobrazuje je v terminálovém rozhraní. Zde lze téměř v reálném čase zkoumat dotazy, sledovat transakce a spouštět SQL příkaz EXPLAIN. Podporované databázové systémy jsou pouze PostgreSQL a MySQL. Zdrojový kód je dostupný na GitHubu, pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    15.2. 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.2 textového editoru Vim (Vi IMproved). Přináší vylepšené doplňování, podporu schránky ve Waylandu, podporu XDG Base Directory (konfigurace v $HOME/.config/vim), vylepšené Vim9 skriptování nebo lepší zvýrazňování změn. Vim zůstává charityware. Nadále vybízí k podpoře dětí v Ugandě. Z důvodu úmrtí autora Vimu Brama Moolenaara a ukončení činnosti jím založené charitativní organizace ICCF Holland projekt Vim navázal spolupráci s charitativní organizaci Kuwasha.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    14.2. 12:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen editor MonoSketch, webová aplikace pro tvorbu diagramů, technických nákresů, flowchartů a různých dalších vizualizací, to vše jenom z ASCII znaků. Všechny operace běží pouze v prohlížeči uživatele a neprobíhá tedy žádné nahrávání dat na server. Zdrojový kód aplikace (drtivá většina Kotlin, žádné C#) je dostupný na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 891 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Spodní prádlo s hakenkrojcem

    23.10.2006 09:32 | Přečteno: 2004× | Linux

    Používat experimentální software na produkčním stroji se nevyplatí. Ušetříte si hodiny ladění a zkoumání, proč to vlastně nejede.

    Bylo nebylo, rozhodl se jeden uživatel trochu oživit svůj desktop a nainstaloval si správce oken beryl. Hned o něm nadšeně poreferoval kde mohl, naučil se jej používat ... a co hůř, dokonce si na něj i zvykl. Drobné neshody mezi stávajícími aplikacemi (OpenOffice, kicker) a berylem se naučil snášet. Dokonce ani fakt, že při každém upgradu na ještě novější verzi se něco začalo chovat trochu jinak.

    Ovšem osud tomu chtěl a nebohý uživatel začal překopávat jednu aplikaci, která výstup zobrazuje pomocí knihovny SDL. V pondělí i v úterý to bylo dobré, protože aplikace byla rozbitá a uživatel se snažil, aby to vůbec šlo přeložit. Ve čtvrtek se to podařilo poprvé a v pátek se už ladily legrácky v podobě segfaultů, které se tu a tam objevily.

    Ovšem i po týdnu systematické práce se na výstupu objevoval pouze bílý obdélník. V pondělí ráno se tedy začalo s důkladným zkoumáním stávajícího kódu až jej nakonec napadla spásná myšlenka. Nebude to spíš akcelerovaným desktopem? Takže zpět do správce kwin a ... místo obdélníku vykoukla lenna. Teď ještě zbývá nahlásit bug (a pravděpodobně i přidat testcase).

    No a zbývá nám ještě vysvětlil dnešní bulvární nadpis. Ten pochází ze skvělé reakce na tento vpravdě fašistický příspěvek. Opravdu nevím, kde se v lidech ta omezenost bere :-(

           

    Hodnocení: 55 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Nikola Ciprich avatar 23.10.2006 10:12 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    jo, ten prvni prispevek me taky vytocil a reakce na nej pobavila. i kdyz davat si to jako titulek blogpostu je fakt bulvarni ;)
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    23.10.2006 12:37 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Původně tam měly být kalhotky s hakenkrojcem, ale potom jsem to malinko zkorigoval :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.10.2006 11:38 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    faktem je, ze slovenky clanky preskakuju, i kdyz osobne proti obyvatelum severniho hungarska nic nemam a mnoho mych dobrych znamych se tam narodilo (nez odtamtud zdrhli)
    prometeus avatar 23.10.2006 12:31 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    hmm severniho hungarska? hmm bohmen und mahren? Ze by historicke komplexy?
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    23.10.2006 14:23 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    ale zadne komplexy, jen provokace :-D. jinak slovaci jsou u me cizinci stejne jako nemci, francouzi, polaci a tak podobne. vubec k nim nic necitim, ani averzi, nebo naopak jakesi bratrstvi. proc bych mel? ze generace mych rodicu s nimi zila ve spolecnem state naplanovanym povalecnym vyvojem? koho to zajima...

    pohybuju se v dost multikulturnim prostredi a dobre si pamatuju, co se delo na kolejich minuly semestr po prohre SK:CZ v hokeji nebo jaka trapna kolektivni hra to byla.

    na druhou stranu jsem pracoval dva roky se slovakem na smene, byl to velmi slusny chlap a kvalitni delnik.

    takze jak rikam, slovaci jsou mi sumak jako ostatni cizinci.
    prometeus avatar 23.10.2006 15:46 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    To ze su ti slovaci lahostajni a beries ich ako cudzincov je tvoja vec.

    Terminus technicus...

    Ten termin mi pripadal trochu divny... Severne Hungarsko (Madarsko?) Oblast okolo Budapesti? Ak to mal byt pejorativny vyraz pre Slovensko, tak to nesedi, kedze Slovensko nebolo v historickych analoch uvadzane nikdy ako severna oblast, ale ako horna zem alebo Nitriansko atd...
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    23.10.2006 19:29 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    To je asi taka provokacia, ze zdravime horne rakusko, alebo rovno rakusko-uhorsko, ze...
    Nechapem aky to malo vyznam, ale nevadi, hlavne ze si sa prejavil. Ked nechapes do oci bijuce politicke pozadie toho, co sa udialo na SK v poslednej dobe, tak neprovokuj.
    23.10.2006 19:38 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Chlapci, hlboký nádych a výdych. A neberte sa tak vážne.
    23.10.2006 12:20 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Já se slovenštinou problém nemám, ale dovedu si představit, že lidé pod 20 problém mít můžou.
    23.10.2006 20:36 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Ovšem je to ostuda, mají-li. Stejně tak je podle mě ostuda, pokud Ostravák nerozumí polsky. Poláci jsou na tom sice obvykle s češtinou mnohem hůř, ale my bychom měli být lepší ;-)

    PS: Taky jsem s polštinou měl problém (hlavně s technickými texty a mluvením), ale zamakal jsem a snad je to už lepší. Když jsem se poprvé domluvil polsky, byl jsem šťastný, jak blecha :-)
    23.10.2006 22:03 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Jenže já mám tu výhodu, že jsem prvních dvacet let svého života slyšel slovenštinu prakticky každý den v rozhlase a v televizi. I Vinnetoua jsem přečetl ve slovenštině :-) Ale lidé, kteří toto nezažili, berou slovenštinu jako další cizí jazyk, který navíc ani moc nepotřebují. Dále je rozdíl mezi ústní domluvou a četbou článku. Poslední dobou mi skoro přijde jednodušší číst článek v angličtině než ve slovenštině.
    24.10.2006 20:15 peter_h | blog: need4speed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Veril by si, ze aj mne? Dost divne, nie? :-)
    24.10.2006 21:54 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Spíš hrozné. :-)
    25.10.2006 16:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Well, no ja taky ne...
    v podstate beru slovenctinu jako jazyk "kompatibilni" ;-) Dale pak jazyky "semi-kompatibilni" tzn Polstina, Chorvatstina, Slovinstina atp. Potom jazyky "pribuzne", to jsou rustina a ji podobne jazyky, (a mozna i mongolstina a nektere severoindicke jazyky)

    Ostatni jazyky, jako anglictina, francouzstina, latina, italstina atd. jsou u me "barbarske" ;-)
    Mikos avatar 23.10.2006 14:22 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Já slovenštině rozumím dobře, mám i pár slovenských kamarádů, nicméně delší text (článek) ve slovenštině čtu opravdu nerad, čte se mi to prostě hůř (člověk se víc soustředí na text než na sdělení).

    Na českých serverech jednoznačně preferuji články v češtině. A nevidím rozdíl v tom když vyjde článek v slovenštině nebo angličtině, osobně se mi možná i ten anglický čte lépe (protože z něj nejsem "zblblej" jako po přečtení toho slovenského... ale chápu na druhou stranu že slovenštině rozumí víc lidí ;-)).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    kyknos avatar 23.10.2006 14:50 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Tak tak. Navíc pak nefunguje vyhledávání. A angličtina je pro mě o 100% srozumitelnější, i když je mi 30.

    A tvrdit o někom, kdo má problémy se slovenštinou ať již větší nebo menší, že je nacista či co, to je projev slabého ducha.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.10.2006 16:00 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    A tvrdit o někom, kdo má problémy se slovenštinou ať již větší nebo menší, že je nacista či co, to je projev slabého ducha.
    Psal jsem fašistický a za tím si stojím, protože i fakt, že se mi slovenský článek na českém serveru nelíbí, se dá vyjádřit jiným způsobem.

    BTW: taky je pro mě čtení delšího slovenského textu těžší
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    brk avatar 23.10.2006 15:32 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem

    Přesně. Teď běží/běžel v ČT nějaký slovenský seriál z prostředí slovenské horské služby. Bylo to naštěstí vysíláno duálně, protože i když mám český dabing rád, tak v tomto případě mi připadal jako naprostá zvrhlost a plýtvání penězi. Jednoznačně jsem sáhl po originální zvukové stopě. Zvuk jde jedním uchem sem, druhým tam a ten jazyk nějak moc nevnímám. Je mi úplně jedno, jestli to je česky, slovensky, nebo polsky.

    U psaného textu je to ale jiné. I když tomu rozumím, musím se na to víc soustředit. Možná to souvisí nějak s touto zajímavostí o pořadí písmen ve slově a s tím, že člověk nemá onu „cizojazyčnou“ slovní zásobu tak zafixovanou i v psané formě, ale to mne teď jen tak napadlo. Prostě to není ono.

    Články ve slovenštině si vybírám podle obsahu a méně zajímavé věci přeskakuji. U článku na webu mi je to putna. Já za to neplatím a když je to ve slovenštině a nepovažuji to za velmi zajímavé, tak si to prostě nepřečtu a provozovatel přišel o zisk z reklamy. Velmi mi to ale vadí třeba u LinuxExpresu, kde za těch pár stránek zaplatím bez koruny stovku a ještě tam jsou slovenské články. Tenhle časopis si silně zahrává s tím, že ho přestanu kupovat.

    USE="-qt -kde"
    prometeus avatar 23.10.2006 15:38 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Odkial ten serial preboha vytiahli, ved to bol uplny prepadak :D
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    23.10.2006 21:21 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Já teda mezi slovenským a českým textem rozdíly nedělám. Naopak si klidně přečtu něco ve slovenštině, obnoví mi to paměť. Služebně jezdím na Slovensko radši než do Prahy. Za prvé to mám blíž, za druhé je tam čistěj.

    Ještě za komunistů jsem dokonce četl některé knihy ve slovenštině, protože v češtině prostě nevyšly (tenkrát). Například Hlavu XXII, ze které si pamatuji citát, který se sem, řekl bych, hodí:

    Bol to strašný chumaj. Yosorian mu chcel pomoci, aby nebol taký chumaj, tak mu hovorí: "Hej, ty, nebud taký chumaj!".

    Slovákům se omluvám, i když slovenštinu bez problému čtu, o pravopisu si iluze nedělám :)

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    23.10.2006 21:32 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Ono to často platí aj naopak: Neviem si predstaviť čítať napríklad knihy Jaroslava Haška, Karla Čapka alebo Zeměplochu Terryho Pratchetta (v úžasnom preklade Jana Kantůrka) v inom jazyku ako v češtine.
    23.10.2006 21:39 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    alebo h2g2. ale slovensky preklad hlavy XXII je vynikajuci. aj Suostrovie GULAG. alebo aj dabing Friends :)
    23.10.2006 21:49 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    ... slovensky preklad hlavy XXII je vynikajuci.
    Takhle jsem o tom nikdy neuvažoval, ale fakt, je, že když jsem ji po několika letech četl znovu, tentokrát v češtině, tak to jaksi nebylo ono ...
    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    23.10.2006 14:43 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Škoda, že jsou mezi námi jazykově méně nadaní jedinci, kteří slovenštině nerozumějí. :-D A články o počítačích v němčině vyloženě nemám rád. :-)
    23.10.2006 16:18 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    tak tohle jeden z tvych svetlejsich prispevku ;-)
    23.10.2006 18:18 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Koukám, že na tuto věc mám s antinacionalisty opět opačný názor, jenže tentokrát obráceně, než bych čekal. :-D
    prometeus avatar 24.10.2006 00:35 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    Už som sa zaprisahal, že sa na to vykašlem...

    A tie vrabce z toho trnia štrng brng do druheho trnia...

    To "r" v slove trnie ma byt dlhé, slovenskí lingvisti na to asi pozabudli...
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    25.10.2006 16:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem
    To "r" v slove trnie ma byt dlhé, slovenskí lingvisti na to asi pozabudli...
    Neco jako krrrrmit? ;-) hehe je to takova rarita, neco jako nase krasne ceske Ř. No řeknete, kdo z vas slovaku řekne ř? :P ;-)
    25.10.2006 16:31 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spodní prádlo s hakenkrojcem

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.