abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 47 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    Luk avatar 14.11.2005 16:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne

    IDE není blbost. Důvodů k jeho použití je celá řada - např.:

    • vizuální přehledy (přehled funkcí v headeru apod.)
    • možnost (polo)automatického doplňování (příp. i s dokumentací k funkci)
    • snadný refactoring
    • snadný a pohodlný debugging
    • automatická příprava makefile atd.
    • možnost přímé vazby na archivy
    • kontextová nápověda k funkcím

    Otázka samozřejmě je, jak to které IDE plní požadovaná kritéria.

    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.11.2005 17:05 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    Pravdou je, že bohuže Pod Linuxem není dokonalé IDE. Asi proto má každý Linuksář rád vim. Co by mě ale zajímalo je to, v čem se píší projekty typu OpenOffice, Gimp, X, ... ? Jestli používají gdb a spol bez IDE, tak se ani nedivím že je vývoj pomalý a produkt žere co se dá.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    14.11.2005 17:42 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    14.11.2005 17:07 Pepin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    No slava, konecne racionalne myslici bytost, a s VC6 naprosty souhlas - nepremozitelna kombinace: VC6 a Visual Assist X + BChecker - pluginy k nezaplaceni
    14.11.2005 17:11 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    Pepine Pepine utři si pr*el.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    14.11.2005 17:18 Pepin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    Mam dojem, ze mouchy litaj spis kolem tebe.
    14.11.2005 17:22 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    Ale Masařky se nepočítaj, nebo jo?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    14.11.2005 18:10 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    to je jedno, hlawne ze ses velkej kus "neceho" co jim chutna
    14.11.2005 17:45 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    Tahni!
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    14.11.2005 17:55 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    dál tady nemáš nárok
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.11.2005 17:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše KDevelop
    Když vyvíjím něco ve Windows pod VMware, tak používám svoje (teď už postarší) zakoupené Visual C++ 2003. A musím uznat, že se mu jen tak něco nevyrovná.

    Nejblíž k VC++ mi přijde KDevelop, ale i ten ještě musí urazit dlouhou cestu...
    14.11.2005 19:25 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDevelop
    kdevelop mi sedi a mam ho rad, kdyz jsem musel ve skole delat s VC++, moc mi to nesedelo...
    14.11.2005 17:30 praktik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    ve fabrice se dohadovali, jestli je lepsi vrtacka Bosch nebo metabo. Bosch se lepsi drzi v ruce, je vyvazenejsi, do metaba se daly dat vrtaky do prumeru 16 mm. Franta minil, ze s metabem se neda vubec pracovat.

    Bohuzel se uz nikdo nezajimal o material vrtaku a kvalitu der a uz vubec nikoho nenapadlo (ani na to nebyl cas si rozmyslet) , ze diry nejsou potreba , protoze misto srouboveho spojeni by byvalo bylo lepsi to svarit...
    vencour avatar 14.11.2005 17:58 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne

    No, pěkná alegorie :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.11.2005 18:12 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    Ani vynikající IDE nezachrání projekt, který je špatně navržen, nebo ho vytvářejí lamy. Ale pokud máte dobrý projekt, dobře vedený projekt, a pracují na něm profesionálové, tak je výhoda IDE naprosto zřejmá. Je rozdíl jezdit formuli 1 v trabantu, a nebo ve speciálním voze pro to určeném.

    Profesionál vám udělá dobrý program i se špatnými nástroji. Ale nevím, proč ho k tomu nutit.
    14.11.2005 18:08 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    IDE? Ano, proč by ne?
    14.11.2005 18:20 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    Koukám, blogpost jako reakce na můj názor :-)

    Nicméně s většinou celkem souhlasím. Můj názor je hodně formován tím, že jsem nikdy žádné slušné C ide neviděl. Jednou jsem byl nucen dělat pod Windows v C++ (pro ty co znají: KIV/ZPG, OpenGL), konkrétně pak v C++ Builderu. Fuj. Zápočtovky jsem pak pěkně psal u sebe na Linuxu a přenositelně. Musím pochválit VC, že s tím neměl nejmenší problémy (doslova, jen jsem překompiloval) a naštěstí na jednom počítači ve Skala-labu byl (C++ Builder samozřejmě neměl šanci).

    Celkově přínos IDE výrazně závisí na jazyku a případně dalších okolnostech. V plain C je ten přínos nejmenší, oproti vim které toho umí daleko více než by nezasvěcený očekával (například doplňování názvů funkcí/proměnných, vyvolání dokumentace a další). V C++ a objektových jazycích už dochází dech (tam už je potřeba kontextové doplňování, když už nic jiného). Nicméně možná je tam něco co si nedovedu představit :-)

    O debugování nepíšu zvláštní přípsěvek.
    14.11.2005 18:29 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    Nenapíšu, za těch 10 minut čekání než se to rozjede mě to přestao bavit :-)
    14.11.2005 18:44 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    C++ Builder je IMHO pouze parodie na vývojový nástroj. Ve skutečnosti Delphi a C++ Builder je hlavně generátor grafického rozhraní pro VCL. Pokud chcete dělat normální program, tak to sice jde, ale IDE Borlandu vám v tom spíš překáží, než pomáhá.

    I když musím říct, že když jsem si kdysi musel vybrat, jestli Delphi, nebo C++ Builder, tak jsem dal přednost C++ Builder. Unikl jsem tak alespoň částečně zpraseným objektům v Borlanské představě Pascalu.

    Bohužel i v plain C je přínos IDE velký, pokud se váš projekt sestává z mohutnějšího zastoupení souborů. Ve vimu musíte použít externí program ctags (v dřívějších verzích vim byl součástí balíku vimu), abyste si trochu pomohli. Souhlasil bych s tím, že vývoj projektu o několika souborech je v podstatě i bez IDE snadný.

    Odpozoroval jsem na vimu, že autor vimu do vimu propašoval poměrně dost featur zaměřených na čisté C. Asi si chtěl ušetřit práci, ale line se to celým vimem, od C intentace počínaje, až po další featury konče. O to je vim pro C vhodnější nástroj.

    Výhoda vimu je i to, že jsem si upravil definici syntaxe pro C/C++, takže mi obarvuje a rozpoznává i základní funkce knihoven a API funkce plus některé moje věci.

    Na druhé straně je vim nevhodný pro ladění. Ale pokud se ještě pár verzí bude vyvíjet, pak se možná dočkáme ledasčeho :-)))
    14.11.2005 18:28 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    Koukám, blogpost jako reakce na můj názor :-)

    Nicméně s většinou celkem souhlasím. Můj názor je hodně formován tím, že jsem nikdy žádné slušné C ide neviděl. Jednou jsem byl nucen dělat pod Windows v C++ (pro ty co znají: KIV/ZPG, OpenGL), konkrétně pak v C++ Builderu. Fuj. Zápočtovky jsem pak pěkně psal u sebe na Linuxu a přenositelně. Musím pochválit VC, že s tím neměl nejmenší problémy (doslova, jen jsem překompiloval) a naštěstí na jednom počítači ve Skala-labu byl (C++ Builder samozřejmě neměl šanci).

    Celkově přínos IDE výrazně závisí na jazyku a případně dalších okolnostech. V plain C je ten přínos nejmenší, oproti vim které toho umí daleko více než by nezasvěcený očekával (například doplňování názvů funkcí/proměnných, vyvolání dokumentace a další). V C++ a objektových jazycích už dochází dech (tam už je potřeba kontextové doplňování, když už nic jiného). Nicméně možná je tam něco co si nedovedu představit :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.11.2005 19:03 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    V C/C++ IDE se moc nevyznam, ale co se tyka Pythonu, Eric3 je mooooooc kvalitni IDE pro Linux/Mac/(Win - experimentalne). A jede na Scintille :-)

    Pri praci s Javou jsem byl velmi spokojeny s Borland JBuilderem, i kdyz je to trochu liny dinosaurek. Ale dost si cloveka hycka ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    14.11.2005 19:22 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    Nevim co umelo nebo neumelo MS Visual C++, ale co se tyce Javy, tak jednoznacne Eclipse. Predtim jsem delal v JBuilderu, ale Eclipse ma navrch. Hlavne co se tyce moznosti rozsireni pomoci dalsich pluginu, je to bezkonkurencni.
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    Luk avatar 14.11.2005 22:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    V Eclipse se s CDT dá jakž takž dělat i v C/C++. "Jakž takž" proto, že to nefunguje moc spolehlivě, blbne např. doplňování kódu. Navíc je to (právě hlavně s CDT) ukrutný žrout paměti.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.11.2005 22:36 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    To je právě to, co píšu ve svém zápisku. Neexistuje univerzální IDE, které umí dobře spoustu programovacích jazyků. Pro mě je Eclipse na Javu a tam taky patří. Když budu dělat v Javě, tak určitě sáhnu po Eclipse (tedy pokud budu mít po ruce dostatečně výkonný stroj, on to taky není žádný drobeček).

    Pokud nějaké IDE začne mít tendenci být příliš univerzální a podporovat mnoho jazyků, tak nastane jedna ze dvou možností: 1) takové IDE začne být pro většinu jazyků méně efektivní, než kdyby se vzal nástroj zaměřený na konrétní jazyk, nebo 2) takové IDE je geniálně a univerzálně navrženo, což je ale varianta, se kterou jsem se ještě nesetkal, takže možná někdy v budoucnu
    15.11.2005 09:39 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    To je právě to, co píšu ve svém zápisku. Neexistuje univerzální IDE, které umí dobře spoustu programovacích jazyků. Pro mě je Eclipse na Javu a tam taky patří. Když budu dělat v Javě, tak určitě sáhnu po Eclipse (tedy pokud budu mít po ruce dostatečně výkonný stroj, on to taky není žádný drobeček).
    Ještě doporučuji shlédnout Intellij Idea. Je sice (IMHO) pořád trochu před Eclipse co do featur, ale na druhou stranu není zadarmo.

    Paradoxní je, že když jsem je naposledy porovnával tak Eclipse bylo výrazně pomalejší, ačkoliv bych kvůli použitému SWT očekával opak. Alespoň tedy pod Linuxem a jdk 1.5, možná pod Windows je situace jiná.
    Pokud nějaké IDE začne mít tendenci být příliš univerzální a podporovat mnoho jazyků, tak nastane jedna ze dvou možností: 1) takové IDE začne být pro většinu jazyků méně efektivní, než kdyby se vzal nástroj zaměřený na konrétní jazyk, nebo 2) takové IDE je geniálně a univerzálně navrženo, což je ale varianta, se kterou jsem se ještě nesetkal, takže možná někdy v budoucnu
    Eclipse je univerzální, protože samo o sobě je vlastně jen plugin framework :-)
    Luk avatar 15.11.2005 10:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    Nemám pocit, že je SWT obecně rychlejší než Swing, ani že vyžaduje méně paměti. Objektivní srovnání jsem nedělal (a ani nikde neviděl), ale když srovnám nároky Eclipse a Netbeans ve zhruba stejné výbavě, vychází z toho Eclipse hůř.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.11.2005 14:49 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    Já se přiznám, že nemám SWT rád. Podle mě je už z principu špatně vymyšlené a podělané. Podle mého je SWT typický příklad, jak se věci nemají dělat. V době kdy začínalo SWT byl Swing mnohem pomalejší, než dnes. Dnes je Swing zhruba dvakrát rychlejší, než byl tehdy. SWT ztratil výhodu rychlosti, ale zůstaly mu nevýhody debilního návrhu. Swing zase zrychlil, a navíc mu zůstala výhoda dobrého návrhu.

    Co se týká Eclipse si musím stát na svém. Je to univerzální framework a jako takový není tak dobrý, jak by mohl být, kdyby se specializoval. To ovšem neznamená, že je špatný. Na Javu je skvělý, ale na jiné jazyky znám lepší řešení. A upřímně řečeno, pevně věřím, že i na Javu se by se dalo najít lepší řešení, než Eclipse, akorát se přiznám, že o něm nevím.
    15.11.2005 19:58 Pavel Kysilka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IDE? Ano či ne
    zdravim,

    je o me znamo, ze jsem nepritel IDE.

    osobne delam ve vim, ctags, konsoli. k tomu nejaka dokumentace. delal jsem dlouho php, posledni rok a pul v jave. nedelam zrovna male veci.

    jednou za cas si par ide ozkousim a snazim se v nem nejakou dobu delat, zda neni nic noveho. bohuzel vzdy po tech testech jednou za pul roku to dopadne stejne, ze skoncim u sve oblibene konsole a k tomu patricnych nastroju. nemyslim si, ze bych byl neschopny ci spatny koder. a je hodne koderu, co hodne umi a ide nemusi. ide neni zaruka dovednosti a kvality. a muzu vam rici, ze jsem jiz par koderu trhnul a meli hodne dobre nastroje. ale jsou veci na ktere je pouziji nebo pouziji graficke nastroje. treba navrhy uml, xml struktur. par veci ze swingu, pokud se ma mlatit jedna obrazovka za druhou a nejde to automatizovat.

    reknu par duvodu proc se mi ide neosvedcila a nepouzivam je.

    - zbytecne moc informaci na obrazovce. zbytecne to unavuje mozek a oci.

    - rychlost. neni to uplne nejdulezitejsi vec. ale pokud vas neco brzdi o 1-2 desetiny vteriny, tak to je hodne neprijemne.

    - ovladani vetsinou pres mys a nefektivni klavesove zkratky. kazdou chvili prekladat ruku jinam mi nevyhovuje(mys-klavesnice).

    - je sice fajn, ze vam ide napovida, co se do kodu hodi a co ne. jenomze hlavni deviza programatora je to, ze zna dane tridy a metody a vubec jazyk. a timto se to do hloubky nenaucite.

    - chybi mi rozsirene filtrovani informaci. a to mi konsole umoznuje dokonale.

    - to, ze delate chyby, tak by jste jich meli delat casem minimum a ne, aby je za vas resilo ide. chybami se clovek uci. taktez to chce hodne vedet, co delate a odbornik by mel vedet presne co dela, a ne ze to za nej doplni nastroj.

    - ide vas nenauci efektivne myslet. to muste vy.

    - ze zacatku to hodne dre bez ide. jenomze tezko na cvicisti, lehko na bojisti. jo, to musim uznat.

    - nektere specialni pripady a speciality hodne tezko vyresite v ide. a zde zacnete znalostmi do hloubky vytezit rychlosti. stejne se pak musite tu vec naucit do hloubky, tak proc to neudelat rovnou.

    - to same ladeni nekterych chyb je podstatne rychlejsi bez ide. a predevsim nejake ty speciality.

    - ze to umi delat graficke prostredi. jo, to je pravda. jenomze to ma delat designer a clovek se znalostmi ergonomie a estetickeho citeni. ne koder. podle toho to vypada-neprodejne hnusne obludy. a spise by toto melo resit nejake nevrzene look&fiel nez programator. programator by mel sazet pouze jednotlive elementy.

    - podle me je ide iluze, ze neco pujde lepe. klidne me muzete proklit, ale cesta vede co nejhlubsimi znalostmi. akorat to obcas muze hodne bolet.

    mozna to vypada, ze jsem zustal nekde v historii. ne. hodnekrat jsem si to overil v praxi. trendy sleduju. a kdo me zna, tak jsem hodne narocny programator, i kdyz nejake neuspechy poprit nemuzu.

    mozna zmenim nazor, ale pochybuju o tom. proste se nekde rozhodlo o .NET, ze je to jako skvely, takze se tem visualnim vecem nevyhnu v polovine casu nevyhnu. nicmene se tesim, az zdrhnu za rok do konsole na fulltime. pochybuju, ze tady budu pet za par mesicu oslavne basne na to, jak se ma vyvijet v ide.

    bye gf

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.