Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
if( tmp_int == 1) { tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; } if( tmp_int == 1){ tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; }jinak já doporučuji tu první možnost je to nejlépe čitelný. Jinak jak už jsem psal také záleží na názvech proměných, funkcí, tříd a objektů
if (tmp_int == 1) { tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; }Nesnáším lepení otevírací závorky těsně za
if
(také for
, while
apod.). Téměř bych za to vraždil else
, přehlednosti to podle mě neubírá. Takže se připojuju k těm, kteří píší toto:
if (...) { } else { }Ale dřív jsem měl stejný názor jako vy, ani nevím, proč jsem jej změnil… Snad kvůli malému monitoru.
if/while/for
píšu). Nemám rád lepení kulaté závorky na slovo if
.
Nesnáším lepení otevírací závorky těsně zaJa bych zase vrazdil pokud tam nekdo pise mezeru. Proc si tam vy prasatka nenapisete treba tabulator a nebo rovnou 2 at je to poradne prehledny :-/if
(takéfor
,while
apod.). Téměř bych za to vraždil
if (tmp_int == 1) { tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; }A pak by jeste mohl prijit nejakej magor co prohlasi, ze taby jsou spatny a tak tam misto nich bude psat 16 mezer
if(x != 1) { xxx(); } else { yyy(); }
No fuj, odsazovat vnitřek bloku o 8 znakůNe o 8 znaku, ale o jeden tab, a ten si muzes nastavit libovolne dlouhej. Ja ho budu mit 8 a kaciri at ho maji klidne minus 3.14159
Většinu lidí zajímá funkčnost ne jak to vypadáOvšem to, jak to vypadá by mělo zajímat toho nejdůležitějšího z nich
/* reaguje na pritomnost freshmouse */ if($freshMouse === 1) { # vytiskne hlasku print('Je to on!'); } else { # vytiskne hlasku print('Není to on!'); }Používám taby a jejich (zobrazenou) velikost mám nastavenou na 3 mezery.
/* * komentare */a nazvy_premennych su oproti tomu uz len malickost :)
Komentáře s hvězdičkami na začátku moc nechápu.oni su hlavne vyraznejsie a prehladnejsie nez tie tvoje
jen to zdržuje, když chci komentář předělat...ty asi nepouzivas emacs, ze? :) ak ano, tak skus M-j v rozpisanom komentari.
A promĚnné vs. prom_ěnné? To už je úplně jedno. Stejně jako názvy funkcí (v PHPviem, bavime sa o PHP, ale preco to zhorsovat? esteze je tu zase emacs a glasses-mode :)![]()
).
To se nezhorší! Jde jen o to, používat jeden styl -- pro jeden se člověk musí rozhodnout. Osobně se mi zdá, že se směřuje k promĚnným a funKcím, tzn., že tak 65% nových funkcí / tříd je v tom stylu.A promĚnné vs. prom_ěnné? To už je úplně jedno. Stejně jako názvy funkcí (v PHPviem, bavime sa o PHP, ale preco to zhorsovat? esteze je tu zase emacs a glasses-mode :)![]()
).
To se nezhorší! Jde jen o to, používat jeden styl -- pro jeden se člověk musí rozhodnout. Osobně se mi zdá, že se směřuje k promĚnným a funKcím, tzn., že tak 65% nových funkcí / tříd je v tom stylu.nie, horsie uz to mozes pisat len zo srandy. kazdy si moze smerovat kam chce, ja budem pisat to co sa lahsie cita (preco sa to asi v C tak osvedcilo, ze)
Emacs? Zatím mi GNU/Linux docela stačí.ty sa stazujes, ze sa ti tazko pisu komentare.
důležité je se řídit jazykem, v kterém píšu -- dělat něco jinak oproti vestavěným funkcím nebo třídám není dobré...a preveze je to este lepsie, pretoze jasne uvidis, ze to je tvoja funkcia. neviem kde je problem ked ti interpreter/kompilator berie podtrzitka
Já si nestěžuju, že se mi špatně píšou komentáře!ale no, priznaj si to. teraz to len zahovaras, pretoze si nevedel, ze sa to da pisat pekne a lahko zaroven :P a v kazdom pripade je to prehladnejsie pre vela ludi
Psaly by se mi špatně, kdybych psal /* *\n*\n*\n* */. Jenže to já nepíšu, není třeba --píše to vývojové prostředí.
cat <<EOF > a.php $dbname = 'ostra'; /* * $dbname = 'testovacia'; */ EOF grep dbname a.php
/** * Vypise hlasku na standardni vystup */ function vytiskniHlasku($text) { print($text); } .... if ($deda->jabko == 1) vytiskniHlasku("Jsem to ja"); else vytiskniHlasku("Nejsem to ja");
Ctrl+Alt+L
Tiskni
Sdílej: