Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.
Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.
T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.
Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia AI asistenta Lumo.
Amazon koupil společnost Bee zaměřenou na nositelnou osobní AI aktuálně nabízející náramek Pioneer (YouTube) s mikrofony zaznamenávající vše kolem [𝕏, LinkedIn].
Společnost Teufel nedávno představila svůj první open source Bluetooth reproduktor MYND.
Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
if( tmp_int == 1) { tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; } if( tmp_int == 1){ tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; }jinak já doporučuji tu první možnost je to nejlépe čitelný. Jinak jak už jsem psal také záleží na názvech proměných, funkcí, tříd a objektů
if (tmp_int == 1) { tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; }Nesnáším lepení otevírací závorky těsně za
if
(také for
, while
apod.). Téměř bych za to vraždil else
, přehlednosti to podle mě neubírá. Takže se připojuju k těm, kteří píší toto:
if (...) { } else { }Ale dřív jsem měl stejný názor jako vy, ani nevím, proč jsem jej změnil… Snad kvůli malému monitoru.
if/while/for
píšu). Nemám rád lepení kulaté závorky na slovo if
.
Nesnáším lepení otevírací závorky těsně zaJa bych zase vrazdil pokud tam nekdo pise mezeru. Proc si tam vy prasatka nenapisete treba tabulator a nebo rovnou 2 at je to poradne prehledny :-/if
(takéfor
,while
apod.). Téměř bych za to vraždil
if (tmp_int == 1) { tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; }A pak by jeste mohl prijit nejakej magor co prohlasi, ze taby jsou spatny a tak tam misto nich bude psat 16 mezer
if(x != 1) { xxx(); } else { yyy(); }
No fuj, odsazovat vnitřek bloku o 8 znakůNe o 8 znaku, ale o jeden tab, a ten si muzes nastavit libovolne dlouhej. Ja ho budu mit 8 a kaciri at ho maji klidne minus 3.14159
Většinu lidí zajímá funkčnost ne jak to vypadáOvšem to, jak to vypadá by mělo zajímat toho nejdůležitějšího z nich
/* reaguje na pritomnost freshmouse */ if($freshMouse === 1) { # vytiskne hlasku print('Je to on!'); } else { # vytiskne hlasku print('Není to on!'); }Používám taby a jejich (zobrazenou) velikost mám nastavenou na 3 mezery.
/* * komentare */a nazvy_premennych su oproti tomu uz len malickost :)
Komentáře s hvězdičkami na začátku moc nechápu.oni su hlavne vyraznejsie a prehladnejsie nez tie tvoje
jen to zdržuje, když chci komentář předělat...ty asi nepouzivas emacs, ze? :) ak ano, tak skus M-j v rozpisanom komentari.
A promĚnné vs. prom_ěnné? To už je úplně jedno. Stejně jako názvy funkcí (v PHPviem, bavime sa o PHP, ale preco to zhorsovat? esteze je tu zase emacs a glasses-mode :)![]()
).
To se nezhorší! Jde jen o to, používat jeden styl -- pro jeden se člověk musí rozhodnout. Osobně se mi zdá, že se směřuje k promĚnným a funKcím, tzn., že tak 65% nových funkcí / tříd je v tom stylu.A promĚnné vs. prom_ěnné? To už je úplně jedno. Stejně jako názvy funkcí (v PHPviem, bavime sa o PHP, ale preco to zhorsovat? esteze je tu zase emacs a glasses-mode :)![]()
).
To se nezhorší! Jde jen o to, používat jeden styl -- pro jeden se člověk musí rozhodnout. Osobně se mi zdá, že se směřuje k promĚnným a funKcím, tzn., že tak 65% nových funkcí / tříd je v tom stylu.nie, horsie uz to mozes pisat len zo srandy. kazdy si moze smerovat kam chce, ja budem pisat to co sa lahsie cita (preco sa to asi v C tak osvedcilo, ze)
Emacs? Zatím mi GNU/Linux docela stačí.ty sa stazujes, ze sa ti tazko pisu komentare.
důležité je se řídit jazykem, v kterém píšu -- dělat něco jinak oproti vestavěným funkcím nebo třídám není dobré...a preveze je to este lepsie, pretoze jasne uvidis, ze to je tvoja funkcia. neviem kde je problem ked ti interpreter/kompilator berie podtrzitka
Já si nestěžuju, že se mi špatně píšou komentáře!ale no, priznaj si to. teraz to len zahovaras, pretoze si nevedel, ze sa to da pisat pekne a lahko zaroven :P a v kazdom pripade je to prehladnejsie pre vela ludi
Psaly by se mi špatně, kdybych psal /* *\n*\n*\n* */. Jenže to já nepíšu, není třeba --píše to vývojové prostředí.
cat <<EOF > a.php $dbname = 'ostra'; /* * $dbname = 'testovacia'; */ EOF grep dbname a.php
/** * Vypise hlasku na standardni vystup */ function vytiskniHlasku($text) { print($text); } .... if ($deda->jabko == 1) vytiskniHlasku("Jsem to ja"); else vytiskniHlasku("Nejsem to ja");
Ctrl+Alt+L
Tiskni
Sdílej: