V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Byly publikovány informace o kritické zranitelnosti v knihovně pro Rust async-tar a jejích forcích tokio-tar, krata-tokio-tar a astral-tokio-tar. Jedná se o zranitelnost CVE-2025-62518 s CVSS 8.1. Nálezci je pojmenovali TARmageddon.
AlmaLinux přinese s verzí 10.1 podporu btrfs. XFS bude stále jako výchozí filesystém, ale instalátor nabídne i btrfs. Více informací naleznete v oficiálním oznámení.
if( tmp_int == 1) { tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; } if( tmp_int == 1){ tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; }jinak já doporučuji tu první možnost je to nejlépe čitelný. Jinak jak už jsem psal také záleží na názvech proměných, funkcí, tříd a objektů
if (tmp_int == 1) { tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; }Nesnáším lepení otevírací závorky těsně za
if
(také for
, while
apod.). Téměř bych za to vraždil else
, přehlednosti to podle mě neubírá. Takže se připojuju k těm, kteří píší toto:
if (...) { } else { }Ale dřív jsem měl stejný názor jako vy, ani nevím, proč jsem jej změnil… Snad kvůli malému monitoru.
if/while/for
píšu). Nemám rád lepení kulaté závorky na slovo if
.
Nesnáším lepení otevírací závorky těsně zaJa bych zase vrazdil pokud tam nekdo pise mezeru. Proc si tam vy prasatka nenapisete treba tabulator a nebo rovnou 2 at je to poradne prehledny :-/if
(takéfor
,while
apod.). Téměř bych za to vraždil
if (tmp_int == 1) { tmpStruct.Version = pkgData[index].Version; # komentar tmpStruct.Update = 1; pkgData[index] = tmpStruct; }A pak by jeste mohl prijit nejakej magor co prohlasi, ze taby jsou spatny a tak tam misto nich bude psat 16 mezer
if(x != 1) { xxx(); } else { yyy(); }
No fuj, odsazovat vnitřek bloku o 8 znakůNe o 8 znaku, ale o jeden tab, a ten si muzes nastavit libovolne dlouhej. Ja ho budu mit 8 a kaciri at ho maji klidne minus 3.14159
Většinu lidí zajímá funkčnost ne jak to vypadáOvšem to, jak to vypadá by mělo zajímat toho nejdůležitějšího z nich
/* reaguje na pritomnost freshmouse */ if($freshMouse === 1) { # vytiskne hlasku print('Je to on!'); } else { # vytiskne hlasku print('Není to on!'); }Používám taby a jejich (zobrazenou) velikost mám nastavenou na 3 mezery.
/* * komentare */a nazvy_premennych su oproti tomu uz len malickost :)
Komentáře s hvězdičkami na začátku moc nechápu.oni su hlavne vyraznejsie a prehladnejsie nez tie tvoje
jen to zdržuje, když chci komentář předělat...ty asi nepouzivas emacs, ze? :) ak ano, tak skus M-j v rozpisanom komentari.
A promĚnné vs. prom_ěnné? To už je úplně jedno. Stejně jako názvy funkcí (v PHPviem, bavime sa o PHP, ale preco to zhorsovat? esteze je tu zase emacs a glasses-mode :)![]()
).
To se nezhorší! Jde jen o to, používat jeden styl -- pro jeden se člověk musí rozhodnout. Osobně se mi zdá, že se směřuje k promĚnným a funKcím, tzn., že tak 65% nových funkcí / tříd je v tom stylu.A promĚnné vs. prom_ěnné? To už je úplně jedno. Stejně jako názvy funkcí (v PHPviem, bavime sa o PHP, ale preco to zhorsovat? esteze je tu zase emacs a glasses-mode :)![]()
).
To se nezhorší! Jde jen o to, používat jeden styl -- pro jeden se člověk musí rozhodnout. Osobně se mi zdá, že se směřuje k promĚnným a funKcím, tzn., že tak 65% nových funkcí / tříd je v tom stylu.nie, horsie uz to mozes pisat len zo srandy. kazdy si moze smerovat kam chce, ja budem pisat to co sa lahsie cita (preco sa to asi v C tak osvedcilo, ze)
Emacs? Zatím mi GNU/Linux docela stačí.ty sa stazujes, ze sa ti tazko pisu komentare.
důležité je se řídit jazykem, v kterém píšu -- dělat něco jinak oproti vestavěným funkcím nebo třídám není dobré...a preveze je to este lepsie, pretoze jasne uvidis, ze to je tvoja funkcia. neviem kde je problem ked ti interpreter/kompilator berie podtrzitka
Já si nestěžuju, že se mi špatně píšou komentáře!ale no, priznaj si to. teraz to len zahovaras, pretoze si nevedel, ze sa to da pisat pekne a lahko zaroven :P a v kazdom pripade je to prehladnejsie pre vela ludi
Psaly by se mi špatně, kdybych psal /* *\n*\n*\n* */. Jenže to já nepíšu, není třeba --píše to vývojové prostředí.
cat <<EOF > a.php $dbname = 'ostra'; /* * $dbname = 'testovacia'; */ EOF grep dbname a.php
/** * Vypise hlasku na standardni vystup */ function vytiskniHlasku($text) { print($text); } .... if ($deda->jabko == 1) vytiskniHlasku("Jsem to ja"); else vytiskniHlasku("Nejsem to ja");
Ctrl+Alt+L
Tiskni
Sdílej: