Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).
Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.
Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.
Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
Na 60 metrech mu klesla rychlost z 54 km/h na 27 km/h.
Protože si řidič všiml radaru? Nebo se mu do kol zadrhl chodec? )
Zrychlení a rychlost jsou přeci v okamžiku zcela nezávislé...Obecně samozřejmě ano. Ale ve středoškolské fyzice se vždycky počítá s tím, že zrychlení má stejný nebo opačný směr jako rychlost. Ale i v jednorozměrném prostoru pořád potřebuju určit směr toho vektoru. A to mi připadá průhlenější udělat znamínkem u rychlosti (zkrátka místo
(54; -1)
napíšu -54
), než počítat zrychlení_nebo_odrychlení a pak podle znaménka určovat, zda je to zrychlení nebo odrychlení. Stejně už to mám schované v tom výpočtu, pokud bych totiž počítal skutečně s vektory, nevyjde mi rychlost nikdy záporná, ale záporná (opačná) vyjde směrová složka vektoru.
... Ale ve středoškolské fyzice se vždycky počítá s tím, že zrychlení má stejný nebo opačný směr jako rychlost.Ale prd. Rovnoměrný pohyb po kružnici se na střední bere a pro něj platí, že vektor zrychlení je kolmý na vektor rychlosti.
v1 = 54 km/h = 15 m/s v2 = 27 km/h = 7.5 m/s V3 = 0 m/s s = 60m a=? ... zrychleni t=? ... doba kterou zpomaluje na tech 60 m T=? ... doba za kterou zastavi -------------------------------- a = (v2-v1)/t s = v1*t+0.5at^2 dosadim za a=(v2-v1)/t a po uprave t=2s/(v1+v2) t=16/3 s a = (v2 - v1)/t a = -45/32 m*s^-2 ------------- T=(v3-v1)/a T=32/3 s (zacinam merit jeste nez ujede tech 60 m)A jestli je to blbe tak me neukamenujte
Tiskni Sdílej: