Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.
Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.
Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.
Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.
Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.
Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
cez ktore musim jazditNěkdo vám drží u hlavy pistoli? Nebo přes něj jezdíte, protože je to pro vás výhodné, a jakmile někdo chce tuto výhodnost byť jen zmírnit (protože je to výhodné pro vás, ale na úkor ostatních), začnete prskat a dožadovat se vyšších práv, protože vy přece nejste nějaký obyčejný občan, vy jste řidič?
filter do nosa a hlavne drzat hubu.Filter do nosa si budu musiet davat dokym tranzit neprestane jazdit centrom mesta, bez ohladu na to, ci pojde 80,70,60,50,40,30 alebo 20 kmh ( cim nizsie cislo, tym silnejsi filter ).
Dopravní infrastrukturu takovou, aby pohltila všechny kokoty, prostě nejde postavit, tak je potřeba je nějak omezit.Ale snížením rychlosti se požadovaného výsledku asi nedosáhne…
.
. Zato MUK torza okruhu s prelozenou I/12 (jakozto R12 by zkousli). Takze ted bude klasicke kolecko nekolika odvolani proti odvolani a kdyz se stane zazrak, tak se treba i vroce 2020 dockame. Vic infa (samozrejme, jak z nayvu webu vypliva, nelze cekat uplne objektivni informace, ale jako protipol tomu co je v beznych mediich je to docela dobry zdroj).
. Autora prispevku jste narknul, ze uvadi nadhodnocena cisla. Vy u sve teorie neuvadite zadna, zato pouze naznacujete, jak to bude tragicke. Souhlasim s vami, ze druhy krok nastane, ale nerekl bych, ze v takove mire jako tvrdite.
Jasne, tak treba na jizni spojce fakt zadna tranzitni doprava problemy nedelaNe, nedělá. Problémy tam dělá vnitropražská doprava - ta narostla.
Souhlasim s vami, ze druhy krok nastane, ale nerekl bych, ze v takove mire jako tvrdite.A jak to odůvodňujete? Zajímalo by mne, co podle vás způsobí, že se při tom znovunaplňování uvolněné silnice zahušťování zastaví na nižší úrovni hustoty dopravy, než je to dnes.
Ne, nedělá. Problémy tam dělá vnitropražská doprava - ta narostla.Jiste, problemy tam dela doprava.
A jak to odůvodňujete? Zajímalo by mne, co podle vás způsobí, že se při tom znovunaplňování uvolněné silnice zahušťování zastaví na nižší úrovni hustoty dopravy, než je to dnes.Třeba konečným počtem aut, konečným počtem lidí kteří mohou autem jet. Konečným počtem cílů, kam lze jet. Omezeným počtem parkovacích míst v centru. Nemyslím si, že časová úspora bude tak velká, aby se zkrátka našlo dost lidí, pro které to bude znamenat takové zvýšení komfortu, aby jeli autem.
Třeba konečným počtem aut, konečným počtem lidí kteří mohou autem jet.A z čeho usuzujete, že aktuální počet aut je blízko tomu konečnému?
Konečným počtem cílů, kam lze jet.Pokud berete cíl jako místo, pak ano. Ve skutečnosti jde ale o cíl jako účel, a počet účelů jízdy autem konečný není.
Omezeným počtem parkovacích míst v centru.Už jste někdy slyšel o omezování počtu parkovacích míst nebo kapacity silniční sítě? Já vždycky slyším pravý opak – když je kapacita silniční sítě větší, než kapacita parkovišť, volá se po zvětšení kapacity parkovišť. Když je větší kapacita parkovišť, volá se po zvětšení kapacity silniční sítě. Dorovnat to omezením té nadbytečné kapacity je takřka nemyslitelné. Navíc předělat silnice na parkoviště není žádný problém.
Nemyslím si, že časová úspora bude tak velká, aby se zkrátka našlo dost lidí, pro které to bude znamenat takové zvýšení komfortu, aby jeli autem.To si myslí spousta lidí, že zrovna teď je systém automobilové dopravy v Praze blízko rovnovážného stavu, a že zvětšování kapacity silniční sítě už nebude znamenat růst objemu dopravy. Zvláštní je, že si to samé mysleli i před rokem, před pěti, před deseti – a objem dopravy od té doby pořád roste. Není to tak, že časová úspora třeba 1 minuta znamená tisíc dalších jízd denně, ale úspora 59 sekund neznamená nic. Ten systém není diskrétní, ale spojitý – takže sebemenší změna v nabídce (třeba ta časová úspora) znamená i změnu v realizovaném množství.
No pokud tedy prijmu vasi myslenku, ze kazda postavena silnice se (temer instantne zaplni)Kde jsem něco takového napsal?
Jinak rust dopravy samozrejme bude i nadale. A obavam se, ze bez ohledu na to kolik silnic se postavi.Samozřejmě jen v případě, kdy se budou silnice stavět. Když se silnice stavět nebudou, dospěje to do takové rovnováhy, kdy vše, co se vyplatí po silnicích (v daném stavu) přepravovat, se po nich přepravuje, takže objem přepravy už neporoste (což neznamená, že nebudou tlaky na zvětšování kapacity).
kazda postavena silnice se (temer instantne zaplni)Tohle není pravda, a IMHO to nikdo netvrdí. Co se říká je, že při zvětšení kapacity nebo např. zvýšení rychlosti se doprava nesníží. Dá se to srovnat s obchodníkem, který také neprodá méně, pokud sníží cenu.
Jinak rust dopravy samozrejme bude i nadale. A obavam se, ze bez ohledu na to kolik silnic se postavi.Skutečnost vám ale nedává za pravdu - např. na SJM u koně se intenzita za posledních 20 let prakticky nesnížila.
Tohle není pravda, a IMHO to nikdo netvrdí. Co se říká je, že při zvětšení kapacity nebo např. zvýšení rychlosti se doprava nesníží. Dá se to srovnat s obchodníkem, který také neprodá méně, pokud sníží cenu.Vycházím z: To si myslí spousta lidí, že zrovna teď je systém automobilové dopravy v Praze blízko rovnovážného stavu, a že zvětšování kapacity silniční sítě už nebude znamenat růst objemu dopravy. Zvláštní je, že si to samé mysleli i před rokem, před pěti, před deseti – a objem dopravy od té doby pořád roste. IMAO to je zevšeobecnění tohoto tvrzrní.
Počkejte já tvrdím, že by se měla zvýšit. A vy mi oponujete tím, že se nesnížila? Nechápu.Jinak rust dopravy samozrejme bude i nadale. A obavam se, ze bez ohledu na to kolik silnic se postavi.Skutečnost vám ale nedává za pravdu - např. na SJM u koně se intenzita za posledních 20 let prakticky nesnížila.
IMAO to je zevšeobecnění tohoto tvrzrní.Chyba je ovšem v tom zevšeobecnění, ne v tom původním tvrzení.
tak treba na jizni spojce fakt zadna tranzitni doprava problemy nedelaTak na JS je transitní dopravy mezi 10-20 % (vozidel v nejzatíženějším místě). V celkovém objemu dopravy v Praze do 10 %. 95 % řidičů používajících SJM jako spojnici tří krajů je opravdu mimo realitu (s ohledem na to, že obecně doprava z krajů mimo StČ přes Prahu do jiných krajů mimo StČ je obecně malá, a kamiony mají na SJM zákaz to bude v řádu jednotek % maximálně).
Snížení rychlosti o něco zvedne propustnostAsi mám nedostatečnou fantazii - jak?
.
A jinak: kolem Prahy se dá postavit spousta dálnic a obchvatů. Jenže to bude nejen zbytek republiky řvát a plakat, že zase další zbytečný pragocentrismus, ale taky na to nejsou prachy. Jako na spoustu věcí v našem absurdistánu.
za ktorym nasleduje ostra lavotociva zatackaNikoliv, okruh pokračuje rovně na Smíchov. Máte ten místopis nějak špatně nastudovaný.
ako z ucebnice.A jak byste to postavil vy? Ne, že by tam nešlo něco vylepšit (IMHO by dost problémů zmizelo, kdyby se postavila navíc rampa od Smíchova na Barrandov, která by umožnila odstranění semaforu za myší dírou), ale ta Barrandovská skála tam jaksi zavází.
Nikoliv, okruh pokračuje rovně na Smíchov.Ano, druha vetva pokracuje na Smichov. A z tade pokracuje kam? Aha, nikam, on tam konci ( dobre, konci az v Stresovicich, 2 km dalej )...
za mesto povazujem aj vsetky vnutorne okruhy, pretoze tento zapisok je o znizovani rychlosti prave na nichNikoliv, na městském okruhu se rychlost na 50 snižovat nebude.
maj prazakum dat extra dan z autaProč?
Tiskni
Sdílej: