Společnost Framework Computer představila (YouTube) nový výkonnější Framework Laptop 16. Rozhodnou se lze například pro procesor Ryzen AI 9 HX 370 a grafickou kartu NVIDIA GeForce RTX 5070.
Google oznamuje, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Tato politika bude implementována během roku 2026 ve vybraných zemích (jihovýchodní Asie, Brazílie) a od roku 2027 celosvětově.
Byla vydána nová verze 21.1.0, tj. první stabilní verze z nové řady 21.1.x, překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, LLD, Extra Clang Tools a Libc++.
Alyssa Anne Rosenzweig v příspěvku na svém blogu oznámila, že opustila Asahi Linux a nastoupila do Intelu. Místo Apple M1 a M2 se bude věnovat architektuře Intel Xe-HPG.
EU chce (pořád) skenovat soukromé zprávy a fotografie. Návrh "Chat Control" by nařídil skenování všech soukromých digitálních komunikací, včetně šifrovaných zpráv a fotografií.
Byly publikovány fotografie a všechny videozáznamy z Python konference PyCon US 2025 proběhlé v květnu.
Společnost xAI a sociální síť X amerického miliardáře Elona Muska zažalovaly firmy Apple a OpenAI. Viní je z nezákonné konspirace s cílem potlačit konkurenci v oblasti umělé inteligence (AI).
Byla vydána nová verze 9.16 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Americká vláda se po převzetí zhruba desetiprocentního podílu ve výrobci čipů Intel chystá na další investice do vybraných firem. Na sociální síti Truth Social to napsal prezident Donald Trump. Jeho ekonomický poradce Kevin Hassett v rozhovoru v televizi CNBC řekl, že nemusí jít pouze o firmy z technologického sektoru, ale i z jiných odvětví.
V Amsterdamu probíhá Open Source Summit Europe. Organizace Linux Foundation představuje novinky. Pod svá křídla převzala open source dokumentovou databázi DocumentDB.
Tiskni
Sdílej:
cez ktore musim jazditNěkdo vám drží u hlavy pistoli? Nebo přes něj jezdíte, protože je to pro vás výhodné, a jakmile někdo chce tuto výhodnost byť jen zmírnit (protože je to výhodné pro vás, ale na úkor ostatních), začnete prskat a dožadovat se vyšších práv, protože vy přece nejste nějaký obyčejný občan, vy jste řidič?
filter do nosa a hlavne drzat hubu.Filter do nosa si budu musiet davat dokym tranzit neprestane jazdit centrom mesta, bez ohladu na to, ci pojde 80,70,60,50,40,30 alebo 20 kmh ( cim nizsie cislo, tym silnejsi filter ).
Dopravní infrastrukturu takovou, aby pohltila všechny kokoty, prostě nejde postavit, tak je potřeba je nějak omezit.Ale snížením rychlosti se požadovaného výsledku asi nedosáhne…
Jasne, tak treba na jizni spojce fakt zadna tranzitni doprava problemy nedelaNe, nedělá. Problémy tam dělá vnitropražská doprava - ta narostla.
Souhlasim s vami, ze druhy krok nastane, ale nerekl bych, ze v takove mire jako tvrdite.A jak to odůvodňujete? Zajímalo by mne, co podle vás způsobí, že se při tom znovunaplňování uvolněné silnice zahušťování zastaví na nižší úrovni hustoty dopravy, než je to dnes.
Ne, nedělá. Problémy tam dělá vnitropražská doprava - ta narostla.Jiste, problemy tam dela doprava.
A jak to odůvodňujete? Zajímalo by mne, co podle vás způsobí, že se při tom znovunaplňování uvolněné silnice zahušťování zastaví na nižší úrovni hustoty dopravy, než je to dnes.Třeba konečným počtem aut, konečným počtem lidí kteří mohou autem jet. Konečným počtem cílů, kam lze jet. Omezeným počtem parkovacích míst v centru. Nemyslím si, že časová úspora bude tak velká, aby se zkrátka našlo dost lidí, pro které to bude znamenat takové zvýšení komfortu, aby jeli autem.
Třeba konečným počtem aut, konečným počtem lidí kteří mohou autem jet.A z čeho usuzujete, že aktuální počet aut je blízko tomu konečnému?
Konečným počtem cílů, kam lze jet.Pokud berete cíl jako místo, pak ano. Ve skutečnosti jde ale o cíl jako účel, a počet účelů jízdy autem konečný není.
Omezeným počtem parkovacích míst v centru.Už jste někdy slyšel o omezování počtu parkovacích míst nebo kapacity silniční sítě? Já vždycky slyším pravý opak – když je kapacita silniční sítě větší, než kapacita parkovišť, volá se po zvětšení kapacity parkovišť. Když je větší kapacita parkovišť, volá se po zvětšení kapacity silniční sítě. Dorovnat to omezením té nadbytečné kapacity je takřka nemyslitelné. Navíc předělat silnice na parkoviště není žádný problém.
Nemyslím si, že časová úspora bude tak velká, aby se zkrátka našlo dost lidí, pro které to bude znamenat takové zvýšení komfortu, aby jeli autem.To si myslí spousta lidí, že zrovna teď je systém automobilové dopravy v Praze blízko rovnovážného stavu, a že zvětšování kapacity silniční sítě už nebude znamenat růst objemu dopravy. Zvláštní je, že si to samé mysleli i před rokem, před pěti, před deseti – a objem dopravy od té doby pořád roste. Není to tak, že časová úspora třeba 1 minuta znamená tisíc dalších jízd denně, ale úspora 59 sekund neznamená nic. Ten systém není diskrétní, ale spojitý – takže sebemenší změna v nabídce (třeba ta časová úspora) znamená i změnu v realizovaném množství.
No pokud tedy prijmu vasi myslenku, ze kazda postavena silnice se (temer instantne zaplni)Kde jsem něco takového napsal?
Jinak rust dopravy samozrejme bude i nadale. A obavam se, ze bez ohledu na to kolik silnic se postavi.Samozřejmě jen v případě, kdy se budou silnice stavět. Když se silnice stavět nebudou, dospěje to do takové rovnováhy, kdy vše, co se vyplatí po silnicích (v daném stavu) přepravovat, se po nich přepravuje, takže objem přepravy už neporoste (což neznamená, že nebudou tlaky na zvětšování kapacity).
kazda postavena silnice se (temer instantne zaplni)Tohle není pravda, a IMHO to nikdo netvrdí. Co se říká je, že při zvětšení kapacity nebo např. zvýšení rychlosti se doprava nesníží. Dá se to srovnat s obchodníkem, který také neprodá méně, pokud sníží cenu.
Jinak rust dopravy samozrejme bude i nadale. A obavam se, ze bez ohledu na to kolik silnic se postavi.Skutečnost vám ale nedává za pravdu - např. na SJM u koně se intenzita za posledních 20 let prakticky nesnížila.
Tohle není pravda, a IMHO to nikdo netvrdí. Co se říká je, že při zvětšení kapacity nebo např. zvýšení rychlosti se doprava nesníží. Dá se to srovnat s obchodníkem, který také neprodá méně, pokud sníží cenu.Vycházím z: To si myslí spousta lidí, že zrovna teď je systém automobilové dopravy v Praze blízko rovnovážného stavu, a že zvětšování kapacity silniční sítě už nebude znamenat růst objemu dopravy. Zvláštní je, že si to samé mysleli i před rokem, před pěti, před deseti – a objem dopravy od té doby pořád roste. IMAO to je zevšeobecnění tohoto tvrzrní.
Počkejte já tvrdím, že by se měla zvýšit. A vy mi oponujete tím, že se nesnížila? Nechápu.Jinak rust dopravy samozrejme bude i nadale. A obavam se, ze bez ohledu na to kolik silnic se postavi.Skutečnost vám ale nedává za pravdu - např. na SJM u koně se intenzita za posledních 20 let prakticky nesnížila.
IMAO to je zevšeobecnění tohoto tvrzrní.Chyba je ovšem v tom zevšeobecnění, ne v tom původním tvrzení.
tak treba na jizni spojce fakt zadna tranzitni doprava problemy nedelaTak na JS je transitní dopravy mezi 10-20 % (vozidel v nejzatíženějším místě). V celkovém objemu dopravy v Praze do 10 %. 95 % řidičů používajících SJM jako spojnici tří krajů je opravdu mimo realitu (s ohledem na to, že obecně doprava z krajů mimo StČ přes Prahu do jiných krajů mimo StČ je obecně malá, a kamiony mají na SJM zákaz to bude v řádu jednotek % maximálně).
Snížení rychlosti o něco zvedne propustnostAsi mám nedostatečnou fantazii - jak?
A jinak: kolem Prahy se dá postavit spousta dálnic a obchvatů. Jenže to bude nejen zbytek republiky řvát a plakat, že zase další zbytečný pragocentrismus, ale taky na to nejsou prachy. Jako na spoustu věcí v našem absurdistánu.
za ktorym nasleduje ostra lavotociva zatackaNikoliv, okruh pokračuje rovně na Smíchov. Máte ten místopis nějak špatně nastudovaný.
ako z ucebnice.A jak byste to postavil vy? Ne, že by tam nešlo něco vylepšit (IMHO by dost problémů zmizelo, kdyby se postavila navíc rampa od Smíchova na Barrandov, která by umožnila odstranění semaforu za myší dírou), ale ta Barrandovská skála tam jaksi zavází.
Nikoliv, okruh pokračuje rovně na Smíchov.Ano, druha vetva pokracuje na Smichov. A z tade pokracuje kam? Aha, nikam, on tam konci ( dobre, konci az v Stresovicich, 2 km dalej )...
za mesto povazujem aj vsetky vnutorne okruhy, pretoze tento zapisok je o znizovani rychlosti prave na nichNikoliv, na městském okruhu se rychlost na 50 snižovat nebude.
maj prazakum dat extra dan z autaProč?