Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Pro korektnost večer zjistěte a zítra nám sem napište, jestli náhodou doručovatelka nepředala dopis adresátovi, ten ho nepodepsal a nezapomněl ho tam sám!
.
.
Balíček bych si vzal a pak bych vesele tvrdil, že jsem nic nedostal... - podpis na formuláři by chyběl nebo byl falešný a pošta by musela platitPresne tak. Tvrde do nich. Doporucene neco posilam, abych mel jistotu, ze to posta doruci. To uz to muzu sam zadarmo hodit do reky a doufat, ze to adresat najde. Nalezeny dopisy bych sbalil (pripadne se domluvil s adresatem) a zacal postu prudit, ze bych chtel ten dopis a at ukazou podpis o doruceni. Proste dokud jim nepujde hodne o prachy, tak se nic nezmeni. A kdyz zacnou zdrazovat, tak mozna prelezou hranici, kolik stoji jiny prepravni firmy (treba i na poslani dopisu) a pak konecne zacne vladnout trh.
Za ztrátu pošta hradí 500 Kč, za poškození nebo úbytek obsahu pošta uhradí škodu až do této výše
.
Ale vzhledem k tomu, že jsem momentálně nemocný, tak opravdu nemám náladu dělat cokoliv co by souviselo s chozením na poštu...
. Prostě nikdy nevíte čím vás překvapí
.
Klasický scénář - obchodní balík poslaný na adresu naší firmy. Na webu České pošty ho šlo sledovat, tak jsem ho sledoval; nejdřív tam bylo, že je expedován 5.9., tedy dnes, a po třetí hodině najednou plop! Zásilku nelze doručit, je k vyzvednutí na poště 18000.
I nasral jsem se, protože vím s jistotou, že v budově, kde sídlíme, vždycky někdo je - je tu slečna na hlavní recepci, náš Operations tým a dvacet až padesát dalších lidí; jediná šance, jak mohl pošťák neuspět, by bylo explicitně čekat, jestli si slečna na recepci na moment neodskočí. Jen pro jistotu jsem se na obou místech přeptal - samozřejmě, že ten den nikdo muže v modrém neviděl.
Zavolal jsem na hlavní poštu, tam mě přepojili na příslušnou pobočku - slečna na reklamacích byla ochotná a pokoušela se zjistit, kde se řidič daného vozu pokoušel balíček doručit a proč to nešlo, ale kdepak - v záznamech žádná informace ani o čase, ani o důvodu neúspěchu, a řidič sám nezvedal telefon. Nakonec jsme to vzdali a slečna z reklamací pravila, že naplánuje druhé dodání v pondělí s tím, že řidiči explicitně vzkáže, ať mi vysvětlí, jak je možné, že to nedodal.
Tak si rychtuju helmu, obvazy a spolubojovníky, abych byl připravený, až mi to přijde svalnatý pošťák vysvětlit.
Tiskni
Sdílej: