Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.
Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Akorat misto jednoho filmu uvidite na zacatku dalsi 3 jine kratke filmy ...a tohle se snad změnilo? - akorát před více lety místo reklam na sračky chodily reklamy na úspěchy našeho socialistického hospodářství (což vlastně ve většině případů byly taky sračky, takže vše při starým)
, já mám pohádky rád pořád.
Na dušičky pozor dejte, do mechu v lese si nelehejte. Světy se prolnou na dušičky, tak buďte doma a zapalte svíčky.
Co ty, ale já půjdu zpátky sám...
Ale je fakt, že tam byly jenom tečky a nebyla to kompletní citace.no a co? - byla to dostatečná část na to, aby bylo zřejmé, oč jde ... zákon nijak neřeší, o jak velkou část díla musí jít dovolil bych si v této souvislosti ocitovat momentálně poslední příspěvek u relevantního článku na webu ČPS:
jak často pečete zdi? By Neznámý on 28.3.2010 at 17:41 Tvrdit, že vypuštěním slova přestává být věta autorským dílem, je absurdní. Možná někomu už diskrétní počítačová logika trochu leze na mozek, ale normální člověk nemyslí mechanicky a vypuštění slova nebo dvou nemění nic na tom, jak lidi celou větu vnímají. Když na papír nakreslíte kruh, malou část z něj vygumujete a požádáte kohokoli, aby to dokreslil, doplní to opět na kruh. Když vezmete známou báseň nebo píseň a slovo nebo dvě vynecháte, každý normální člověk to stále bude vnímat jako známý text s vynechaným slovem. Další věcí je, že na sloganu bauhausu opravdu není nic vlastního - zeď se nepeče. Pokud někdo přijde s rozumným vysvětlením, co tím sloganem chtěl bauhaus říci, tak prosím, ale mě to opravdu neevokuje nic jiného, než původní Svěrákův text. A na konec - opravdu si myslíte, že kdyby Svěrák tuto píseň nikdy nenapsal, dal by si Bauhaus do reklamy právě tato slova? --no-X
Aha, výborně, takže stejně jak u ČPS bylo kdesi napsáno jinde, když si teď nějaká banka udělá reklamu se sloganem "Já chci hypotéku" tak je může další autor za to zažalovat - to je OK?ocituju sám sebe z téže diskuse: když se vrátím k těm hloupým příkladům, uslyším-li v rádiu slogan "já chci žít zdravě!" v normální řeči, projde nepovšimnut, avšak uslyším-li rytmizované "zdra-vě, já chci žít zdra-vě!" podbarvené disco rytmem, také se na Davida (kterého btw taky nemusím) nebudu zlobit, že od autora reklamy bude, za současného systému autorských práv, požadovat nějaký bakšiš ...
Kdyby si Bauhaus ve svý reklamě pustil kus celé té písničky, tak se asi nedá nic namítat...a jak velký kus by to podle tebe musel být? - třeba 20 sekund nebo kolik typicky spot trvá? - a nehádal by ses potom úplně stejně, že je to absurdní, že je popotahujou jenom za pár slov, ehm, totiž taktů, a že kdyby si jim tam Bauhaus pustil celou, tak by se asi nedalo nic namítat atd.?
Ale takhle za chvíli budeme muset všichni povinně držet hubu, abychom neporušili něčí autorské dílo...slova silná, sláma prázdná ... tady opravdu nešlo o nějaké obecné použití jazyka, aby ses musel bát vyřknout "Já chci hypotéku", šlo o jasné zneužití populárního autorského díla - a pokud hodláš obhajovat opak, tak nejprve zodpověz otázku z titulku minulé citace "jak často pečete zdi?"
Tiskni
Sdílej: