abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    dnes 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    včera 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.3. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 19 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    12.3. 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 00:44 | Nová verze

    Google Chrome 146 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 146.0.7680.71 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 29 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 00:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.5. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 3 (novinka), 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1076 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    OndraZX avatar 12.4.2007 22:32 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    No a klienti jedou na Linuxu, nebo na Windows?
    David Heidelberg avatar 12.4.2007 22:34 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    PCcka na linuxu 1Server linux

    vsechno je *ubuntu.

    Cas od casu pritahnu notas s XP,ale to me staci nejak nasdilet jeden adresar a muzu si ty data pretahnout...

    0K1AS
    David Heidelberg avatar 12.4.2007 22:37 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    tedy sambu tam musim mit tak i tak, jde o to jestli ji mam pouzivat i na propojeni linuxovych pc, zatim pouzivam nfs3 (install, home adresare atd.)

    0K1AS
    12.4.2007 22:36 Miroslav Suchý
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    NFS je lepší, ale XP Home je neumí až Profi. O starých verzích ani nemluvě. Samba je zase mor správně nakonfigurovat.
    David Heidelberg avatar 12.4.2007 22:39 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    nic horšího než XP Prof. ani novějšího se mě do sítě nepřipojuje :-D

    0K1AS

    PS: windows zvládají nfs??? sem asi něco přehlíd :-)
    12.4.2007 22:57 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Podpora NFS pro Windows AFAIK existovala i ve starších verzích, ale nebyla standardní součástí instalace, musela se doinstalovat jako samostatný placený produkt.
    12.4.2007 23:08 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    to jako fakt XP Pro umej pripojit NFS? Jaktoze jsem si toho nevsim a pracne konfiguroval sambu :-)
    David Heidelberg avatar 12.4.2007 23:10 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    umi :-) ... to jsem potreboval vedet pred casem :-D

    0K1AS
    Marián Kyral avatar 13.4.2007 07:15 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    A jak na to? Mě by se to hodilo. Ve win momentálně používám scp, protože se mi nechce instalovat na routeru samba. A veškeré moje snahy najít nějaký návod na připojení nfs do win byly neúspěšné. Možná to bude tím, že jsem spíše předpokládal nějaké externí řešení.
    15.4.2007 14:26 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Umějí to teda nějak v základu? Nemůžu to tu nikde najít a nápověda na dotaz "nfs" vrací nula výsledků. Jestli jde o SFU, tak to jsem zkoušel, ale odradila mě už instalace, která byla nesmírně složitá a chtělo mi to měnit půlku systému, což se mi při mém používání Woken jako herní platformy vůbec nelíbí.
    13.4.2007 10:25 ch-in-A | skóre: 13 | blog: Zapisky_silencovy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    samba je v pohode, konfigurace pro potreby nejake firmy sice zabere trochu casu a uceni ale cas se vrati pri nastavovani klientu na windosu. linuxovy cifs klient nepracuje tak pekne jako win ale taky se celkem da.

    nastaveni samby pro sdileni nekde doma je otazkou pul minuty...vlastne staci pustit sambu a pridat sambausera
    -- RTFRFC --
    13.4.2007 14:57 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Pouzivam sambu na domacom servery, ale riesim problem s rychlostou, maximalne mi to ide 3 MB/s co sa mi zda malo. Niekde som zahladol ze nfs by malo byt podstatne rychlejsie, je to pravda? server aj klienty su linux.
    13.4.2007 15:05 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Pokud to ma byt primarbne pro Linux tak jednoznacne NFS. ereknu jakou verzi, pouizivam v3, v4 jsem nevidel ani z rychliku.

    Pro strejcka prihodu si tam se sambou udelej nejakej public-writable adresar a bude to.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    13.4.2007 18:50 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    ano, nfs.

    Jen by byla vhodná centrální správa userů kvůli přístupovým právům (u Samby by práva byly složitější).
    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    16.4.2007 16:18 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Jestli má NFS práva jednoduchá nevím, ale každopádně je má blbá. NFSd je tak hloupé, že když mu NFS klient řekne že uživatel je root, tak mu servíruje soubory s plnými právy, aniž by si jakkoliv ověřovalo že rootem skutečně je. To se hojně užívalo k přepisování .rhosts či .xauth, a následnému hacknutí účtu.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    16.4.2007 21:30 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    To, co popisujete, není projevem toho, že by autorizace u NFS byla "blbá", ale toho, že NFS byl primárně navržen pro systémy, kde klient a server mají společnou databázi a autentizaci uživatelů, takže je pak jedno, zda autentizaci provádí klient nebo server. Navíc problém, který popisujete, řeší standardní parametr root_squash nebo all_squash.
    17.4.2007 09:49 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Ano, problém s špatně řešenými přístupovými právy ,,vyřešíme'' tím že je vypneme :) :) :)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    13.4.2007 22:24 Malej Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    SMB a CIFS jsou IMHO méně blbé než Nightmare File System. Podezřívám SUN že se za ten kód styděli do té míry, že s Javou přišli jen proto aby dokázali že lze vytvořit i něco horšího.
    Josef Kufner avatar 13.4.2007 23:22 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    No, myslím, že SMB je opravdu rarita. Co jsem tak slyšel, tak původní autoři (IBM) to zavrhli s tím, že je to příliš zpackané :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    16.4.2007 16:12 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Podle tohoto příspěvku z Linux Symposia 2006 v Ottavě je CIFS jen přejmenované SMB, a Linux-to-linux přes Sambu údajně v současné době funguje LÉPE než "unixově nativní" NFS, díky spoustě chyb v návrhu NFS- je až komické si o nich číst... Jinak opravedu dosti zajímavé čtení, nevěděl jsem jak moc je NFS zabugované. Je to bastl nad obsoletním RPC, který náhodně mrší obsaah souborů, nefunguje nad ním cp -p, nefunguje přes NAT, potřebuje na každou blbost (locking, acl) přilepit další daemony, atd..

    http://linux.inet.hr/ols2006_why_nfs_sucks.html
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    16.4.2007 21:34 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    No, jak se to vezme… Při kopírování velkého souboru přes NFS dostávám na nezatíženém 100 Mb/s ethernetu něco kolem 11.2 MB/s, tedy stejně jako třeba u HTTP, FTP a dalších "nezdržujících protokolů". Při použití SCP/SFTP je to o něco méně, ale pořád někde kolem 10.8 MB/s. Přes Sambu jsem na stovkovém ethernetu nikdy neviděl víc než 9.6 MB/s, a i to pouze při komunikaci Linux-Linux. Jak takový overhead autoři protokolu dokázali vyrobit, to je mi záhadou.
    17.4.2007 09:44 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    To je divné. SMB je sice taky fousatý a ošklivý protokol, ale odlehčený read-only fileserver, který ignoruje zamykání přístupová práva apod, jde napsat v 1-2k řádcích kódu v C (gatling), a žádné výpočetně náročné checksumy (krom těch na TCP vrstvě) tam nejsou...
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.