abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:22 | Komunita

    V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.6. 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 255 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Samba vs NFS

    12.4.2007 22:21 | Linux | poslední úprava: 12.4.2007 22:25

    Ahoj, instaluju server a malou síť a chci se tímto zeptat - co se vam jeví jako lepší pro potřeby malé sítě?
    Hlasování se můžou účastnit pouze ti, kteří měli možnost vyzkoušet jak NFS tak sambu.
    0K1AS        

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Anketa

    NFS vs Samba
     (4 %)
     (72 %)
     (24 %)
    Celkem 46 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    OndraZX avatar 12.4.2007 22:32 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    No a klienti jedou na Linuxu, nebo na Windows?
    David Heidelberg avatar 12.4.2007 22:34 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    PCcka na linuxu 1Server linux

    vsechno je *ubuntu.

    Cas od casu pritahnu notas s XP,ale to me staci nejak nasdilet jeden adresar a muzu si ty data pretahnout...

    0K1AS
    David Heidelberg avatar 12.4.2007 22:37 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    tedy sambu tam musim mit tak i tak, jde o to jestli ji mam pouzivat i na propojeni linuxovych pc, zatim pouzivam nfs3 (install, home adresare atd.)

    0K1AS
    12.4.2007 22:36 Miroslav Suchý
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    NFS je lepší, ale XP Home je neumí až Profi. O starých verzích ani nemluvě. Samba je zase mor správně nakonfigurovat.
    David Heidelberg avatar 12.4.2007 22:39 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    nic horšího než XP Prof. ani novějšího se mě do sítě nepřipojuje :-D

    0K1AS

    PS: windows zvládají nfs??? sem asi něco přehlíd :-)
    12.4.2007 22:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Podpora NFS pro Windows AFAIK existovala i ve starších verzích, ale nebyla standardní součástí instalace, musela se doinstalovat jako samostatný placený produkt.
    12.4.2007 23:08 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    to jako fakt XP Pro umej pripojit NFS? Jaktoze jsem si toho nevsim a pracne konfiguroval sambu :-)
    David Heidelberg avatar 12.4.2007 23:10 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    umi :-) ... to jsem potreboval vedet pred casem :-D

    0K1AS
    Marián Kyral avatar 13.4.2007 07:15 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    A jak na to? Mě by se to hodilo. Ve win momentálně používám scp, protože se mi nechce instalovat na routeru samba. A veškeré moje snahy najít nějaký návod na připojení nfs do win byly neúspěšné. Možná to bude tím, že jsem spíše předpokládal nějaké externí řešení.
    15.4.2007 14:26 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Umějí to teda nějak v základu? Nemůžu to tu nikde najít a nápověda na dotaz "nfs" vrací nula výsledků. Jestli jde o SFU, tak to jsem zkoušel, ale odradila mě už instalace, která byla nesmírně složitá a chtělo mi to měnit půlku systému, což se mi při mém používání Woken jako herní platformy vůbec nelíbí.
    13.4.2007 10:25 ch-in-A | skóre: 13 | blog: Zapisky_silencovy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    samba je v pohode, konfigurace pro potreby nejake firmy sice zabere trochu casu a uceni ale cas se vrati pri nastavovani klientu na windosu. linuxovy cifs klient nepracuje tak pekne jako win ale taky se celkem da.

    nastaveni samby pro sdileni nekde doma je otazkou pul minuty...vlastne staci pustit sambu a pridat sambausera
    -- RTFRFC --
    13.4.2007 14:57 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Pouzivam sambu na domacom servery, ale riesim problem s rychlostou, maximalne mi to ide 3 MB/s co sa mi zda malo. Niekde som zahladol ze nfs by malo byt podstatne rychlejsie, je to pravda? server aj klienty su linux.
    13.4.2007 15:05 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Pokud to ma byt primarbne pro Linux tak jednoznacne NFS. ereknu jakou verzi, pouizivam v3, v4 jsem nevidel ani z rychliku.

    Pro strejcka prihodu si tam se sambou udelej nejakej public-writable adresar a bude to.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    13.4.2007 18:50 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    ano, nfs.

    Jen by byla vhodná centrální správa userů kvůli přístupovým právům (u Samby by práva byly složitější).
    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    16.4.2007 16:18 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Jestli má NFS práva jednoduchá nevím, ale každopádně je má blbá. NFSd je tak hloupé, že když mu NFS klient řekne že uživatel je root, tak mu servíruje soubory s plnými právy, aniž by si jakkoliv ověřovalo že rootem skutečně je. To se hojně užívalo k přepisování .rhosts či .xauth, a následnému hacknutí účtu.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    16.4.2007 21:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    To, co popisujete, není projevem toho, že by autorizace u NFS byla "blbá", ale toho, že NFS byl primárně navržen pro systémy, kde klient a server mají společnou databázi a autentizaci uživatelů, takže je pak jedno, zda autentizaci provádí klient nebo server. Navíc problém, který popisujete, řeší standardní parametr root_squash nebo all_squash.
    17.4.2007 09:49 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Ano, problém s špatně řešenými přístupovými právy ,,vyřešíme'' tím že je vypneme :) :) :)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    13.4.2007 22:24 Malej Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    SMB a CIFS jsou IMHO méně blbé než Nightmare File System. Podezřívám SUN že se za ten kód styděli do té míry, že s Javou přišli jen proto aby dokázali že lze vytvořit i něco horšího.
    Josef Kufner avatar 13.4.2007 23:22 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    No, myslím, že SMB je opravdu rarita. Co jsem tak slyšel, tak původní autoři (IBM) to zavrhli s tím, že je to příliš zpackané :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    16.4.2007 16:12 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    Podle tohoto příspěvku z Linux Symposia 2006 v Ottavě je CIFS jen přejmenované SMB, a Linux-to-linux přes Sambu údajně v současné době funguje LÉPE než "unixově nativní" NFS, díky spoustě chyb v návrhu NFS- je až komické si o nich číst... Jinak opravedu dosti zajímavé čtení, nevěděl jsem jak moc je NFS zabugované. Je to bastl nad obsoletním RPC, který náhodně mrší obsaah souborů, nefunguje nad ním cp -p, nefunguje přes NAT, potřebuje na každou blbost (locking, acl) přilepit další daemony, atd..

    http://linux.inet.hr/ols2006_why_nfs_sucks.html
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    16.4.2007 21:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    No, jak se to vezme… Při kopírování velkého souboru přes NFS dostávám na nezatíženém 100 Mb/s ethernetu něco kolem 11.2 MB/s, tedy stejně jako třeba u HTTP, FTP a dalších "nezdržujících protokolů". Při použití SCP/SFTP je to o něco méně, ale pořád někde kolem 10.8 MB/s. Přes Sambu jsem na stovkovém ethernetu nikdy neviděl víc než 9.6 MB/s, a i to pouze při komunikaci Linux-Linux. Jak takový overhead autoři protokolu dokázali vyrobit, to je mi záhadou.
    17.4.2007 09:44 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samba vs NFS
    To je divné. SMB je sice taky fousatý a ošklivý protokol, ale odlehčený read-only fileserver, který ignoruje zamykání přístupová práva apod, jde napsat v 1-2k řádcích kódu v C (gatling), a žádné výpočetně náročné checksumy (krom těch na TCP vrstvě) tam nejsou...
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.