V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
Boze, boze...
Pretizeni operatoru [] je udelano takto kvuli tomu, ze std::vector ma modelovat plain pole z C. V C se [] nekontroluje, takze to same je i v STL. Kazdy to vi (a nebo to ma vedet), a proto pokud mu nezalezi na rychlosti, pouziva at, pokud naopak pozaduje maximalni vykon, ma tu [].
To mate z toho, ze nectete dokumentaci.
at()
, která kontrolu provádí. Nevidím na tom nic nelogického.
for (unsigned i = myVector.size() -1; i <= 0; i--) { }Selže, protože přeteče unsigned, když je kontejner prázdný. A které pako tam dalo unsigned? No já, protože
for (int i = 0; i < myVector.size(); i++)hází warning na porovnávání znamínkových a neznamínkových typů, pač size() vrací unsigned. No a když pak náhodou chci předělat pořadí, chyba je na světě.
uint i;
uint count = myVector.size();
for (i = count - 1; i != uint(-1); i--) {}
for (i = 0; i != count; i++) {}
for (uint i = count - 1; i != uint(-1); i--) {}Nezlobte se na mě, ale tohle považuji za hackerství. Triky nebrat.
var I: Word; begin for I := Count - 1 downto 0 do begin { něco } end; end;
char array[100]; uint i; uint count = sizeof(array) / sizeof(array[0]); for (i = 0; i != count; i++) { if (i < count) array[i] ... neco; } neznamenkove by to mohlo vypadat treba takto: char array[100]; int i; int count = sizeof(array) / sizeof(array[0]); for (i = 0; i != count; i++) { if (i >= 0 && i < count) array[i] ... neco; }
typedef vector<int> vector_t; typedef vector_t::size_type vec_size; vector_t vec; ... .. vec_size count = vec.size(); ... ..Jinak nemam pochopeni pro autora blogu. Necetl jste dokumentaci a navic si stezujete. K tomu jsem taky nachylny. Je lepsi pred zapisem do blogu hledat problem mezi zidli a klavesnici:)
std::vector<int> x; // .... int c = x.size(); int* t = &x[c-1]; for(int i = c; i; i--, t--) { printf("%d\n", *t); }... a jede to krasne bez zbytecnejch kontrol, bez varovani a bez chyb... PS: pokud nekdo propaguje kontrolu mezi poli, tak by mel zemrit na mucidlech
Nemyslim si, ze to je to pravy vorechovy. Co kdyz bude nahodou, ale jenom nahodou vektor prazdny. Navic popirate to, k cemu kontejnery slouzi: typ prvku uz znate. Ve vasem pripade bude kdokoliv muset prohlizet cely kod, aby ho updatoval. Konverzi velikosti kontejneru na int muzeme prijit k urazu. Ale jak pisete, asi vam to vzdycky projde:/
vector_t::iterator first = vec.begin(); const vector_t::iterator last = vec.end(); while(first != last) cout << *first++ << endl;
t
bude neplatny ukazatel. To ale nevadi, protoze se stejne nepouzije...
> Konverzi velikosti kontejneru na int muzeme prijit k urazu.
To jako kdyby v nem bylo vic nez 2**31 polozek ????
> Ale jak pisete, asi vam to vzdycky projde:/
jj. a sem presvedcenej, ze muj zpusob je rychlejsi...
Tak mi trochu pomozte. Rikate, neplatny ukazatel nevadi, resp. kdyz
int c = x.size(); int* t = &x[c-1];c bude 0, tak volani &x[-1] asi nevyjde nebo ano? > Konverzi velikosti kontejneru na int muzeme prijit k urazu.
Z principu. Proc proste nepouzit vector<int>::size_type, ktery se pouziva i pri kontrole mezi u at()?
t = &x[-1]
vyjde. Prvek se totiz necte, jen se zjisti jeho ukazatel. Klidne to vyzkousej. samozrejme nesmis pouzit *t
...
> Z principu. Proc proste nepouzit vector<int>::size_type, ktery se pouziva i pri kontrole mezi u at()?
nechapu kde je problem. A abych se priznal tak moc nemam rad tyhle typy jako size_t, size_type a tak podobne. Proc proste nepouzit int?
int & operator [] (int index) { return pole[index]; }pokud neni ve vektoru zadnej prvek, tak
pole
je pravdepodobne NULL
. To ale nevadi, protoze navratovej typ funkce je int &
. Takze se z pole nic necte, ale vrati se adresa pole + index
. V nasem pripade 0 - sizeof(int)
, coz je sice neplatna adresa, ale nicemu to nevadi, protoze ji stejne nepouzijem...
Nac tak slozite, tohle je priklad na jednu radku:
std::copy(x.begin(), x.end(), std::ostream_iterator<int>(std::cout, "\n"));
-O3
a nekdo muze zkusit jeste -funroll-loops
nebo -funroll-all-loops
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> typedef unsigned long long uint64; typedef unsigned int uint; static __inline__ uint64 rdtsc(void) { uint64 x; __asm__ volatile (".byte 0x0f, 0x31" : "=A" (x)); return x; } #define SIZE (1024*16) #define OUTER_LOOP_SIZE (1024*256) /* * Benchmark optimalizace smycky */ int main(int argc, char *argv[]) { uint tmp = 0; uint a; uint x; char *str = (char *)malloc(SIZE); char *ptr; uint64 t; if (!str) return EXIT_FAILURE; t = rdtsc(); for (a = OUTER_LOOP_SIZE; a; a--) /* Velky cyklus, neni co optimalizovat */ { /* maly cyklus, uvidime */ ptr = str; for (x = 0; x != SIZE; x++) { tmp += ptr[x]; } } t = rdtsc() - t; printf("Test pro pristup pres index pole: %llu cycles\n", t); t = rdtsc(); for (a = OUTER_LOOP_SIZE; a; a--) /* Velky cyklus, neni co optimalizovat */ { /* maly cyklus, uvidime */ ptr = str; for (x = 0; x != SIZE; x++) { tmp += *ptr++; } } t = rdtsc() - t; printf("Test pro pristup pres pointery: %llu cycles\n", t); printf("\n\nVypiseme tmp, protoze kompiler by mohl smycky vypustit %u\n", tmp); free(str); return EXIT_SUCCESS; }
Korektnost programu je pro mě důležitější než pár instrukcí navíc.
Pokud pozadujete kontrolu, tak pouzivejte at - jak proste :).
Já bych operátor [] udělal tak, aby emuloval _funkčnost_ jeho obdoby z plain C, ne nutně i jeho nedostatky.
Nic vam nebrani v tom, abyste si s vyuzitim standardniho vytvoril vlastni, patricne upraveny kontejner.
Predstavte si, ze existuji exoti, kteri to nepovazuji za nedostatek, ale za vyhodu.
This method is public as an implementation side effect. do not call or override.
Já asi napíšu zápis Miluju C++, protože C++ je jazyk, který považuji za nejlepší staticky typovaný kompilovaný jazyk, se kterým jsem se kdy setkal.Neviem, či toto mal byť vtip, ale ak nie, tak si pozri haskell. Je to najlepší staticky typovaný kompilovaný jazyk, s ktorým som sa stretol
Reseni neni hledat tu spravnou implementaci, kde to delaji, tak "jak to vyhovuje memu zpusobu programovani". Co prenositelnost? Ale precist si dokumentaci. Chovani [] pri prekroceni mezi neni definovane. Tzn. ze kontrola muze byt provadena, ale nemusi.
Ze standardu je to proste nedefinovane, a tak by se mel clovek k tomu postavit.
Tiskni Sdílej: