abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:55 | Nová verze

    Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:33 | IT novinky

    Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 12:22 | Zajímavý software

    Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:55 | Komunita

    Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:44 | Komunita

    Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:55 | IT novinky

    Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 44
    včera 14:11 | Humor

    Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:44 | Nová verze

    Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | Zajímavý software

    Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    25.11. 17:00 | IT novinky

    Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (47%)
     (19%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 410 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    gPlanarity

    21.5.2007 22:41 | Přečteno: 1872× | Výběrový blog | poslední úprava: 22.5.2007 10:08

    Logická hračka v GTK kabátku s motorem značky Cairo v české verzi.

    K této hře mě dovedl přípisek Zdeňka Štepánka, když se rozplýval na dotykovou manipulací.

    Jedná se o velmi jednoduchou hru, jejímž cílem je udžet se při smyslech někam do poloviny. Pak už je to jedno, protože člověka opustí síly fyzické :D

    Úkol je prostý: rozmotat zašmodrchaný graf tak, aby neobsahoval žádné křížící se hrany. Výjimku tvoří některá zadání, která absolutní řešení nemají a autor pár průsečíku moudře povolil.

    Zastřelená obrazovka hrací plochy

    Jednoduchý ovládací panel dole tvořený jednou řadou kulatých ikon a stavový řádek se zadáním a bodovým ohodnocením nahoře ustupují rozlehlé herní ploše pokryté čmáranicí hodné abstraktního výtvarného umělce.

    Do modrofialova zabarvená grafika podložená dráždivě bílou pracuje s tmavým tvary na světlém pozadí. Červená barva je vyhrazena průnikům (nejpravější tlačítko), které se v hustých grafech ke konci velmi obtížně hledají, varovným hláškám na počátku kol a tlačítku Ukončit gPlanarity.

    Ovládání působí příjemně macovsky, velké ikony, tlačítka křížek a šipka doprava mající kdekoliv stejný význam – ukončit program nebo pokračovat ve hře a animované skrývání ikon a výběr kol, jako by klouzaly po obrazovce, působí velmi povznášejícím dojmem. Pouhé tři základní barvy jemně použité na celé GUI a tmavě orámované widgety připomínají dětské omalovánky nebo marcipánovou sladkost.

    Uchvácen hrou jsem zatoužil po češtině. Jaké však bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že text je skutečně text a font se bere z běžícího systému. Programátorovi musím zatleskat. Něco takového jsem nečekal (spousta graficky vyvedených her používá vlastní bitmapy a představují tak lokalizační noční můru). Dopsání internacionalizace a následná lokalizace byla příjemnou relaxací.

    Záplatu přidávající (ach ta čeština) i18n infrastrukturu spolu s překladem do češtiny naleznete u mě.

    Domovská stránka hry, dehtová koule, Gentoo ebuild, ABCL záznam.

    Pokud se vám zdá, že jste tuto hru už někdy hráli, pak vězte, že se autor inspiroval flashovou verzí, která pod gnashem nejede :I

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.5.2007 22:46 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gPlanarity
    Dostal jsem se do nějakého cca 25 kola a pak jsem zjistil, že to hraju asi 6 hodin v kuse a že za dvě hodiny stávám do školy... Je to silně návyková hra. Aspoň pro mě až moc...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    Marek Bernát avatar 22.5.2007 01:49 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gPlanarity
    Hm, neviem, či máme tú istú hru, ale v gPlanarity je 23 levelov. A tiež ma pripravil o spánok. Hovoril som si, že ma to už nebaví a je to stále o tom istom. Ale nevypol som to až do 20 levelu :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    22.5.2007 09:47 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gPlanarity
    Třeba máte starou verzi. Já jsem momentálně v 46.
    Marek Bernát avatar 22.5.2007 13:14 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gPlanarity
    Stiahol som Dynamically linked Linux i386 build z gPlanarity. Tak neviem :-/
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 22.5.2007 19:58 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gPlanarity
    Tak už viem. gPlanarity ukazuje len pár levelov dopredu.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    22.5.2007 21:20 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gPlanarity
    Ja také nevím, ale ta dynamicky linkovaná je stejná verze, jako mnou odkazované zdrojáky, ze kterých jsem kompiloval. Schválně jsem ještě stáhnul trunk ze SVN a ten je až na SNV revizi identický s mými zdrojáky.

    Neplete vás to, že hra neumožňuje přeskakovat nedokončená kola do určitého minima? S prázdným profilem nemohu jít za aktuální kolo, ale v tom mém se už mohu libovolně pohybovat.

    Podle zdrojáků má hra minimálně kol 78.
    22.5.2007 21:34 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gPlanarity
    To je špatná zpráva. Jsem teprv ve 30. kole, a stale me to nepustilo :(
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    Marek Bernát avatar 22.5.2007 22:22 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gPlanarity
    Jj, už som to napísal. Presne to ma poplietlo :-)

    Inak, tá hra môže v pohode mať levelov hocikoľko – nie je problém tie grafy vygenerovať. Jediný problém je, že by došly hlášky :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Josef Kufner avatar 22.5.2007 07:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gPlanarity
    Achjo, jsem se na dnesek vubec nevyspal :-(
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.5.2007 21:59 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gPlanarity
    No ja se zasek v levelu 21 s jednim krizenim a nemuzu s tim hnout uz skoro mesice...

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Marek Bernát avatar 22.5.2007 22:26 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gPlanarity
    Uf, tak to sa mi našťastie zatiaľ nestalo, inak by som umrel na dehydratáciu a vyhladovanie a tak :-D

    Ja keď sa takto zaseknem, tak presuniem veľký kus grafu okolo problémového miesta niekam preč a zasa to celé upracem. Zatiaľ to vždy pomohlo. Ak si tie vrcholy totiž zle rozmiestnite, tak nič menšie ako totálne to rozbiť asi nepomôže. Aspoň mám takú teóriu :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    23.5.2007 09:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gPlanarity
    Tak ten už mám, zkus se podívat na screenshot, třeba tě to inspiruje.
    Josef Kufner avatar 22.5.2007 22:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gPlanarity
    Škoda že na to existuje takový jednoduchý způsob řešení, který to degraduje na otrocké provádění algoritmu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.