Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.
Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.
Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.
Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.
V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Povodne som sa to tu chcel spytat, no k rieseniu som medzitym dosiel.
Co je vo veci? Mam doma stary crep (PPro 200MHz, 256kb L2 cache; 128MB RAM; 40GB HDD; Chipset - i440FX (Natoma); S3 Trio64+; Realtek 8139C - 100MB/s; Debian ETCH 2.6.18) a nic ineho, ako firewall ci *server (web, file, print) ma nenapadalo. Lenze na toto by som si zohnal aj 486...
Medzicasom som mal zopar subojov s kamaratom v CS, co mi vnuklo myslienku na to, aby som skusil vymacknut z kraksne co najvacsi vykon prostrednictvom Half-Life dedicated servera (s CS modom, of course :)) Slapalo to celkom obstojne; po pripojeni sa z druheho PC na de_dust2 po nahodeni 7 botov mi obcas skocil ping na 60, co je znesitelne. Co viac - na nete je server vytazovany menej, ako na LAN, pretoze na 1 hraca pripada menej paketov (pretoze nebyvaju caste 100MB/s nety).Pani z Valve tvrdia, ze minimalne poziadavky su 266MHz, optimum 400MHz. Pritom vravia, ze treba 50 MHz na 1 hraca. Neverim tomu, 400MHz urcite staci aj na 20 hracov. Mne ich staci 8.Takze, ak to nikomu nebude vadit, popisem tu postup na spojazdnenie HLDS servera na Linuxe.
Ako som postupoval:
V adresari /server mam namountovanu particiu hdb7 (mam tam adresare zdiel, hlds, www). Vytvoril som si adresar /server/hlds a prepol som sa donho.
Stiahol som HLDS Update Tool:
wget http://www.steampowered.com/download/hldsupdatetool.binDalej autorizacne non-steamove enginy
wget http://www.cstrike.ro/cstrike_files/engine.v15.tgzA potom AdminMod a Metamod
wget http://ovh.dl.sourceforge.net/sourceforge/halflifeadmin/halflife-admin-2.50.60-linux.tar.gzInstalacia:
chmod +x hldsupdatetool.bin ./hldsupdatetool.bin ./steam -command update -game valve -dir . ./steam -command update -game valve -dir . //ano, ma sa spustit 2x ./steam -command update -game cstrike -dir . rm -rf engine_amd.so //a teraz patchovanie na nonsteam rm -rf engine_i486.so rm -rf engine_i686.so tar xfvz engine.v15.tgz //Toto skopneme do cstrike/server.cfg (mozeme ho najprv cely vymazat) hostname "Server - nazov" mp_autokick 0 mp_autocrosshair 0 mp_autoteambalance 0 mp_buytime 2 mp_consistency 1 mp_c4timer 35 mp_fadetoblack 0 mp_falldamage 0 mp_flashlight 1 mp_forcecamera 3 mp_forcechasecam 2 mp_friendlyfire 1 mp_freezetime 3 mp_fraglimit 0 mp_hostagepenalty 0 mp_limitteams 6 mp_logfile 1 mp_logmessages 1 mp_logdetail 3 mp_maxrounds 0 mp_playerid 0 mp_roundtime 3 mp_startmoney 800 mp_timelimit 35 mp_tkpunish 0 mp_winlimit 0 sv_aim 0 sv_airaccelerate 10 sv_airmove 1 sv_allowdownload 1 sv_clienttrace 1.0 sv_clipmode 0 sv_allowupload 1 sv_cheats 0 sv_gravity 800 sv_lan 1 sv_maxrate 7000 sv_maxspeed 320 sv_maxupdaterate 101 sys_ticrate 10000 decalfrequency 60 pausable 0 log on decalfrequency 60 edgefriction 2 host_framerate 0 exec listip.cfg exec banned.cfg rcon_password RCONHESLO //V cstrike/liblist.gam zmenime secure z 1 na 0 //teraz nahodime AdminMod export LD_PRELOAD=./hlshield.so tar zxvf halflife-admin-2.50.60-linux.tar.gz cd Adminmod ./install_admin //AMX sa tiez hodi, www.amxmod.net... navod na amx sa mi uz nexce pisat ;) //Aby som nezabudol, boti sa tiez hodia (a funguju aj s AMX): cd /server/hlds wget http://papa.vbios.com/files/server/zbot150_2693_papa_edition_linux.tar.gz tar xvzf zbot150_2693_papa_edition_linux.tar.gzPrirucka na AdminMod Odporucam si vytvorit skriptik na spustanie servera; po spusteni ziskate konzolu a do nej si piste, co treba ;)
cd /server/hlds && ./hlds_run -game cstrike -console +ip IPADRESA +port PORT +sv_lan 1 -nomaster +maxplayers 16 +map de_dust2
TCP 7002 von TCP 5273 von UDP 27010 von UDP 27012 dnu aj von UDP 27015 dnu (zmente podla toho, na akom porte server spustate) cele to vyzera takto /usr/sbin/ipmasqadm autofw -A -v -r udp 27015 27015 -h LAN_IPADRESA_SERVERU /sbin/ipchains -A output -p udp -s $ANY 27012 -j ACCEPT /sbin/ipchains -A output -p udp -s $ANY 27010 -j ACCEPT /sbin/ipchains -A input -p udp -s $ANY 27015 -j ACCEPT /sbin/ipchains -A output -p tcp -s $ANY 7002 -j ACCEPT /sbin/ipchains -A output -p tcp -s $ANY 5273 -j ACCEPT
Tiskni
Sdílej: