abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:44 | Zajímavý článek

    Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    včera 14:22 | Nová verze

    Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    7.9. 04:11 | Komunita

    V Berlíně probíhá konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Plasma Akademy 2025. Při té příležitosti byla oznámena alfa verze nové linuxové distribuce KDE Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.9. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.1, tj. první opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.12, tj. dvanáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.9. 23:44 | IT novinky

    Evropská komise potrestala Google ze skupiny Alphabet pokutou 2,95 miliardy eur (71,9 miliardy Kč) za porušení antimonopolní legislativy. Podle EK, která mimo jiné plní funkci antimonopolního orgánu EU, se Google dopustil protisoutěžních praktik ve svém reklamním byznysu. Google v reakci uvedl, že rozhodnutí považuje za chybné a hodlá se proti němu odvolat. EK ve věci rozhodovala na základě stížnosti Evropské rady vydavatelů. Podle

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 43
    5.9. 23:11 | Komunita

    Podpora 32bitového Firefoxu pro Linux skončí v roce 2026. Poslední podporované 32bitové verze budou Firefox 144 a Firefox 140 s rozšířenou podporou, jehož podpora skončí v září 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    5.9. 19:33 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi nově nabízí Raspberry Pi SSD s kapacitou 1 TB za 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    5.9. 15:55 | Zajímavý software

    Microsoft BASIC pro mikroprocesor 6502 byl uvolněn jako open source. Zdrojový kód je k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (3%)
     (3%)
     (2%)
    Celkem 156 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 4.9. 16:12
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    26.6.2009 15:01 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    Asi jsem tento objev nějak nepochopil.

    Já jsem přes image namountovaný skrz loopback poměrně elegantně vyřešil nastavení kvóty. nehrozilo pak, že by uživatelé zaprali celý disk.
    Max avatar 26.6.2009 15:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    Elegantně? Hmm ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    26.6.2009 16:20 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    Jistě. Měl bys snad lepší řešení v situaci, kdy je vše nainstalováno na jednom raidu, v jedné partition? Ostatně, je to už tak čtyři roky nazpátek, dnes bych celý ten stroj řešil jinak.
    Max avatar 26.6.2009 20:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    Ano, přes klasické quoty. Ale asi jsem se unáhlil. Myslel jsem, že jsi chrootval uživatele kvůli kvótám do virtuálního systému/chrootu, kdežto ty jsi použil asi zřejmě jen prázdný image čistě jen pro data, že? V takovém případě ok :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    xkucf03 avatar 27.6.2009 21:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny

    Pomocí XFS a jeho „projektových kvót“ – ale to by pravděpodobně vyžadovalo změnu souborového systému.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.6.2009 20:52 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    To jsem kdysi zkoušel, ale nepodařilo se mi to rozchodit. Dnes už XFS nemám, ale pokud by tohle fungovalo, tak bych byl ochoten uvažovat nad jeho návratem v budoucnosti. :-)
    Kryptoměny a bločenka.
    26.6.2009 16:03 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    Asi jsem tento objev nějak nepochopil.
    V jakém smyslu?
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    26.6.2009 16:23 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    V tom nejširším. Proč bych měl pro chroot využít virtuálního stroje, když si do image mohu ten systém nainstalovat rovnou.
    26.6.2009 17:41 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    když si do image mohu ten systém nainstalovat rovnou
    Jak?
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    26.6.2009 20:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    Připojím image, použiju instalátor určený pro instalaci z jiného unixového systému (např. tohle http://www.debian.org/releases/stable/amd64/apds03.html.cs)
    Quando omni flunkus moritati
    26.6.2009 20:52 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    Ne, tím nainstalujete jen ten debian. Navíc tam jsou nějaké dodatečné kroky po instalaci. A o tom mluvím.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    26.6.2009 21:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    No samozřejmě že instalátorem Debianu nainstaluju Debian. A když budu chtít jiné distro, tak se zase podívám po instalátoru jiného distra... co je na tom složitého?
    Quando omni flunkus moritati
    26.6.2009 21:19 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    A když budu chtít jiné distro, tak se zase podívám po instalátoru jiného distra... co je na tom složitého?

    V podstatě to dívání se. Nevím jestli každé distro (včetně různých speciálních) obsahuje (jednoduše dostupný) chroot-instalátor, ale vím určitě, že každé obsahuje obyčejný instalátor.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    27.6.2009 15:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    Žádný instalátor není nutný. Stačí zkopírovat systém, pochopitelně s výjimkou adresářů co se jim obsah mountuje po startu (proc, sys) a lehce upravit par konfiguraku s nastavením hostname, ip atp.
    27.6.2009 16:00 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    Stačí zkopírovat systém,
    A odkud? Z té virtuálky? :-D
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    27.6.2009 19:36 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    To je úplně putna. Klidně to může být i ten systém ve kterém pak chroot poběží, nebo i jiný stroj na síti. Atd. Ale co hlavně - proč k tomu vůbec používat virtuální disk.
    28.6.2009 13:19 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    Asi jsme se nepochopili - říkal jste že stačí do chrootu skopírovat systém a já se ptám kde ho vezmete. Máte asi tyto možnosti:
    1. Skopírujete svůj vlastní systém nebo jiný systém z jiného fyzického PC - v tom případě děláte defacto totéž co já, ale místo virtuálky jste použil skutečné železo
    2. Použijete nějaký specifický vytvářeč chrootu, který do chrootu ale nainstaluje specifickou distribuci
    3. Skompilujete nebo nějak jinak ručně vytvoříte chroot
    4. Nainstalujete virtuálku a soubory vezmete z ní, což je můj přístup. Není nutné mít věci v image, můžete je klidně vykopírovat ven, nebo instalovat virtuálku do oddílu disku ale IMHO je to zbytečné, pokud nemáte extra nároky na rychlost souborového systému
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    26.6.2009 18:06 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    6. Bezpecnost takoveho reseni je na nic, tudiz je to maximalne jen pro Vas na hrani.
    26.6.2009 20:54 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    Bezpečnost je úplně stejná jako při normálním chrootu. Pokud instalujete sshd do chrootu, můžete využít tento postup. Případně můžete bez námahy nainstalovat spoustu věcí, které normálně chroot neumí, do svých vlastních chlívků.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    xkucf03 avatar 27.6.2009 21:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Virtualizace

    Není ale pak lepší použít nějakou lehkou virtualizaci typu OpenVZ? Režie je minimální, ale bezpečnost a oddělení systémů znatelně lepší.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    frEon avatar 26.6.2009 18:27 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    na debianu je jeste jednodussi postup:
    debootstrap --arch amd64 lenny /cesta/k/chrootu
    
    Pripadne se tomu dat parametr, ktery z toho udela velmi minimalni instalaci (tak minimalni, ze tam ani veci jako treba ping nejsou), ktery staci pro nabootovani - pridame-li jadro. Ve virt masine mi pak po nabootovani bezi s cca 20mb pameti.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    28.6.2009 00:19 Robertek | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    Co takhle zkusit OpenVZ, to za tebe udělá přesně to co tady popisuješ, jen s tim že když se podíváš do openvz repozitáře s templatama, zjistíš že je tam velký množstvý používaných distribucích a počítám že si nějakou najdeš (debian,ubuntu,arch,fedora,centos,...)

    Jediné na čem je toto závislé je openvz kernel, ale ten je ve většině distribucí které mají ambice být serverem (debian, ubuntu, gentoo, pravděpodobně i fedora a centos).

    Vyřeší ti to síťování, quoty, nice, pamětové omezení apod.

    tvorba takového virtuálu je pak otázkou několika příkazů protože openvz má chytrý nástroj vzctl který v podstatě vše zařídí. Stejnak jako se ti initscript postará o to aby se ti mašiny spouštěly po bootu apod.

    Jinak pro zajímavost, ubuntu 9.04 základní template využívá po spuštění asi 10M paměti se spuštěným apache.

    Plný virtualizace jsou dobrý když to člověk potřebuje fakt instalovat jako na zkutečnym pc, potřebuje Xka, nebo něco jiného než linux, ale jinak je kontejner jako openvz ideální řešení.

    Ale na druhou stranu pokud si jednou potřeboval vytvořit virtuál v chrootu a jinak never more, tak proč ne.
    28.6.2009 13:22 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot instalovaný pomocí virtuální mašiny
    Virtuozzo je sice dobré virtualizační řešení, ale já v tomto případě nic virtualizovat (ani omezovat kvótama) nechtěl.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.