abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    8.4. 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    8.4. 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    8.4. 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.4. 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1250 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    8.10.2008 11:13 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Jenom ti poradím, že současný autorský zákon se na dílo zhotovené na zakázku implicitně díva jako na dílo zaměstnanecké. Tj. že veškerá majetková práva přecházejí na objednatele. Takže řádně zvaž, co si dáš do smlouvy.
    8.10.2008 11:21 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    To je nějaký kec, ne? Mám dojem, že je to právě naopak. Práva na kód automaticky zůstávají, pokud ve smlouvě zaměstnanec nepodepíše že veškerý kód co naprogramuje bude majetkem firmy.

    Firma kupuje právo k používání aplikace, nikoliv aplikaci samotnou. Pochopitelně, není-li ve smlouvě uvedeno jinak.
    8.10.2008 11:23 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Taky si myslím že je hloupost, aby můj program byl majetkem objednavatele.. Nebudu mu prodávat kód, pouze licenci..
    8.10.2008 11:31 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?

    § 58 zákona 121/2000 Sb. v platném znění:

    (1) Není-li sjednáno jinak, zaměstnavatel vykonává svým jménem a na svůj účet autorova majetková práva k dílu, …
    (7) Počítačové programy a databáze, jakož i kartografická díla, která nejsou kolektivními díly, se považují za zaměstnanecká díla i tehdy, byla-li autorem vytvořena na objednávku;
    >
    8.10.2008 11:38 lukas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    No dobře.. Takže když mu nebudu tvořit na objednávku, naprogramuji bokem a pak mu z hotového produktu prodám licenci, tento zákon na to nebude platit ne?
    8.10.2008 11:39 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Přečti si laskavě také bod 4. Je jím jasně řečeno, že si zadavatel aplikaci může dále upravovat, ale nijak nemůže omezit práva autora na to aby kód použil jinde a jinak.
    8.10.2008 11:42 lukas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    V tom případě si koupím Windows, přeměním je a není to nic špatného?
    Václav 8.10.2008 11:53 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Ty sis je nechal programovat na zakázku? :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    8.10.2008 11:59 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Ale nikde přece není psáno, že tu administraci k blogu musím programovat pouze pro něj, jako pro zadavatele (není zaměstanvatel. Jsem student).. Jsem na volné noze a vytvořit jsem ji mohl třeba již před rokem ve svém volném čase a jemu z té administrace prodám pouze licenci na užívání. Pak nebude on zadavatel a nebude se na to stahovat ten zákon co je odkaz výše ne?
    Václav 8.10.2008 12:14 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Pokud to chápu dobře, pak mu jen prodáváš licenci ke svému produktu. Výše se píše o „Zadavateli“, což někdo kdo si ode mě koupí právo užívat můj produkt není.

    Nebo se pletu? :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    8.10.2008 13:56 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?

    Asi myslíte odst. 2 § 61.

    Máte pravdu, nepřecházejí všechna práva.

    Jak prohlížím 1. odstavec, tak ztrácím přehled, co všechno tedy nad rámec implicitní licence zadavatel může.

    8.10.2008 17:21 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Bohužel se mýlíte. Bod 4 řeší jen osobnostní práva, ne majetková, mezi které "právo použít kód jinde" patří.
    8.10.2008 12:13 sheeryjay | skóre: 13 | Nové Město na Moravě
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    zaměstnavatel
    To když bude dělat na zakázku tak je i tak zaměstnancem?
    8.10.2008 15:30 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Take se mi to zda podivne. Neresi se tohle spise smlouvou o dilo nebo necim podobym? Kdyz chcete vymalovat, musite snad kvuli tomu zamestnat malire pokoju?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 8.10.2008 19:04 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    IMHO tohle plati, pokud je to pouze na smlouvu o dilo a dotycny nema zivnostak. Pokud jede na ZL, tak tahle "implicitnost" neplati, ne?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    8.10.2008 13:30 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    S tou zakázkou, kdy se dílo na objednávku posuzuje jako zaměstnanecké dílo se všemi z toho vyplývajícími právy a nároky zadavatele - to je pravda, a ošetřit ve smlouvě. Doporučuji trochu pročíst builder.cz a jeho sekci Programování a právo. Oštřit je potřeba zejména tyto věci: Zda zadavatel může dílo dále vyvíjet, zda ho může dále prodávat (obojí implicitně může, je-li to zaměstnanecké dílo), komu patří zdrojové kódy, a zda je zadavatel vůbec dostane do ruky, a pokud ano, zda jsou pro něho read only, nebo v nich může upravovat.

    Je vrcholně důležité jasně dohodnout - co přesně dodáte, a co přesně za to dostanete. Za co ručíte, a za co ne. A jaké podklady dostanete. Jak bude zadavatel spolupracovat. Tady je třeba, aby to bylo jasné oběma stranám, vznikají z toho ošklivá nedorozumění.

    Jinak základ je, aby Vám zaplatil přiměřenou částku, případně aby vůbec něco. Záleží na vztazích a na lidech.

    8.10.2008 14:13 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    jeste v diskuzi nebyl uveden nasledujici aspekt:

    dilo (autorske dilo) musi splnovat totiz nejake minimalni naroky, aby to bylo jako dilo uznano, nelze napr. uznat, kdyz si nekdo zahvizda par tonu, aby to bylo muzikalni dilo. Temi par tony neprekracuji totiz pozadovanou minimalni tvurci hranici.

    autor pise: ... v PHP naprogramovat ...

    Rekl bych ze se v diskutovanem pripade pohybujeme na one tvurci hranici.
    8.10.2008 14:23 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Ten je dobrej. Mam taky jeden. Diskutujici by mel prokazat jiste rozumove schopnosti. Pokud nedosahuji minimalni pozadovane hranice, diskutujici neni clovek, ale troll.
    8.10.2008 14:32 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    I kdyz dila v php nebyvaji buh vi jak sofistikovana, nevidel bych to tak cerne :-).
    8.10.2008 16:24 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Jasan, PHP není žádná věda, ale než jsem se naučil programovat pračku!!! Do této chvíle jsem si myslel, že C++ je nejsložitější co jde programovat, ale nyní váhám.
    Václav 8.10.2008 16:53 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Programovat doma automatku programátorem, nebo myslíš klasickou středoškolskou úlohu na programování nějakého PIC/8051 v assembleru, případně C? To není zas tak strašné :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    8.10.2008 17:57 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    To, ze ty nevies v PHP programovat este neznamena, ze sa to neda.
    8.10.2008 17:01 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Přijde na to, jestli chceš na tomhle jednom díle zbohatnout (tj. cucat z toho nonstop prachy), nebo ne. Jestli ne, urči si svou cenu (kupř. 1000Kč na hodinu), odhadni, jak dlouho ti to bude trvat, naprogramuj to a potom mu to vše předej, včetně zdrojáků atd. Na servis nasazeného systému uzavři extra smlouvu (pokud chceš).

    Pokud z toho chceš cucat donekonečna, zabuduj do toho ty obstrukce ohledně toho, že nikdy nedostane zdrojáky, každý počítač musí mít licenci od tebe posvěcenou atd.
    Václav 8.10.2008 17:29 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    …zabuduj do toho ty obstrukce ohledně toho, že nikdy nedostane zdrojáky…
    Program v PHP bude zadavateli bez zdrojáků docela naprd :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    8.10.2008 18:52 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Opravdu myslíte, že PHP nedokáže běžet ve zkompilované formě? Ale dokáže a dokonce rychleji!

    Není naprosto žádný problém nechat běžet PHP ve zkompilovaném kódu a zdrojáky ani vidět nemusíte.
    Václav 8.10.2008 21:40 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    No vida, o tom jsem ani nevěděl. Musím se po tom podívat, díky za info.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    jirkaqwe avatar 9.10.2008 06:00 jirkaqwe | skóre: 11 | blog: blog_jirkaqwe
    Rozbalit Rozbalit vše Proc to tak chce?
    Mozna by nebylo od veci si s nim vyjasnit proc to tak vlastne chce a co od toho konkretne ocekava. Např. nemam tolik penez nebo nechci davat penize jednorazove (uverova krize - banky budou draze a neochotne pujcovat), nechci vysolit hromadu penez a pak zjistit, ze to nefunguje, potrebuji pro urady ci nejakou organizaci poradnou hromadu papiru, ze se o to nekdo stara (SVP-Spravna vyrobni praxe neboli silna vrstva papiru).
    9.10.2008 20:01 Diego
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak postupovat při tvorbě software?
    Co takhle zkusit GNU GPL (kdyz uz pises na abclinuxu : ) ? Podminky ktere popisujes jsou pro zmineneho soukromnika docela nevyhodne. Co bude delat kdyz te uz tenhle projekt prestane bavit a nebudes ho chtit udrzovat? Zustane mu stara neudrzovatelna verze... Ja byt tim soukromnikem, tak bych tuhle licenci nebral...

    Kdyz dostane zdrojaky a plne prava menit aplikaci, tak to pro nej bude mensi riziko, uvidi ze jsi seriozni firma a treba bude ochotny vic zaplatit? Kdyz mu samozrejme patricne vysvetlis vyhody... :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.