Discord potvrdil únik osobních údajů přibližně 70 000 uživatelů. Incident se týká uživatelů po celém světě, především těch, kteří v rámci ověřování svého věku nahráli do aplikace doklad totožnosti. Únik informací se netýkal systémů samotné platformy, ale došlo k němu přes kompromitovaný účet pracovníka zákaznické podpory u externího poskytovatele služeb.
Americká společnost OpenAI, která provozuje chatbota ChatGPT, kvůli výrobě vlastních procesorů pro umělou inteligenci (AI) spojí síly s firmou Broadcom. Firmy o tom informovaly (en) ve svém včerejším sdělení. OpenAI se snaží zajistit si výpočetní výkon potřebný k uspokojení rostoucí poptávky po svých službách. Akcie Broadcomu po zprávě výrazně zpevnily.
O víkendu 18. a 19. října lze na brněnském výstavišti navštívit s jednou vstupenkou dvě akce: Maker Faire Brno, "festival tvořivosti, vynálezů a bastlířské radosti", a GameDev Connect, "akci určenou pro všechny současné a hlavně budoucí herní vývojáře, kteří touží proniknout do jednoho z nejúžasnějších průmyslů na světě".
Do 20. října do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | říjen 2025 (YouTube) doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
O zavedení nástroje na monitorování online konverzací v rámci boje proti dětské pornografii (tzv. Chat Control) měli ministři vnitra rozhodovat na úterním společném zasedání v Lucemburku. Plán dánského předsednictví Rady EU ale před pár dny ztroskotal, když se ukázalo, že Chat Control nemá dostatečnou podporu.
Již toto úterý proběhne každoměsíční akce Virtuální Bastlírna, kterou pořádá projekt MacGyver. Jde o virtuální posezení u piva a volné klábosení o různých zajímavostech ze světa elektroniky, softwaru i techniky. V posledním měsíci se stalo nemálo zajímavostí týkajících se spousty bastlířů - kupříkladu Arduino nyní patří pod Qualcomm, Raspberry Pi vydalo nový počítač, ale potichu i miniaturní compute module. Pro AMS od Bambu Lab se
… více »Google zpřístupňuje své AI nástroje českým univerzitním studentům prostřednictvím předplatného Google AI Pro na 12 měsíců bez poplatku. Platnost nabídky vyprší 9. prosince 2025.
MicroPythonOS je operační systém napsaný v MicroPythonu určený především pro mikrokontroléry jako ESP32. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Byl vydán LineageOS 23 (Mastodon). LineageOS (Wikipedie) je svobodný operační systém pro chytré telefony, tablety a set-top boxy založený na Androidu. Jedná se o nástupce CyanogenModu. LineageOS 23 je založený na Androidu 16.
Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.
Začneme něčím, co moje hračička není. Přesto na tom mám jisté zásluhy.
Závislosti: SDL, lua
Znáte? Česká logická hra, kde je cílem dostat ven dvě ryby. A aby to nebyla taková nuda tak do toho ty ryby navíc kecají humorné hlášky. Já jsem do tohoto projektu přispěl jen osmi novými místnostmi (větev navazující na Nepořádek v kotelně kromě místnosti Zámek a klíč). Doufám, že jsem těmito místnostmi příliš nepoškodil vtipnost a obtížnost hry. Pro motivaci: poslední místnost je o linuxácích.
Kromě toho se mi povedlo přesvědčit vývojáře, aby zlepšil undo, protože vrácení jednoho tahu za dvě sekundy bylo k nevydržení. Bylo by blaze, kdyby měly všechny projekty takhle vstřícné vývojáře.
Když jsem předváděl tuto hru českému týmu mezinárodní matematické olympiády, byla kritizována především nelogická pravidla. A když jednou někdo při hraní prohlásili, "Jejda, já zapomněl, že tam není tření", napadlo mě to tření implementovat.
Závislosti: Xlib, cairo, lua
Funguje tu tedy pravidlo: když se pohne předmět, pohnou se i ty, ne které na něm leží.
Nabízí se otázka: proč jsem nevyužil kód původních rybiček, stačila přece jenom lehká změna v pravidlech. Nerad se totiž rýpu v cizím kódu. I když jsem v původním zdrojáku našel soubor Rules.cpp, je zásah do do tohoto souboru obtížný a nejistý. Můj program tedy neumí animace ani zvuk. Ale zase zvládá více uložených pozic a to i s undem.
Závislosti: Xlib, volitelně openAL (zvuk)
Nevěřili byste, jak je mezinárodní matematická olympiáda tvůrčí prostředí. To nás tak jednou napadlo naprogramovat pong, protože ten v Emacsu je jaksi příliš zabugovaný. První pong začal být programovaný v javě, dokonce více lidmi. Já jsem k programování v týmu skeptický. Moje teorie je, že když jeden programátor naprogramuje software za jeden den, tak pět programátorů naprogramuje ten samý software za pět dní.
A javu taky nemám moc rád. Prostě jsem se rozhodl, že to musím mít rychleji a lépe. A měl jsem. Zatímco javovský pong umožňuje jen jednu hru a je to tak pomalé, že takřka není možné prohrát, ten můj je skvěle hratelný. Navíc disponuje možností střílení šípu, aby se nenudil hráč, od něhož zrovna míček letí.
Další šikovná vlastnost tohoto programu je, že velikosti objektů se odvíjejí od velikosti obrázků, takže je možné například změnou velikosti destičky dát jednomu hráči výhodu.
A nakonec tu je i možnost ovládání soupeře počítačem. Porazit tento počítač není nemožné, například na screenshotu nad ním vedu 21:15, ale pokud se vám bude dařit ho dlouhodobě porážet, máte můj obdiv.
Závislosti: GTK
To byl jeden ne úplně vydařený pokus naprogramovat počítač, co přemýšlí nad hrou. Problém je v tom, že počítač přemýšlí půl minuty a přesto není nijak neporazitelný. Ale úplně blbý zase taky není, chce to vyzkoušet. Hraje se na toru a nejlépe se mu daří ne 7x7.
Začal jsem s něčím, co sice je hračička, ale není moje, skončím s něčím, co je moje, ale není to zas tak úplně hračička. To jsem si jednou naanimoval video v blenderu.
Závislosti: mplayer, VLC nebo jiný přehrávač, co to zvládne (třeba Windows Media Player ne)
A to je vše. Jestli se vám něco líbilo, napište komentář.
Tiskni
Sdílej:
Funkcia SDL_WaitEvent, naozaj caka dokedy neprisla do fronty nejaka udalost.To jsem věděl, že něco takového existuje. Ale že ty příklady na SDL to nepoužívají ve mně vyvolává pochyby.
Ano pri fullscreene sa naozaj meni rozlisenie obrazovky. Napriklad ked program bezi v okne s rozlisenim 800x600, tak sa naozaj pokusi pri fullscreene prepnut na rozlisenie 800x600. (neprijemne, ked sa program zruti)Mně vadí změna rozlišení třeba i proto, že velikost hry může být jiná než velikost velikost obrazovky a pak se to nepěkně deformuje. A samozřejmě taky to, že když mám SDL hru na fullscreenu, tak nemohu přepnout do jiné plochy. Zkrátka to se mi na SDL jeví dost nedomakané, třeba Glut umí pěkný fullscreen.