abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:44 | Nová verze

    PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Nová verze

    Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:33 | Zajímavý software

    CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.7. 17:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.7. 16:11 | Zajímavý software

    Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.7. 16:22 | Zajímavý článek

    Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    30.7. 13:55 | IT novinky

    Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.7. 14:44 | IT novinky

    Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    29.7. 13:44 | Nová verze

    Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.7. 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (30%)
     (28%)
     (5%)
     (6%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 194 hlasů
     Komentářů: 21, poslední 30.7. 22:56
    Rozcestník

    Proč tomu nevěřím?

    10.7. 19:18 | Přečteno: 2795× | Jen tak na okraj | poslední úprava: 11.7. 09:15

    Minulý pátek byl výpadek proudu. Stává se. Bylo to větší, než když zahořela rozvodna na Chodově. Nu což. Stane se. Ale aby něco exlo na tak velkém území jako nyní, to tu ještě nebylo.

    Nevím, kdo z vás viděl tuhle mapku:

    V následující tabulkce je přehled všech výpadků silové elektřiny, zaznamenaných v mé e-mailové komunikaci na Karláku.

    2.7.2012plánovaný lokální výpadek spojený s rekonstrukcí rozvodny na Karláku
    17.6.2013noční výpadek cca od 23:00, kdy bouchlo trafo v rozvodně na Chodově
    15.8.2013lokální výpadek v důsledku lidské chyby
    20.8.2013v 17:32 lokální 30 sec. výpadek v důsledku lidské chyby
    7.4.2014lokální noční výpadek serverovny způsobený vyhozením přetíženého jističe
    30.12.2014v 7:42 výpadek cca na 1–2 vteřiny v celé městské části Praha 2, v důsledku toho menší lokální výpadek
    11.9.2017lokální výpadek na KN
    1.2.2018výpadek?
    V červenci 2018 už bylo vše zapojeno na centrální UPS
    18.11.2020ve 23:45 výpadek 9 minut
    29.8.2022pondělí 8:07
    22.9.2022čtvrtek. Výpadek který nastal ve 2:12 ráno, centrální UPS ustála. Napájení bylo obnoveno cca 5 minut před tím, než by přestala napájet stroje. Ale na plyn, který se uvolňoval při dobíjení zareagovalo požární čidlo, které spustilo poplach.
    6.8.2023plánovaná odstávka, která začala v 7:42 a napájení bylo obnoveno v 11:31

    Od té doby, až do pátku 4.7.2025 žádny výpadek nebyl. Všimněte si, že ani jeden z těch výpadků, nenastal v přesný čas.

    Ten páteční začal ve 12:00. Údajnou příčnou se mělo stát utržené nosné lano. Jak se utrhlo? Proč se utrhlo? Předseda představenstva ČEPS Martin Durčák uvedl, že se tak stalo v 11:51 u 45 km dlouhého vedení V411, mezi Výškovem a Hradcem (oblast červeného kroužku), kousek od německých hranic. Faktem je, že tamtudy teče vysoké napětí mezi námi a německem. Nu dobrá, věřme tomu, že za tím byla náhoda a ne nějaký zmanipulovaný debil jako v roce 2017, kterému „hlasy z telegramu” nakukaly aby ten drát šel shodit.

    O pouhé 2 minuty později, v 11:52, měl nastat výpadek u elektrárny Ledvice (oblast černého kroužku) s 300MW největší výrobny elektřiny v Ústeckém kraji. Tady už začíná mlha. Příčina se vyšetřuje. Ale co když bylo hlavním cílem pouze nabourat infrastrukturu, která mohla zachytit něco divného?

    Každopádně v 11:59 došlo k přetížení linky V208 vedoucí od Orlíku (červená tečka pod Prahou) směrem na Chodov (oblast Prahy) a zároveň na lince V401 co vede k rozvodně v Krasíkově (oblast žlutého kroužku), Pardubickém kraji. Tedy na cestách jimiž nadbytečná energie měla z kritické oblasti odtéct jinam. A pak to všechno v té oblasti mezi těmito body kleklo.

    No nezlobte se na mne, ale za slunného dne, kde není široko daleko žádný mrak a vítr nezafouká, mne napadá pouze jediný způsob jakým lze „rozhoupat” energetickou síť tak, aby to rozvodná síť, zbavená možnosti odlít nadbytečnou energii za hranice ČR, neustála.

    Vlastně můžeme být jenom rádi, že ty linky směr Orlík a Krasíkov byly vypnuty, protože jinak by ten proudový náraz šel dolů na jih i na Moravu.

    Víte, v roce 2016 jsem se zúčastnil v Brně kybernetického cvičení CYBER CZECH 2015 II, na rozdíl od prvního běhu, tenhle byl určen pro pracovníky strategických firem. Dá se říct, že jsem se k tomu přichomýtnul zcela náhodou. Můj tým byl po celou dobu na body ve vedení, ale skončili jsme nakonec třetí. Zvítězil tým, který byl po celou dobu na chvostě, protože zvolil strategii „zakážeme vše”. Nás posunul na třetí místo jeden zapomenutý FTP server spuštěný na MS Windows serveru. Nebyl napadený, jenom uniknul mé pozornosti a mail „postiženého uživatele” jsme vyhodnotili jako spam. Scénář posledního útoku, který nás odrovnal, se velmi podobal tomu co se stalo teď. Nejprve útočníci shodili monitorovací systémy (které byly na MS Windows) a vzápětí poslali do kolen databázi (Postgresql). Do konce časového limitu zbývaly jen minuty. To už nestihnete nic. Než se podařilo obnovit monitoring a zjistit kde je problém, byl konec.

           

    Hodnocení: 40 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Proč tomu nevěřím?, obrázek 1 Proč tomu nevěřím?, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.7. 20:03 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Bude zajímavé sledovat, jestli velké výpadky elektřiny budou pokračovat.

    Je možné, že už došlo k bodu zlomu mezi stabilní a nestabilní soustavou.
    Max avatar 11.7. 08:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Dle oficiálních informací probíhá stále vyšetřování. O tom, že postižená trasa je zastaralá a je v plánu její rekonstrukce, se řeší / plánuje atd. snad 10 let.
    Osobně si nemyslím, že došlo k nějakému zlomu. Prostě klekla jedna stará trasa, zprovoznení bylo docela rychlé, vzhledem k rozsahu výpadku, a možná teď nastane politická vůle ten úsek rekonstruovat asap. Takže klasika, vše zlé je k něčemu dobré.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 09:43 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Bože Maxi. A já byl přesvědčen, že jsi docela chytrý kluk, který rozezná pohádky ovčí babičky od seriózní zprávy.
    Max avatar 11.7. 10:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Však jsem je rozeznal a napsal jsem k tomu pár poznámek. Celý blog je jen o tom, že "Něvěřím oficiálním zprávám, určitě to tak nebylo" a to bereš jako nějaká fakta. Super. To jsou přesně ty pohádky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 16:48 ing. Čočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Nemějme mu to za zlé.
    Ponořil se do virtuálního světa, kde na každém kroku číhá zlý dezolát, před kterým jej může ochránit pouze hodný "progresivní" socialista. On tomu skutečně věří a tak to žere. Takových je dnes spousta.
    12.7. 09:17 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Takže klasika, vše zlé je k něčemu dobré.
    Radeji "po nas potopa"..
    Heron avatar 21.7. 06:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Ok. Hlavně díky hustotě sítě ČEPSu to bylo jen několik málo hodin a všichni mají UPS, takže žádný problém, tohle se vyřeší rychle.
    Gréta avatar 10.7. 23:22 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše negativní externality zelenýho šílenctví

    na tom udajně spadlým drátu u kličina je nejvíc nejzáhadnější že ho nikdo eště neviděl, novináři tam nejeli a na netu neni ani jedna jediná fotka :D

    co když nespad ale přehořel :D

    10.7. 23:46 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Kdo chce zapalovat, musí hořet. Ну, погоди́! 8-P
    11.7. 07:45 hmmmw | skóre: 3 | blog: hmmmw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Ten drát je ukázán tady: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/ceps-vodic-vedeni-v411-blackout.A250710_132427_ekonomika_ven
    Gréta avatar 11.7. 12:39 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví

    jj blízký setkání rozvostřenýho druhu z kterýho prostě jako nevyvodiš žadnej smysluplnej zavěr :P :P

    nefotili to novinaři ale čeps, chybí detail přerušenýho dratu by sme mohli vodhadnout co se s nim skutečně stalo a zveřejnili to teprve včera a to navic asi jenom pravě z toho duvodu že to začinalo bejt lidem už moc moc moc moc divný že nejsou nikde žádný ty fotky :D ;D

    Max avatar 11.7. 12:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Je to tak, technici ČEPS by měli fasovat zrcadlovky a nejdřív, než začnou řešit nějakou havárii, tak to pořádně nafotit ze všech stran, a hlavně s novinama z toho dne, aby to mělo nějakou důvěryhodnost. Bez novin s datumem to nemá ani cenu fotit :)

    Jinak zajímavost. Bavil jsem se s pár optikářema a to, že jsou schopný detekovat problém na metr přesně, to je jasné, každopádně jednou řešili přerušenou optiku, měření ukázalo doprostřed pole. Tam vykopaly asi 2m hlubokou díru a v místě přerušení měl brloh křeček :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Gréta avatar 11.7. 13:22 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví

    jestli to chtěj skutečně vyšetřit/zdokumentovat nóó tak na to kvalitní fotky prostě potřebujou a nepochybuju že je i maj. Jenom je takový děsně podezřelý proč je nezveřejnili :P :P :D ;D

    Heron avatar 21.7. 06:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    ČEPS na to má drony.
    Max avatar 11.7. 08:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Fotky lokality včetně postiženého místa a spadlého drátu byly publikovány před několika dny. Ale bude to určitě podvrh, vůbec bych tomu nevěřil :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 09:01 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Jako, to vedení spadlo i jindy a bez následků, teď v pravé poledne to najednou shodilo půl republiky. Náhoda? Nemyslím si... Stejné lhaní si do kapsy, prostě máme zastaralou síť neschopnou při poruše kompenzovat špičky tam kde při jejím návrhu s nima nebylo počítáno. plus rád bych věděl jak máme řešený řízení poruch, jestli tam náhodou nesedí dědek před důchodem a nečumí na displej a když vidí červený tak zmáčkne nějakej vypínač. Troufám si tvrdit, že nebejt asi 20 % přetoků ze zahraničí nad normál a maximální výrobou lokálních oze (tedy minimální spotřebou) tak by se nejspíš nic nestalo.
    Max avatar 11.7. 10:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    No, všichni se tváří, jak to vypadlo přesně ve 12:00, jak byly obrovské přetoky atd. Přitom pád vedení nastal v 11:51. Už tu jen chybí nějaký chytrák, co bude tvrdit, jak byly obrovké přetoky, což ten kabel usmažilo :D. Aspoň tuto volovinu jsem četl poslední dny na netu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 10:48 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví

    Sorry, ale já na rozdíl od tebe byl v práci, takže vím přesně kdy to kleklo. Sice nechápu, co tě k tomu vede, že se zuby nehty držíš té bajky s drátem, ale rozhodně nevysvětluje, proč šťáva došla všude přesně ve 12:00.

    Max avatar 11.7. 10:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Mně chodily sms z alarmů, máme pobočky po celé ČR. Ve 12:00 to v Praze a jinde vypadlo, protože dispečer odpojil přetížené vedení, které se přetížilo v důsledku několika událostí. Možná by jsi si o tom mohl aspoň něco přečíst. Ale aby jsi neřekl, že jsem zlý, tak posloupnost byla nějaká takováto:
    • 11:51:06 Výpadek vedení V411
    • 11:52:48 Výpadek elektrárny Ledvice B6
    • 11:59:44 Vypnutí přetížené linky V208 dispečerem
    • 11:59:47 Výpadek vedení V401 Týnec–Krasíkov
    • vznik ostrova
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 11:08 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví

    Goto - Zdar Want

    Max avatar 11.7. 11:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Nebudu se s tebou bavit o tvých pocitech a konspiračních teoriích. Víš o tom tušku a ignoruješ analýzu lidí z oboru i samotný ČEPS a vše opíráš o to, že tvé pocity jsou fakta a všichni ostatní lžou.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 11:29 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví

    Už vidím, jak vytroubí do světa, že se to může kdykoliv zopakovat, protože nejsou schopni identifikovat skutečnou příčinu. Nebuď směšný prosím tě. Tady jde o miliardové investice. A my si můžeme jen říkat Qui bono?

    Max avatar 11.7. 12:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Existuje něco jako teorie uchování tajemství, kdy je matematicky dokázáno, v jakém počtu zainteresovaných osob lze jak dlouho udržet nějaké tajemství, než to praskne. Samozřejmě s narůstajícím počtem zainteresovaných se to provalí dřív. Už si ty čísla nepamatuji, nebylo to mnoho, něco jako 120 lidí = do roka a do dne je to venku atd.
    To je jeden z důvodu, proč konspirační teorie nedávají z dlouhodobého hlediska smysl.
    Pak máš ještě ruskou variantu uchovávání tajemství: "zatloukat, zatloukat a i když víš, že je to venku, tak zatloukat", ale tam to naráží na to, že to odborná veřejnost dementuje na základě jasných dat a ne pocitů.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 13:48 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví

    Ale to víš, že se to dříve nebo později proflákne. Jinak to, že by na tom měly podíl německé fotovoltaiky je kravina. Už jen z toho důvodu, že ten drát byl v té době už přerušený.

    I to, že věší na nos důvěřivcům bulíka je pochopitelné. Lid potřebuje uklidnit, aby nezačal panikařit. Nepochybuji o tom, že se skutečná příčina intenzivně hledá, a v případě elektřiny určitě není nic jednoduchého vysledovat co to spustilo. To není voda.

    Kromě toho. Hledá se viník, ale pointou blogpostu je to, že shození těch propojů možná uchránilo od výpadku zbytek téhle kolonie.

    11.7. 11:19 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví

    Díky, že ses obtěžoval. Ale kdybys ten blog četl, tak by ti neušlo, že ty časy zmiňuji, byť ne s vteřinami. Na rozdíl od tebe přístup k monitoringu z celé ČR nemám. Ale co je ti to platné, když postrádáš nadhled. Já nejsem akademik Fiala, kterému můžeš nabulíkovat co chceš, protože byl realitě vždy na hony vzdálený.

    Já na rozdíl od vlády vabank nehraju, takže si mohu dovolit vyjádřit svůj názor, že je za tím zablešený HW z Číny. Ale pro ně by to byla politická sebevražda.

    11.7. 18:34 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Je to ale pech, že ten drát spadl zrovna ve chvíli, kdy co něj skopčáci prali polední maximum ze slunečníků a větrníků, a kvůli jednomu drátu se během pár minut zhroutila půlka rozvodné soustavy dimenzované na přežití menší jaderné války... :-D

    Mimochodem, prý se máme zeptat ČEPS, jestli byly zapojené příčné transformátory, říkala jedna taková dezinformátorka. O tom bys mohl něco napsat, vypadá to že jsi informovaný.

    Ale s tou odbornou veřejností radši pomaleji, není to ještě tak dlouho co na základě jasných dat odborně tvrdila že Země je plochá, že hoření způsobuje flogiston, a že kouření prospívá zdraví. To poslední ještě za tvého života!
    Max avatar 11.7. 19:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    A už je to tady, první genius přišel. Samozřejmě máš pravdu, ten kabel přepálily přetoky z FVE z Německa, jak jinak. Kdo o tom pochybuje, nemá to v hlavě vpořádku. Je to tak, ne? :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 20:49 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Napsal jsem někde že ho přepálily? Máš nějaké haluze ;-)

    Ale tohle mě pobavilo, co píše ta tvoje odborná veřejnost:
    Těsně před dvanáctou, v 11:59:44, tak dispečer raději vypnul přetížené vedení V208, které přivádí elektřinu z jihu Čech (kde jí bylo dost) na sever (kde byl nedostatek). Hrozilo, že nával vedení přepálí.
    Stejně tak je tam zajímavé, že příkaz na vypnutí Ledvic, který to rozhoupal, přišel od ČEPS.

    A až to budeš mít v hlavě v pořádku a přečteš si co jsem vlastně napsal, mohl bys mi říct co znamenala ta blikající světla před definitivním zhasnutím.
    Max avatar 11.7. 22:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Blikající světla naznačují přistání ufo. Logicky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.7. 07:09 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Takže tvrdíš, že blackout způsobilo UFO.
    Max avatar 12.7. 11:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Samozřejmě, a kdo o tom pochybuje, ten je blázen.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 11:39 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Si nepochopil pointu, točíš se na slovech a přesnym čase, zatímco je to jinde. Je jedno jestli ve 12, 1148, nebo ve 1224. Pointa je v tom, že sluníčko svítilo, oze jely na plný kule, z polska a německa k nám tekla jejich šťáva a do toho padnul drát. tzn, že díky těm asi 20% přetokům nad normálem a lokálním oze zdrojům které nedovolovali spálit tu elektriku (páč si každej pálí nejdřív ze svojej elektrárny na střeše), případně tam lokálně sypali další nálož z přebytků, došlo ke stavu kdy byly přetížený další úseky který se musely proto odpojit.
    Noa tak nám to popadalo jako všude jinde ve světě. Podle mě kdyby nebylo oze, přetoků z dojčlandu a tak dál, nic zásadního by se nestalo. jako se nestalo snad někdy loni na podzim.

    Opět místo aby vládní sráči pojmenovali věc tak jak je = nemáme infrastrukturu připravenou a dimenzovanou na výkyvy a poruchy v době kdy OZE jede na max, zase lžou a dezinformujou, jenom aby nemuseli říct, jo oze je prostě problém.
    Max avatar 11.7. 12:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Máš pravdu, tuto pointu jsem nepochopil. Na toto téma jsem četl několik zdrojů a jistá možnost "co kdyby" tam asi vždy bude. Každopádně třeba tento týpek Blackout v Česku nezpůsobily německé fotovoltaiky, tvrdí expert docela drsně veřejně kritizuje FVE, dementuje Španěli a jejich vyjádření a jasně říka, že tam za to mohla FVE. Taktéž říká:

    Přiznat, že integrační náklady obnovitelných zdrojů jsou násobkem těch instalačních, je dnes politicky a mediálně sebevraždou, kterou právě páchám. Všichni z oboru to víme, ale mlčíme.

    Musí se více nahlas říkat, že obnovitelná energetika je sice nízkoemisní, ale pokud ji chceme, musíme si připlatit. Mýtus levné fotovoltaiky totiž nepočítá s vynucenými náklady.


    Servítky s FVE si tedy nebere, ale výpadek na ně nesvádí a tvrdí, že jsme v poměru, kdy s regulací není problém, což znamená, že pokud chceme jít tímto směrem, musí se masivně investovat, aby nebyl problém i do budoucna.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 13:06 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Ale dyť já netvrdim že to způsobily německý FVE, dyť já celou dobu tvrdim, že za to může nepřipravenost naší rozvodné sítě na přetoky a špičky. Díky green dealem způsobenou nárazovou velkovýrobou elektřiny, která k nám a u nás teče se nám zhroutila nepřipravená elektrorozvodná síť když došlo k relativně marginální poruše. Viník je jednoznačně čeps, který nemá dobře dimenzovanou a navrženou strukturu sítě, která kvůli velkýmu výkonu od FVE u nás a v němecu, polsku, obecně, nedokáže přenést ten výkon v okamžiku výskytu anomálie. Kdyby nebylo výroby ze FVE a přetoků, tak by to přetížení a nutnost odstavovat další a další úseky nenastalo. jako se to stalo na stejnym vedení snad loni na podzim - kdy nebyla ta výroba fve tak významná.

    A ten týpek to tvrdí taky, máme špatně dimenzovanou rozvodnou síť, která není připravená na výkyvvy vlivem greandealem způsobeným rozmachem různých OZE.

    zase, plácáme se po ramenou a děláme machry jak to máme suprový, ale hajzly máme na chodbě. českej šlendrián, stejně se dálnicema, obchvatama (prahy), železnicema.... všuse stejnej bordel humus filcky nekázeň a nejspíš i korupce kamarádšofty a kšeftíky...
    Max avatar 11.7. 13:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Oficiální zpráva je, že došlo k souběhu výpadků, který je nejasný a probíhá vyšetřování. Tj., je možné, že v řetězu vlivem třeba nějak špatně nastavené ochrany vypadlo něco, co nemuselo, a způsobilo to větší kaskádu. Jsem zvědavý na výsledky, co se ukáže.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 11.7. 12:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Jinak ještě dodám, že spousta lidí se opírá o jednu mapku s plánovanými přetoky a reálnými, která vlastně vůbec nic neříká a všichni to dost zveličují. Nemálo lidí na základě té mapky psalo, že to určitě přepálilo dráty :D. V době výpadku tam teklo nějakých 1700MW, ale nebývá problém ani 2000MW.
    A ano, ČR není ostrov, všichni jsme propojení a regulujeme se navzájem a navzájem si pomáháme v případě problémů (politika jde stranou). Takže pokud někdo věří, že za náš pád mohly FVE z Německa, tak by měl i věřit, že díky Německu nebyl ten blackout rozsáhlejší, protože taktéž zasáhli (Mari a Picasso).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Gréta avatar 11.7. 12:54 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví

    tak astronomický poledne nastava toudle dobou iirc až někdy v pul druhý vodpoledne + každej den jindy, nicmeně solarni panýlky bejvaj naklopený spíš pro menčejší elevaci slunička než je letní poledne by se taklenc aspoň trošku kompenzovalo to jak sou v zimě na houby páč sluničko během zimy lítá po nebi poctatně níž než v letě. Takže přenosová soustava bude imo čelit nejvíc nejvyšším proudovejm negativním externalitám greendealovýho fachidiotismu právě někde před polednem, což myslimže celkem v tomdlectom připadě celkem hezky sedí :D ;D

    Gréta avatar 11.7. 12:43 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Fotky lokality včetně postiženého místa a spadlého drátu byly publikovány před několika dny

    nope, soudruzi z čeps snimky zveřejnili teprve včera, cituju ten hmmmwův članek 'Provozovatel přenosové soustavy ČEPS zveřejnil ve čtvrtek poprvé i snímky poškozeného vedení V411.', noa samozdřejmě že chybí detail toho přerušenýho dratu, jak už pišu nahoře :D ;D

    Max avatar 11.7. 12:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Ne, fotky jsou k dispozici od 5.7., viz odkaz na CT.
    Tvl., Gréto, sleduj to zpravodajství! Ti to nějak uniká, ne? :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 13:10 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Kámo technicky vzato, ten spadlej drát niz nezpůsobil, jenom tekl kus elektriky do země, kdyby to nechali, ten drát by se za chvíli upálil a bylo by po problému, páč tam jsou ještě další dva, který evidentně nespadly. Problém eskaloval v okamžiku kdy obsluha to vedení vypla, páč tim zkratem teklo do tý země moc.
    Max avatar 11.7. 13:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Kámo bro kámo, je to tak, také na fotce vidím hodně drátů.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 13:41 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    :-)
    11.7. 23:37 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    no mohlo by jich tam bejt možná až 18.
    11.7. 17:59 MarV | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Pán je asi odborník. Může nám vysvětlit, jak funguje třífázové přenosové vedení bez jednoho vodiče?
    11.7. 18:46 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    No přece dvoufázově :-D
    11.7. 20:16 MarV | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    A ono je to tak jednoduché. Až upadne druhej, tak to pojede jednofázově. Redundance. Proč se stresovat že? Člověk se má pořád co učit ...
    11.7. 20:52 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Ve srovnání s tím, co věděl Nikola Tesla, se opravdu máš pořád co učit :-D
    11.7. 21:35 MarV | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Ano. Nějaké konkrétní doporučení k diskutovanému problému, nebo jen další blábol?
    Max avatar 11.7. 22:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Radovan je starej komunista, co si tu realizuje mindráky. Jeho nemůžeš brát vážně. Ber to s nadhledem. Já jsem za něj dokonce i rád, bez něj bych tak velký nadhled neměl :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 23:01 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    redundance, 3 dráty na fázi a to celý dvakrát...
    11.7. 23:00 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Hele kámo, ať nejseš za blba, vona ta třífáze možná dokonce teče vosumnácti drátama, je to zdvojený, teda dvakrát tři fáze a každá ta fáze má dráty 3, do trojuhelníku.... takže jakože ten jeden spadlej drát to FAKT neměl vůbec shodit... Jukni sem
    12.7. 08:28 MarV | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    OK uznávám, že jsem si na fotce nevšiml, že padlo jen jedno lano z těch tří. Nicméně na situaci to moc nemění.

    Jukni zde, zde (obrázky 2 a 7) a uvidíš, že 400kV spoj Hradec-Výškov V411 nemá žádnou paralelní linku. Jsou to pouhé tři fáze. Ano každá fáze je ze tří lan spojených paralelně. Pokud jedno lano spadne na zem, tak je to pořád zkrat, protože sítě VVN a ZVN jsou s přímo uzemněným uzlem (na rozdíl od VN, kde je uzemněn nepřímo). Musí se odpojit, aby neshořely další prvky v síti (jednak zkratem a případně nesymetrickým rozložením proudů), aby to někoho nezabilo (když si to půjde vyfotit z detailu), aby nevyhořelo celé pole (do kterého to spadlo).
    Gréta avatar 11.7. 13:19 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví

    ano, i na týdlectý rozvostřený fotce provládního propagandisty kubaly rovněž chybí detail přerušenýho drátu, navic to je focený pouze z dalky, tvl kubala se boji přibližit k spadlýmu drátu a to by chtěl valčit pomalu s celou asií :D ;D

    je legračni jak novinářský vonuce i čeps poskytli uplně rovnoceně nekvalitní fotky, asi nahoda :P ;D

    Max avatar 11.7. 13:28 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Samozřejmě máš pravdu, jak už jsem psal, dokud nebude půl metru od drátu, který háže jiskry a nevyfotí to s novinama s aktuálním datumem, tak je to o ničem. Na druhou stranu, pak by byl problém s tím, zda to nefotil u sebe doma na zahradě. To by chtělo video. A pokud to nestihli zdokumentovat v ten den, měli provést rekonstrukci jako u vraždy, kabel znovu položit na zem, ukázat, jak to přerušení bylo atd. Jsou prostě sto let za vopicema. Nelze se jim divit, že jim nikdo nevěří. Nakonec se ukáže, že tam došlo k setkání třetího druhu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Gréta avatar 11.7. 15:32 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    stačila by jedna jediná fotka, detail přerušenýho vodiče. zbytek neni pro nezávislý vyšetření přičiny, jestli jakože přepětí nebo unava materialu, zase tak poctatnej :D ;D
    11.7. 18:01 MarV | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    A jak se z detailu pozná, zda šlo o únavu materiálu nebo zmíněné přepětí?
    11.7. 18:56 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Technicky, kdy je větší šance že se na vedení destruktivně projeví únava materiálu. V poledne, když je třicet stupňů a je volně prověšené, nebo ve dvě ráno, když je deset a padá rosa na smrsknuté kabely?
    11.7. 19:58 MarV | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Jak to souvisí s otázkou?
    11.7. 20:43 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Únavou materiálu.

    Máš problém s pochopením psaného textu nebo jsi také unaven?
    11.7. 21:13 MarV | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Já se ptal, jak se na detailní fotce zničeného vodiče pozná, že šlo o únavu materálu nebo o přepětí? Ty tady meleš o ránu, poledni a rose ... takže s pochopením textu máš problém spíš ty.
    12.7. 07:14 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Ptal jsem se, kdy je větší pravděpodobnost, že ten kabel upadne. V teple nebo v zimě.

    Mimochodem, ty máš nějaký důkaz že tam bylo nějaké přepětí? Já vím jen o zvýšeném proudu, #přetoky.
    Max avatar 12.7. 11:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    V zimě padají kabely často (např. námraza způsobující nadměrné zatížení stromu vedle kabelu, který na něj pak spadne), takže "v zimě" je správná odpověď.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.7. 12:00 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    No, aspoň nějaká rozumná odpověď, ale spíš než o stromy mi šlo o tu námrazu a vlastnosti materiálu, #křehnutí.

    Takže jsme se asi konečně dopracovali k tomu, že ten starý kabel prostě uhnil (zrovna včera jsem jednu podobnou shnilotinu spravoval, i když o dost slabší) a utrhl se, což byla příčina odpojení V411. Stejně jako loni v listopadu, kdy to určitě nezpůsobily přetoky ani námrazou polámané stromy, padá jim to tam dost často. Máme 11:51:06.

    Následuje vypnutí uhelné elektrárny Ledvice:
    ... z 350 MW až na úplnou nulu a pak zase rychle na 150 MW. ... Výkon Ledvic se podle platné smlouvy měl pohybovat mezi 660 a 60 MW, k nule klesat neměl. ... „Z důvodu řady velmi rychlých až skokových výkonových změn v pásmu pod hranicí technického minima došlo v 11:52 k výpadku kotle na tomto bloku,“ zdůvodnil událost mluvčí ČEZ Ladislav Kříž.
    Čili ČEPS požadoval odstavení eletrárny a potom zase její spuštění, během pár desítek sekund. Proč asi. Teď je 11:52:48.

    Potom "dispečer raději vypnul přetížené vedení V208, které přivádí elektřinu z jihu Čech (kde jí bylo dost) na sever (kde byl nedostatek). Hrozilo, že nával vedení přepálí." V 11:59:44.

    Následovala přetížená V401 a devět rozvoden. Nastal blackout. Teď je 11:59:47.

    Mimochodem, ten Lázňovský je docela čitelný autor, už jsem toho od něj četl dost a neřekl bych že úplně blábolí, takže ho beru jako důvěryhodný zdroj.

    No, a v tuhle chvíli se ptám, co znamenala ta blikající světla a spálené sporáky s rychlovarnými deskami?
    12.7. 16:54 MarV | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Aha, takže máš problém s pochopením psaného textu a také principu diskuzního fóra. Konkrétně funkce "Odpovědět", která se používá k reakci na komentář a vytváří se tím stromová struktura.

    Já reagoval na Grétu a zajímalo mě, jak se z fotky pozná cituji "jestli jakože přepětí nebo unava materialu". Proto jsem to převzal včetně přepětí, což je samozřejmě kravina.

    Ty jsi do mé větve vlomil svoji nesouvisející "otázku" (končící tečkou místo otazníku). Pokud tě zajímá vliv počasí a denní doby na destrukci materiálu, tak jsi měl reagovat na někoho, kdo řeší tohle téma. Pokud ho nikdo neřeší, tak si máš začít novou větev reakcí na článek ...
    12.7. 20:16 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Jeden otazník na konci ti nestačí? Pokud máš problém s tečkou, představ si místo ní čárku.
    13.7. 07:42 MarV | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Gréta avatar 11.7. 18:57 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví

    z toho jak moc velkou bude mit na konci bambulku rostavenýho materialu :O ;D

    von je ten drát vlastně takový jakože lano z děsně moc malinkatejch drátků spletenejch dohromady. unava materialu nebo třeba foukání větru by se časem projevovalo tim žeby ty jednotlivý mrňavoučký špakátky postupě praskali až by to luplo celý, pokud by to lano nemělo nějakej vnější plašť což prej v čechistánu neni vobvyklý, tak by bylo vidět jak sou ty špagátky rozcuchaný, taky nemusí prasknout každý lanko na jednom a tom samým mistě, kdežto kdyby lano přehořelo proudem, špagátky by byly spečený dohromady a byla by tam velká bambulka nataveniny.

    Ta tam bude nejspiš dycky, když by ten drat praskal unavou postupně tak by se v řezu zmenčoval jeho povrch a narustal by tam vodpor ale ta paseka by nebyla tak velká jako když přehoří proudem, když drát praskne tak už se chladí tim že padá + by neměl tolik času nato ze pořřádně rožžavit, kdežto když přehoří tak začne padat až když se rožžavil tak strašně moc že změk, při praskani unavou by tenze taky trošku tahala jednotlivý přerušený vlakna zpatky ke sloupům takže by narozdíl vod přepětí mohla přežit celej ten incident neporušený resp. nerostavený :O ;D

     

    ....jedno je ale uplně jistý, z tědlectěch vládních fotek nepoznáš vubec nic :P :P :D ;D

    11.7. 20:14 MarV | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Možná. Nicméně dost pochybuji, že by z "unaveného" místa cokoliv zbylo, když odpojení pod zátěží vytáhne solidní oblouk. Navíc ztenčené místo muselo být dost žhavé už před upadnutím z důvodu zvýšeného odporu.
    11.7. 20:46 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Navíc ztenčené místo muselo být dost žhavé už před upadnutím z důvodu zvýšeného odporu.
    Zvlášť při vysokém poledním přetoku z rajchu... ;-)
    11.7. 21:24 MarV | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Naznačuješ, že bylo vedení zatíženo víc, než je jeho návrhová hodnota? Pokud ano, tak jak jsi na to přišel? Pokud ne, tak je úplně jedno, zda to teklo z rajchu nebo zda to teklo do tvého kávovaru ...
    12.7. 07:18 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Návrhová hodnota platí pro celý vodič, nebo pro zeslabené místo, o kterém jsi psal? #tavná_pojistka...
    12.7. 17:08 MarV | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví
    Zdá se logické, že zeslabené místo nikdo nenavrhoval, takže pro celý vodič.
    Gréta avatar 13.7. 17:36 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: negativní externality zelenýho šílenctví

    ale zase jako takový zeslabený misto by zvěčovalo šanci na nějaký jakože aspoň trošku regulovaný spadnutí drátu páč by nejspiš lup v tom slabym mistě, třeba tam maj nějaký umyslně slabý mista :O :O

    11.7. 00:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Pasmatuji doby, v 80.a 90. letech, kdy dvouhodinový výpadek elektřiny nebylo nic, o čem by se kdokoliv zmiňoval. V Praze klidně několikrát měsíčně. A v horách? Po bouřce často 2-3 dny blackout, několikrát za léto.

    Dnes se z toho můžou lidi posrat.

    Elektřina se přecenuje.
    11.7. 09:40 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?

    Nebyly mobily. Ty se objevily až během 90. let. Nebyl internet. Ten se u nás začal využívat až koncem 90. let. Nebylo elektronické bankovnictví. Platební terminály se u nás objevily také až v průběhu 90. let. Vrcholem elektroniky bylo rádio, TV, pračka a lednice. O klimatizaci se donedávna kdekomu jen zdálo.

    Dnes je počítač v každé řiti a infrastruktura s IT spojená neskutečně žere. Obzvláště ty sračky co generují AI bláboly. Na zahradě má kdekdo bazén, který musí neustále honit vodu aby nevykvetla. Do toho elektrokáry. Tak nevykládej, že se elektřina přeceňuje.

    Ti co jsou u vesla, nebo se k němu derou, raději postaví další Temelín, zabetonujou půl ČR, postaví sloupy na každém rohu a na každou střechu nalepí solární panel, než aby přesvědčovali své voliče k tomu, aby se uskrovnili.

    11.7. 18:41 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Pokladny ve větších obchodech měly na boku kliku a když vypadl proud, jely na ruční pohon. Menší obchody psaly papírové účtenky pořád. Platilo se hotovostí.

    Dnes máš kreditku v mobilu a dopadneš jako ti loni čeští reportéři při povodních na Slovensku, kdyby jim místní nepůjčili stovku na nákup jídla, chcípli by tam hlady :-D
    Heron avatar 21.7. 07:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Přesně tak, od toho jsou dnes UPS.
    21.7. 11:08 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Viz ty povodně na Slovensku, když ti nepůjde proud týden, co budeš dělat s UPS?
    Max avatar 23.7. 00:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    My máme centrálu, protože není úplně rentabilní živit z UPS i klimatizace a bez klimatizací má běh serverovny docela omezený čas.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 11.7. 08:40 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Zajímavé, jak lidi, co o tom ví tušku, nejsou vůbec z oboru atd. a nemají ani data, maximálně pár grafů z netu, které vznikly bůh ví jak (granularita, zda se průměrují v čase, jaký je tam lag atd. atd. atd.), lamentují nad tím, jak to určitě není pravda, všichni nám lžou atd. :D. Samozřejmě jako důkazy předkládají různé obrázky s barevnýma puntíkama, nebo zjednodušené schema s hodnotami přetoků s tím, že určitě za to mohly FVE.
    Na to asi nelze napsat, než: "Šiřte text v blogu, než to smažou!"
    :D Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 09:04 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Nějak ti Maxi uniklo, že je to blogpost, psaný v „ich” formě. Ty si věř čemu chceš. Já jsem popsal fakta.
    11.7. 10:11 Tom K | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    10% fakta + 40% doměnky + 50% oslí můstky => celková informace má vysokou pravděpodobnost chyby a celá konstrukce se zhroutí při zneplatnění i jen malé drobnosti.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    11.7. 09:24 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?

    Osobně si myslím, že je za tím infikovaná řídící elektronika čínské provenience, která měla nastaven nějaký timer. Nebo mi snad chceš tvrdit, že něco takového není možné?

    Max avatar 11.7. 10:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Čínský chytrý router měl nastavený timer na 11:51 a pak přesekl kabel mačetou a odletěl :D. Jo, to zní uvěřitelně :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 10:41 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Čínský chytrý router měl nastavený timer na 11:51 a pak přesekl kabel mačetou a odletěl :D. Jo, to zní uvěřitelně :D
    Zdar Max

    Snažíš se být usilovně vtipný, ale moc ti to nejde. Příčinou pádu nebyl shozený kabel, jak se neustále opakuje. Víš co by se stalo, kdyby shozený nebyl? Já tedy ne. Ale mohu se domýšlet, že by se mohla zopakovat situace ze Španělska, kdy se ten proudový náraz přes ty dráty přelil i do Francie a Portugalska. Takže mne opravdu zajímá jak to s tím přetržením ve skutečnosti bylo.

    Jinak pokud bych ten timer nastavoval já, tak ho nastavím na 11:59. Což je mimochodem čas, kdy byly vypnuty dráty přes které by to šlo dál, jak už jsem zmínil v blogpostu.

    Jo a pokud se odbornosti týče. Párkrát v životě jsem šlehu dostal, takže se od elektriky držím dál a mám z ní respekt. Jsem tu asi jediný, kdo nemá osvědčení pro práci s elektřinou. Na školení jsem sice byl ale papír mi nedali, poněvadž nemám elektrotechnické vzdělání. A několik semestrů v rámci studia fyziky se nepočítá.

    Nicméně, když spadnou laborky, tak s tím chodí vyučující za mnou. A je velmi pracné objasnit studentům proč to není jenom o nahození jističe.

    V laborce je 20 kompů a stačí jen malý pokles napětí, který vyvolá jejich restart, aby ten jistič vyletěl – sestřelí ho proudový náraz vyvolaný tím, jak se inicializují napájecí zdroje. A nenahodíš ho, dokud alespoň část okruhů neshodíš. Ze všeho nejdřív ale musíš nahodit okruh, na kterém jede switch. Startuje 8 minut. A stačí jedna chyba, aby vyletěl ten hlavní jistič a můžeš to celé opakovat znovu.

    Takových laborek máme několik. A už roky se hovoří o tom, že by se s tím něco mělo udělat. Ale těch výpadků zas není tolik, aby se to opravdu dořešilo. V těch laborkách bylo původně po 20 desktopech, které měly z dnešního hlediska zcela nenáročné zdroje. Dnes si tam studenti napichují také adaptéry ke svým notebookům, s čímž kdysi nikdo vůbec nepočítal. Je to tam samý pes, takže se občas stane, že sem tam něco prošlehne.

    Takže modelová situace. Máme zdroje energie, které ji valí do sítě a k tomu jednu velkou klasiku, kterou lze jedinou jakž takž řídit. Odběr jede na plné pecky. A pak, zničehož nic, ta klasika vypadne. Co se stane, když elektronika, která to všechno dneska řídí, má naplánován restart? No u nás to vyhodí jistič na chodbě. Jenže když takových jističů najednou vyletí víc, máme najednou v síti přebytek energie, který je potřeba někam poslat. Jenže kam a kudy?

    Max avatar 11.7. 11:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Jak jsem psal výše, možná by jsi si o tom měl aspoň něco přečíst, než o tom začneš spekulovat na základě pocitu, že všichni lžou.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.7. 13:10 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    jo, ten blackout nebyla nahoda - mela byt dalsi, saboteri uz pracovali na shozeni dalsiho vedeni, ale misto vedeni shodili sami sebe https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/817394/pad-ze-sloupu-vysokeho-napeti-monter-neprezil-jeho-kolega-je-vazne-zraneny.html

    apropo vypadky v laborce - myslim, ze by bylo nacase si anstudovat rozdil mezi indukcni a kapacitni zatezi a prizpusobit tomu ochrany, nez zacit sirit nesmyslne fabulace konspiracnich terorii.
    11.7. 13:14 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    aaa ještě odporovou, ne?
    11.7. 13:44 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?

    Co to plácáš o nesmyslé fabulaci konspiračních teorií? Chytráků jako ty už tu bylo dost a stejně je to furt jak to je, protože je v plánu rekonstrukce. Ale v jakém? To se mě neptej. Teď dostala fakulta nový barák. V souvislosti s tím se kope nový kanál na propojení. Až doteď mezi těma barákama visely dráty na prasáka. Taky se po 120 letech rekonstruuje vstupní schodiště. A do toho je v rozjezdu také totální rekonstrukce celé zadní části DCE. Tzv. strojovny, galerky a vatikánu. Ta akce se plánovala 15 let. Až se přesune výuka do budovy A, bude možné uvolnit laborky a začít práce v budově E – pokud se najdou prachy.

    11.7. 18:52 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Tvoje konspirační teorie je sice zajímavá, ale já jsem viděl kabel s ochranou právě proti tomu vyhazování jističů, Chlápek na něm měl nadělané uzly :-D
    11.7. 14:42 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Souhlas. Na druhou stranu je potřeba úplně stejně kriticky přistupovat k oficiálním prohlášením, typu: "Konkrétní příčiny zatím známy nejsou, situace se nadále vyšetřuje, nicméně nízkoemisní zdroje se na vzniku události zcela jistě nepodílely." Jak to můžou s takovou jistotou tvrdit?
    Gréta avatar 11.7. 15:29 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Zajímavé, jak lidi, co o tom ví tušku, nejsou vůbec z oboru atd. a nemají ani data, maximálně pár grafů z netu, které vznikly bůh ví jak (granularita, zda se průměrují v čase, jaký je tam lag atd. atd. atd.), lamentují nad tím, jak to určitě není pravda, všichni nám lžou atd. :D

    dtto stoupenci zelený církve, 'vědí vo tom tužku', mnohdy to sou dokonce i jenom nějaký přitroublý telogogové, šmelináři s brněnskejma bytama, velkopěstitele dotačního jetele nebo kšeftaři s bílým práškem hele ale uplně hnedka ikdyž ještě nebylo vůůůůbec nic známýho tak vyrazili na vobhajobu oze a vokamžitě hele řikali že to oze nemohlo zpusobit, což pozor, hele vozdrojovávali 'maximálně pár grafama z netu' :P :P.

    taky je legrační jak se prejže kuli ničemu vyznamnýmu sjel na x hodin krizovej štab a cosi tam buchvijak dlouho projednaval by pak nutellák na mimořádný tiskovce řek že spad drát, to těm stratcom strakám fakt jako budu věřit :P :P :D ;D

    11.7. 20:16 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Mě je celkem jedno jestli to spadlo a proč. O elektrice vím akorát že zabíjí. :-) Ale zeptám se. Ví někdo, proč soláry a větrníky připojují vůbec do rozvodné soustavy? Když si někdo chce vyrábět vlastní elktřinu, tak prosím, ale ať si to taky spálí a necpe to do rozvodný sítě, když nedokáže zajistit stabilní dodávku na kterou lze napočítat tu síť.
    11.7. 20:50 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    11.7. 22:04 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Bůh tě trestá za to že si moc honíš péro a gréťáka za to, že je transka.
    Gréta avatar 13.7. 17:28 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše 100% zešilel z toho svýho nějakýho uchylnýho hentay :O :P

    heleť se pávkomile, už sem tady jednou řikala že to skončilo pomalu dřív než sem si všimla že sou dole i skoro všecky bts/bubu věže aže se asi jako děje něco víc výmečnýho a neni to jenom takovej ten běžnej malej blackout kterej tady ve vidlákově mame v poctatě každou chvilku jak zelený nechtěj nechat pokácet kurovcama prolezlý stromy noa pak to během bouřek padá na dráty, nóó takže si myslim že zrovna mě pámbů moc nepotrestal, narozdíl vod třeba tý pražský libtardismem prolezlý gomory, kde zdegenerovaný pražáci museli dlóóóóuhý hodiny stát na eskalátorech nebo ve frontě před vydejnima automatama :D ;D

    a navic si myslim že to pámbů uďál pro nás, páč par měsicu před volbama lidem ukázal praktickej dusledek jak greendealu tak vlády pětikoalice, jedna věc sou keci v televiznim studiu ale když nejde eletrika nebo vobecně přestavaj fungovat uplně zakladní věci jako je třeba i vochrana hranic nóó tak z toho se už vykecat nedá :P :P :D ;D

    jinak žeje pámbů na naši straně si všimam už dlouho, už xkrat zazrakama zachranil trumpa před šilenejma levicovejma atentatnikama, před nomen omen levicovým atentatnikem z Levice zachranil i Fica když na atentatnika seslal takovej zachvat hruzy že na posledni chvili sklopil pistoli netrefil žadnej duležitej vorgán. nóó takže by nebylo žádný velký překvapení kdyby Pámbů zpusobil i zazrak spadnutí drátu by stoupence greendealu vylečil z toho jejich zelenýho zakalu a vyvedl je z temnoty šílenctví na světlo Boží Pravdy :D ;D

    14.7. 08:59 Zdechlina má rád Uršulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% zešilel z toho svýho nějakýho uchylnýho hentay :O :P
    Jeho nepřesvědčíš, ovocníček to pude na podzim zase hodit lidovcům.
    Gréta avatar 16.7. 16:52 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% zešilel z toho svýho nějakýho uchylnýho hentay :O :P

    třeba bůch zase udělá ňákej zázrak a vovocnikoj propadne vobčanka do kanálu nebo se mu k lidovcum zespoda přilepěj nějakou antifáckou špínou piráti noa jak tam šoupne dva listky najednou tak už mu to nebude platit a navic ho seberou za falšování voleb :O ;D

    16.7. 20:06 Zdechlina má rád Uršulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% zešilel z toho svýho nějakýho uchylnýho hentay :O :P
    Tak na takový zázraky nevěřím ... ledaže by ve volební komisi seděl Kolibáč.
    12.7. 10:09 johnyK | skóre: 2 | blog: uxblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    je tady nekolik lidi, kteri se s tou prenosovou soustavou patrne vyznaji (viz komentare nahore). Protoze se porad mluvi o tech pretocich ze zahranici (zejmena z Nemecka), tak bych se rad zeptal, jak je to ciste fyzikalne a take pak technicky.

    Predem mozna jedna poznamka - nejvetsi vypadek v Evrope byl v roce 2006 (viz wiki = 2006 European blackout), tenkrat nebyly skoro zadny vetrniky ani panely na strechach a polich ....

    Ted k tem pretokum. Slysel jsem, ze ten proud z Nemecka tece do Ceska jenom proto, ze existuje 'spotreba'. Budto lokalne v CZ nebo se to preposila dal, treba do Rakous. Kdyby tu energii nikdo nespotrebovaval, tak zadne pretoky nebudou. Proc k tomu pretoku tedy dochazi - kdyz je v CZ elekriny dost, proc to sem tece, kdo to tomu proudu naridi?

    Ted k tomu tranzitu. Pry jsou na hranicich nejake transformatory, ktere prave maji zabranit, aby nadmerne mnozstvi proudu neprotekalo tou 'zastaralou, na vyssi zatez NE-koncipovanou' soustavou. Nefunguje to? A kdyz to nefunguje, mohou za to majitele tech solarnich panelu?
    12.7. 12:06 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    On teče z Německa do Německa, protože zastaralou soustavu mají tam. Posílají to tudy, protože je to levnější a Češi to platí ;-)

    Zmínil jsem tu příčné transformátory, ale nikdo nereagoval. Asi to neznají, nebo neznají české názvosloví.
    12.7. 14:03 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    jasně, zaručený info od největšího experta, kterej jenom náhodou současně je největší proruská hlásná trouba okolo a konspirační teoretik - to se klidně stává :)
    12.7. 20:18 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Určitě tu nešířím konspirační teorie o globálním oteplování, stačí se dnes podívat z okna :-D
    14.7. 05:59 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    já měl včera na teploměru 41 ve stínu - ještě chvíli a začnou tady padat pečený holuby rovnou do huby

    Domorodci říkají, že poslední generaci chodí vedra tak o měsíc dřív než před tím a že návody jejich dědečků už neplatí a že tomu co dělá počasí přestali rozumět

    14.7. 13:51 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Kde to je, ze 41 stupnu?
    14.7. 14:24 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Tolik včera nebylo ani na Sicílii. Teda pokud nemáš teploměr od Fahrenheita :-D
    14.7. 15:46 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Jih Turecka - možná jen lokální záležitost ale zažívat častěji bych to nechtěl
    14.7. 19:32 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Tam možná, osobně je mi také lépe o pár rovnoběžek severněji, do těch třiceti stupňů Celsia je příjemně.
    15.7. 09:10 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    No a to je další z věcí na kterou nedokážeš dohlédnout

    Každému je o těch pár rovnoběžek líp - a až tady fakt nebude k žití, tak se ti co tady jsou zvednou a potáhnou tam, kde to půjde

    Ti “dole” na člunech a podobně a ti “nahoře” jim umetou cestu a připraví životní prostor - pamatuješ, jak Saudská Arábie nabídla Německu pomoc s migrační krizi tim, že v Německu postaví mešity?

    Podobně to má třeba Čína se Sibiři - ale to taky nechceš vidět…

    Tak nic no, můžeš si jit zase dokreslovat kříže na babičky, nebo nějaký podobný kraviny…
    15.7. 10:37 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Podporuješ migrační pakt? Pamatuješ Zuzanu Roithovou?
    15.7. 13:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    To, ze ty naletíš na kde co neznamená, ze ja musím taky

    14.7. 06:01 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    a technická - proč tady teda šíříš ty ostatní?

    Gréta avatar 13.7. 17:42 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?

    prosimtě, až ti doma blafne zaclona tak prosimě nehas, nejsi přece hasič. když uvidiš někoho padnout na chodniku na hubu tak ne aby tě napadlo poskytovat prvni pomoc nejsi přece žádnej doktor. A hlavně sam nemysli, dycky je potřeba počkat až se vyjadři vládní experť :P :P

    Max avatar 13.7. 21:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Radovane, jsi to ty?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.7. 21:54 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Ne, já jsem tady. A můžeš si rozšířit přehled:

    Fiala zatlačil na Fica: Přestaňte blokovat sankce, s Ruskem máme společnou zkušenost

    Opravdu se k tomu chce takhle veřejně hlásit?

    Před 84 lety vyhlásilo Slovensko válku Sovětskému svazu

    Máš to i s hudbou...

    Ked som ja v tej Ukrajine bojovau
    Gréta avatar 13.7. 22:25 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?

    řekla bych že ne, ale viš co, nejsem nato jako žádnej vládní experť :O :D :D :D :P ;D

    14.7. 06:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Radula - náhoda? Nemyslím si
    Gréta avatar 14.7. 08:19 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše libtardí doublethink

    jéééé rouming, ještě tam libtardi nadávaj komoušům a přitom současně slintaj nad agentem pávkem, bukanýrama a ukrajinckejma vokupantama z 68. roku?? :P :P :D ;D

    14.7. 14:21 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Nikoliv, ale do liberastů si kousnu rád ;-)
    14.7. 13:45 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    My v sudetech jsme pripraveni. Bez dotaci vybudovana fve, velke uloziste, samostatny rozvod. Muzeme fungovat v ostrovnim rezimu i v zime. Pokud by bylo dlouho zatazeno, poresi to agregat a velka zasoba paliva. To je prave vyuziti fve - k samostatnosti bez dotace a ucasti lockdownoveho statu!
    14.7. 22:31 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Je velmi zajimave, ze sice nam politici, kteri hlasovali pro lockdown, neustale mleli, ze blackout u nas nehrozi, ze mame perfektni vyspelou distribuci, blabla. Spadne jeden vodic a je po legraci.. byly to jen a jen sproste lzi, stejne tak, jako behem virozoveho divadla. Kdy se lide proberou? Kdy jim dojde, ze s nami stat a "elity" hraji divadlo, lzou nam a permanentne nas okradaji? Jediny lek na tento chliv je mene statu - orezat pravomoc, orezat urady, orezat vydaje!!!
    14.7. 22:57 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Jistě, stát není potřeba, gangy to budou vést lépe. Jako v Mexiku :-D
    15.7. 07:54 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Gangy jsou vysledek statnich zakazu. Staci legalizovat vyrobu a distribuci $foo a $foovarnici budou podnikat stejne v klidu jako u nas pivovarnici.
    15.7. 08:43 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Z gangů vznikla království. Z království státy. Šéfové těch gangů diktují svoje zákony. Uzavřený kruh :-D
    15.7. 09:32 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Pouze v Rusku. Ve vyspelych zemich je demokracie s par korekcnimi mechanizmy (napr. nemuzes byt dik.. ehm prezident 20 let a podobne).
    15.7. 10:27 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Například že armáda dohlédne na správný výsledek voleb :-D

    https://www.nasepraha.cz/jana-markova-armada-ceske-republiky-pripravila-dokument-volby-2025/
    15.7. 11:38 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Gangy jsou vysledek statnich zakazu. Staci legalizovat vyrobu a distribuci $foo a $foovarnici budou podnikat stejne v klidu jako u nas pivovarnici.
    Nemám s tím problém v případě, že si ty gangy budou sami platit zdravotnickou pomoc, kriminalitu, vzdělání. Nulová pomoc od státu, stoprocentní izolace. Ideálně ostrov, ať si tam gangujou podle svých představ.
    15.7. 11:51 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Vsak si to po legalizaci zaplati v DPH a spotrebni dani. Uplne stejne jako s chlastem.
    15.7. 13:52 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Vsak si to po legalizaci zaplati v DPH a spotrebni dani. Uplne stejne jako s chlastem.
    Jako že si pomocí DPH předplatí pobyt ve vězení za trestnou činnost a lékařské ošetření?

    Takoví lidé nebudou makat v práci, maximálně v pruhovaných teplákách. Máš na ulici nebo u dětských hřišť málo jehel? Ty asi nemáš děti, že?

    Ukaž příklad, kde to funguje.

    15.7. 15:29 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    pobyt ve vězení za trestnou činnost a lékařské ošetření
    Jakou trestnou cinnost? Vzdyt by byla vyroba a prodej legalni.
    Ukaž příklad, kde to funguje.
    Ukaz priklad, ze zafungovala prohibice.
    15.7. 15:07 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Stat je nejhorsi gang ci mafie. Nezaplatis dane? Pouzijeme nasili!
    15.7. 16:38 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Tohle měli dobře ošéfované za Hitlera. Určitě to chceš zpátky?
    15.7. 17:33 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Tvl, ad hitlerum hooodne brzo :-D
    15.7. 21:42 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Na co to odkládat. Náckové jako ty to mají v sobě ;-)
    16.7. 07:58 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Wtf zase? :-D Zastance volneho trhu muze za nacistu oznacit jen idiot.
    16.7. 09:25 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Zastánce bezpráví a neomezeně jebajících silnějších psů.
    16.7. 12:34 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Bezpravi? Co je na volnem trhu za bezpravi? Ze se nechci nechat okradat statem je bezpravi?
    15.7. 14:40 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Stat je ta nejhorsi mafie! A ano, jiste, stat neni potreba!
    16.7. 18:21 pok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Mile deti. Budu vam vypravet pohadku.

    Bylo nebylo, za devaterymy vrsky a potucky ... jakesi Ceskoslovensko. To melo dokonce svoji armadu ... a ta disponovala 3500 tanky (mimo jine).

    Tohle Ceskoslovensko se ovsem na valku pripravovalo i mnoha jinymi zpusoby. Napriklad budovanim rozvodne site, ktera bude fungovat prave i ve stavu umyslneho niceni a utoku na ni v dobe valky.

    Cela tato infrastruktura byla tudiz navrzena s tim, ze zadny zniceny uzel ani zadne znicene vedeni neohrozi jeji funkcnost. Ve skutecnosti by bylo treba vyradit vice nez 30% infrastruktury, aby se to projevilo.

    Jednoho krasneho podzimniho dne to cekoslovensko navstivil plysovy medvidek. Tanky se rozpustily a udelaly ze znich rezivejici plechovky v nemeckych zavodech schoda, rozvody ovsem zustaly.

    Pak se rozprodaly a rozkradly vsechny tovarny a vyrobny, a spotreba elektriny tudiz vyrazne klesla, protoze se v tom Ceskoslovensku uz nic (plechovky se jiz jen montuji z dovezenych dilu) nevyrabelo.

    Sesel se rok s rokem, a jednoho krasneho slunecneho dne v (ne)prave poledne celou tuhle sit sejmula jedna uhnila tkanicka od bot.

    A kdo neveri, je rusky swab.
    16.7. 20:51 TechnikTom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Milé děti.

    Povím vám jinou pohádku o jednom chytrolínovi, který hlásá bludy o výrazném poklesu spotřeby elektřiny v Čechách po sametové revoluci.

    Kdyby si ten junák zašel nejdřív pro radu k Dědu Vševědovi,

    https://www.3pol.cz/cz/rubriky/bez-zarazeni/2263-stoleti-elektriny-v-cesku-ceskoslovensku

    https://www.proelektrotechniky.cz/vyroba-a-prenos/235.php

    zjistil by, že se tu zcela zbytečně zesměšňuje a to se ještě ani nezabýváme jeho názory na naši energetickou soustavu.
    16.7. 22:20 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    V těch odkazech je vidět, že od roku 2006 do 2020 je spotřeba elektřiny pořád stejná.

    V odkazu je pěkný článek:

    Robustní česká přenosová síť bude ještě robustnější a dále sníží riziko blackoutu: podepsána rozsáhlá investice Evropské investiční banky :-)
    18.7. 16:41 pok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Blbu kteri melou o vecech, o kterych nemaji paru, se vzdycky najde dost, vid? Ty si jejich kral ...

    https://www.ceps.cz/cs/data

    Pro ty uplne blbe, je tam samozrejme i historie.

    Mimochodem, pred vypadkem se pres nasi sit tlacily vic nez 3GW solarni elektriny z germanie a polska. Coz jen tak mimochodem byl dvojnasobek nasmlouvaneho prenosu. A taky jen tak mimochodem je to cca 40% spickoveho vykonu vsech zdroju v CR. Tudiz vpohode dost na to aby to celou sit sejmulo.
    17.7. 18:38 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Jo jo proto v tom ceskoslovensku byly nekoliahodinove vypadky elektriny naorosto normalni, ani se o nich nemluvilo. A obcasv pohranici nesla elektrina i nekolik dni,
    18.7. 01:20 P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    Také jsme měli ČSPLO. V pohádce někdo otočil prstenem a zmizel podnik i zaoceánské lodě. Ptáte se kdo točil tím prstenem :-)
    18.7. 06:37 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    To byla určitě henta neviditelná ruka trhu :-D
    18.7. 08:36 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč tomu nevěřím?
    kožený :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.