abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | IT novinky

    Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (79%)
     (5%)
     (8%)
     (7%)
    Celkem 401 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Opera se přibližuje Firefoxu

    16.12.2007 20:32

    Přesvědčte se sami a porovnejte, jak se vyvíjel vzhled obou alternativních webových prohlížečů za posledních pět let, tedy převážně v éře dominance nejrozšířenějšího prohlížeče (IE 6). Opera se tak postupně přibližuje především úspěšnějšímu Firefoxu, ale i některým dalším prohlížečům (a to nejen pokud jde o vzhled a uživatelské rozhraní). Udivuje mě, kolik lidí to stále popírá.

    Phoenix 0.2 (1.10.2002) - Firefox 2.0.0.11 (30.11.2007)

    Opera 6 (2002) - Opera 9.24 (17.10.2007)

    Souvislosti:

           

    Hodnocení: 22 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Opera se přibližuje Firefoxu, obrázek 1 Opera se přibližuje Firefoxu, obrázek 2 Opera se přibližuje Firefoxu, obrázek 3 Opera se přibližuje Firefoxu, obrázek 4

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.12.2007 20:45 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Designová sprška, která se děje kolem Firefoxu má za následek jeho rozšíření, to nám bylo jasné už dřív. Opera vypadala moc staře vždycky. Stejně tak se Vista rozšíří jen proto, že má hezčí barvičky. O funkčnosti to dávno není...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    16.12.2007 20:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Ta tendence je dobře patrná: Opera se zjednodušuje - v počtu prvků na obrazovce, nabídek a dialogů. Druhá tendence je také dobře patrná: Nejen, že se zjednodušuje, ty prvky dokonce rozkládá stejně či velmi podobně tam, kde je měl již před lety Firefox. Podobně organizuje nabídky, dialogy a funkce. Třetí tendence: Velikost a styl těch prvků.

    Jinak si nemyslím, že Vista se šíří jen kvůli barvičkám, vzhledu, nových funkcí a možností, bezpečnosti, dodáváním s novými počítači nebo marketingu... Jde o kombinaci všech faktorů ve větší či menší míře. O funkčnosti je to také, ale jak vyplývá například z výsledků probíhající diskuse o Opeře na Živě.cz, nejde ani tak o kvantitu těch funkcí, jako spíš o jejich kvalitu, provedení a využitelnost.
    17.12.2007 02:20 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Myslím si, že zrovna funkčnost je to co u přechodu na Vistu hraje nejmenší roli u většiny domácích userů. Ve firmách to patrně bude jinak. Vymění se to časem samo jak píšeš s novejma kompama. O Opeře se s tebou bavit nemůžu, viděl jsem jí jen na obrázcích.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    17.12.2007 09:30 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Diskutovat k tématu můžeš, jelikož ty obrázky totiž podporují/dokazují teze mých příspěvků.
    17.12.2007 11:39 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    A čo v prípade, že by náhodou nedokazovali ?
    17.12.2007 12:35 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    v tom pripade plati pravidlo 1 :-D :-D
    Metal smajdalfe, METAL!
    17.12.2007 14:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    V tom případě bych rád znal důvod než pouhou spekulativní otázku.
    16.12.2007 20:57 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Jo jo, tehdy vypadala tak hnusně, že jsem radši používal Firefox. (tato věta obsahuje notnou dávku nadsázky, ale je fakt, že na vzhled dám a jak Opera vypadala, taky jak vypadá defaultní schém se mi nelíbí)
    16.12.2007 21:02 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Již v té době asi umožňovala výměnu motivu vzhledu. Zajímalo by mě, zda to tedy bylo opravdu jen kvůli tomu, že jste nechtěl hledat a vyzkoušet jiný, protože se mi to zdá jednodušší a rychlejší řešení než hledat, stahovat a instalovat další prohlížeč.
    16.12.2007 21:35 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Já tehdy primárně používal Firefox a Operu měl jenom pro kontrolu webovek. Líbily se mi některé její vlastnosti, ale nelíbilo se mi jak vypadá, její klávesové zkratky, neměla Adblock atd., atd, bylo toho víc. Pak přišla devítka, která mě konečně oslovila natolik, abych tento pohodlný a rychlý prohlížeč začal používat.

    S tím vzhledem to byla trošku nadsázka, ale myslím, že interface je jeden z důvodů neúspěchu Opery. Kdyby Opera nějakým způsobem nevyhovovala, možná bych teď zkusil spíš Konqueror, než Firefox.
    16.12.2007 21:53 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Já s tím souhlasím, pro mě osobně je to však ale málo, ale jsem rád, že se Oepra zlepšuje. Myslím, že pokud se doladí 9.50 a potom hlavně 10, že to bude skutečný trhák. Vážně. Sice tu bude Firefox 3 a já asi nebudu mít důvod měnit vzhledem k tomu, že se zvýší jeho rychlost, sníží paměťové nároky a zlepší použitelnost a přibude zajímavá funkcionalita, nebudu mít důvod měnit to, na co jsem zvyklý a co mi vyhovuje. Kdyby nebyl, sáhl bych určitě po Opeře s mnohem menší mírou uvažování než dříve, v tom, jak vyjresluje weby se hodně posunula dopředu. Osobně doufám, že vezme další uživatele především IE kvůli jeho zaostalosti a aby dál podnítila konkurenci a aby už i ona a Safari hýbaly s trhem, nejen Firefox.
    16.12.2007 22:34 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Se mi zdá, že s tvými příspěvky buď na 100 % souhlasím nebo na 100 % nesouhlasím :) Toto je první případ.
    Luk avatar 16.12.2007 20:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Zejména ty taby Opera převzala z Firefoxu, že? :-D

    Ale vážně - méně je více. O doby, kdy Opera umožňuje upravit si GUI podle svého (což už je hezky dlouho, přesně nevím), okamžitě po čisté instalaci vyházím přebytečná tlačítka, vypnu zavírací křížky na tabech a vůbec vše zjednoduším. Také volím čistší skin, a sice Plastik, který pochází z KDE a kromě Opery je dnes k dispozici i pro Firefox (kam je také dobré ho dát, ten výchozí je stejně nechutný jako ten výchozí v Opeře).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    16.12.2007 21:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Zejména ty taby Opera převzala z Firefoxu, že? :-D
    To vznikalo víceméně souběžně možná s několikaměsíčním odstupem v závislosti na definici. I tak ale oba prohlížeče následovaly až NetCaptor a IBrowse z předchozích let.
    Luk avatar 16.12.2007 22:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Jak krásně to lze překroutit ;-) Souhlasím, že první byl NetCaptor a pak iBrowse. Ale Opera má taby od verze 4 z roku 2000, což je skutečně "několik měsíců" před jejich implementací do Mozilly v roce 2001.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Josef Kufner avatar 16.12.2007 22:22 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Jen tak pro upřesnění: Opera taby nemá a nikdy neměla. Opera je klasická MDI aplikace a její "taby" je jen seznam oken.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Luk avatar 16.12.2007 22:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Ještě přesněji: tabbed browsing je jednou z feature MDI řešení použitého u Opery. Opera tedy taby má, ale umí ve skutečnosti ještě víc.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Josef Kufner avatar 17.12.2007 10:08 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Nene, Opera taby nemá, Opera je emuluje. Ve výsledku v tom pro uživatele rozdíl je malý, ale je. Projeví se to například u popupů. Pro programátora to znamená použití zcela jiného widgetu a API.

    I když by se mohlo zdát, že tabbed browsing je speciální případ MDI, jsou to spíš dvě různá pojetí jedné myšlenky (jak dostat více dokumentů do jednoho okna).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.12.2007 10:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    No můj názor na věc je, že taby se objevily v ostatních webových prohlížečích právě jako snaha dohnat tuto featuru Opery. Protože Jednou z výhod mdi řešení bylo, že v případě potřeby jsi jedním klikem stáhnul vše na lištu, aniž bys potom musel zase ty okna rozmisťovat.

    Další fakt o kterém bohužel p. Tomeš nemá ani tuchy je ten, že Opera umožňovala mnohem dříve než jiné prohlížeče duální provoz jak pod MS Win, tak pod linuxem. Což může potvrdit několik mých přátel, kterým jsem cca v r.2002 nastavoval dualboot a ti si stejně jako já zvykli na Operu. Co vlastně znamená ten duální provoz? Že i v Linuxu i ve Win přistupovali ke stejným souborům pošty, nebo k záložkám bez problémů s diakritikou. Protože Opera byl první multiplatformní browser, který přešel na UTF-8.
    16.12.2007 22:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Vývoj MultiZilly pro Mozillu byl započat v létě 2000. Opera 6 přinesla výrazné změny v podání práce s dokumentem. Najděte si to. A když si to vyzkoušíte, zjistíte, že ten Phoenix 0.2 popisovaný v článku otvíral panely prostředním tlačítkem myši narozdíl od Opery, která vyskočila s posunováním stránky. Důležitější než to, který prohlížeč to měl pár měsíců dříve je to, jak to měl zpracované. Takových detailů se dá najít celá řada. Už tenkrát byl Phoenix pro většinu lidí srozumitelnější a ovladatelnější než Opera. Byl to webový prohlížeč a dělal to, co po něm lidi chtěli - kliakt na odkazya otevírat stránky, psát do adresního řádku a vyhledávacího pole - úkony tvořící přes 90 % činností s prohlížečem pro drtivou většinu lidí.
    Luk avatar 16.12.2007 23:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Už tenkrát byl Phoenix pro většinu lidí srozumitelnější a ovladatelnější než Opera.
    Odvážné tvrzení, leč bez důkazů.
    Byl to webový prohlížeč a dělal to, co po něm lidi chtěli - kliakt na odkazya otevírat stránky, psát do adresního řádku a vyhledávacího pole - úkony tvořící přes 90 % činností s prohlížečem pro drtivou většinu lidí.
    Toto Opera nabízela také, jako bonus navíc byla také rychlejší. Bohužel byla tehdy za peníze nebo se zobrazováním reklamy.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    16.12.2007 23:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    1) Důkazy jsou takové, že když si spsutíte Phoenix 0.2 a aktuální Firefox, napočítáte rozdíly na první pohled snad na prstech jedné ruky. U Opery jsou to desítky změn výrazných i v nabídkách, dialozích. Model Firefoxu se osvědčil, je v každé verzi mírně evolučně vylepšován. U Opery je ten rozdíl spše revoluce.

    2) Nabízela ty čtyři klíčové věci spolu s desítkami dalších, které 90 % lidí nezajímá a jen zabírá místo na obrazovce a nešlo je odstranit buď vůbec nebo jen obtížně.
    Luk avatar 16.12.2007 23:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    nešlo je odstranit buď vůbec nebo jen obtížně
    Už hodně dlouho jdou odstranit velmi snadno. Nicméně ve výchozí konfiguraci bylo GUI přeplácané (ale i nyní mi tam pár věcí přebývá - totéž ale i u Firefoxu, například vyhledávací pole), vyžadovalo práci navíc a je to věc, kterou mám Opera Software velmi za zlé (stejně jako tvůrcům mnoha dalších programů, kteří výchozí nastavení dělají zřejmě podle toho, co viděli v rauši po LSD).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Nicky726 avatar 18.12.2007 22:57 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    ad 1) +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    16.12.2007 23:35 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    to je hodne velka vyhoda opery ze se da.. "prekopat jak chce uzivatel" :-)

    ad skin: ja radsi Oxid 2.2 .. kdyz se skryje menu pod tlacitko a vedle menu se daji "taby" tak to vypada pekne :)
    Metal smajdalfe, METAL!
    Luk avatar 16.12.2007 23:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    ja radsi Oxid 2.2
    Nevypadá špatně, ale není to můj styl.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    16.12.2007 21:20 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Srovnávat nesrovnatelné - nepoužitelný a padavý Phoenix s Operou.. To vyžaduje notný kus demagoga..
    16.12.2007 21:31 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Srovnává se vzhled a směr vývoje (žádná stabilita) - a uveďte jediný důvod, proč by to nešlo. Žádný takový nemáte, nemůžete mít. A i pokud byste to chtěl srovnávat takto, tak i verze Firefoxu těsně před verzí 1.0 byly relativně dobře použitelné a stabilní a i pokud byste nepřistoupil na takovou argumentaci, na první oficiální verzi Firefoxu 1.0 z podzimu 2004 již přistoupit musíte. To jsou stále nějaké 3 roky vývoje, kdy Firefox víceméně inovoval sadu ikon a přidal ikonku pro RSS (na první pohled), a kdy naopak Opera ubírala a měnila další spoustu prvků tak, aby se víc přiblížila Firefoxu. Rozhodně se podobala a nyní podobá Firefoxu více než IE 6 nebo IE 7, to nemůžete popřít.
    16.12.2007 21:20 skajrajdr | skóre: 2 | blog: skajrajdr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Dovolim si oponovat. Opera takhle vypadala uz davno. Ona totiz uz davno vypadala i uplne jinak. Opera vypada totiz tak, jak si ji uzivatel nastavi. A to pro ME Operu dela nejlepsim prohlizecem(plus vestaveny mail client). Nicmene plne chapu, ze pro nekoho nejlepsim neni(treba pro Petra Tomese). Kazdopadne tvrzeni(Opera se priblizuje ...), ktere uvadite NENI ve forme jak ho podavate pravdive. V minulych diskuzich jsem si vsiml, ze na presnych formulacich dost bazirujete, proto si Vas dodvoluji upozornit na Vasi chybu.
    16.12.2007 21:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Jistě že se to dá srovnávat. Srovnávám srovnatelné - to, co každý uživatel dostane po instalaci a co si drtivá většina užvatelů už vůbec nemění nebo jen mírně. A když jsem si zkusil tu zkoušenou Operu 6 upravovat, tak těch kroků a času věnovaných její úpravě bylo zapotřebí docela dost, to opravdu většina lidí dělat nechce a nebude. Opera se jim tak používá hůře anebo zkusí prohlížeč, který se jim již od počátku používá líp. Opera v posledních verzích pochopila, že když to zjednoduší a ponechá možnost úpravy pokročilejším uživatelům, že udělá líp.
    16.12.2007 22:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Dovolí si vám oponovat a dokázat to třeba i tím, že vývojové verze Opery již konečně mají povolený stavový řádek, zmizela ikona brýlý za vyhledávacím polem, přibily ikona RSS do adresního řádku a i ikona pro informace o stránce. Vše po vzoru dřívějších verzí Firefoxu, poslední věc po vzoru Firefoxu 3. Částečně i kvůli výsledkům užavtelské studie z počátku letošního roku, kdyse zjistilo, které vlastnosti Opery se moc často nepoužívají akteré naopak lidé postrádají. Můžete tyto skutečnosti snad nějak popřít?
    16.12.2007 23:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Dovolí si vám oponovat a dokázat to třeba i tím, že vývojové verze Opery již konečně mají povolený stavový řádek, zmizela ikona brýlí za vyhledávacím polem, přibyly ikona RSS do adresního řádku a ikona pro informace o stránce. A měnily se i další věci. Vše po vzoru dřívějších verzí Firefoxu, poslední věc po vzoru Firefoxu 3. Částečně i kvůli výsledkům uživatelské studie z počátku letošního roku, kdy se zjistilo, které vlastnosti Opery se moc často nepoužívají akteré naopak lidé postrádají. Můžete tyto skutečnosti snad nějak popřít?
    16.12.2007 23:25 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Bože to je blábol.. Opera měla - co si pamatuji - stavový řádek integrovaný tam co adresový řádek. To jenom vy jste zvyklý na prohlížeče, které ho tupě cpou někam jinam, kde jen zbytečně ubírá pracovní plochu. Ano, stará verze vypadala odpudivě, ovšem jen pro toho co ji neměl koupenou a zobrazoval se mu rreklamní banner.

    A vážně už vám asi hráblo, protože opera je úplně o něčem jiném než firefox a nikdy to nebyl prohlížeč orientovaný na masu. Hlavním sloganem Opery vždy bylo, že to je nejmenší a nejrychlejší browser na světě. Ostatně velmi dlouhou dobu se drželi s velikostí instalačky na velikosti do 1,5MB což bylo právě tak akorát na jednu disketu.

    Mě kompaktní MDI rozhraní vyhovuje a firefox používám jen tam kde není zbytí.

    Nechápu, že se tak navážíte do tohoto kusu softu jen kvůli tomu, že se jeho vývojáři rozhodli pomocí dostupných pák dotlačit MS k tomu, aby konečně přestal zneužívat výhody interní znalosti OS ke zvýhodňování svých produktů. Opera byla vždy evropskou firmou, tudíž je logické že se obrací na Evropskou komisi. Microsoft zase tahá za své nitky při tom jak se prosadit.

    Vy však nejspíš trpíte nějakým komplexem, protože místo smysluplné činnosti tupě prudíte a kalíte vodu na abclinuxu. Jeden takový člověk tu byl a řekl bych že prudil podstatně méně než vy - než skončil. Pravděpodobně mu na mozek lezlo jeho těžké onemocnění, kterému nakonec podlehnul. Doufejme, že vám "jenom" hrabe.
    17.12.2007 00:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Bože to je blábol.. Opera měla - co si pamatuji - stavový řádek integrovaný tam co adresový řádek.
    Takže jinak než IE, Netscape, Mozilla, Firefox, Epihany, Galeon, Safari, Konqueror, než všichni... A neměla ho aktivován. Proč je tedy, milý pane, to mé tvrzení blábol? :-)
    To jenom vy jste zvyklý na prohlížeče, které ho tupě cpou někam jinam, kde jen zbytečně ubírá pracovní plochu.
    Já ne. 99 % lidí ho tam očekává a teď ho tam dává už i Opera. :-)
    Ano, stará verze vypadala odpudivě, ovšem jen pro toho co ji neměl koupenou a zobrazoval se mu reklamní banner.
    Drtivá většina lidí ji koupenou neměla. A ti, co měli, si ji stejně většinou museli poupravovat. Jde o to, že z jednodššíího základu se upravuje lépe než z přeplácanho bloatware.

    A vážně už vám asi hráblo, protože
    opera je úplně o něčem jiném než firefox a nikdy to nebyl prohlížeč orientovaný na masu.
    A proč mi to cpete v diskusi k článku o tom, jak se přibližuje Firefoxu? :-) Pište prosím k tématu.
    Hlavním sloganem Opery vždy bylo, že to je nejmenší a nejrychlejší browser na světě.
    Jak to souvisí s tématem?
    Mě kompaktní MDI rozhraní vyhovuje a firefox používám jen tam kde není zbytí.
    To nepopírám. A co má být?
    Nechápu, že se tak navážíte do tohoto kusu softu jen kvůli tomu, že se jeho vývojáři rozhodli pomocí dostupných pák dotlačit MS k tomu, aby konečně přestal zneužívat výhody interní znalosti OS ke zvýhodňování svých produktů.
    Já se do ničeho nenavážím, já tady Operu dokonce chvílím za to, že dělá dobře. Proč si to obracíte? Já jsem jen chtěl upozornt na to, jak se prohlížeče měnili, přišlo mi to zajímavé vzhledem k tomu, jak se zde pořád tvrdí, jak se od ní kopíruje v kontrastu toho, že ani ona nevynalezla ty taby a další věci převzala odjinud nejen od prohlížečů.

    Vy však nejspíš trpíte nějakým komplexem, protože místo smysluplné činnosti tupě prudíte a kalíte vodu na abclinuxu.
    V čem prudím? Ale no tak. Toto je slušný, objektivní článek prezentující fakta. :-) Jediný, kdo se tu vzteká, jste vy, protože se s tím asi neumíte vyrovnat. :-)
    16.12.2007 21:38 xavier | skóre: 10 | blog: borkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Na screenshotu opery 9 je skrytý panel vlevo (malý trojúhelník uprostřed stránky), což je prvek, který operu odlišuje od všech ostatních prohlížečů.
    16.12.2007 21:55 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    O tom primárně příspěvek nebyl. Příspěvek byl vlastně spíš o tom, že ten panel konečně skryli, protože si ho většina lidí po většinu doby neotevře.
    16.12.2007 21:47 Lojza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Přístupy k tvorbě rozhraní a jeho chápání se pochopitelně vyvíjí, objevují se nové prvky. Co z toho, že se ty rozhraní přibližují? Znamená to snad, že v roce 2002 bylo rozhraní Opery horší než rozhraní FF, když dnes už má jiné? Znamená to, že FF měl v roce 2002 pravdu, že takhle má vypadat správné rozhraní? Řekl bych, že to tvrzení z nadpisu je dost bezcenné (nedá se z něj nikam vyjít), přestože je třeba pravdivé.

    Kromě toho se můžeme jen ptát, jak by vypadalo rozhraní FF v roce 2002, kdyby měl stejné fíčury jako tehdejší Opera.
    16.12.2007 22:01 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Myslím, že je i o to, že Firefox takové všechny vlastnosti jako Opera nepotřebuje. Obsahuje to podstatné - víc, než nejrozšířenější prohlížeč i v jeho nejnovější verzi. Firefox byl odpočátku vyvíjen s tím, že to nebude druhá Opera, to by postrádalo smysl.
    frEon avatar 17.12.2007 00:04 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    podle me by byl udelany stejne jako gimp :-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    17.12.2007 00:19 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    17.12.2007 09:30 vlasta neubauer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    já používám operu od verze 5 a nikdy jsem si nevšiml, že by se ovladatelnost zhoršila na úroveň firefoxu. na vzhledu mi nesejde - používám výchozí. jen z něj vždy vyhážu přebytečná čudlata a jedu.
    17.12.2007 09:34 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Takže vlastně dokazujete, že se ta ovladatelnost postupně lepší po vzoru Firefoxu, když už lidé nemusejí vyhazovat tolik přebytečných "čudlat".
    17.12.2007 11:22 vlasta neubauer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    to v žádném případě nedokazuji. z mého pohledu je ovladatelnost (a o tu jde u grafického rozhraní aplikace víc než o ikonky) firefoxu horší a vždy byla. někomu jinému vyhovuje samozřejmě něco jiného. můžete o tom diskutovat, můžete o tom třeba vést i spory, ale to je tak všechno co s tím můžete dělat.

    ve firefoxu musím naopak přidávat extensions (minimálně NewTabButton a MouseGestures), což je v porovnání s pouhým nastavením dost otravný proces.

    celé moje nastavování spočívá ve vypnutí toolbaru záložek, vypnutí křížku na tabu, povolení 'Click on tab to minimize' a povolení okna bez tabů. takže těmi čudlaty jsem vlastně myslel jen ten toolbar, který je po instalaci aktivní i ve firefoxu a křížek, který opera na taby přidala až v poslední době. pro mě je to zhoršení. nepotřebuji ho a překáží mi. ve FF je defaultně také, ale naštěstí jen na aktivním listě (nevím. tusím. možná jsem to musel nastavit).
    17.12.2007 11:28 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    to v žádném případě nedokazuji. z mého pohledu je ovladatelnost (a o tu jde u grafického rozhraní aplikace víc než o ikonky) firefoxu horší a vždy byla. někomu jinému vyhovuje samozřejmě něco jiného. můžete o tom diskutovat, můžete o tom třeba vést i spory, ale to je tak všechno co s tím můžete dělat.
    V tom případě klidně napíšu, že podle většiny expertů na použitelnost, přístupnost, i podle většiny recenzentů, komentátorů, a i podle většiny lidí zkoušejících oba prohlížeče je ovladatelnost Firefoxu lepší. Můžete o tom diskutovat, můžete o tom třeba vést i spory, ale to je tak všechno co s tím můžete dělat.
    ve firefoxu musím naopak přidávat extensions (minimálně NewTabButton a MouseGestures), což je v porovnání s pouhým nastavením dost otravný proces.
    To uděláte jednou. Naopak se vám otevírají dveře k relativně snadné a rychlé možnosti přidání tisíců funkcí, které v Opeře nejsou a nemohou být, takže pak máte smůlu.
    celé moje nastavování spočívá ve vypnutí toolbaru záložek, vypnutí křížku na tabu, povolení 'Click on tab to minimize' a povolení okna bez tabů.
    Tím jste právě potrvdil a dokázal, že kdyby Opera v uplynulých letech neudělala změny, které dělala, tak byste musel udělat mnohonásobně více kroků (a déle), které nebyly vždy srozumitelné a jednoduché.
    17.12.2007 16:23 vlasta neubauer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Petře, máte pravdu!

    v tom posledním bodě jistě. také jsem dřív musel vypínat main bar, což mi zabralo nehorázná dvě kliknutí! a co teprv v dobách kdy jsem operu používat začal - verze 5 - to byl teprve masochismus. přímo závidím tehdejším uživatelům firefoxu i všech ostatních prohlížečů!

    a i v tom druhém bodě máte pravdu - vždyť já přeci operu nastavuji ne jednou, ale při každém startu! jsem to ale hlupák! ale neměl bych plýtvat časem zde. raději bych měl jít nainstalovat ty tisíce rozšíření, které jistě potřebuji, jen to ještě nevím. proto prosím o radu - povězte mi co potřebuji.

    že jsem si to neuvědomil hned, vy máte pravdu ve všem a vždy! kaji se a slibuji, že už nikdy nebudu používat to co je pro mě intuitivní a co mi vyhovuje, ale přidám se k většině a budu následovat rady expertů (včetně Vás samozřejmě!) a již nikdy nesejdu z cesty prošlapané nekonečnými zástpy moudrých. protože jen to co mi doporučí experti je pro mě dobré. sám bych byl přeci ztracen, protože nemám dostatek intelektu a zkušeností k tomu, abych si vybral v krámě housky, natož třeba takovou složitou věc jako prohlížeč! Petře, můžete mi na Vás dát icq nebo telefon? rád bych čerpal z Vaší bezedné studnice moudrosti mnohem intenzivněji. obdivuji Vaši osvícenost a Váš takt a schopnost porozumění mi vyrážejí dech a do očí se mi derou slzy. ó Petře! ach..
    17.12.2007 16:44 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Nikdo z nás by to Vlasto lépe nenapsal! (Kde jen mám ten kbelík s popelem?, abych si ho taky vyklopil trochu na hlavu..)
    herne the hunter avatar 17.12.2007 17:04 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Vy nejste nic jiného než uřvánek, kterého hrozně sere, že ho velký Petr Tomeš opět nachytal při lži, křivých obviněních a přiblbých smíchů. A nejhorší na tom je, že na to vůbec neumíte reagovat. Nemáte totiž jak. Takže se vám s velkým Petrem Tomešem jen smějeme :D
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    18.12.2007 00:25 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Já pořád čekám na to, jak podepřete to své tvrzení "v žádném případě nedokazují". Jsem zvědav. Podle mého názoru každý člověk s očima a elementárním chápáním lehce pochopí, který prohlížeč se k jakému přibližuje. Vy asi ne. To, co předvádíte, není seriozní diskuse. A to, co píší ostatní lidé, také ne. Takhle jsem tady nereagoval. Se snažím co to jde, ale nezlobte se, to na co reaguji je fakt hnůj.
    20.12.2007 01:39 e | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Já pořád čekám na to, jak podepřete to své tvrzení "v žádném případě nedokazují".
    Promiň Petře, ale já jsem v tom příspěvku žádné "nedokazují" nenašel.
    JA RAD PORADM KDYZ VIM vic (hebmilo.cz)
    21.12.2007 00:13 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Přepsal jsem se. "nedokazuji"
    pushkin avatar 17.12.2007 10:41 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    A není to čistě náhodou naopak? Nepřibližuje se Firefox Opeře? Třeba už kvůli tomu, že Opera měla záložky v době, kdy ze zdrojového kódu Firefoxu nebyl napsán ani řádek...
    17.12.2007 11:32 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera se přibližuje Firefoxu
    Přečtěte si pořádně příspěvěk a diskusi, evidentně jste je nepochopil. To byste pak už vůbec své tvrzení nepodpíral pouze jedním konceptem, se kterým ani Opera nepřišla jako první. Spousta těch viditelných změn je dobře patrná na snímcích obrazovky a nemůžete je popřít.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.