abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 805 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    5.8.2010 20:19 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    Nelze. Můžeš buď forwardovat některé porty (tedy třeba 1.1.1.1:80 se přesměruje na lokální 192.168.1.1 a 1.1.1.1:88 se přesměruje na 192.168.1.2). Tohle omezení přes adresu (IPneboDNS/server1 a IPneboDNS/server2) by se muselo řešit přes HTTP proxy - ale bude to fungovat jen a pouze pro HTTP(=web).
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    frEon avatar 5.8.2010 20:22 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    ha, byl jsi rychlejsi ;-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    frEon avatar 5.8.2010 20:21 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    protoze ip protokol to nepodporuje? dalo by se to resit pro nektere protokoly (treba zname http, smtp) pomoci nejakeho proxy serveru, ktery by vedel kdo kde na siti je.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Josef Kufner avatar 5.8.2010 20:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    První možnost:

    Na routeru si nastav přeposílání portů daných služeb na tvůj hostující počítač. Na tvém hostujícím počítači si nastavíš maškarádu a přeposílání portů podobně jako na routeru.

    Druhá možnost:

    Router stejně jako předtím. Síťovky hostujícího počítače a virtuálních počítačů nacpeš do bridge a tím připojíš virtuální počítače přímo do LAN (IP adresy nastavíš jako bys připojil do fyzického switche další počítače) a budeš provozovat služby na samostatných IP adresách.

    Ten bridge se kdyžtak dá nahradit NATem 1:1 (hostující počítač dostane více IP adres). Virtualbox má na bridge přímo volbu v nastavení síťovky, ale nijak moc jsem s tím nikdy neexperimentoval.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Josef Kufner avatar 5.8.2010 20:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    Aha. Tak jsem si to přečetl i o kousek dál a koukám, že už jsi si vybral druhou možnost. Takže pokračování:

    To co chceš je reverzní proxy na routeru (případně to přeposílat skrz jiný počítač v LAN) a místo cesty používat CNAME (Tedy http://server-1.domena.tld místo http://domena.tld/server-1).

    DNS si nastavíš tak, že při dotazu z LAN bude server-1.domena.tld vracet přímo lokální IP a při dotazu z internetu tvojí jedinou veřejnou IP adresu. V bindu jsou na to 'view' a podle nějakého tutoriálu to jde celkem lehce nastavit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    5.8.2010 21:03 Roman Schulz | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    Ano, přesně tak jak píšeš. Reversní proxy a rozlišovat podle host name. Na reverzní proxy je možné použít třeba nginx, lighttpd nebo i apache. Osobně doporučuji nginx
    otasomil avatar 5.8.2010 21:08 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP

    Zda bude virtualni server jako domena tretiho radu ci jak jsem navrhoval ja je jedno.

    >>> případně to přeposílat skrz jiný počítač v LAN

    To je jedine reseni pac router providera neni pristupny ke konfiguraci.

    Jak to preposilani zaridit u toho hostitelskeho systemu ? Trochu konkretnejc prosim .... diky

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Josef Kufner avatar 5.8.2010 21:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    Na routeru na něj klasicky přepošleš vhodný port a konfiguraci reverzní proxy najdeš třeba tu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 5.8.2010 21:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    Třetí možnost: sežeň si sakra víc IP adres ;-).
    otasomil avatar 5.8.2010 21:09 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP

    To by bylo idealni samozrejme a vsechno by fungovalo hned a napoprve bez kdovijak sloziteho obchazeni.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Jendа avatar 5.8.2010 21:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    a budeš provozovat služby na samostatných IP adresách.
    Jenže to mu provider asi právě nechce dát, jinak by to tak vyřešil rovnou, ne?
    5.8.2010 23:35 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    Hehe, IPV6?
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    6.8.2010 07:45 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    Taky už jsem uvažoval, že si tuto diskusi dám do bookmarků a budu na ni odkazovat ty, kteří tvrdí, že IPv6 vlastně není vůbec potřeba…
    6.8.2010 10:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    IPv6 není vůbec potřeba a všechno, co autor blogu chce, se dá snadno a ještě navíc bezpečněji vyřešit NATem. Jak je ostatně z diskuze jasně vidět. ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    6.8.2010 11:05 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    Ano, zatím to tak jistě jde...
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    6.8.2010 11:12 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    IPv6 není vůbec potřeba a všechno, co autor blogu chce, se dá snadno a ještě navíc bezpečněji vyřešit NATem. Jak je ostatně z diskuze jasně vidět. ;-)
    Snadno a bezpečněji NATem? Smím se zeptat, co je na NATu snazšího a bezpečnějšího než IPv6 a dobře nakonfigurovaný firewall? To mi totiž vážně uniká a v diskuzi to vidět není. — IPv6 je na tohle vážně naprosto ideální řešení, především proto, že je jednoduché, transparentní a přímočaré.

    P.S.: Proč se proboha tohle opět řeší v blogu a ne v poradně?!
    Kryptoměny a bločenka.
    6.8.2010 11:15 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    Protože poradnu skoro nikdo nečte, na rozdíl od blogů.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Jendа avatar 6.8.2010 11:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    modprobe ironie
    otasomil avatar 6.8.2010 11:51 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP

    Pristup na server je vyresen, ale jak pristupovat na systemy jez na nem bezi ve virtualizaci. Nemluvim o ssh to je jednoduchy - prihlasit se na server a z nej na virtualizovane systemy.

    Ono vubec nejde o to zda jsou pocitace fyzicke nebo virtualni, ale o pristup na vice pocitacu v lokalni siti avsak pres jednu verejnou IP.

    Pripadne to nejak nastavit jako domenu tretiho radu napr server-1.domena.tld,  server-2.domena.tld ..... CNAME ci co a v prvnim pripade by odpovedel pocitac s lokalni IP 192.168.1.101 a v druhem 192.168.1.102. Vse by to muselo byt nejak zarizeno na serveru jez ma IP 192.168.1.100 a je na tuto IP nastaven preklad na routeru.

    Zadam-li do prohlizece server-1.domena.tld tak aby server jez posloucha na 192.168.1.100 nejak zaridil preklad na 192.168.1.101. Zadam-li pouze domena.tld tak odpovi server jez ma na loklani siti IP 192.168.1.100. Ve sprave domeny je pouze A zaznam.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Jendа avatar 6.8.2010 12:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    Pripadne to nejak nastavit jako domenu tretiho radu napr server-1.domena.tld, server-2.domena.tld ..... CNAME ci co a v prvnim pripade by odpovedel pocitac s lokalni IP 192.168.1.101 a v druhem 192.168.1.102. Vse by to muselo byt nejak zarizeno na serveru jez ma IP 192.168.1.100 a je na tuto IP nastaven preklad na routeru.

    Zadam-li do prohlizece server-1.domena.tld tak aby server jez posloucha na 192.168.1.100 nejak zaridil preklad na 192.168.1.101. Zadam-li pouze domena.tld tak odpovi server jez ma na loklani siti IP 192.168.1.100. Ve sprave domeny je pouze A zaznam.
    Ano, tomu se říká proxy a funguje to jenom pro konkrétní protokoly.

    Nevím, co tam máš za server, ale pro HTTP by v lighttpd by čistě teoreticky (nezkoušeno) mohlo fungovat toto:
    $HTTP["host"] == "server-1.domena.tld" {
      proxy.server = (
        "" => (
          "host" => (
            "host" => "192.168.1.101",
            "port" => 80
          )
        )
      )
    }
    
    Och, oč jednodušší by to bylo, kdyby ti tvůj provider automaticky přidělil 18 446 744 073 709 551 616 IP adres.

    …a pak si zase někde přečteme, jak veřejné IP vůbec nejsou potřeba :-).
    otasomil avatar 6.8.2010 12:39 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP

    Hmm diky moc za konfiguraci do lighttpd.conf

    Vyzkousim

     

    Jasny ze by bylo nejlepsi IPv6, ale ruku na srdce kolik provideru a poskytovatelu weboveho obsahu mysli i na blizkou budoucnost.

    Snad se doziju doby, kdy od providera dostanu prideleno pouhopouhych nekolik IPv6.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    6.8.2010 14:29 Roman Schulz | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    takhle nejak by vypadala sekce server v konfiguraku pro nginx
    
        # server definitions
        server {
            listen 80;
            location / {
                if ($host ~ ^(host1.domena.cz)$ ) {
                    proxy_pass http://vnitrni_ip1:80;
                }
                if ($host ~ ^(host2.domena.cz)$ ) {
                    proxy_pass http://vnitrni_ip2:80;
                }
            }
        }
    a je to
    frEon avatar 10.8.2010 15:19 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    ja abych spis navrhoval udelat pro kazdou, takhle presmerovavanou domenu 3. radu, samostatny vhost. jednak je to mirne prehlednejsi a hlavne je to trosicku rychlejsi - nginx nebude muset udelat u kazdeho requestu ten if.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    6.8.2010 13:16 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    Myslíte, že by zpřístupnění těch služeb na IPv6, skutečně vyřešilo tenhle konkrétní problém?

    Záleží, co je potřeba a co je cílem. Pokud k těm službám má přistupovat pár lidí, kteří mají možnost získat IPv6 konektivitu nebo tunel, je IPv6 pravděpodobně správné řešení.

    Na druhou stranu, pokud jde o služby, které je potřeba TEĎ zpřístupnit většímu počtu lidí, jejichž složení cca odpovídá internetové populaci (tj. převážně ne geekové), tak IPv6 problém neřeší. Protože z těch lidí má do IPv6 sítě přístup pár procent. A ty konkrétní služby třeba IPv6 přímo neumí. Takže jakékoliv řešení typu NAT na jiném portu nebo reverzní proxy, pokud tu službu nakonec zprovozní, bude reálně lepší než IPv6, protože TEĎ umožní používat službu více lidem.

    Rozšiřování IPv6 má základní problém: nic (zatím) nenutí poskytovatele obsahu zpřístupnit obsah skrze IPv6. Nové příjmy to nepřinese, takže jediný důvod je "predběžná opatrnost", aby byli připraveni do budoucna, kdyby se náhodou objevila ekonomická nutnost (skrze nějakou killer app) tu technologii nasadit. Na druhé straně pak mnohým ISP reálně došly IPv4 adresy už před lety, a nástup IPv6 to nijak neurychlilo. Takže se čeká na tu aplikaci, a zatím nevidím tržní sílu, která by jednu nebo druhou stranu nutila IPv6 zavádět rychleji. I když už se objevují první náznaky např. u O2, že noví zákazníci ADSL v horizontu 1-2 let budou dostávat IPv6 adresy. Za to jsem rád.

    Závěr: IPv6 je potřeba, už dlouho, málokdo tvrdí že není. Jenže problémy je obvykle potřeba řešit TEĎ, a to IPv6 nenabízí.
    Jendа avatar 6.8.2010 13:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    Myslíte, že by zpřístupnění těch služeb na IPv6, skutečně vyřešilo tenhle konkrétní problém?
    Teď hned ne, ale kdyby už bylo IPv6 zavedené, tak by tento problém pravděpodobně nevznikl.
    IPv6 je potřeba, už dlouho, málokdo tvrdí že není.
    A právě na to málo pan Kubeček narážel.
    6.8.2010 11:33 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP

    DNATem (port forward) podle cilove adresy, na kterou to doleze na ten hranicni firewall

    6.8.2010 11:34 P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přístup na další servery přes jednu IP
    proc to cpes sem a ne do poradny? vyzaduje tvuj dotaz snad vic pozornosti a pece?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.