Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Cupiditate sit voluptatibus architecto minus voluptatem quia et in. Facere repellendus natus ullam sunt eius non. Tempore inventore et nihil alias. Possimus sequi voluptates repellat odio quia suscipit dolores. Et nihil nihil dolore nemo harum qui quidem excepturi. Sit ut ipsa eum.
Tiskni
Sdílej:
Druhá otázečka: proč se děje následující? Píši jinou aplikaci (v mých, zatím oblíbených, wxWidgets) a při překladu se dozvím následující chybu:Kompiluješ to asi bez window.cpp
Jenže s tím programem (v C++) jsem se krapet zasekl --- maximální hodnota vygenerovaná funkcí rand(void) je omezena konstantou RAND_MAX, jenže ta musí být známá už při překladu --- jak to mám udělat, aby maximální hodnotu zadával uživatel?To maximum můžeš obejít tím, že sečteš nebo vynásobíš výsledky rand(). Pokud jde o snížení té hranice, tak operátor modulo.
Kompiluješ to asi bez window.cpp
Taková capina... Díky!
To maximum můžeš obejít tím, že sečteš nebo vynásobíš výsledky rand(). Pokud jde o snížení té hranice, tak operátor modulo.
Asi si trošku nerozumíme, takže upřesním: mám dynamické pole, jehož počet prvků N zadává uživatel. To pole se má naplnit náhodnými čísly velikosti maximálně N. Pak N vláken podle teď nepodstatného algoritmu zpracovává to pole. No a já myslel, že by třeba mohla existovat funkce náhodné_číslo(minimální_hodnota, maximální_hodnota)
, ne?
Asi si trošku nerozumímeRozumíme, viz ten operátor modulo
No a já myslel, že by třeba mohla existovat funkce náhodné_číslo(minimální_hodnota, maximální_hodnota), ne?Zbytečné. Velikost rozsahu od min do max ohlídá modulo a minimální hodnotu její přičtení.
unsigned random_max(unsigned max)
{
unsigned r, l;
l = (RAND_MAX+1) - ((RAND_MAX+1) % max);
do
r = rand();
while (r >= l);
return r % max;
}
RAND_MAX je jednak typicky velké číslo (2^15)
všeoecně: pokud by to vadilo, tak použiju /dev/(u)random... čímž se nic nevyřeší, protože čtení bitů z /dev/random má stejný problém, se stejným řešením.