abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 409 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / / nic /  
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

     

    23.6.2009 07:22 | nic | poslední úprava: 3.1.2019 00:41

    Cupiditate sit voluptatibus architecto minus voluptatem quia et in. Facere repellendus natus ullam sunt eius non. Tempore inventore et nihil alias. Possimus sequi voluptates repellat odio quia suscipit dolores. Et nihil nihil dolore nemo harum qui quidem excepturi. Sit ut ipsa eum.

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.6.2009 07:53 weits
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)

    Ja mam Lowepro Nova 1 AW a jsem s nim vcelku spokojenej. Dva objektivy + fotak s objektivem a par drobnosti se ti tam presne vejdou. Prijemne se to nosi a ma to zabudovanou plastenku, takze by to nemelo promoknout (jeste jsem nezkusil). Takze muzu doporucit.

    23.6.2009 07:55 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Jdi do obchodu (fotošopu), vyzkoušej si jich pár a nech si poradit...
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Heron avatar 23.6.2009 10:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    +1

    Doporučuji co nejobyčejnější vzhled (moje brašna je vyloženě hnusná, nikdo nečeká, že v tom je výbava za 60kkč). Pak to tolik neláká nenechavce a nevadí, že je to špinavé. Také se to hodí nastříkat impregnačním sprejem.
    Fluttershy, yay! avatar 23.6.2009 14:51 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Doporučuji co nejobyčejnější vzhled (moje brašna je vyloženě hnusná, nikdo nečeká, že v tom je výbava za 60kkč).

    Problém je, že takovéto brašny jsou (a) nepraktické (na něco jiného) nebo (b) drahé (např. NG).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    23.6.2009 14:59 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Poté co jsem viděl bezdomovkyni, které kolegové ukradli starou hnusnou tašku na kolečkách se trochou jídla a občankou možná nějakými drobáky, přestal jsem věřit, že vzhled brašny (nebo čehokoli) má jakýkoli vliv na to, zda bude ukradnuta nebo ne. Zloděj ukradne cokoli, dostane-li příležitost. Klidně vás zavraždí kvůli mobilu. Jestli fotobrašna svítí logem Lowepro nebo má-li drobný skrytý nápis "Domke", nedělá žádný rozdíl.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Fluttershy, yay! avatar 23.6.2009 14:48 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Problém je, že tady, v Olomouci, mají máloco z toho (nebo nevím o nějakém obchodě).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Heron avatar 23.6.2009 22:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    V Marko Foto (naproti Prioru) mají slušný výběr.
    Fluttershy, yay! avatar 24.6.2009 10:25 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Díky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    23.6.2009 08:07 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)

    Nechci Vam nijak nahlodavat plany, ale taky jsem neco takoveho pouzival, ale casem me doziralo, ze se to nosi pres rameno, je to celkem tezke a velke, takze se to neda rozumne narvat do normalniho (35l) batohu. Nakonec jsem to zahodil a poridil si jednak batoh, a jednak mensi obal jenom na fotak s nasazenym teleobjektivem. Mozna jeste kompromis by mohly byt "batohy" na jedno rameno od Lowepro, ktere jsou nekde na pul cesty mezi pohodlim (vice batoh nez brasna) a snadnou manipulaci (ale ne zase uplne batoh). Nebo kombinovane batohy fotak, vse ostatni, pokud jde o ulozny prostor. Osobne jsem volil vesmes Tamrac. Uplne nejstastnejsi bych byl, kdyby nekdo vyrobil batoh, ktery by obsahnul vse a chranil naklad jako Tamrac Expedition, ale mel poradna zada jako treba TrekSporty. :)

    23.6.2009 08:28 Pepa Rokos | skóre: 8 | Buková
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)

    Jo, taky bych volil radši batoh, i když jsem si před časem koupil tašku. Přikoupíš pořádnej teleobjektiv, blesk, nějaký filtry a zjistiš, že se ti tam pulka věcí nevejde. :)

    23.6.2009 08:33 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)

    taky mám menší/lehčí brašnu přes rameno (foťák s objektivem, filtry a max další objektiv) a zbytek je na zádech v batohu s ostatníma věcma. Nevím, jak to dělají baťůžkáři, když jdou na tůru nebo někam kam si potřebují vzít další věci. Jeden batoh (pití, oblečení, "další věci" ...) na zádech, druhý (fotovýbava) před sebou (na prsou)?

     

    Fluttershy, yay! avatar 23.6.2009 09:10 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Nevím, jak to dělají baťůžkáři, když jdou na tůru nebo někam kam si potřebují vzít další věci. Jeden batoh (pití, oblečení, "další věci" ...) na zádech, druhý (fotovýbava) před sebou (na prsou)?

    Přesně. Normálně by mi stačila ta samostatná "pouzdra", která mám nyní, ale o prázdninách pojedu několikrát na několikadenní tůru s velkým batohem --- dva batohy jsou nesmysl.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    23.6.2009 10:47 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    takze chces mit batoh a brasnu pres rameno na ture? to se z toho poseres :-)
    Fluttershy, yay! avatar 23.6.2009 14:50 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Brašnu v batohu --- přes rameno jen ve chvílích, kdy budu chtít fotit a ve městě.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    23.6.2009 10:55 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    tak daj se koupit i trochu univerzalnejsi fotobatohy. ja mam treba Lowepro Primus AW a do dolni komory nacpu fotak a cca 3 dalsi skla a furt mam horni komoru na svacinu apod. a predni velkou otevrenou na bundu ale treba i notase. a vsadim se ze fotak budu mit diky bocnimu vyndavani driv v pohotovosti nez s kteroukoliv brasnou :-). ale s pristupem ke zbytku uz je to horsi to uznavam :-) ale do 1000kc se teda koupit neda...
    frEon avatar 23.6.2009 20:28 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Me se u tech dvoukomorovych batohu nelibi, ze kdyz s tim prasknu o zem, tak jako prvni de fotak, ktery je dole a az potom svacina nahore.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    24.6.2009 07:55 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    tak to je potom tezky. do batohu se proste davaji tezky veci dolu. takze se citis lip kdyz prasknes o zem s batohem/brasnou bez svaciny?
    frEon avatar 26.6.2009 23:26 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    nn, o moc lip se necitim :-). me napadlo, ze kdyby byl ten fotak nahore a batoh se povalil, tak ma v pripade ze je ten fotak nahore, vetsi obloukovou rychlost (snad se tomu tak nadava) a taky to snim dost flakne. asi mas pravdu, oboje je prast jak uhod.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    23.6.2009 08:37 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Batoh je dobrý třeba na celodenní túru, brašna na nějakou kratší akci – když třeba půjdu fotit na letecký den, nebudu si brát batoh. Naopak na turistické výlety je batoh vhodnější.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    23.6.2009 08:53 fixinko | skóre: 15 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Musim oponovat... batoh je vhodny (skoro) na kazdu akciu... Mam Stealth Reporter D550 AW (okrem ineho mam aj Lowepro CompuTrekker AW). Pri celodennej akcii, ked mam par objektivov v brasni, tak mi ide uz poobede rameno urvat... Brasna ma imho tu vyhodu, ze mas skoro okamzity pristup ku veciam...
    23.6.2009 11:18 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Kompromisní řešení je mít takovou kombinaci, kde jde brašna přidělat k batohu, aniž by se muselo lézt dovnitř (přeskládat pokaždé bathoh je děs běs).

    Pamatuju kdysi na lyže, kde jeden z instruktorů nosil tímhle způsobem videokameru (taková velká těžká potvora na VHS kazetu) v brašně připoutané ke krosně řemeny a sundaval jí jenom když chtěl něco natočit.

    Výhoda je, že se nic nenese v ruce, pokud není třeba, nevýhoda je nutnost vybrat kombinaci, která k sobě půjde, jinak pouzdro nejpíš skončí na první trčící větvi.

    BTW: Ten požadavek na ochranu proti živlům "--- především před vodou a zemí", zní spíš jako něco z D&D :-)
    frEon avatar 23.6.2009 20:25 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Taky sem si hned vzpomel na elementaly z predpredminuleho tydne :-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    23.6.2009 09:53 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)

    ...makroobjektivem (70-300)...

     

    Nechci tě zklamat, ale to že je na něčem (v tvé, případě asi Sigma nebo Tamron?) napsáno Macro neznamená, že to makroobjektiv skutečně je.

    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Fluttershy, yay! avatar 23.6.2009 14:53 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Tamron. Má zvláštní "mód" ostření na makro a docela slušný poměr. Žádný zázrak to teda ale určitě není...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    23.6.2009 11:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Musím oponovat těm co radí koupit fotobatoh. Fotobatoh je IMHO skoro k ničemu, úplně zbytečná investice. Taky teda jeden mám (Tamrac 767 za pár šupů z Ebay), který je sice krásný a perfektně zpracovaný v USA ze špičkových materiálů, ale dobře slouží jenom jako úložiště fototechniky doma, případně se bude hodit v při evakuaci během požáru. V terénu je dost naprd. Musí se pokaždé sundat a položit, když chci něco vyndat/zandat, a proti turistickému báglu je vyloženě nepohodlný. O něco lepší jsou samozřejmě fotobatohy s odděleným prostorem pro techniku a pro ostatní věci, ale obyčejný turistický batoh (Deuter, Lowe Alpine, Karrimor nebo cokoli) a v něm fotobrašna je mnohem, mnohem pohodlnější, užitečnější a kvalitnější řešení.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.6.2009 15:11 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)

    doporučuju značku Fomei. Dobrá kvalita za velice slušnou cenu. Já mám brašnu z řady Natural, něco jako nabízí National geographic, dnes už nenabízený model a stála asi 900. Teď mají v nabídce něco kolem 1200-1500 taky pěkné kusy.

    23.6.2009 17:18 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Lowepro Slingshot 100 AW/200 AW?
    Fluttershy, yay! avatar 23.6.2009 17:27 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Vypadá to zajímavě, ale do velkého batohu se mi to (společně se spacákem a stanem) nevejde.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    23.6.2009 18:45 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)

    Tak v tom případě ledvinku Kata: W-92 Ledvinka 92, W-94 Ledvinka 94. Baťoh na záda, foťák na pupek,.. Vypadá to sice divně, ale je to praktický a relativně pohodlný. Teda pokud zrovna nelezeš po skalách.

    Fluttershy, yay! avatar 23.6.2009 18:50 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)
    Vypadá to dobře... teda až na tu cenu. X_X
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    24.6.2009 20:07 Johny666 | skóre: 4 | blog: johnuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (brašna)

    Ja bych doporucil Tamrac Velocity 7 az 10 podle toho kolik chces mista. Vyhoda je ze je to brasna i batoh, nema to prehnane rozmery a fotak je opravdu pripraven rychle k pouziti i pokud ho neses na zadech.

     

    Video vyrobce:

    www.youtube.com/watch

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.