abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 27
    včera 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    15.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.3. 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1098 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    2.10.2011 15:53 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Aby to bylo pochopeno správně. Já Vás chápu. Já s Vámi souhlasím. Ale chtít aby státy se zřekly podobných akcí, to je jako chtít aby se všichni lidi měli rádi, nebo aby nikdo na světě neměl hlad. Myšlenka správná, ale nerealistická. Progres - už se o tom mluví.
    |🇵🇸 avatar 2.10.2011 15:57 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Já ale stále věřím, že Biebera dostanou.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kotyz avatar 2.10.2011 17:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    To je jako v tom filmu Sneakers (česky jako Slídilové), jak tam ňáký "hackeři" ukradli nějaký šifrovací zařízení a pak vyjednávali s US vládou o jeho vydání a kromě obligátní dovolený v Evropě a obytnýho přívěsu chtěl jeden taky světovej mír a ten agent mu povídá - my sme vláda spojených států, my takové věci neděláme. Maximálně rozbíjející hláška celýho filmu :-D Bohužel je to pravda, takový věci oni opravdu nedělají ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.10.2011 20:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Jasný, to je pravda, ale neznamená to, že se člověk nemá vozvat, když se něco takovýho stane...
    4.10.2011 15:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Tak to ano! Souhlas! jen bych volil platformu. I když, plně souhlaim, když prostě nezvládnu jinde, alespoň to někde zařvu. Taky to dělám.

    Jinak blogy na abc jsou dobré na tříbení názorů a formulací a a a a ... neb přeci jen tady je menší koncentrace úplných blbů. Na nějakou akci je to špaténka. "Víte my intelektuálové a věci tak dlouho přemýšlíme, až to nekonec zvážíme a nic neuděláme." Pravil jednou jeden. :))))

    Případně uděláme http://www.youtube.com/watch?v=i2iTGbfNR_I viz immer zde. :))) No jasně.. námitku na můj postoj chápu a souhlasim. není je to reálné. Jde ještě o to, zda je reálý svět bez politických vražd. Abychom nebyli jako Rimer v ukázce.
    gtz avatar 2.10.2011 16:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Ty jejich raptory létají i tam kam by neměly tedy do cizího vzdušného prostoru. Doufám, že ho jednou někdo sestřelí :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.10.2011 16:59 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Vrazdit bez vyhlaseni valky na uzemi ciziho svrchovaneho statu je nepekne, tim spis, ze by ten dotycny mel mit samozrejme narok na regulerni soud, obhajobu, atd... To si myslim, ze plati i u Usamy Bin Ladina. Jestli tam sli rovnou s tim, ze ho sejmou, je to pekne nechutne. Svetovy cetnik zase v akci, ach jo...

    Nevite nekdo pls, jestli meli vubec usa pravo zasahnout v Pakistanu v pripade Usamy???
    2.10.2011 17:28 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti

    Vrazdit bez vyhlaseni valky na uzemi ciziho svrchovaneho statu je nepekne, tim spis, ze by ten dotycny mel mit samozrejme narok na regulerni soud, obhajobu, atd...

    Platí to i v případě nacistických pohlavárů? Když si totiž rozeberete Norimberský proces, tak zjistíte, že z právního hlediska byl velmi problematický. Soud nebyl nestranný (vítězové soudili poražené), paragrafy byly retroaktivní (což je naprosto nepřípustné) atd.

    To si myslim, ze plati i u Usamy Bin Ladina. Jestli tam sli rovnou s tim, ze ho sejmou, je to pekne nechutne. Svetovy cetnik zase v akci, ach jo...

    Bin Ladin byl nepřátelský velitel, který vyhlásil USA válku (již v roce 1998) a následně prováděl vojenské operace. Byl zabit v bojové operaci, nevidím v tom žádný problém.

    Nevite nekdo pls, jestli meli vubec usa pravo zasahnout v Pakistanu v pripade Usamy???

    Těžko říct, ale nelze očekávat, že se nepřátelský velitel bude ukrývat v "neutrální" zemi a USA tomu budou jen přihlížet.

    2.10.2011 23:41 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Platí to i v případě nacistických pohlavárů? Když si totiž rozeberete Norimberský proces, tak zjistíte, že z právního hlediska byl velmi problematický. Soud nebyl nestranný (vítězové soudili poražené), paragrafy byly retroaktivní (což je naprosto nepřípustné) atd.
    Rekl bych, ze je to uplne neco jineho. Nejsem sice vzdelan v pravu, ale cekal bych, ze v Norimberku se soudilo podle prirozeneho mezinarodniho prava, takze bych to jako velky problem nevidel.
    Bin Ladin byl nepřátelský velitel, který vyhlásil USA válku (již v roce 1998) a následně prováděl vojenské operace. Byl zabit v bojové operaci, nevidím v tom žádný problém.
    At si vyhlasil valku, nebo ne, narok na soud ma kazdy clovek. Nehlede na to, ze byl zabit na pude ciziho svrchovaneho statu.
    Těžko říct, ale nelze očekávat, že se nepřátelský velitel bude ukrývat v "neutrální" zemi a USA tomu budou jen přihlížet.
    To je pekne. To jako ze svetovy cetnik muze strilet, kde ho napadne? To snad ne...
    |🇵🇸 avatar 2.10.2011 23:53 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    At si vyhlasil valku, nebo ne, narok na soud ma kazdy clovek. Nehlede na to, ze byl zabit na pude ciziho svrchovaneho statu.

    +1

    Měli ho zajmout a dotáhnout do Haagu. Takhle jsou to stejní teroristi jako on. Což takhle atentát na Baráka?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    3.10.2011 08:07 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Kdyby sis ted zacal myslet, ze po tobe jdou, tak po tobe opravdu jdou:)
    |🇵🇸 avatar 3.10.2011 10:30 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Navrhuji DoS útok, aby nestíhali jít po všech a zhroutili se.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    xkucf03 avatar 3.10.2011 17:46 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Zastřelte toho negra“ se říkat může.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.10.2011 08:28 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti

    Rekl bych, ze je to uplne neco jineho. Nejsem sice vzdelan v pravu, ale cekal bych, ze v Norimberku se soudilo podle prirozeneho mezinarodniho prava, takze bych to jako velky problem nevidel.

    Do WWII neexistovalo žádné mezinárodní právo zakazující válku. Válka byla považována za legitimní pokračování politiky. Teprve během WWII Spojenci vytvořili paragrafy, které umožnily stíhat německé pohlaváry, ovšem retroaktivní princip je nepřípustný. Dále soud nebyl nestranný, protože vítězové soudili poražené. Soudci měli seznam témat, o kterých nebylo možné mluvit (Katyň, spojenecké bombardování, sovětská okupace Polska a Pobaltí) atd.

    At si vyhlasil valku, nebo ne, narok na soud ma kazdy clovek. Nehlede na to, ze byl zabit na pude ciziho svrchovaneho statu.

    Nepřátelský voják (Bin Ladin byl vojenský velitel) takový nárok nemá. Pokud se nepřátelský voják nevzdává nebo není vyřazen z boje zraněním, tak může být kdykoliv zabit. Taková je válka.

    To je pekne. To jako ze svetovy cetnik muze strilet, kde ho napadne? To snad ne...

    Je to složitý problém. Každopádně je to mezi USA a Pákistánem.

    4.10.2011 16:17 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Věděj, ono asi tak. Já vždycky rostu, že nějací pakové si uděljí z lidí figurky. Různě je obětují, šíbou s nimi. A pak řeknou nevyšlo. s vítězem partie si podají ruce a je jim blaze. Příště to třeba vyjde. Za nimi mrtví co zemeřeli v hrozných bolestech, vdovy, siritci, děs a hrůza. Odmítám lkát nad osudem hajzla, co začínak nějakou válku a uřízli mu hlavu. Až jednou nebudou oběti jejich her, tak možná. Zatim je mi jejich osud okradený. Ať chcípnou.
    3.10.2011 16:04 jenicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Nic jako "prirozene mezinarodni pravo" neexistuje:-)
    belisarivs avatar 3.10.2011 17:14 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Spis mam pocit ze myslel neco jako pravo tak nejak vnimane za prirozene.

    Jako treba ze neni v poradku vyhlazovat lidi a tak.

    Nicmene, pak ovsem na lavici obzalovanych nemeli sedet jenom nemci (pripadne italove a kolaboranti, nebo kdo tam sedel).
    IRC is just multiplayer notepad.
    2.10.2011 17:46 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti

    Vrazdit bez vyhlaseni valky na uzemi ciziho svrchovaneho statu je nepekne

    nepěkné to je, ale za to velice oblíbené - dělá to CIA, mossad, MI6, GRU - dál těžko říct, ale nedělal bych si iluze o číně ani jiných "větších" zemích - stačí si projíd dějiny špionáže a dějiny studené války

    2.10.2011 17:47 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti

    projít samozřejmě :(

    3.10.2011 11:27 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Nevite nekdo pls, jestli meli vubec usa pravo zasahnout v Pakistanu v pripade Usamy???
    Čítal som, že existovala dohoda medzi USA a Pakistanom o tom, že armáda USA môže zasahovať na území Pakistanu. Zvláštne na tom bolo snáď len to, že USA neinformovali vládu Pakistanu o chystanom zásahu - to ale možno bola nutné preto, aby OBL niekto nevaroval.

    Ďalšie zaujímavé linky o tom čo môže prezident USA.

    Každopádne "tenhle spůsob řešení, zdá sa mi poněkud nešťastný", ale nikdy sa nedozvieme, či by iná cesta bola lepšia. Rovnako ako napr. pri Breivikovi.
    2.10.2011 18:33 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Jistě, byl to narušitel a nejspíš vrah. A s takovými se musí jednat bez milosti! To není jako práce s busolou.
    2.10.2011 20:37 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Nebyl Sandokan literární předchůdce bin Ládina? :-D

    Také bych dodal jeden citát:

    "Dejte mi pokoj s Ústavou, to je jen cár papíru!"

    G.W.Bush
    2.10.2011 21:46 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    :-) :-) :-)
    gtz avatar 2.10.2011 22:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Jistě, byl to narušitel a nejspíš vrah
    ale bylo na území jiného státu ....
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    |🇵🇸 avatar 2.10.2011 22:39 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    A byl to AFAIK občan vlastního státu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    3.10.2011 07:33 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    A byl to AFAIK občan vlastního státu.
    nepřizpůsobivý
    3.10.2011 09:01 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti
    Verny spojenec a vzor demokracie muze cokoliv. Vzpomenete si, co se deje v mediich, kdyz policajti seberou komplet demonstraci o nekolika stech hlav? A ted? Klid, pohoda, sem tam zminka...
    3.10.2011 21:36 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Věrný spojenec a vzor demokratické společnosti

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.