Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Tenhle zapisek je o nejhorsi veci na programovani, trivialni chyby s fatalnimi dusledky.
Prepisy ve jmenech promennych pri vhodne zvoleny pojmenovaci konvenci jsou v pohode (tzn ze nejsou u sebe moc blizko a taky se jejich jmena nedaji snadno splest). Proste kompilator rekne pomerne srozumitelnou hlasku, ale jsou horsi veci, kdy se objevi v zdnalive bezproblemovym kodu podivna hlaska.
Podobna se mi stala nedavno:
for(i=0;i<10;i++);
{
    pthread_join(thread[i],NULL);
    pthread_join(thread[i+10],NULL);
}
Takovy jednoduchy kod, ktery ceka az vsechny thready(20) zpracuji svoji ulohu. No a program obcas zatuhne, obcas hodi SIGSEG a ted kde ladit, kdyz to pise ze ta chyba je v pthread_join. No je to na infarkt najit chybu, ktera je fakt trivialni a vznikla obycejnou nepozornosti, pri vimovskym vkladani.Kdyz sme u toho nevite o nejakym unixovym programu pro refactoring C/C++ kodu??? Presne pro tohle by se to hodilo, protoze by to znovu zformatovalo text a prikaz by pekne sel na samostatnou radku.
A zrovna dneska dalsi takova trivialitka co dokaze poradne otravit. K programu sem si chtel v ramci uspory mista udelat jednoduchy zipovani dat se kterymi se pracuje. Jen jednoduchej fork + exec. a potreboval sem to umistit jako pruchodovy. Kod na par radek a staci prohodit parametry v dup2 a hned zacne bzip2 hazet podivny hlasky o i/o error, z kterych se toho moc nepozna. Nastesti jeste ze existuje funkce fstat, ale stejne cloveka takovyhle veci otravi, kdyz musi v gdb overovat i to co vidi ze je dobre.
Pouzivate neco(program, programovaci technika) proti takovymhle otravnym chybam, ktery zbytecne zabiraj cas pri debugovani?
no zaverem jen poprat vsem co nejmin podobnych chyb.
Tiskni
Sdílej:
:set autoindent
btw, odporúčam začať používať (x)emacs kto nevyskúša, nepochopí
Prepisy ve jmenech promennych pri vhodne zvoleny pojmenovaci konvenci jsou v pohode (tzn ze nejsou u sebe moc blizko a taky se jejich jmena nedaji snadno splest). Proste kompilator rekne pomerne srozumitelnou hlasku,…To je ten šťastnější případ. Vzhledem k masivnímu skriptování webových stránek na straně klienta se nyní ukazuje JavaScript jako dynamický jazyk bez nutnosti deklarace proměnných jako ne příliš šťastná volba pro klientské skriptování. Resp. pro několika řádkové skripty by stačil, ale to co se píše dnes… O nějaké srozumitelné hlášce se může programátorovi jenom zdát, a chybu v tom, že proměnnou
elements
jednou jedinkrát napíšete jako element
můžete hledat klidně několik hodin (protože co je to platné vyvíjet primárně ve Firefoxu, když ta chyba je zrovna v kódu, který obchází nějaký nedodělek MSIE)… Doufám, že se dožiju renesance Java Appletů v prohlížečích, byť by i byly skryté a pouze manipulovali s DOMem prohlížeče, jako to dnes dělá JavaScript.
imho za väčšinou chýb stojí nevhodne zvolený postup vývoja
A vami spomínaný príklad s obchádzaním chýb? To je také ťažké vytvoriť si jednu medzivrstvu s rovnakým interface, implementovanú pre každý browser zvlášť? Pravda, medzivrstvovať či nemedzivrstvovať, to otázka.
Při trochu složitějších skriptech bohužel hlášky MSIE o typu chyby a jejím místě jsou zcela nezávislé na tom, kde chyba skutečně je
Podle mne je za vším ta zpropadená zpětná kompatibilita. Tahle tradice pochází už z dob CP/M, která měla pro všechny chyby celkem tři různé hlášky… :-)
for (int i =
...
for(int i=0;i<lines;i++)
matice.c:32: error: ‘for’ loop initial declaration used outside C99 mode
gcc
v C99 určitě, respektive, bez --std=c99
se mi podobná konstrukce nepovedla přeložit. Horší je Visual Studio, které vyžaduje příponu .cpp
, jinak to nahlásí jako chybu.
<stdint.h>
1>------ Build started: Project: test002, Configuration: Debug Win32 ------ 1>Compiling... 1>test5 1>Build log was saved at "file://d:\Projects\test002\test002\Debug\BuildLog.htm" 1>test002 - 0 error(s), 0 warning(s) ========== Build: 1 succeeded, 0 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========